  • 141. Data: 2013-01-21 01:43:34
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 00:51:52 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > W czym Ci przeszkadza że w układzie otwartym by pracował. Sprawę załatwia płytowy
    wymiennik ciepła i pompka. Dużo efektywniejszy będzie taki wymiennik niż jakiś rurowy
    wsadzony do zbiornika.

    W zasadzie tak. Ale problem nr 1 to jak go przecisnac do kotlowni :-) U mnie po
    drodze sa przynajmniej dwoje drzwi do kotlowni (jakbym go wsadzal przez brame
    garazowa). Jedyna opcja - postawic w garazu, ale to jednak znowu spore straty bo
    garaz raczej chlodny :) Chyba stad wynika stosowanie zbiornikow zrobionych z rur
    ~80cm - te sie zmieszcza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 142. Data: 2013-01-21 07:31:38
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    Mam niską piwnicę. Jakieś 150-160 cm wysokości. Czy można zrobić bufor nieco
    szerszy a niższy?

  • 143. Data: 2013-01-21 15:32:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-01-2013 o 07:31:38 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
    >
    > Mam niską piwnicę. Jakieś 150-160 cm wysokości. Czy można zrobić bufor
    > nieco szerszy a niższy?

    Lepiej zrobić kilka buforów (połączonych równolegle) ale "smukłych" - woda
    powrotna nie będzie wychładzała całej objętości. Jeśli chcesz robić sam -
    to poodwiedzaj lokalne składy złomu w poszukiwaniu "ścinek" rur
    ciepłowniczych.

    TG

  • 144. Data: 2013-01-22 07:47:44
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

[...]

    Gdzieś pisali że kilka buforów trzeba umiejętnie połączyć, bo może być tak,
    że będą się rozładowywać nierównomiernie..
    Jaka jest najniższa użyteczna dla CO temperatura wody w buforze? Tzn przy
    jakiej najnizszej temp ma jeszcze sens pompowanie wody z bufora do
    kaloryferów?

  • 145. Data: 2013-01-22 10:46:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 07:47:44 UTC+1 użytkownik rumcajs napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <

    > Jaka jest najniższa użyteczna dla CO temperatura wody w buforze? Tzn przy
    > jakiej najnizszej temp ma jeszcze sens pompowanie wody z bufora do
    > kaloryferów?

    Zalezy od kaloryferow, ich przewymiarowania, zapotrzebowania na cieplo domu,
    temperatury na zewnatrz :) Przyjmij 40 jako minimum.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 146. Data: 2013-01-23 10:41:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-01-2013 o 07:47:44 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Gdzieś pisali że kilka buforów trzeba umiejętnie połączyć, bo może być
    > tak, że będą się rozładowywać nierównomiernie..

    Nie ma znaczenia, to nie apteka. Zawsze można wyregulować przepływ
    zaworami kulowymi, które i tak przy kazdym buforze musisz mieć.

    > Jaka jest najniższa użyteczna dla CO temperatura wody w buforze? Tzn
    > przy jakiej najnizszej temp ma jeszcze sens pompowanie wody z bufora do
    > kaloryferów?

    Ja mam ustawione 35 - 40st. Zwykły termostat przylgowy (za 35pln)
    zamontowany na górnej róże bufora, wpięty szeregowo w zasilanie pompy. Jak
    jest poniżej nastawy obwód jest otwarty, powyżej - obwód zamknięty.
    Termostat ten nie steruje załączaniem pompy (tą funkcję pełni termostat
    pokojowy) a jedynie zapobiega bezsensownemu mieleniu wody.

    TG

  • 147. Data: 2013-01-23 11:44:15
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Lepiej zrobić kilka buforów (połączonych równolegle) ale "smukłych" - woda
    > powrotna nie będzie wychładzała całej objętości.

    Czemu nie łączyć szeregowo? Możnaby mieć uwarstwienie rozłożone na
    zbiorniki.

    > Jeśli chcesz robić sam -
    > to poodwiedzaj lokalne składy złomu w poszukiwaniu "ścinek" rur
    > ciepłowniczych.

    można zerknąć jak to zrobili inni:
    http://domkopedia.pl/index.php/Bufory

    bajcik

  • 148. Data: 2013-01-23 12:02:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 23-01-2013 o 11:44:15 <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał(a):

    > Czemu nie łączyć szeregowo? Możnaby mieć uwarstwienie rozłożone na
    > zbiorniki.

    A będzie działać grawitacyjnie?
    TG

  • 149. Data: 2013-01-23 13:57:15