  • 111. Data: 2017-02-21 23:08:17
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-21 o 18:52, Janusz pisze:

    > Ok, udało się, kiedyś nie chciał mnie wpuścić :(
    > i faktycznie na atmanie nie ma moich postów, ciekawostka.
    > Co do meritum, u mnie rachunek to 1500 za dwa miesiące, ale mój dom stoi
    > na górce na przewiewie, jak to ważne to napisałem w innym poście a tutaj
    > zacytuję:
    >
    > Ja mam z licznika (odczyt nie prognoza), wiatr wywiewa ciepło z wełny na
    > poddaszu,

    Co jak co, ale smogu to nie zazdroszcze kiedy nie ma wiatru. Z Twojej
    perspektywy chyba lepiej jak wieje. Powiem szczerze, ze do niedawna jak
    slyszalem w radio smog, to myslalem, ze to jakies pierdoly. Ale w
    zeszlym tygodniu sprawdzilem organoleptycznie...

    > poza tym przy domu także robi się strefa cieplejsza, widać to
    > po termometrach, jak wieje to na zewnętrznym termometrze i w samochodzie
    > mam to samo, jak nie ma wiatru to jest różnica nawet 2-3st. przy domu
    > jest cieplej. Jak oglądałem dom w podczerwieni dzięki Irkowi

    A co u Irka? Dawno nie pisal?

    > zauważyłem że pod okapami jest wyraznie cieplej mimo że mam połączone
    > ocieplenie ściany z wełną i ocieploną murłatę, ale wyraznie było widać
    > zaleganie tam ciepła, zaskoczyło mnie to, a ściany czy dach zimne, ładny
    > nebieski był na kamerze. Więc izolacyjność ogólnie dobra.
    > A teraz jak przyjdzie wiatrna to, to wywiewa to ciepło z podokapu.
    > I żeby nie było że kiepsko ocieplony, dom wymurowany z bloczków BK +15cm
    > styro na mijankę w 2 warstwach, na skosach 25cm wełny na płaskim 40cm,
    > sezon zamykam w poniżej 3kzł za samo ogrzewanie gazem.

    Czyli wiatr robi swoje. Do tego nieszczelnosci wywiewajace cieplo z domu
    i wyzsze rachunki gotowe.

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2017-02-22 17:56:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 23:08, Maniek4 pisze:

    > Co jak co, ale smogu to nie zazdroszcze kiedy nie ma wiatru. Z Twojej
    Ale ja na niego patrzę z góry :) rzędna mojego trawnika to 436m, miasto
    jest niżej, poza tym mam GWC żwirowy i on nie dość że grzeje i nawilża
    to jeszcze czyści powietrze.

> [...]
    > slyszalem w radio smog, to myslalem, ze to jakies pierdoly. Ale w
    > zeszlym tygodniu sprawdzilem organoleptycznie...

    Żyje :) ostatnio pisał na elektronice, ale on też pisze z jakieś
    dupiatego serwera, jak byłem na aoie to widziałem jego posty, na atmanie
    ich nie ma, muszę do niego zadzwonić aby się przeniósł na inny serwer.

    > Czyli wiatr robi swoje. Do tego nieszczelnosci wywiewajace cieplo z domu
    > i wyzsze rachunki gotowe.

    Dokładnie.

    Pozdr
    Janusz

  • 113. Data: 2017-02-22 18:06:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 17:56:12 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Ale ja na niego patrzę z góry :) rzędna mojego trawnika to 436m, miasto
    > jest niżej, poza tym mam GWC żwirowy i on nie dość że grzeje i nawilża
    > to jeszcze czyści powietrze.

    Robiłeś samoróbkę czy ktoś robił "profesjonalnie"?
    Faktycznie czyści toto swąd dymu?

    L.

  • 114. Data: 2017-02-22 19:23:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-02-22 o 18:06, Lisciasty pisze:

    > Robiłeś samoróbkę czy ktoś robił "profesjonalnie"?
    Nie, sam robiłem, ale przedtem się doszkoliłem i przejżałem różne
    rozwiązania.
    > Faktycznie czyści toto swąd dymu?
    Tego nie sprawdzałem ale dymu nie czuję a mam sąsiada poniżej od zachodu
    który kopci węglem prosto na mnie i np w garażu czuć dym.
    Wlot powietrza mam pod okapem dachu i potem rurą przez cały dom do
    piwnicy tam wentylator dmucha do gwc, potem drugi ciągnie z gwc i przez
    reku dmucha na dom.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 115. Data: 2017-02-22 19:58:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-22 o 17:56, Janusz pisze:

    > Ale ja na niego patrzę z góry :) rzędna mojego trawnika to 436m, miasto
    > jest niżej, poza tym mam GWC żwirowy i on nie dość że grzeje i nawilża
    > to jeszcze czyści powietrze.

    No, tylko czasem z tej gory trzeba zejsc. Szczerze, bardzo to smutne, ze
    tak ladny i z duzym potencjalem region jest tak zasyfiony. Zwykle
    zazdroscilem mieszkancom Bielska widokow na poludnie i samego polozenia,
    ale w tym roku gor stamtad prawie nie bylo widac. A w zeszlym roku
    czterdziesci kilometrow przed gorami robilem zdjecia ich zarysu.
    Naprawde z perspektywy czlowieka z obrzezy centrum kraju nie
    spodziewalem sie, ze na poludniu to taki problem.

    Stara wiara. :-)

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2017-02-22 20:19:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 19:23:55 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Tego nie sprawdzałem ale dymu nie czuję a mam sąsiada poniżej od zachodu
    > który kopci węglem prosto na mnie i np w garażu czuć dym.

    Ja kombinuję jakiś duży filtr na czerpnię, coś a'la "klatka na króliki",
    czyli wielkie brzydkie z drewna, jako szkielet dla tkaniny
    F9 czy może F7, jak będzie słabo ciągnąć. Na następną zimę może
    coś bardziej profi się wymyśli, może też żwirowca...

    > Wlot powietrza mam pod okapem dachu i potem rurą przez cały dom do
    > piwnicy tam wentylator dmucha do gwc, potem drugi ciągnie z gwc i przez
    > reku dmucha na dom.

    Strasznie pomotane, ile te wiatraki jedzą prądu?

    L.

  • 117. Data: 2017-02-22 21:02:13
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 22.02.2017 o 20:19, Lisciasty pisze:

    > Ja kombinuję jakiś duży filtr na czerpnię, coś a'la "klatka na króliki",
    > czyli wielkie brzydkie z drewna, jako szkielet dla tkaniny
    > F9 czy może F7, jak będzie słabo ciągnąć.
    Ja ostatnio zacząłem używać tkaniny F9 zamiast G4.

    Po pięciu dniach sytuacja wyglądała tak:
    https://ssl.go2it.pl/nextcloud/index.php/s/G0NZqw8fo
    jtPSpC
    Po lewej nawiewny, po prawej wywiewny.

    Doświadczalnie doszliśmy do tego, że wymieniamy teraz tą matę co
    tydzień, bo jak jest dłużej to czuć, że słabiej wentyluje i słychać
    głośniejszą pracę.

    --
    Pozdr
    S.

  • 118. Data: 2017-02-22 21:40:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 21:03:00 UTC+1 użytkownik Sebastian Rusek napisał:
    > Doświadczalnie doszliśmy do tego, że wymieniamy teraz tą matę co
    > tydzień, bo jak jest dłużej to czuć, że słabiej wentyluje i słychać
    > głośniejszą pracę.

    Ano właśnie, to musi mieć dużą powierzchnię... Stąd pomysł na
    klatkę na króliki. Planuję wsadzić tam przynajmniej 1,5 m2.
    Zobaczymy czy to wypali i na jak długo wystarczy...

    L.

  • 119. Data: 2017-02-23 09:53:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-02-22 o 21:02, Sebastian Rusek pisze:

    > Ja ostatnio zacząłem używać tkaniny F9 zamiast G4.
    >
    > Po pięciu dniach sytuacja wyglądała tak:
    > https://ssl.go2it.pl/nextcloud/index.php/s/G0NZqw8fo
    jtPSpC
    > Po lewej nawiewny, po prawej wywiewny.

    A właśnie mnie to ciekawiło - po cholerę na wywiewie filtr???

    --
    Pete

  • 120. Data: 2017-02-23 10:04:11
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 09:53:54 +0100, Pete napisał(a):

    > W dniu 2017-02-22 o 21:02, Sebastian Rusek pisze:

    > A właśnie mnie to ciekawiło - po cholerę na wywiewie filtr???

    Aby nie zabrudzić wymiennika.

    --
    scruffty