  • 31. Data: 2011-05-19 11:41:54
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 19-05-2011 o 13:31:54 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Szkoda. Gdybyś był, to może takie wykształcenie pomogłoby Ci w
    > zrozumieniu,
    > kto i dlaczego każe nam ograniczać się w zużyciu prądu,

    Co ma jedno wspólnego z drugim? Zdaję sobie z tego sprawę. Mój komentarz o
    wykształceniu odnosił się do czegoś zupełnie innego.

    > kupować rtęciowe
    > żarówki jako ekologiczne

    Co to na wspólnego z tematem? Wypowiadamy się o żarówkach typu LED.

    > i nie budować elektrowni atomowych - najbardziej
    > ekologicznych ze wszystkich de facto.

    Uważasz, że jestem ich przeciwnikiem? Nie, ale czy są najbardziej
    ekologiczne? Były by, ale co z odpadami?

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 32. Data: 2011-05-19 11:44:55
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 19-05-2011 o 13:32:55 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > W elektrowniach jędrowych.

    Uran też się kończy. Czy naprawdę uważasz, że lepiej jest wybudować
    elektrownię jądrową zamiast np. wodnej (jeżeli są warunki)?

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 33. Data: 2011-05-19 11:54:41
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Piotr <z...@o...gmail.com> napisał(a):

    >Oczywiście lepiej by było, gdybyśmy byli w stanie wyprodukować większą
    >ilość energii zamiast ograniczać jej zużycie.

    A nie jestesmy? :)

    >Jakiś odnośnik? Wg moich informacji ten procent jest inny.

    W necie nie mam, podalem dane z wykladu.
    A Ty co masz?

  • 34. Data: 2011-05-19 12:06:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 13:44:55 +0200, Piotr napisał(a):

    > Uran też się kończy. Czy naprawdę uważasz, że lepiej jest wybudować
    > elektrownię jądrową zamiast np. wodnej (jeżeli są warunki)?

    Tak. Elektrownia wodna zmienia warunki w środowisku wodnym.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 35. Data: 2011-05-19 12:08:30
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 19-05-2011 o 13:54:41 Przesmiewca <b...@o...pl> napisał(a):

    > W necie nie mam, podalem dane z wykladu.
    > A Ty co masz?

    Niestety tylko pamięć. Graf w jakimś artykule bądź książce sprzed około
    roku, dwóch. Oczywiście nie podam dokładnych danych, jednak pamiętam, że
    był to procentowy udział zużycia energii w dużym mieście. Najmniejszy
    procent miało oświetlenie ulic, największy gospodarstwa domowe oraz
    przemysł. Napisałem "inny", bo na pewno nie było tam 93% produkowanej
    energii przeznaczonej na przemysł.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 36. Data: 2011-05-19 12:10:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
    t...
    > Globalne ocieplenie jest takim samym zjawiskiem, jak globalne zlodowacenia
    > - jedne i drugie następują po sobie cyklicznie i czy będziemy używać
    > takiej, czy innej energii, przyroda ma to gdzieś.

    Otóż to... wszystko pulsuje.
    Jednak jest to idealny pretekst dla wszelkiej maści lobbystów, którzy na
    wciskaniu ludziom bzdur robią ogromne pieniądze - vide handel nadwyżkami
    CO2.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 37. Data: 2011-05-19 12:17:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 14:10:44 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > Jednak jest to idealny pretekst dla wszelkiej maści lobbystów, którzy na
    > wciskaniu ludziom bzdur robią ogromne pieniądze - vide handel nadwyżkami

    Nic nowego - kiedyś jeden taki sprzedawał martwe dusze, dziś tylko towary
    inne, a ludzie tacy sami ;-PPP

  • 38. Data: 2011-05-19 12:21:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 14:17:17 +0200, Ikselka napisał(a):

    t...

    > Nic nowego - kiedyś jeden taki sprzedawał

    Oczywiście: kupował. //Cziczikow

    > martwe dusze, dziś tylko towary
    > inne, a ludzie tacy sami ;-PPP

    j.p.

  • 39. Data: 2011-05-19 14:10:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:

    > I tak i nie. Z jednej strony jak najbardziej przyznaję ci rację, z
    > drugiej nie. Kolor podkoszulków nie wpływa na ilość surowców
    > przetwarzanych na energię. Przepis nas ogranicza, jednak bez niego,
    > wielu korzystałoby z konwencjonalnego oświetlenia (nie zmieniłoby się
    > zbyt wiele). Wprowadzając go, zmniejszy się zużycie prądu. Pod tym
    > kątem jest to dobry pomysł.

    a co z barwnikami które zatruwają środowisko. IMHO powinno się zakzać
    barwienia i bielenia tkanin, tylko w barwach naturyalnych i koniec, by
    bronić naszego kopchanego środowiska naturalnego. Nastepnie wprowadzą
    ograniczenia w czasie gdy mamy prąd w domu.

  • 40. Data: 2011-05-19 14:10:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:

    > Nie. Uważam, że powinno się tworzyć jak najwięcej elektrowni
    > napędzanych odnawialnymi źródłami energii, abyś mógł to robić bez
    > negatywnego wpływu na środowisko.
    a kot będzie za te bezsensowne elektrowinie płacił?