  • 21. Data: 2015-03-16 16:31:10
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

    > Boszsz, kartongips na cegle - nie ma to jak nowobogackie bezpojęcie...

    dużo szybsze położenie niż tynkowanie ściany ze starej krzywej cegły

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2015-03-16 17:00:38
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    > Boszsz, kartongips na cegle - nie ma to jak nowobogackie bezpojęcie...

    Żeby mieć drogo i modnie, to nie wystarczy na cegle. Trzeba sobie
    jeszcze ufo zaprosić.
    http://budujesz.info//pliki/image/artykuly/sciany-i-
    sufity/duze/oswietlenie-sufitu-podwieszanego634.jpg

  • 23. Data: 2015-03-16 17:02:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    masti pisze:

    > dużo szybsze położenie niż tynkowanie ściany ze starej krzywej cegły

    Ale szarpnięcie się na arkusz płyty za dwie dychy, to przejaw nowobogactwa.
    Trzeba po pańsku -- kłaść siedemnaście warstw tynku wapiennego i czekać
    miesiąc na wyschnięcie. A jeśli to remont łazienki, to myć się w tym czasie
    przy studni, a z małą i dużą potrzebą chodzić za stodołę.

    Jarek

    --
    I ty, co mieszkasz dziś w pałacu
    A srać chodziłeś pod chałupę,

  • 24. Data: 2015-03-16 17:18:34
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    > Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w
    > aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba. Na
    > razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba
    > najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?
    > A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z
    > dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
    > wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

    Wełna zawsze jest droższa od syntetyków. Z Agnellą doświadczenia chyba
    nie miałam, miałam za to z wełną. Alergicy powinni tę przyjemność
    dawkować sobie ostrożnie.
    Sama też miewam takie napady "dorosłości" i widzi mi się wówczas jakiś
    persik. Tyle że te podobające się za drogie są na jednorazowy kontakt.
    Więc na marzeniach poprzestawam. Akustyka idzie w kąt.

  • 25. Data: 2015-03-16 17:23:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

> [...]
    > dziurki muszą zostać! Najlepsze są ściany porowate. W jednej salce
    > widziałem kiedyś fajne rozwiązanie i naprawdę dobre, ale niestety
    > kosztowne i nie każdemu podchodzi: ściana porowata z gazobetonu chyba,
    > na tym płyty wiórowe z dziurkami, a przed nimi tapeta materiałowa, ale
    > nie naklejona, tylko kilka mm od ściany oddalona. Akustyka była świetna,
    > ale u siebie bym tego nie zrobił. Co można zrobić, to dać np. duży
    > obraz, a za nim płyty głuszące. Ja mam u siebie kilimy i też dobrze
    > działają ;-). Pamiętaj o wytłumieniu ścian za głośnikami.

    Chyba tym razem nie chodzi o skonstruowanie komory bezechowej? Trochę
    to wszystko inaczej wygląda w dużych pomieszczeniach, gdzie mamy szanse
    usłyszeć echo, a inaczej w pokojach mieszkalnych. Choćby i salonach, do
    których nie pasuje określenie "salka". Tu nie echo, lecz częstotliwości
    rezonansowe odbierane są jako "dziwne dźwięki". Owszem, podatność ścian
    w tym przypadku ma znaczenie. Sławojka z gładko oheblowanymi ścianami,
    na błysk polakierowanymi, ma lepszą akustykę od podobnej wielkości
    przybytku ze ścianami z żelbetu, nawet lekko chropawego. Z drugiej
    strony pomieszczenie z twardymi ścianami, ale o geometrii bardziej
    złożonej niż prostopadłościan, może mieć przyjemną akustykę.

    No ale teoretyzować, to my sobie tu obaj możemy długo. A to jest zadanie
    praktyczne.

    Jarek

    --
    Trąba dziwny dźwięk rozsieje,
    ogień skrzepnie, blask ściemnieje,

  • 26. Data: 2015-03-16 17:33:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Żeby mieć drogo i modnie, to nie wystarczy na cegle. Trzeba sobie
    > jeszcze ufo zaprosić.
    > http://budujesz.info//pliki/image/artykuly/sciany-i-
    sufity/duze/oswietlenie-sufitu-podwieszanego634.jpg

    Takie cosie, to dzisiaj można mieć w jeden wieczór, i to za psie pieniądze.
    Ale najlepiej od razu dać majstrowi ekstra na flaszkę, żeby tego nie robił.
    A nawet nie proponował.

    Jarek

    --
    Hej, hej -- Mars napada
    Dookoła ludzi gromada

  • 27. Data: 2015-03-16 18:55:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 14:02:57 +0100, Fragi napisał(a):

    > Ale to wykonawca chyba wpadł na ten pomysł, a nie właściciele/mieszkańcy.
    > Tak zrozumiałam. Może nie wiedzieli, co kupują? ;)

    A od kiedy wykonawca dyktuje właścicielowi, co FINALNIE ma być zrobione i
    jak?
    3-)

    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 28. Data: 2015-03-16 19:02:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 14:40:42 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Autor pomysłu został wcześniej wskazany.

    No przecież oczywiste, że to WYKONAWCA dyktuje WŁAŚCICIELOWI, co ma być
    zrobione i jak :->

    > Każdy, kto ma pojęcie o czytaniu,
    > zrozumiał to.

    Jak wyżej.

    > Natomiast nie każdy musi wiedzieć, że "kartongips na cegle",
    > to jeszcze nic złego. Ma to swoje zalety,

    Tylko i wyłącznie dla wykonawcy. Ale to tylko kiedy właściciel głupi i da
    się zbajerować. No niestety kartongips to tandeta, ewentualnie rozwiązane
    tymczasowe, awaryjne itp.

    > kiedyś nawet dość często tak
    > robiono. Dzisiaj chyba rzadziej, bo są inne sposoby by to samo osiągnąć.
    > Ale ten dom już swoje lata ma.

    Stary dom - tym bardziej należało zbadać i ew. naprawić tynki (pewnie
    wapienne), a nie przykrywać stary tynk (może zagrzybiony) kartongipsem.

    > Jeśli chodzi o techniki budowlane, minęła
    > cała epoka od jego postawienia. W opisanym przypadku najbardziej zawinili
    > wykonawcy najniższego szczebla -- ci, co na budowie z kubłem z zaprawą.
    > Walili placki gipsowe tu i ówdzie, po uważaniu, a nie tak jak zasady
    > sztuki budowlanej każą.

    Zawinił właściciel - woją głupotą, wierząc, ze wykonawca dba o jego
    interes, a nie o swój. Położyć kartongips to byle łachudra potrafi, a
    niekumatemu nowobogackiemu radość. Piszę "nowobogackiemu", bo żeby tak się
    dać naciąć, to trzeba pierwszy raz w życiu mieć styczność z budowaniem
    własnego.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 29. Data: 2015-03-16 19:02:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 15:31:10 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Oczywiście! - właśnie dlatego pan WYKONAWCA na taki wspaniały pomysł wpadł
    :-D
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 30. Data: 2015-03-16 19:03:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 17:02:57 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > miesiąc na wyschnięcie. A jeśli to remont łazienki, to myć się w tym czasie
    > przy studni, a z małą i dużą potrzebą chodzić za stodołę.

    Wyjasniłam wyżej, co znaczy DLA MNIE nowobogackość w tym wydaniu.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.