  • 21. Data: 2019-02-23 15:06:12
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Feb 2019 18:43:25 +0100, Janusz

    > np obniżka cen gazu by dużo dała,

    Po co? Przecież przy obecnej cenie węgla i sprawności kotłów (nawet tych
    nowoczesnych, szczególnie w nowych domach, a zazwyczaj standardowo
    przewymiarowanych 2-3x żeby przypadkiem nie zabrakło ciepła jak przyjdą
    mrozy -50sC, o śmieciuchach nawet nie wspomnę, szczególnie jak zasypowo
    opalane) już przy cenie 1000zł/tona (a dobry jakościowo groch kosztuje już
    ponad to) i średniej sprawności kotła na poziomie 60% węgiel już jest
    droższy od gazu, a przy sprawności 70% niewiele tańszy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2019-02-23 15:12:05
    Od: l...@g...com

    Żeby jeszcze chcieli ten gaz podciągnąć do odbiorców. Mam gazociąg 100 m od siebie i
    wg PGNiG brak technicznych moźliwości.

  • 23. Data: 2019-02-23 15:45:20
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 15:12:07 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Żeby jeszcze chcieli ten gaz podciągnąć do odbiorców. Mam gazociąg 100 m od siebie
    i wg PGNiG brak technicznych moźliwości.

    Ja mam jeszcze mniej.Prywatna firma, które u nas zbudowała u nas rurociągi
    i jest dystrybutorem gazu, zawinszowała sobie ( wcześniej) 12 tysięcy ze
    podłączenie, plus standardowe koszty.Mała uliczka, 10 domów.Nikt nie był
    zainteresowany, każdy ma kotłownię w piwnicy.Więc i ja swoją zrobiłem, choć
    w komórce.Kotłownia na groszek kosztowała 30% kosztów gazowej.Koszty utrzymania
    niższe, choć kocioł chodzi na połowie mocy.Tyle, że czuję czym palą
    sąsiedzi.Nie, no, spoko, węglem też.

  • 24. Data: 2019-02-23 15:59:24
    Od: abomito <a...@w...pl>

    ,

> [...]
    > ponad to) i średniej sprawności kotła na poziomie 60% węgiel już jest
    > droższy od gazu, a przy sprawności 70% niewiele tańszy.
    To nie tak! Mój dom potrzebuje około 4 kWh przy zewnętrznej temperaturze
    -10 stopni.No niechby 6, z wentylacją i wodą.
    A najmniejsze kotły groszkowa były po 12-14 kWh.A taka moc jet potrzebna przy
    śmieciuchach, w którym się palił raz dziennie. Oczywiście, chciałbym założyć tańsze i
    lepsze ogrzewanie.Ale - póki co- każde inne jest tylko droższe.
    Pozdro.abomito

  • 25. Data: 2019-02-23 16:47:03
    Od: l...@g...com

    Secom z Pleszewa robił swego czasu kotły retortowe na ekogroszek o mocy 7 kW. Teraz
    ich chyba nie ma w ofercie, V klasa te sprawy.

  • 26. Data: 2019-02-23 16:57:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mniejsze moce znajdziesz w peletowych wynalazkach. Paliwo drozsze niz wegiel ale
    sprawnosc wieksza. Szwaby juz robia peletowe kondensacyjne. W peletowych lepsza
    modulacja niz w weglowych. W moim potrafie zejsc do 0,5 kW przy mocy maksymalnej 5kW.

  • 27. Data: 2019-02-23 17:11:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 15:59, abomito pisze:
    > To nie tak! Mój dom potrzebuje około 4 kWh przy zewnętrznej temperaturze
    > -10 stopni.No niechby 6, z wentylacją i wodą.
    > A najmniejsze kotły groszkowa były po 12-14 kWh

    Ale wiesz, że kWh, czyli kilowatogodzina to zupełnie co innego niż kW
    czyli kilowat?

    Fajnie byłoby to wiedzieć gdy dyskutuje się na takie tematy.

    --
    MN

  • 28. Data: 2019-02-23 19:10:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 23 Feb 2019 06:59:24 -0800 (PST), abomito

    > To nie tak! Mój dom potrzebuje około 4 kWh przy zewnętrznej
    > temperaturze -10 stopni.No niechby 6, z wentylacją i wodą.

    Ale co nie tak? Co moc Twojego urządzenia grzewczego ma do sprawności?

> [...]
    > się palił raz dziennie. Oczywiście, chciałbym założyć
    > tańsze i lepsze ogrzewanie.Ale - póki co- każde inne

    Nadal nie wiem co chciałeś przekazać.

    Jak masz śmieciucha opalanego zasypowo, a nawet współprądowo, to z
    pewnością gazem, nawet propanem z butli, bedzie taniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2019-02-23 19:29:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 15:06, Myjk pisze:
> [...]
    > ponad to) i średniej sprawności kotła na poziomie 60% węgiel już jest
    > droższy od gazu, a przy sprawności 70% niewiele tańszy.

    Ale ja o tym wiem, tylko co z tego, raz że nie zdają sobie z tego sprawy dwa
    palą czym się da a głównie jakimś tanim gównem za wschodniej granicy.
    Abstrahując już od tego że co 7-10 lat muszą wywalić ileś tam tys żeby
    kupić
    nowy piec gdzie gazowy spokojnie wytrzymuje 20-30lat. Ale o tym też nikt nie
    myśli.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2019-02-23 19:31:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 15:12, l...@g...com pisze:
    > Żeby jeszcze chcieli ten gaz podciągnąć do odbiorców. Mam gazociąg 100 m od siebie
    i wg PGNiG brak technicznych moźliwości.

    Trzeba być upierdliwym i ich ścigać, mają psi obowiązek doprowadzić gaz
    szczególnie jak jest was więcej, ja miałem podobne przeboje, też było
    80m do pociągnięcia
    i w końcu przekonałem kierownika i zrobili przyłącze, teraz jest nas już
    3 na nitce
    a będą kolejni.

    --
    Pozdr