  • 51. Data: 2011-05-18 07:58:46
    Temat: Re: Docieplenie domu, styropian i już? nic nie wiem
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 23:28:03 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    > Nie brnij

    > Wybacz ale czytając twoje niektóre wypowiedzi powątpiewam w Twoje
    > doświadczenie.
    > i skąd wiesz jakie ja mam doświadczenie/;)
    Sądząc po twoich wypowiedziach to żadne, zbudowałeś jeden swój dom
    i to całe twoje doświadczenie, ja w budownictwie w różnych jego 'gałęziach'
    siedzę od 1978 roku, a ty?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2011-05-18 08:00:35
    Temat: Re: Docieplenie domu, styropian i ju? nic nie wiem
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 22:19:48 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Powyżej czego? To nie forum, tylko grupa news - nie ma powyżej i
    > poniżej. Jest wątek i posty.
    >
    > Gdzieś tam pisałeś o marketach budowlanych. Tam rzeczywiście bywa tani
    > styropian w promocji. Wadą jest to, że nie ma felcu - i to właściwie
    > dyskwalifikuje do ocieplania budynku.
    Po co mi felc jak układam dwie warstwy na mijankę?
    a tak pisałem wcześniej. Poza tym jedną warstwę też można szczelnie
    ułożyć a ewentualne szpary wypełnia sie pianką.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2011-05-18 09:04:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >Sądząc po twoich wypowiedziach to żadne, zbudowałeś jeden swój dom
    >i to całe twoje doświadczenie, ja w budownictwie w różnych jego 'gałęziach'

    Wiesz co śledzę Twoje wypowiedzi od dłuższego czasu, i sporo sensownie
    piszesz ale czasami to piszesz takie bzdury że zastanawiałbym się czy
    wpuścic Ciebie na swoja budowe. tym bardziej ze siedzisz w tym od 1978 roku
    więc stare nawyki komunistycznego budownictwa itp mogę gdzies tam pozostać

    Krzysiek

  • 54. Data: 2011-05-18 16:00:48
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-18 10:00, janusz_kk1 pisze:

    > Po co mi felc jak układam dwie warstwy na mijankę?
    > a tak pisałem wcześniej. Poza tym jedną warstwę też można szczelnie
    > ułożyć a ewentualne szpary wypełnia sie pianką.

    Układasz 2 warstwy styropianu na elewacji?
    Kleisz jedną do drugiej?

    I wychodzi ci taniej niż jedna warstwa z felcem?

    M.

  • 55. Data: 2011-05-18 19:47:43
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup

    >Układasz 2 warstwy styropianu na elewacji?
    >Kleisz jedną do drugiej?

    >I wychodzi ci taniej niż jedna warstwa z felcem?

    Też mnie to ciekawi;)
    Ani tu sensu ani logiki o ekonomii nie wspomnę;))
    Ale co my tu wiemy, my doświadczenia nie mamy;)

  • 56. Data: 2011-05-18 20:51:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-05-2011 o 21:47:43 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup

    > Też mnie to ciekawi;)
    > Ani tu sensu ani logiki o ekonomii nie wspomnę;))

    Jak sam sobie robię to co mnie obchodzi ekonomia,
    szczelne ułożenie daje lepszą izolację niz ta sama grubość
    styro w jednej warstwie.

    > Ale co my tu wiemy, my doświadczenia nie mamy;)
    A masz? wiedziałeś to co powyżej napisałem?
    Nie, to sam widzisz że nie masz doswiadczenia :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 57. Data: 2011-05-18 20:54:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-05-2011 o 11:04:48 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wpuścic Ciebie na swoja budowe. tym bardziej ze siedzisz w tym od 1978
    > roku więc stare nawyki komunistycznego budownictwa itp mogę gdzies tam
    Trata tata, tak możesz swoim dzieciom opowiadać banialuki,
    te komunistyczne budowle maja po 30 i wiecej lat, i chociaż były marnie
    budowane to i tak lepiej są zrobione niż dzisiejsze deweloperskie
    'budowle' z ociepleniem z puszek po piwie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 58. Data: 2011-05-18 20:56:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Jak sam sobie robię to co mnie obchodzi ekonomia,
    >szczelne ułożenie daje lepszą izolację niz ta sama grubość
    >styro w jednej warstwie.

    tak z ciekawosci - czym kleisz drugą warstwe z pierwszą?

    b.

  • 59. Data: 2011-05-19 14:44:53
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Shaman wrote:

    > Do tego dochodzą jeszcze szczegóły wykonawcze przy obróbki
    > narożników i wzmocnienia przy narożnikach otwórów, ale naprawdę
    > nie chcę się wypowiadać bo moja wiedza jest szczątkowa i
    > jedynie teoretyczna.

    Dochodzi do tego jeszcze sposób klejenia. Jeśli
    wykonawca się ogranicy do dwóch placków zamiast
    większe ilości placków + kleju po obwodzie - to
    też z tego powodu może być niefajnie..

    także wybitnie niefajnie może być jeśli wynawcy
    przyjdzie do głowy używanie zaprawy klejącej do
    wypełnienia szczelin powstałych pomiędzy płytami
    styropianu.

    o tym że przy kładzeniu dwóch warstw, warstwy te
    powinny być wobec siebie przesunięte chyba już
    inni napisali..

    nie zaszkodzi poczytać
    http://termodom.pl/modernizuj/docieplenie___bledy_wy
    konawcze

    i pogooglowanie za tematem "błędy wykonawcze" +
    styropian lub docieplenia..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 60. Data: 2011-05-19 17:51:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-05-2011 o 22:56:50 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > tak z ciekawosci - czym kleisz drugą warstwe z pierwszą?
    Całość kleiłem pianą-klejem,
    http://www.klejdostyropianu.com/nowosc-klej-do-styro
    pianu-tytan-eos-w-piance.html
    super sprawa, trzeba iść w nowe technologie :)
    robi sie prosto, koszt zbliżony do kleju, ale łatwiej samemu robić.
    Trzyma mocno ale jak zwiąże, z początku nie trzyma wcale i trzeba
    uważać na wiatr, ja przybijałem płyty gwozdziami, po 30 min
    je sie wyciąga, w miedzyczasie tak po 15 min trzeba płyty docisnąć
    bo piana je lekko odsadza. Tam podają 8m2 ale spokojnie mi wychodziło
    12m2. Mocno trzyma, robiłem próbę to styropian sie rozerwał a klej nie
    puścił. Wg mnie jest lepszy od zwykłego kleju po dwoma względami,
    1. można kleić w zimie, sprawdziłem da się i trzyma.
    2. w wysokich temp, kiedy zwykły klej szybko schnie, i słabiej
    się chwyta styropianu, to piance to w żaden sposób nie przeszkadza
    i jest pewność dobrego sklejenia.
    I jeszcze ciekawostka, nie trzeba kołkować.
    Ja przykleiłem styropian na dom i tak czekał 1,5 roku na siatkę i klej,
    bez kołokowania mimo że wieje u mnie ostro nie odpadła żadna płyta.

    --
    Pozdr
    JanuszK