  • 21. Data: 2017-08-12 22:17:07
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Za odwiert placilem ok 95zl za metr. Wedlug map mial byc bazalt i
    przewodnosc cieplna miala byc dosc slaba. Stad takie przewymiarowanie. O
    granicie nie bylo mowy. A zrobilem wczoraj odwiert numer dwa i bylo to
    lite 120m granitu.
    Piotr

  • 22. Data: 2017-08-12 22:21:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 sierpnia 2017 22:17:12 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > przewodnosc cieplna miala byc dosc slaba. Stad takie przewymiarowanie. O
    > granicie nie bylo mowy. A zrobilem wczoraj odwiert numer dwa i bylo to

    To nie ma jeszcze tragedii. Choć w cenie Twojego odwiertu ja bym u mnie
    zrobił z pięć-sześć kompletnych DZ pod pompy ciepła ale co zrobić jak się
    mieszka na skale ;) Proponuję odpalić pompę na jednym, a drugi dzierżawić
    sąsiadowi :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2017-08-12 22:23:03
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Pewnie, ze nie oszczedzilem. Kupujac projekt mialem juz podane
    zapotrzebowanie na cieplo. W stosunku do projektu pogrubilem ocieplenie,
    dalem lepsze okna, piane zamiast welny, lepsze drzwi wejsciowe,
    wentylacje mechaniczna, grubszy styropian na podloge itp. W projekcie
    bylo ogrzewanie gazowe.
    Ostatecznie moc pompy dobral mi znajomy projektujacy podlogowke. Zajmuje
    sie pompami ciepla i wyliczyl mi wszystko w programie. Wiekszym
    problemem bylo dolne zrodlo - wedlug map na mojej dzialce miala sie
    znajdowac inna skala o znacznie gorszych parametrach niz granit.
    Piotr

  • 24. Data: 2017-08-12 22:25:10
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Raczej nie jestem desperatem. Roznica pomiedzy pluczka, a mlotkiem nie
    byla jakas gigantyczna. Na poziomy wymiennik miejsca nie mialem, a pomp
    powietrznych jakos nie lubie. Mam zle doswiadczenia z brzeczacymi i
    halasujacymi wentylatorami po kilku latach i nie znalazlem przy domu
    miejsca, gdzie chcialbym widziec jednostke.
    Piotr

  • 25. Data: 2017-08-12 22:28:10
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Rozmawialem dzis na ten temat z gosciem od odwiertow - jest maniakiem
    wiercenia i bral udzial w badaniach organizowanych przez ktoras z
    naszych politechnik. Wprowadzali do odwiertu sondy opomiarowane co 5m i
    w rozne materialy. W skrocie: optymalnie dla sondy byloby gdyby jej
    kilka dolnych metrow mialo kontakt z gruntem, a wszystko co wyzej
    najlepiej by bylo zaizolowane, gdyz temperatura glikolu idacego w gore
    do pompy obniza sie:)

  • 26. Data: 2017-08-12 22:30:00
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    U mnie trafilismy na wode, ktorej wedlug map u mnie nie mialo prawa byc.
    Pompowalismy jej 60m3 na godzine...W drugim odwiercie 10m wczesniej bylo
    jej znacznie mniej.
    Podobno najgorsze pod tym wzgledem sa ily - czesto zdarzaja sie w nich
    suche odwierty.
    Piotr

  • 27. Data: 2017-08-12 22:30:26
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Zdolny Slask, Ziemie Odzyskane:)

  • 28. Data: 2017-08-12 22:31:48
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Juz wywiercone - dwie dziury po 120m.
    Zaleta jest to, ze w obu w okolicach 100m trafila sie woda, wiec akurat
    sondy powinny byc caly czas mokre. Umawialem sie tez na taka dlugosc
    odwiertow i machnalem reka - sa, to sa.

  • 29. Data: 2017-08-12 22:33:24
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Sasiad to beton - dla niego nie ma innego ogrzewania niz ekogroszek, a
    chlopak dopiero wylewa fundamenty i niestety jest ciezki do dyskusji w
    tym temacie:)

  • 30. Data: 2017-08-12 22:38:54
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Okolo 95zl za metr. Rejon: Dolny Slask. Goscie wierca w calej Polsce.
    Zasadniczo firmy do wiercenia w skale szukalem pol roku. Wbrew pozorom
    te ktore to robia mozna policzyc na palcach jednej reki, no moze dwoch.
    Wiekszosc z nich odpada ze wzgledu na cene.
    Problemem wiercenia mlotkiem jest to, ze firmy potrzebuja do tego
    kompresora - a ten pali kilkadziesiat litrow ON na godzine. To duza
    krowa - przyczepa do ciezarowki z silnkiem CATa, wentylatorem chlodnicy
    o srednicy ponad metra:) Na cale wiercenie poszlo 1400l diesla.
    Przy pluczce kompresor jest niepotrzebny i stad nizsze ceny i wiekszy
    wybor firm.
    Firma, ktora wiercila u mnie wierci otwory nawet na 300-400m - malo co
    jest w stanie ich zaskoczyc::)))
    Piotr