  • 41. Data: 2011-05-19 14:15:28
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Użytkownik "Piotr" <z...@o...gmail.com> napisał w wiadomości
    >
    > Uważasz że farmy elektrowni wiatrowych nie maja negatywnego wpływu na
    > srodowisko?

    ciekawe ile energi trzeba aby wyprodukować taką turbinę i jakie są koszty
    środowiskowe takiej produkcji. Ale nas to nie obchodzi bo to sie dzieje
    gdzieś w chinach. :)

    > Albo produkcja paneli fotovoltaiczny.

    tutaj jest jeszcze lepiej.

    > Nie wspomnę juz o świetlówkach kompaktowych zastępujących zwykłe
    > żarówki

    dalej to samo co wyżej.

  • 42. Data: 2011-05-19 14:21:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 16:10:57 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > a kot będzie za te bezsensowne elektrowinie płacił?

    Energia pozyskana przez farmy wiatrowe jest bardzo droga, droższa niż z
    konwencjonalnej elektrowni, ale jest odkupowana przez konwencjonalne
    elektrownie i sprzedawana poniżej ceny zakupu, czyli ze stratą. A dzieje
    się tak tylko po to, aby elektrownia konwencjonalna nadążając za
    idiotycznymi normami unijnymi mogła wykazać że odpowiedni procen
    Powyższa wiadomość z pierwszej ręki - od rodziny pracujacej w odpowiednim
    dziale w ZEORK w Słupsku (pola wiatrowe koło Słupska zasilają elektrownię w
    energię...).

    Wiadomość moja, autorska: od lat obserwuję całe składy pociągów zapełnione
    drewnem (ślinka mi cieknie - my już od lat nie możemy takiego drewna u
    leśniczego kupić, a i żadnego) wywożące z naszych kieleckich lasów ten
    surowiec na... spalenie w elektrowni Połaniec, kilkadziesiąt km od Kielc.
    Powód ten sam - idiotyczne normy unijne, więc elektrownia spalając drewno,
    cenny a dla normalnych klientów już niedostępny surowiec, wykazuje
    procentowy udział surowców odnawialnych w swojej produkcji energii.

    PARANOJA :-(((
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 43. Data: 2011-05-19 14:27:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 16:21:04 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > się tak tylko po to, aby elektrownia konwencjonalna nadążając za
    > idiotycznymi normami unijnymi mogła wykazać że odpowiedni procen

    (wcięło)
    procent energii przez nią sprzedawanej pochodzi ze źródeł odnawialnych
    (ładne mi odnawialne źródło - las który musi się "odnawiać" 30-40-50 lat, o
    ile w ogóle ktoś go "odnowi", bo jak Ministrestwo Finansów przejmie Lasy
    Państwowe, to już tylko wycinka będzie odchodziła, o sadzeniu nawet ptak
    nie zakwili, bo nie będzie pieniędzy ani pomyslunku, więc ani lasu, ani
    tych ptaków...).

    j.w.

  • 44. Data: 2011-05-19 20:04:32
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Piotr <z...@o...gmail.com> napisał(a):

    >Niestety tylko pamięć. Graf w jakimś artykule bądź książce sprzed około
    >roku, dwóch. Oczywiście nie podam dokładnych danych, jednak pamiętam, że
    >był to procentowy udział zużycia energii w dużym mieście. Najmniejszy
    >procent miało oświetlenie ulic, największy gospodarstwa domowe oraz
    >przemysł. Napisałem "inny", bo na pewno nie było tam 93% produkowanej
    >energii przeznaczonej na przemysł.

    Ja zapamietalem 93, ale to dla kraju. Zuzycie przemyslowe dla Olsztyna bedzie inne
    niz dla
    np. Katowic, wiec moze stad te roznice.

  • 45. Data: 2011-05-20 01:12:42
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    On 19 Maj, 13:25, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Globalne ocieplenie jest takim samym zjawiskiem, jak globalne zlodowacenia
    > - jedne i drugie następują po sobie cyklicznie i czy będziemy używać
    > takiej, czy innej energii, przyroda ma to gdzieś.

    No sorry - nie widzisz roznicy w tym co sie dzialo z Ziemia przed
    rewolucja przemyslowa w XVIII wieku i co sie dzieje teraz???
    Do czasu rewolucji gospodarka byla raczej ekstensywna, a teraz?
    Czytalem ostatnio wywiad z "mlodym" Costeau. Mowil, ze tam gdzie 40
    lat temu bylo zatrzesienie ryb, teraz jest podwodna pustynia.
    Metale rzadkie - Chiny juz przykrecaja eksport i za jakis czas
    producenci elektroniki mocno sie zdziwia.
    Globalne ocieplenie - owszem, moze i wynika z cyklu przyrody, ale my
    ten cykl znacznie przyspieszamy.
    Zuzywamy Ziemie w tempie ekspresowym - sami tego byc moze nie widzimy,
    ale nasze prawnuki moga miec przerabane ;)

    BTW - jakie sa negatywne aspekty ferm wiatrowych? Trzebia ptaki?

    pozdr
    Piotr

  • 46. Data: 2011-05-21 16:01:40
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Piotr Molski" napisał w wiadomości grup
    1g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]

    Zuzywamy Ziemie w tempie ekspresowym - sami tego byc moze nie widzimy,
    ale nasze prawnuki moga miec przerabane ;)
    Trucie- to prawda. Globalne ocieplenie nie ma ŻADNEGO związku z
    działalnością człowieka. Kiedyś- jakieś 20 lat temu nastąpiła erupcja
    wulkanu- a moda była wtedy na dziurę ozonową (BTW- pamiętasz? Słyszałeś coś
    dziś o niej?). Otóż ten wulkan wywalił do atmosfery więcej freonu, niż
    wyprodukował człowiek. Gaz ten- oprócz posądzeń o powodowanie globalnego
    ocieplenia- był według tych samych ludzi sprawcą dziury ozonowej.

    BTW - jakie sa negatywne aspekty ferm wiatrowych? Trzebia ptaki?

    http://stopwiatrakom.pl
    forum, trzeba się zalogować

    i tu:
    http://stopwiatrakom.eu/

    --

    Prawda, Prostota, Miłość

    Chiron

  • 47. Data: 2011-05-22 10:04:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 18:12:42 -0700 (PDT), Piotr Molski napisał(a):

> [...]
    > Czytalem ostatnio wywiad z "mlodym" Costeau. Mowil, ze tam gdzie 40
    > lat temu bylo zatrzesienie ryb, teraz jest podwodna pustynia.

    To także naturalne zmiany.
    Takie same, jak wymieranie gatunków i tworzenie się nowych.
    Był niedawno program o Czernobylu i okolicach dziś. Wbrew oczekiwaniom -
    kwitnie tam życie.

    > Metale rzadkie - Chiny juz przykrecaja eksport i za jakis czas
    > producenci elektroniki mocno sie zdziwia.
    > Globalne ocieplenie - owszem, moze i wynika z cyklu przyrody, ale my
    > ten cykl znacznie przyspieszamy.

    Czym?

    > Zuzywamy Ziemie w tempie ekspresowym - sami tego byc moze nie widzimy,
    > ale nasze prawnuki moga miec przerabane ;)

    Spokojnie, wymyślą sobie nowe rejony wydobywcze, surowce i technologie.
    Mamy dużo krzemu na Ziemi... wręcz niewyczerpane zasoby.

    > BTW - jakie sa negatywne aspekty ferm wiatrowych? Trzebia ptaki?

    Na grunt w promieniu kilku o więcej) (albkilometrów wokół przenoszone są
    ich ciągłe drgania, 24 h na dobę, odczuwają je zwierzęta (ziemne, naziemne,
    owady i ptaki) i uciekają z tych okolic, ponadto odczuwają je ludzie
    mieszkający w sąsiedztwie - drgania te są nie do wytrzymania. Mam
    bezpośrednie relacje.
    Chciałbyś mieszkać przy pralce wirującej na najwyższych obrotach 24 h na
    dobę przez całe życie?

  • 48. Data: 2011-05-22 17:43:29
    Temat: Odp: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Piotr" <z...@o...gmail.com> napisał w wiadomości grup

    > Uważasz, że jestem ich przeciwnikiem? Nie, ale czy są najbardziej ekologiczne?
    > Były by, ale co z odpadami?

    rownomiernie rozsiewac zamiast skladowac w jednym miejscu i czekac
    na katastrofe

  • 49. Data: 2011-05-22 17:58:17
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-05-18 23:54, Piotr pisze:

    > Uważam, że powinno się tworzyć jak najwięcej elektrowni napędzanych
    > odnawialnymi źródłami energii, abyś mógł to robić bez negatywnego wpływu
    > na środowisko.

    Zmiana lokalnego mikroklimatu i zagrożenie dla ptaków to brak wpływu na
    środowisko?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 50. Data: 2011-05-22 18:23:15
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 22-05-2011 o 19:58:17 Aicha <b...@t...ja> napisał(a):

    > Zmiana lokalnego mikroklimatu i zagrożenie dla ptaków to brak wpływu na
    > środowisko?

    Szukanie dziury. Pierwszy lepszy wieżowiec ma jeszcze gorszy wpływ na
    mikroklimat. Nie rozumiem takiej krytyki. Myślenie tymi kategoriami ma mi
    uświadomić, że elektrownie wiatrowe są złem, czy mamy się cofnąć do
    szałasów?

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php