  • 31. Data: 2018-10-11 14:00:23
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 października 2018 12:53:28 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > A pianę ?

    akustycznie bedzie do d

    b.

  • 32. Data: 2018-10-11 14:35:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 11.10.2018 o 14:00, Budyń pisze:

    > akustycznie bedzie do d

    Od kiedy się interesowałem w ogóle takimi domami, to dla mnie największą
    zagadką było czy te domy są "ciche". W sensie czy jak ktoś chodzi na
    piętrze, to nie słychać na dole, czy przez ściany sie nie niesie itp.
    Ostatnio mieszkałem w drewnianym domu w Beskidzie Niskim i nie wiem, jak
    te nowe szkieletówki, ale tamtejszy drewniany zrealizował dokładnie
    wszystkie moje obawy - czyli było słychać, że ktoś na piętrze urzęduje
    oraz były różne fragmenty domu, które mniej lub bardziej ale
    trzeszczały, jak coś się w tym domu działo.
    Dla mnie słaby temat tym samym :/
    A szkoda, bo sama idea mi się podoba.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2018-10-11 20:10:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.10.2018 14:35, Kżyho wrote:
> [...]
    > oraz były różne fragmenty domu, które mniej lub bardziej ale
    > trzeszczały, jak coś się w tym domu działo.

    Byłem w niejednym domu szkieletwowym w skandynawii. Było słychać
    wypróżnienia domowników, sikanie, chodzenie po podłodze niosło się
    wszędzie i trzeszczało. A raz w nocy słyszałem współżycie domowników.

  • 34. Data: 2018-10-11 20:17:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-11 o 09:15, ToMasz pisze:

    > ja nie w temacie wygłuszenia. w temacie dyskusji. jaka jest ścianka z
    > karton gipsu, każdy wie, jaka jest z płyt - również, bo to prawie to
    > samo. jaka jest z bloczków, ytonga - też. natomiast Ty nas informujesz,
    > że istnieją ścianki działowe o lepszej akustyce. jakie?

    Służę:

    Przekrój mam taki:

    karton gips
    płyta MFP 12mm
    słupki poziome 12 cm grube, pionowe węższe, chyba 7cm na przemian co 30
    cm raz do jednej, raz do drugiej krawędzi
    wypełnienie z dwóch warstw wełny 5cm Rockwool Rockton; jedna warstwa
    przylega do jednej płyty poszycia, druga do drugiej, między nimi 2 cm
    powietrza
    znowu płyta MFP 12mm
    znowu karton gips

    Ściana ma grubość 17 cm, ale coś za coś... Izolacja akustyczna jest
    znakomita.

    --
    MN

  • 35. Data: 2018-10-11 20:21:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Mój znajomek w budynku z silki narzeka że w salonie słychać spuszczanie wody w kiblu
    piętro wyżej. Kanalizacja spitolona.
    A mój szkieletowe nie trzeszczy i nie skrzypi. Między pomieszczeniami też nie ma
    problemu. Stropu drewnianego nie mam to tego aspektu nie przerabiałem. W nowym
    budynku będzie i tylko tego się obawiam, się zobaczy.

    b.

  • 36. Data: 2018-10-11 20:29:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.10.2018 o 02:42, KIKI pisze:
    > Jedno wam tylko powiem, że teraz bym tylko robił podłogówkę, do tego
    > własne ujęcie wody i szambo biologiczne żeby z dziadami nie podpisywać
    > żadnych umów na nic.

    Wszystko poza podłogówką, możesz nadal zrobić stosunkowo prosto :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2018-10-11 20:42:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.10.2018 o 20:17, Marcin N pisze:
    > Przekrój mam taki:
    >
    > [ciach]
    >
    > Ściana ma grubość 17 cm, ale coś za coś... Izolacja akustyczna jest
    > znakomita.

    Nie wątpię, że wyciszenie jest prawdopodobnie lepsze od ściany murowanej
    12cm. Ale takiej rzeźby to też raczej nikt nie będzie zazdrościł.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2018-10-11 20:48:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.10.2018 o 20:21, Budyń pisze:
> [...]
    problemu. Stropu drewnianego nie mam to tego aspektu nie przerabiałem. W nowym
    budynku będzie i tylko tego się obawiam, się zobaczy.

    strop drewniany ja zrobiłem tak: na istniejącą podłogę, dla Ciebie być
    może będą to tylko legary, dałem podkłady steico, na to płytkę podłogową
    (aby rozłożyć nacisk na większą powierzchnię, na to podkłady (5x5cm co
    40cm) z gumy - z placu zabaw, na to kantówki 6x4 co 40cm. w wolną
    przestrzeń rockwool. na to deski. taka deskowana podłoga pływająca. jak
    niżej gra głośno radio, to słyszę je... tylko w sąsiednim pomieszczeniu
    przez wentylacje. przez podłogę nic a nic.

  • 39. Data: 2018-10-11 20:58:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-11 o 20:10, KIKI pisze:
> [...]
    > wypróżnienia domowników, sikanie, chodzenie po podłodze niosło się
    > wszędzie i trzeszczało. A raz w nocy słyszałem współżycie domowników.

    W moim byś niczego takiego nie usłyszał.
    Belki stropowe mam o przekroju 24x6 cm co 40 cm, na tym płyta OSB 22mm,
    na tym styropian 8 cm (jako miejsce do prowadzenia wentylacji), na tym
    podłogówka oraz jastrych 6 cm.

    Stabilność nie jest aż tak wysoka jak w domu murowanym, ale bez
    porównania większa od "typowego" szkieletowego.

    --
    MN

  • 40. Data: 2018-10-12 13:07:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Nie wątpię, że wyciszenie jest prawdopodobnie lepsze od ściany murowanej
    > 12cm. Ale takiej rzeźby to też raczej nikt nie będzie zazdrościł.

    Tylko, że to nie jest rzeźba, a w zasadzie bliskie temu, co mówią różne
    systemy suchej zabudowy o prawidłowo wykonanej, dobrze izolującej
    akustycznie ścianie. Jedną z kluczowych rzeczy jest ta przerwa
    powietrzna między warstwami wygłuszenia, a także zmienna gęstość
    kolejnych warstw ściany.
    Według danych, które kiedyś znalazłem, zrobiona zgodnie ze sztuką
    ścianka w suchej zabudowie jest lepsza pod względem akustycznym od
    takiej samej grubości ścianki murowanej.
    Tyle, że większość ścianek, która powstaje nie jest zgodna z tym, jak w
    danym systemie każe budować producent. I potem jest, jak jest.

    Pzdr

    --
    /__/_* /