  • 31. Data: 2017-08-13 11:32:41
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Aug 2017 22:25:10 +0200, gobo

    > Raczej nie jestem desperatem.
    > Roznica pomiedzy pluczka, a mlotkiem
    > nie byla jakas gigantyczna.

    Ew. odszczekam jak podasz cenę "wykopu" i pompy. ;)

    > Na poziomy wymiennik miejsca nie mialem, a pomp
    > powietrznych jakos nie lubie. Mam zle doswiadczenia z brzeczacymi i
    > halasujacymi wentylatorami po kilku latach i nie znalazlem przy domu
    > miejsca, gdzie chcialbym widziec jednostke.

    Zawsze można pompę postawić pod płotem i odizolować ją od domu
    krzakami/płotkiem jak się ma czułe uszy. Z pewnością byłoby to znacznie
    tańsze niż drążenie w skale wymiennika. Poza tym co to za hałas, jak w
    stresie PC PW (taki Panasonic 12kW z dwoma wentylatorami) produkuje do
    55dB. Stojąc bezpośrednio przy jednostce hałas jest taki jak w jadącym z
    prędkością 90km/h samochodzie segmentu D. Nawet z pompą pod oknem, a przy
    obecnej szczelności okien (szczególnie że masz WM) pewnie więcej będziesz
    słyszeć z okolicznej drogi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2017-08-13 11:34:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Aug 2017 22:33:24 +0200, gobo

    > Sasiad to beton - dla niego nie ma innego ogrzewania niz ekogroszek, a
    > chlopak dopiero wylewa fundamenty i niestety jest ciezki do dyskusji w
    > tym temacie:)

    Eh... ciemnogród. :(

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2017-08-13 11:38:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Aug 2017 11:32:41 +0200, Myjk

    > Ew. odszczekam jak podasz cenę "wykopu" i pompy. ;)

    OK, już widzę, 23 tys. zł za sam wymiennik. Ma-sa-kra. :P Tyle mam zamiar
    wydać na wymiennik gruntowy i pompę gruntową z wymiennikiem do basenu
    ogrodowego. Nie szczekam! ;) Ogólnie lepsze to niż ekogroch, ale nie
    rozumiem czemu się zdecydowałeś wydać tak dużo pieniędzy gdy są znacznie
    tańsze i równie skuteczne rozwiązania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2017-08-13 11:41:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Aug 2017 22:38:54 +0200, gobo

    > Okolo 95zl za metr.

    Ciekawe w takim razie ile biorą za wiercenie w "zwykłej" ziemi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2017-08-13 13:12:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 11:41:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ciekawe w takim razie ile biorą za wiercenie w "zwykłej" ziemi.

    W tej chwili za "gołe" wiercenie można już znaleźć oferty po 45 zł/mb.
    Jak się do tego doliczy koszt sondy, glikolu, studzienki i parę innych
    pierdów to cena rośnie do stówki za mb przy typowym odwiercie 2x100m
    lub podobnym.

    L.

  • 36. Data: 2017-08-13 20:08:44
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Pytanie jest dobre:) Kilka osob tez mi sugerowalo pompe powietrzna i
    prawie sie na nia zdecydowalem. Pompa z dolnym zrodlem to troche kwestia
    ambicjonalna - jak tylko kiedys o niej uslyszalem stwierdzilem ze jesli
    kiedys zdecyduje sie na budowe, to wlasnie taka pompe zainstaluje.
    Malo w tym logiki, ale sam wiesz ze przy budowie czasem wydajemy kase na
    dziwne i nie do konca funkcjonalne rozwiazania. Ja za to wiecej odpalow
    nie mialem - odwiert to jedyna fanaberia:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2017-08-13 20:12:01
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    hej,
    U mnie sondy oraz glokol byly w cenie odwiertu. Mam mala doplate rzedu
    1tys zl za dobiegi i ich zakopanie (ok 20m do budynku) oraz zgrzewanie
    rur - 8 zgrzewow. Z kotlowni przez fundamenty mialem wypuszczone 2 pary
    rur i do nich dogrzane beda w srode dobiegi idace od obu sond.
    Studzienki nie mam.
    Piotr

  • 38. Data: 2017-08-15 19:45:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 13 Aug 2017 04:12:31 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > Jak się do tego doliczy koszt sondy, glikolu, studzienki i parę innych
    > pierdów to cena rośnie do stówki za mb przy typowym odwiercie 2x100m

    Czyli +20 tys. względem powietrznej? Ile to się będzie zwracać, nawet jeśli
    wyciśniesz COP 5?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2017-08-16 00:40:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.08.2017 o 18:45, Borys Pogoreło pisze:

    > Czyli +20 tys. względem powietrznej? Ile to się będzie zwracać, nawet jeśli
    > wyciśniesz COP 5?

    ale co za różnica jeżeli stać cię teraz na to? a może za 5 lat będziesz
    zarabiał mniej i ta oszczędność się przyda? a może kolejny biznes nie
    wypali i jednak pójdziesz na etat, gdzie zarobisz połowę tego co teraz?
    Lepiej zostawić te pieniądze na koncie? IMO nie.

    Łukasz

  • 40. Data: 2017-08-16 12:21:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 19:45, Borys Pogoreło pisze:

    > Czyli +20 tys. względem powietrznej? Ile to się będzie zwracać, nawet jeśli
    > wyciśniesz COP 5?

    Wiesz, zainwestował, plusy ma takie że cicho wokół domu a przy
    silniejszych mrozach
    nie dość że cop będzie miał lepszy to i grzałka mu się nie włączy,
    jedyny minus to cena.

    --
    Pozdr
    Janusz