  • 31. Data: 2017-12-03 15:01:27
    Temat: Re: Do Zenka: fotele kinowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > pewnie dlatego zyleta bo nigdy nie widziales prawdziwego fhd. Takigo na 100Mb/s.
    mówisz i masz. Na poniższym obrazku, wyrwanym z artykułu który polecam
    cały przeczytać, widac wyraźnie, na obrazie NIE powiększonym, że czarnym
    liniom towarzyszą jasne obwódki. tam gdzie na górnym obrazie jest
    literka "D"
    http://szymonadamus.pl/wp-content/uploads/2013/11/Fu
    ll-HD-VS-Ultra-HD-rysunek-1024x599.jpg

    To by się zgadzało z opiniami tutejszej większości - ze obraz 4k jest
    lepszy, że gołym okiem widać różnice.... tyle ze nie w szczegółach
    obrazu, (do czego 4k jest konieczne) a raczej w tym ze jest mniej błędów
    kompersji i większy bitrate- do czego 4k nie koniecznie jest potrzebne.
    Trzeba by zrobić stoplkatkę na 4k, zrzut ekranu, zesklaować do uhd,
    wyświetlić dwa obrazy obok siebie ale bezstratnie.

    ToMasz

  • 32. Data: 2017-12-03 15:03:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.12.2017 o 23:27, Adam Sz. pisze:
> [...]
    pokazać i żebyś zgadł które fhd a które 4k.

    > Bez jaj - różnica jest ogromna - patrz na twarze aktorów - widać absolutnie
    > każdy szczegół :D
    a jak Twoja szanowna żona stoi obok TV, to więcej szczegółów widisz na
    jej sukience, twarzy włosach - czy jednak lepiej na TV 4K?
    ToMasz

  • 33. Data: 2017-12-03 16:07:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zrobienie stopklatki tylko najpierw zrobienie sztucznego oka ktore bedzie
    widzialo jak oko czlowieka. Oko to tylko odbiornik. Przetwarzanie danych jest w innym
    miejscu. Dlatego widac i da sie policzyc wlosy pomimo tego ze grubosc wlosa jest
    mniejsza od rozmiarow piksela. Oko to prymitywny uklad optyczny z jedna soczewka. Oko
    daje obraz "do gory nogami" a widzimy normalnie. Telewizory 4k, 8k itd sa potrzebne
    zeby sie sprzedawaly a nie zeby dawaly coraz lepszy obraz. Mozg nie pozwoli na
    zinterpretowanie obrazu z telewizora jako realny chociazby dlatego ze nie ma takich
    malych ludzi i takich duzych mrowek jakie mozna zobaczyc na telewizorze. Na dodatek
    ekran swieci bo wytwarza swiatlo. W realu jeszcze niedawno swiatlo wytwarzalo slonce
    i ognisko. Cala reszta byla i jest widziana w swietle odbitym. Sto lat to za malo
    zeby zadziala ewolucja i zebysmy sie przystosowali do obrazow ktore widzimy na
    ekranie telewizora, sto tysiecy lat tez moze byc za malo na taki proces. Po poltora
    roku korzystania z projektora jak z telewizora, czyli u mnie gra caly dzien i pol
    nocy, nigdy wiecej telewizora. Obraz na scianie nie jest agresywny, nie wylazi do
    pokoju, dziala jak duze okno.

  • 34. Data: 2017-12-03 16:56:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/3/2017 9:15 AM, Kris wrote:
    > Adam wyżej pisze że ogląda 4k 55cali z 5 metrów i różnice widzi
    > Czary jakieś?

    Nie, widocznie ma dobry wzrok. Ja nie mam już dobrego i musze oglądac
    blizej, producenci zalecają róznie, ale o 5m nie słyszałem, zazwyczaj
    jest sugerowane znacznie bliżej. Co wychodzi na lepsze bo ekran po
    prostu wyglada bardziej kinowo.

  • 35. Data: 2017-12-03 18:12:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-02 o 21:28, maniek4 pisze:

    > Nie sprawdzalem ile kosztuja 4K. Myslalem, ktos tu sie doktoryzowal z
    > tego. Cza moze jeszcze poczekac pare miechow.

    coś około 20k za sensowny model

    --
    Pete

  • 36. Data: 2017-12-03 19:09:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa i tansze w granicach dychy. Jaki to jest sensowny model? Taki co ma znana nazwe i
    nie jest to gombao albo w pieciu smakach? Kupilem totalna tania chinczyzne i uwazam
    ze jest to bardzo dobry projektor z dlugowiczna dajaca duzo swiatla lampa i bardzo
    dobrze wyswietlajacy kolory. Na dodadek ma wifi i androida, szkoda ze jak kupowalem
    nie bylo z dekoderem dvbt.

  • 37. Data: 2017-12-03 20:31:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 09:15:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Adam wyżej pisze że ogląda 4k 55cali z 5 metrów i różnice widzi
    > Czary jakieś?

    Może źle się wyraziłem - na codzień oglądam z 5m ale często zasiadam w
    fotelu 2m przed TV :) Może rzeczywiście z 5m aż takiej wielkiej różnicy
    nie będzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2017-12-03 21:45:46
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

> [...]
    zeby sie sprzedawaly a nie zeby dawaly coraz lepszy obraz. [...]

    Z tego wywodu tysiacletniej historii ewolucji wynika, ze nie widzisz
    roznicy, czy widzisz? Bo chyba sie troche pogubilem.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2017-12-03 21:49:56
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-03 o 18:12, Pete pisze:

    > coś około 20k za sensowny model

    Dzieki za info. W takim razie chyba jeszcze poczekam. :-)

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2017-12-03 21:51:41
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    dobrze wyswietlajacy kolory. Na dodadek ma wifi i androida, szkoda ze jak kupowalem

    Sensowny dla mnie to taki, który ma szeroki lens shift. Te za dychę
    praktycznie go nie mają.

    --
    Pete