  • 11. Data: 2019-10-09 18:47:47
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wychodzi na to że cena za wata zaczyna się cywilizowac. Pojedynczy panel 270W za 420
    zlotych. Wychodzi 1,50zl za wata. Daje to czas dojścia z cena pradu do ceny pradu w
    II taryfie ok 4 lata. W instalacji 10kW z falownikiem 2 złote za wata. Od dłuższego
    czasu mówiłem zeby czekac bo będzie tanialo.

  • 12. Data: 2019-10-09 19:10:08
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 15:51, Myjk pisze:
    > Wed, 9 Oct 2019 15:11:04 +0200, pieszy

    > Nie, to jest właśnie normalna cena jak jest import w kontenerze.

    A jak to się ma do "naszego" wspólnego transportu?

    Robak

  • 13. Data: 2019-10-10 08:43:36
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 15:51, Myjk pisze:
    > Wed, 9 Oct 2019 15:11:04 +0200, pieszy

    > Nie, to jest właśnie normalna cena jak jest import w kontenerze.

    Za panel to tak. Ale tam jest jeszcze inwerter. Do cen z alibaby
    doliczam jeszcze VAT 23%. Cła nie znam ale pewnie trzeba będzie jeszcze
    doliczyć z 6%. No i VAT od transportu też.

    pieszy.

  • 14. Data: 2019-10-10 09:26:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Oct 2019 19:10:08 +0200, Sir_Robak

    > A jak to się ma do "naszego" wspólnego transportu?

    Jeśli liczyć, jak w tej aukcji, same panele (tylko ja chcę mono, nie wiem
    jak inni -- w aukcji są poly) i inwerter (bez mocowań, zabezpieczenia,
    kabli, konektorów) powinno być jeszcze taniej. Pozostaje pytanie czy u
    chińczyka brać także peryferia. Z pewnością przewodów się brać nie opłaca,
    bo tańsze są na miejscu. Podobnie zabezpieczenia bym sobie odpuścił, bo
    mniej więcej w tej samej cenie można kupić w PL i każdemu wg potrzeb a nie
    "seryjne". Pozostaje kwestia mocowań.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-10-10 10:05:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Oct 2019 14:35:01 +0200, Janusz

    > Napisz na priva ile by to było na 10kwp i falownik z 2 mppt,
    > bo może będę zainteresowany :)

    Zależy czy chcesz tylko panele z inwerterem, czy komplet gotowy do
    instalacji, a wtedy kwestia jakie jest pokrycie dachowe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-10-10 10:09:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2019 08:43:36 +0200, pieszy

    > Za panel to tak. Ale tam jest jeszcze inwerter. Do cen z alibaby
    > doliczam jeszcze VAT 23%. Cła nie znam ale pewnie trzeba będzie jeszcze
    > doliczyć z 6%. No i VAT od transportu też.

    Cło na panele 0%, na falownik 8%. Transport pojedynczego kompeltu się nie
    opłaca. Absolutne minimum to mały kontener (~60kWp), a najlepiej duży
    (~120kWp). :P Stąd pomysł na grupowe zamówienie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2019-10-10 10:11:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Oct 2019 14:33:32 +0200, yarecky

    > Ok, to ja bym się pisał na 1 lub 2 zestawy na jedna połać 5-6kWp (info o
    > drugim zestawie nieco później).

    Trzeba też uwzględniać jakie jest pokrycie dachu, bo różne są mocowania.
    Ew. odpuścić elementy peryferyjne, skupiając się tylko na panelach i
    falowniku, i dokupić je na miejscu.
    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2019-10-10 12:13:23
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 10.10.2019 10:11, Myjk wrote:
    > Wed, 9 Oct 2019 14:33:32 +0200, yarecky

    > Trzeba też uwzględniać jakie jest pokrycie dachu, bo różne są mocowania.
    > Ew. odpuścić elementy peryferyjne, skupiając się tylko na panelach i
    > falowniku, i dokupić je na miejscu.

    Ok, dach skośny pokryty blachodachówką.

    yarecky.

  • 19. Data: 2019-10-10 15:29:11
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > mniej więcej w tej samej cenie można kupić w PL i każdemu wg potrzeb a nie

    Ok przy dużym kontenerze ile wyjdzie za zestaw jak z aukcji?
    Pytam pod kątem opłacalności/dostępności/gwarancji.

    Robak

  • 20. Data: 2019-10-10 17:27:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 15:29 Sir_Robak <s...@o...pl> pisze:

    > Ok przy dużym kontenerze ile wyjdzie za zestaw jak z aukcji?
    > Pytam pod kątem opłacalności/dostępności/gwarancji.

    Na gwarancję przy kontenerze to bym raczej nie liczył...
    Uszkodzone sztuki trzeba by pewnie rozłożyć na wszystkich zamawiających.

    TG