  • 11. Data: 2020-03-14 22:46:12
    Temat: Re: Koronawirus - filtry do rekuperatorów
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.03.2020 o 19:31, KIKI pisze:
    > Są takie co nie puszczą koronawirusa? Co zrobić ze starymi? To nuby
    > odpady biologiczne ale bezpieczniej spalić w ogródku nie?

    jaki masz filtr? wychwytuje PM2.5? To cząstka o wielkości 2.5
    mikrometra, czyli 2500 nano metrów. Wirusy mają wielkośc
    20-300nanometrów, więc taki filtr raczej nie wychwyci. Być moze filtr z
    węglem aktywnym mógłby coś "złapać", ale to nie daje 100% pewności i
    "zużywa" się. JA bym pomyślał nad wstawieniem do jakiejś rury
    wentylacyjnej, świetlówki emitującej UV które zabija wszystko. pytanie
    tylko ile czasu potrzeba na zabicie, (dezaktywacje wirusa), koszt prądu
    i jej trwałośc.

    ToMasz

  • 12. Data: 2020-03-14 23:26:42
    Temat: Koronawirus - filtry do rekuperatorów
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy publicznej spluwaczce masz wlot powietrza do rekuperatora?

  • 13. Data: 2020-03-14 23:29:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaraziles się kiedyś kluczami?

  • 14. Data: 2020-03-15 00:08:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Przy publicznej spluwaczce masz wlot powietrza do rekuperatora?

    Ach ta nostalgia za rzeczami wynalezionymi przez naszych:
    Boruch Grynoch na ulicy 6 Sierpnia 16 w Łodzi wynalazł
    i opatentowanej w 1931 roku spluwaczkę.

  • 15. Data: 2020-03-15 08:51:06
    Temat: Dobra wiadomość na niedzielny poranek
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    https://fakty.interia.pl/raporty/raport-koronawirus-
    chiny/aktualnosci/news-pandemia-koronawirusa-polski-
    naukowiec-rozpracowal-kluczowy-,nId,4382955

    Prof. Marcin Drąg z Politechniki Wrocławskiej z zespołem rozpracował
    enzym, którego działanie może być kluczowe dla walki z koronawirusem
    SARS-CoV-2. "Jeśli enzym potrakujemy jako zamek, to my do niego
    dorobiliśmy klucz" - mówi naukowiec.

    Publikacja (z wynikami z badań) zespołu prof. Drąga jest jeszcze w
    trakcie recenzowania, ale jego zespół już teraz nieodpłatnie udostępnił
    swoje wyniki naukowcom z całego świata. "Nie patentowaliśmy tego.
    Preprint publikacji jest dostępny online.. To jest prezent z mojego
    laboratorium dla wszystkich zainteresowanych" - zaznacza naukowiec.

  • 16. Data: 2020-03-15 09:30:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]
    > świetlówki emitującej UV które zabija wszystko. pytanie tylko
    > ile czasu potrzeba na zabicie, (dezaktywacje wirusa), koszt

    Radzę pomyśleć również, co zrobić z ozonem, który ta świetlówka
    wytwarza.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-03-15 10:05:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.03.2020 o 15:16, Budyń pisze:
    > 30sekud tego materiału
    > "dogmat: bezkrytycznej wiary w nieuchronny kataklizm"
    Gratuluję! To mniej więcej tak, jakbym przeczytał tytuł: Georg Orwell
    "Rok 1984" i dalej już nie czytam, bo już wszystko jasne.
    Jacek

  • 18. Data: 2020-03-15 10:21:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Radzę pomyśleć również, co zrobić z ozonem, który ta świetlówka
    > wytwarza.

    rozpadnie się sam a ilości raczej będą symboliczne

  • 19. Data: 2020-03-15 10:42:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 marca 2020 10:05:04 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Gratuluję! To mniej więcej tak, jakbym przeczytał tytuł: Georg Orwell
    > "Rok 1984" i dalej już nie czytam, bo już wszystko jasne.

    chcesz o tym porozmawiac? prosze bardzo, zapraszam kazdego kto mnie przekona ze ta
    katastrofa nie nadchodzi.
    ps. dla jasnosci oczywiscie w przypadkowych miejscach wyrywkowo odsłuchałem ten
    matariał, żadnego zaskoczenia nie bło.

    b.

  • 20. Data: 2020-03-15 11:07:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > rozpadnie się sam a ilości raczej będą symboliczne

    Ilości nie są symboliczne (jeśli ta lampa również nie dla symbolu),
    a rozpadnie się już w pomieszczeniu w ciągu kilku godzin.

    --
    Jarek