  • 21. Data: 2019-10-10 19:41:14
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 10:05, Myjk pisze:
    > Wed, 9 Oct 2019 14:35:01 +0200, Janusz

    > Zależy czy chcesz tylko panele z inwerterem, czy komplet gotowy do
    > instalacji, a wtedy kwestia jakie jest pokrycie dachowe.

    Panele z inwerterem, resztę tu dokupię, mam dachówkę betonową więc
    montaż nie będzie prosty, muszę się rozejrzeć za odpowiednimi uchwytami
    albo sam je zrobić.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2019-10-10 20:08:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 19:41:18 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Panele z inwerterem, resztę tu dokupię, mam dachówkę betonową więc
    > montaż nie będzie prosty, muszę się rozejrzeć za odpowiednimi uchwytami
    > albo sam je zrobić.

    Na dachówce betonowej montuje się bajecznie, dużo lepiej niż na
    ceramicznej, bo się łatwiej zdejmuje. Chyba że masz na myśli taką
    betonową z czasów wczesnego Gierka? :P

    L.

  • 23. Data: 2019-10-10 22:50:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 20:08, Lisciasty pisze:

    > Na dachówce betonowej montuje się bajecznie, dużo lepiej niż na
    > ceramicznej, bo się łatwiej zdejmuje. Chyba że masz na myśli taką
    > betonową z czasów wczesnego Gierka? :P
    Nie :) nowa jest, ale co widziałem to ktoś straszną żeźbę robił
    nacinając dachówki pod
    pionowe wsporniki, dlatego chcę to zrobić inaczej, ale jak to jeszcze do
    końca nie wiem
    bo nie wiem co jest na rynku, na wiosnę będę się bliżej temu przyglądał.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2019-10-11 08:16:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2019 15:29:11 +0200, Sir_Robak

    > Ok przy dużym kontenerze ile wyjdzie za zestaw jak z aukcji?
    > Pytam pod kątem opłacalności/dostępności/gwarancji.

    Jak już wspominałem, ze szwagrem będziemy ciągać mono (a nie poly jak w
    aukcji -- znaczy poly też niby mają w ofercie jakby ktoś bardzo chciał). W
    ostatniej ofercie dali nowy panel mono 390W (większy gabarytowo) + growatt,
    i to mi wychodzi przy obecnej cenie $ (4zł, ale liczę że coś zacznie w
    końcu spadać poniżej tych 3.8) w porywach 1700 zł netto /kWp. Podkreślam
    ponownie, że zawsze podawać będę cenę netto, bo jaki VAT się doliczy to
    zależy od tego czy odkupi to instalator czy pójdzie prywatnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2019-10-11 08:27:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2019 17:27:02 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Na gwarancję przy kontenerze to bym raczej nie liczył...
    > Uszkodzone sztuki trzeba by pewnie rozłożyć na wszystkich zamawiających.

    Z pewnością łatwiej gwarancję (którą oczywiście dostajemy) jest realizować
    przy kontenerze niż przy ściąganiu jednego kompletu z ali. Planujemy wziąć
    parę zapasowych paneli do kontenera w razie jakby siękomuś trafił
    uszkodzony -- dlatego dobrze by było aby wszyscy wzięli takie same panele.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2019-10-11 14:06:31
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 11 Oct 2019 08:16:00 +0200, Myjk wrote:

    > Jak już wspominałem, ze szwagrem będziemy ciągać mono

    MSPANC :-D

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_51Qn02pFf8
    j7AzIrHjoi0T3ex1OuJGXj.jpg

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 27. Data: 2019-10-11 15:56:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 22:50:43 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > końca nie wiem
    > bo nie wiem co jest na rynku, na wiosnę będę się bliżej temu przyglądał.

    To nie jest rzeźba tylko tak się robi :> Mało której dachówki nie trzeba
    podcinać żeby dobrze wyszło.

    L.

  • 28. Data: 2019-10-11 16:01:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2019 14:06:31 +0200, Roman Tyczka

    > MSPANC :-D
    >
    > https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_51Qn02pFf8
    j7AzIrHjoi0T3ex1OuJGXj.jpg

    Ojtam, ojtam, szwagier (z drugim szwagrem) sam dom budował w wieku 18 lat.
    Stoi do dzisiaj, więc źle nie jest. ;) Nie ma nawet (aż takich) fakapów,
    aczkolwiek ostatnio uruchomiliśmy kamerę termowizyjną i wyszło parę
    kwiatków na styku ściany szczytowej z dachem. ;) Niby ocieplone, ale coś
    jakby piździ z narożników. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2019-10-11 16:09:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja ich znam, mają cztery koty, skakały na klamkę na stare drzwi od ogrodu, a że
    akurat zmieniali na nowe (drzwi, nie koty) to
    poradziłem tak.
    Szybki można wyjąć - koty przejdą, gorąc ucieknie, cug do kominka będzie.

    -----

  • 30. Data: 2019-10-11 16:18:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 11 października 2019 08:27:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > parę zapasowych paneli do kontenera w razie jakby siękomuś trafił
    > uszkodzony -- dlatego dobrze by było aby wszyscy wzięli takie same panele.

    a jak wygląda sprawa kontenera? Kto sie nim zajmuje w drodze powrotnej?

    b.