  • 31. Data: 2019-02-23 20:23:50
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Ale wiesz, że kWh, czyli kilowatogodzina to zupełnie co innego niż kW
    > czyli kilowat?
    >
    > Fajnie byłoby to wiedzieć gdy dyskutuje się na takie tematy.
    Fakt, pomyliłem się z mianem.
    Nie zmienia to faktu, że mam kocioł , ponad dwukrotnie większy niż potrzebuję.
    I o tym dyskutuj.

  • 32. Data: 2019-02-23 20:30:05
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Secom z Pleszewa robił swego czasu kotły retortowe na ekogroszek o mocy 7 kW. Teraz
    ich chyba nie ma w ofercie, V klasa te sprawy.

    Wtedy kiedy potrzebowałem najmniejszy był kocioł 12 kW.Tego typu kotły
    wytrzymują około 20 lat, więc mam trochę czasu na zmianę.

  • 33. Data: 2019-02-23 20:34:17
    Od: l...@g...com

    Nie te czasy, gazowy kocioł nie wytrzyma tylu lat. A co 2-3 lata kosztowne naprawy,
    przeglądy itp.

  • 34. Data: 2019-02-23 20:43:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 19:29:21 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > nowy piec gdzie gazowy spokojnie wytrzymuje 20-30lat. Ale o tym też nikt nie
    > myśli.

    Gazowy 20 lat? Chyba jaja sobie robisz.
    Maksimum 8-10 lat i śmietnik. A po drodze jeszcze z 5 napraw.
    Przerabialiśmy Termety, Vailanta, jakieś inne nie pamiętam już. Zawsze
    coś się musiało spier... U znajomych wokół też coś zawsze przy tym gazie
    dłubią. I to nieistotne czy sztuka za 2,5 tysiaka czy za 12,5.
    Pewnie są takie co się nie psują ale ja jeszcze o takim nie słyszałem.

    L.

  • 35. Data: 2019-02-23 21:14:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 20:34, l...@g...com pisze:
    > Nie te czasy, gazowy kocioł nie wytrzyma tylu lat. A co 2-3 lata kosztowne naprawy,
    przeglądy itp.

    Gdzie ty takie kotły kupujesz :) ja kupiłem używkę valianta przywiezioną
    chyba z niemiec bo nie miałem kasy i chodzi mi już ponad 10 lat a piec
    miał chyba
    10-15 jak go kupiłem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2019-02-23 21:15:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 20:43, Lisciasty pisze:

    > Gazowy 20 lat? Chyba jaja sobie robisz.
    Przeczytaj moja odpowiedz wyżej :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 37. Data: 2019-02-23 21:20:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 21:14:49 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Gdzie ty takie kotły kupujesz :) ja kupiłem używkę valianta przywiezioną
    > chyba z niemiec bo nie miałem kasy i chodzi mi już ponad 10 lat a piec
    > miał chyba
    > 10-15 jak go kupiłem.

    Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

    L.

  • 38. Data: 2019-02-23 21:35:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 21:20:53 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

    on kupil piec z czasów gdy produkowono w miarę trwałe

    b.

  • 39. Data: 2019-02-23 21:56:44
    Od: l...@g...com

    Pytanie czy są do niego części. Ostatnio padł mi Saunier Duval. Żaden nie chciał do
    niego przyjechać, bo 12 letni sprzęt, bo nie ma części itp.

  • 40. Data: 2019-02-24 08:14:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 21:35:20 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > on kupil piec z czasów gdy produkowono w miarę trwałe

    Może tak być. Ale te moje Termety też były z dawnych lat ;)
    Fakt że nie były przesadnie drogie (2,5 tys.) ale jak coś się zrypało
    to naprawa od razu tysiak. Więc się brało następnego.

    Najbardziej w obecnych czasach wkurzający jest fakt, że nawet jak weźmiesz
    kocioł za 8 czy 10 tysięcy to po 3-4 latach psuje się tak samo jak taniocha.
    Przykładów z otoczenia i znajomych mam aż nadto. Zasada "płacę dużo żeby
    mieć potem spokój" nie działa tutaj za cholerę...

    L.