  • 381. Data: 2015-07-27 08:21:05
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jak masz nowy dom, dobrze zrobiony to palcem nie kiwniesz przez 50-60 lat.

    Dawno takiego kretyństwa nie słyszałem.

  • 382. Data: 2015-07-27 08:23:29
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Widzę po ilości wpisów że musicie mieć straszny problem z koniecznością
    >ciąglego udowadniania sobie że podjeliście właściwą decyzję.

    Bezedura. Mieszkam w domu i uważam, ze podjąłem właściwa decyzje. Aczkolwiek
    nie uważam, ze w domu jest taniej. Natomiast długość watka stanowi raczej o
    potrzebie skopania czyjegoś dupska. Akurat twoje się nawinęło :-)

  • 383. Data: 2015-07-27 09:11:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Super że jesteś specjalistą. Wiesz ilu specjalistów w Lodzi straciło pracę, bardzo
    dużo. Pozamykali biura konstrukcyjne, ośrodki badawczo rozwojowe. W takich miejscach
    dyletanci nie pracowali.

    Nie demonizuj. Większość tych biur była obsadzana bezużytecznymi
    gryzipiórkami, którzy zajmowali się tylko i wyłącznie produkowaniem
    makulatury, a o projektowaniu nie mieli pojęcia.
    Ci co coś sobą reprezentowali, długo nie pozostawali bezrobotni. Tak
    samo było w zakładzie, gdzie wcześniej pracowałem.

    > Kapitalizm charakteryzuje się tym że jedynym elementem stałym jest niestałość
    dochodów. Co zrobisz jak się krach na rynku pracy w tym mieście co obok niego
    mieszkasz zrobi.

    Już się zrobił. Zwolniono 3/4 pracowników największego zakładu, który
    się jeszcze ostał z dobrych czasów komuny. Większość innych zakładów
    padła już kilkanaście lat temu.
    Oczywiście z pracą jest krucho, ale krucho mają ci co to "szukają
    pracy", a natomiast ja szukałem "dobrze płatnego zajęcia" celując tam,
    gdzie jest mała konkurencja, bo jest wymagane duże doświadczenie i
    szereg uprawnień, które nie tak łatwo jest zdobyć. Potrzebowałem
    kolejnych uprawnień państwowych to 3 miesiące przysiadłem na d... i po
    prostu je zdobyłem. Teraz mam fajną pracę za całkiem niezłą kasę.

    > A 300 kilometrów od Ciebie będa potrzebowali akurat Ciebie ale pensja nie będzie
    szalenie wysoka. Polski model mieszkaniowy jest błędny.

    To nie jest tylko kwestia mieszkaniowa, ale ogólnie problem z pracą. Co
    z tego, że ja miałbym pracę 300km dalej, a co z żoną, która także
    pracuje i nie wyobraża sobie, aby mogła być "domową kurką"? Taki wyjazd
    300km wymagałby, aby i ona znalazła sobie pracę, a z pracą jest jak jest.
    Niedawno się spotkałem ze znajomą z Warszawy i ona mi powiedziała, że
    mąż i ona zarabiają po 1500 i 1800zł - mieszkając w Warszawie.
    Dlatego też szukałem pracy po całej Polsce. Celowałem głównie w mobilne
    serwisy specjalistyczne dużych, głównie zagranicznych firm, a przy tym
    określając swoje minimalne zarobki. Miałem kilka propozycji, ale okazało
    się, że pracę znalazłem blisko domu i jest to dodatkowo taka nisza, że
    nie muszę się obawiać o konkurencję.
    Poza tym nie "spoczywam na laurach", ale szykuję dodatkową produkcję na
    swojej posesji, którą kupiłem właśnie z takim zamiarem, dając
    zatrudnienie przynajmniej kilku osobom. Niestety wymaga to z mojej
    strony jeszcze pewnych przygotowań.

    > Gdzieś czytałem że w Niemczech poza rolnictwem dziesięć czy pietnaście procent
    ludzi mieszka we własnych nieruchomościach, A w Rumuni prawie 100%. Gdzie jest lepiej
    w Niemczech czy w Rumuni?

    "Gdzieś czytałem", że w Norwegii większość mieszkańców kupuje
    nieruchomości i mieszkania, a wiesz dlaczego?
    Bo ceny mieszkań i domów są takie same jak w Polsce, a zarobki 10 razy
    większe, zaś kredyty hipoteczne nisko oprocentowane. Oczywiście Norweg
    emigruje za pracą, ale sprzedając i kupując dom lub mieszkanie, a przy
    tym państwo pomaga w zdobyciu pracy zapewniając nawet 2 letni zasiłek
    dla bezrobotnych, który może być wydłużony jeżeli zostaną spełnione
    pewne warunki. Zapewniający wyższy poziom życia wypłata pracującego Polaka.
    Dlatego też bezrobocie w Norwegii przez ostatnie 10 lat nie przekroczyło
    4% nawet w czasach największego kryzysu w Europie, a w Niemczech jest na
    poziomie ok. 5% zaś w Polsce od 20 lat nie spadło poniżej 10% a są
    regiony, gdzie sięga ono poziomu ponad 20%.

  • 384. Data: 2015-07-27 09:21:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-27 o 08:21, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dawno takiego kretyństwa nie słyszałem.

    Może coś więcej masz do powiedzenia w tym temacie?
    Może napiszesz co takiego wymaga ciągłej i częstej pracy?
    Oczywiście nie dyskutujemy o sprzątaniu i malowaniu, bo to rzecz
    indywidualna i w blokach też się wykonuje takie prace, ale dyskutujemy
    o remontach.

  • 385. Data: 2015-07-27 09:38:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2015-07-27 o 08:21, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Może coś więcej masz do powiedzenia w tym temacie?

    50-60 lat mówi samo za siebie, nic nie trzeba dodawać

    >Może napiszesz co takiego wymaga ciągłej i częstej pracy?

    O, tego się właśnie spodziewałem, opozycja do "palcem nie kiwniesz" to w
    świecie Uzytkownika "wymaga ciągłej i częstej pracy" - erystyka ubogich
    intelektem.

  • 386. Data: 2015-07-27 09:46:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ustawa o ochronie lokatorów gwarantuje mi wiele praw. Mam z właścicielem
    bezterminową umowę najmu lokalu mieszkalnego.

    Moja mama też tak miała, ale zmienił się właściciel i umowa przestała
    obowiązywać.

    > Jeśli ten w którym mieszkam się zawali to umowa nie wygasa. Mam dostać od niego
    lokal zastępczy o podobnych parametrach jak zniszczony. Rozwiązanie takiej
    bezterminowej umowy jest bez zgody dwóch stron praktycznie niemożliwe. Jeśli najemca
    nie płaci czynszu to właściciel nie może wystaawić my gratów na ulicę. Decyzję o
    rozwiązaniu umowy, jesli nie płacący sam nie chce się wyprowadzić, podejmuje sąd. I
    to niekoniecznie na korzyść kamienicznika. Podstawowym kryterium jest czy gmina ma
    mieszkanie zastępcze.

    Nowy właściciel kamienicy bardzo łatwo obszedł to prawo. Podniósł
    czynsze do maksymalnej wartości, która była zgodna z prawem. Ponieważ w
    kamienicy rozliczano wodę ryczałtem, bo lokale nie były opomiarowane to
    właściciel wpłacał do wodociągów tylko takie kwoty, jakie dostał od
    pozostałych lokatorów. W kilka miesięcy narosło zadłużenie i wodociągi
    odcięły dopływ wody. Podobnie też zrobił z zakładem energetycznym za
    część wspólną. Po kolejnych 2 czy 3 miesiącach zakład energetyczny
    odciął energię elektryczną do budynku. Bez wody i prądu nie dało się tam
    mieszkać i lokatorzy sami się wynieśli. Uważaj, bo z tego co wiem on też
    dość prężnie działa na terenie Łodzi :)

  • 387. Data: 2015-07-27 10:10:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-27 o 09:38, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > O, tego się właśnie spodziewałem, opozycja do "palcem nie kiwniesz" to
    > w świecie Uzytkownika "wymaga ciągłej i częstej pracy" - erystyka

    Jak widać nie masz nic do powiedzenia. Dlatego daruj sobie to swoje
    "pierd..... o Szopenie" i skończ z "kretyńskimi" uwagami.

  • 388. Data: 2015-07-27 10:31:02
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2015-07-27 o 09:38, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    a.pl...

    >Jak widać nie masz nic do powiedzenia.

    Jak widać mam.

  • 389. Data: 2015-07-27 12:14:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chęć udowodnienia swoich racji wylączyła Ci istynkt samozachowawczy. Mam po kolei
    obalać twoje tezy czy od razu przyjmiesz że nie masz racji?

  • 390. Data: 2015-07-27 12:17:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 12:14:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Chęć udowodnienia swoich racji wylączyła Ci istynkt samozachowawczy. Mam po kolei
    obalać twoje tezy czy od razu przyjmiesz że nie masz racji?

    Kogutek Ty nic nie obalisz - nawet nie odpisales mi na kilka prostych pytan,
    ktore zadawalem w poprzednich postach, a ktore udowodnilyby moja racje.
    Po prostu je zignorowales :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.