  • 21. Data: 2017-12-02 23:44:59
    Temat: Re: Do Zenka: fotele kinowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:27:33 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    pokazać i żebyś zgadł które fhd a które 4k.

    > Bez jaj - różnica jest ogromna - patrz na twarze aktorów - widać absolutnie
    > każdy szczegół :D Ale niektórzy tak mają - moja żona nie widzi różnicy
    > między SD, a HD.
    To tak jak ja i chyba wszyscy u mnie w rodzinie.

    >Nie widzi różnicy między tym domyślnym super płynnym
    > trybem "motion plus 130Hz" (czy tam więcej nawet - nie wiem dokładnie,
    > który mi nie pozwalał ogladać żadnego serialu czy filmu), a domyślnymi
    > "kinowymi" bodaj 24/25Hz :-) Ja na ten obraz nie mogłem patrzeć - coś
    > strasznego.

    Przy odrobinie wyobrażni można się urżnąć samą zagrycha;)

  • 22. Data: 2017-12-02 23:49:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:38:48 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Dwa monitory postawione obo siebie, FHD i 4K mają wyraźną różnice w
    > przypadku wyglądu ikon, tekstu i gui, na 4k nie dostrzegam ząbków. W
    > przypadku filmów możesz np. zaobserwować to w postaci ostrości włosów. W
    > 4K widać je wręcz upiornie dokładnie tak że można liczyć.

    Na monitor gapisz się z odległości kilkudziesięci cm- tw stoi trochę dalej

    > PS. Twarze w 4K wyglądaja upiornie dokładnie z cała precyzją
    > odwzorowania porów. FullHD jednak nie ujawniało *takich* detali. Ale ci
    > aktorzy sa ... normalni, a fe!

    Redtube po przejściu na 4k interes zwinąć będzie musiało;)

  • 23. Data: 2017-12-02 23:52:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:49:26 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Na monitor gapisz się z odległości kilkudziesięci cm- tw stoi trochę dalej

    To też zależy od wielkości tego tv.. ja mam teraz 55' i oglądam z ~5m.
    Widzę doskonale różnicę między 4k, a fhd. Absolutnie nie ma tu żadnej
    videofilii - różnica jest ogromna i ja nie wiem, jak tego można nie
    dostrzegać :) Jak Ty nie widzisz różnicy między SD, a HD to idź do
    okulisty serio :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-12-02 23:57:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/2/2017 11:49 PM, Kris wrote:
    > Na monitor gapisz się z odległości kilkudziesięci cm- tw stoi trochę dalej

    Tw stoi tak daleko jak go postawisz. UHD powinien stać na tyle blisko
    jak jakieś może z 2 metry dla 60 cali. Masz wtedy full experience, obraz
    wypełnia całą żótą plamkę i troche siatkówki poza. Pewnie ze mozna
    powiesić na scianie kilka metrów dalej i narzekać że to cale 4k to
    oszustwo. Co zrobić, każdy ma prawo robić głupie rzeczy.

    Na marginesie, lat temu kilka w Mediamarkcie stoje i oglądam jakieś TV
    LCD. Podchodzi dzieciak blisko ekranu a matka z tyłu "nie tak blisko bo
    to promieniuje". No i w sumie rację ma. Promieniuje wszak w pasmie THz.

    > Redtube po przejściu na 4k interes zwinąć będzie musiało;)

    Gdzieś czytalem wywiad z kametrzystą porno że FullHD zarżnie branżę i
    specjalnie kręcą w SD. Chyba nie zarżneło bo ostatnio widziałem jakięs
    blueray w czerwonej osłonie w MM więc może i 4k nie da rady a amatorzy
    pryszczy i innych osobliwości zawsze się znajdą.

  • 25. Data: 2017-12-03 00:54:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    pewnie dlatego zyleta bo nigdy nie widziales prawdziwego fhd. Takigo na 100Mb/s.
    Troche sie z filmowcami zadaje i widzialem. Lepsze tez widzialem. Trzy tygodnie temu
    pozyczylem projektor bo w knajpie robili pierwsza projekcje dla ekipy. Zrobili kopie
    o rozdzielczosci mojego projektora. Mozesz wierzyc, mozesz nie wierzyc ale obraz byl
    jak z dobrego kina. I to nie dlatego ze jakas rozdzielczosc byla ale dlatego ze on
    wyswietla 16 milionow kolorow. Rozdzielczosc przy projektorze jest wazna ale nie
    najwazniejsza. Przed chwila na pulsie skonczyl sie film. Puls nadaje w tv naziemnej w
    standardowej starej rozdzielczosci telewizyjnej. Plik nie byl bardzo scisniety i
    jakosc bym okreslil w stosunku do hd na 4+. Teraz na tym samym programie w tej samej
    rozdzielczosci jest nastepny film. Jakosc tragiczna bo bardzo plik skompresowany. I
    zaden sprzet fhd czy 4k lepiej go nie odtworzy bo jest za bardzo scisniety. Liczenie
    na to ze jak ktos bedzie mial projektor 4k to bedzie ogladal wszystko w jakosci 4k
    jest bledne bo nie ma skad brac filmow w 4k. Skad wziac bondy albo obcego w 4k? A ze
    jakas prywatna firma kreci filmy i seriale w 4k i mozna je ogladac za kase na
    telewizorze nie znaczy ze beda sie komus kto ma projektor 4k podobaly. Przyznasz ze
    ogladanie czegos co sie nie podoba tylko dlatego ze jest w duzej rozdzielczosci to
    wiesniactwo. Inna sprawa ze nie da sie porownac obrazu z telewizora do obrazu z
    projektora. W pierwszym pierdylion diodek czy innego badziewia wypala oczy w drugim
    widzi sie w swietle odbitym. W telewizorze pomimo ze chwala sie duzym katem
    patrzenia to jest on nienaturalnie za maly i dobrze widac w niewielkim zakresie. Przy
    projektorze kat to prawie 180 stopni. Gdzie bym nie usiadl przed ekranem to tak samo
    dobrze widac. Telewizor i projektor to dwie rozne klasy i ta z projektorem jest
    wyzsza.

  • 26. Data: 2017-12-03 01:17:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie widzi drobnych detali bo ma astygmatyzm a Ty nie masz.

  • 27. Data: 2017-12-03 05:58:33
    Od: Michał Król <m...@g...com>

> [...]
    > Coś na wzór "ślepego testu" trzeba by zrobić- Kilkanaście fragmentów filmów Tobie
    pokazać i żebyś zgadł które fhd a które 4k.

    Zobacz sobie tutaj na przykład:

    http://yedlin.net/ResDemo/

    Dla niecierpliwych -- o wiele większe znaczenie ma jakość sprzętu nagrywającego i
    finalna kompresja obrazu niż liczba megapikseli w sensorze kamery i telewizora.

  • 28. Data: 2017-12-03 09:15:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:57:39 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > powiesić na scianie kilka metrów dalej i narzekać że to cale 4k to
    > oszustwo. Co zrobić, każdy ma prawo robić głupie rzeczy.

    Adam wyżej pisze że ogląda 4k 55cali z 5 metrów i różnice widzi
    Czary jakieś?

  • 29. Data: 2017-12-03 14:51:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.12.2017 o 23:52, Adam Sz. pisze:

    > To też zależy od wielkości tego tv.. ja mam teraz 55' i oglądam z ~5m.
    > Widzę doskonale różnicę między 4k, a fhd.
    tak, tak samo jak widzisz różnice pomiędzy rosołem a pomidorową. ale jak
    ktoś Ci powie policz ile tam jest ziaren ryżu, albo nitek makaronu - nie
    policzysz. bo oko Ci na to nie pozwoli. (upraszczam)

> [...]
    > videofilii - różnica jest ogromna i ja nie wiem, jak tego można nie
    > dostrzegać :) Jak Ty nie widzisz różnicy między SD, a HD to idź do
    sprawdź sobie to tak. jaka jest różnica pomiędzy fizycznym rozmiarem
    dwóch punktów wyświetlonych na monitorze/telewizorze, w fhd a 4k. wytnij
    teraz takie dwa punkty z papieru. daj żonie aby nakleiła na monitor, a
    ty z 5 metórw powiedz który jest odzwierciedleniem 4ka a fhd

    ToMasz

  • 30. Data: 2017-12-03 14:51:59
    Temat: Do Zenka: fotele kinowe
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj jakiegos linka do foteli. Moze beda sie nadawaly.