  • 31. Data: 2014-03-16 12:54:32
    Temat: Re: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:53257e55$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie wiem po co dalej prowadzisz tą "czczą dyskusję"?
    > Wszak dobrze wiesz, że ww moja wypowiedź nie odnosiła się do twojego
    > pytania "skąd te założenia", bo na to pytanie ci odpowiedziałem 7
    minut
    > wcześniej o godzinie 8:41 pod inną twoją wypowiedzią, ale moje pytanie
    > odnosiło się do twojej sarkastycznej wypowiedzi, w formie pytania
    > retorycznego "Nie wiem po co Ty to piszesz.".
    > Skoro nie dostrzegasz nic niestosownego w swojej wypowiedzi "Nie wiem
    po
    > co Ty to piszesz"

    Bo zakładasz, że UPS pobiera 40-50W.
    Następnie wylewasz cały wywód oparty li tylko na założeniu.
    To się różni, ale to bardzo różni, od tego co stwierdziłem na swoim UPS.

    to ja także nie mam nic sobie do zarzucenia, bo moja

    Wedle życzenia.

  • 32. Data: 2014-03-16 15:09:02
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-16 12:54, Grzegorz pisze:

    > Bo zakładasz, że UPS pobiera 40-50W.
    > Następnie wylewasz cały wywód oparty li tylko na założeniu.

    Nie, kolego. Równie dobrze i ja mogę napisać, ze to właśnie ty zakładasz
    i opierasz swoje twierdzenia li tylko na swoich założeniach.
    Najgorsze jest jednak to, że jeżeli twoje założenia nie pokrywają się z
    doświadczeniami innych to ich po prostu gnoisz.

    > To się różni, ale to bardzo różni, od tego co stwierdziłem na swoim UPS.

    Ach! Cóż za doświadczenie życiowe. Aż jedną sztukę miałeś okazję zmierzyć.
    Cóż się liczą moje doświadczenia w porównaniu z takim doświadczonym
    praktykiem jak ty.
    Własnych UPS-ów miałem 5szt. z czego na "chodzie" jeszcze mam obecnie 3
    sztuki. W pracy zaś sam naprawiałem z kilkanaście sztuk i z ciekawości
    także robiłem pomiary, a miałem dostęp do mierników i przyrządów, na
    które ciebie w życiu nie będzie stać.
    Z całej mojej piątki tylko jeden, który miał mniejszy pobór niż 40W na
    Stand-By. Pobierał on po pełnym naładowaniu akumulatorów 11W. Reszta
    pomiędzy 40 a 50W.
    Moce pobierane przez te, które sprawdzałem w pracy (kilka sztuk) były
    różne, ale stanowcza większość powyżej 40W.
    Ponieważ stanowcza większość UPS-ów o mocach od 700VA wzwyż pobierała od
    40W wzwyż to śmiem twierdzić, że większość UPS-ów taką moc będzie
    pobierać i z takimi UPS-ami może mieć mieć autor wątku, a o takie UPS-y
    pytał.
    W odróżnieniu od ciebie nie zakładam, że twoje doświadczenia są błędne i
    nie neguję tego, ze twój UPS może pobierać moc, której ty nie jesteś w
    stanie zmierzyć czy to z powodu nieodpowiednich przyrządów, czy
    nieumiejętności czy też faktu tak niskiego poboru mocy.
    Proszę cię, abyś nie siał fermentu, bo ja swoje 27 lat pracy zawodowej
    przepracowałem przy urządzeniach elektronicznych automatyki przemysłowej
    i w laboratoriach pomiarowych.
    Nadal żyję i utrzymuję się m.in. z miernictwa elektrycznego.

  • 33. Data: 2014-03-16 15:37:10
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-03-16 00:02, Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:

    > A widziałeś kiedyś to świecenie w praktyce?

    Tak.

  • 34. Data: 2014-03-16 15:38:43
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-03-15 22:37, Grzegorz <n...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> napisał w
    > wiadomości news:lg2j8l$178$2@mx1.internetia.pl...

    > (ledowe)

    > mieszkania
    > jak

    > Wiem...
    > ... wiem, że to jest życzenie a nie rzeczywistość.

    Mylisz się.

    > Wiem, że rano to czas bardzo nagli.
    > Nawet i ta rzeczona minuta może być krytyczna. :-)))

    Jeżeli zakładasz, że nie dbasz o to żeby po użyciu naładować z powrotem,
    to powinieneś też założyć, że w zwykłej latarce będziesz miał wyczerpane
    baterie i będziesz musiał je znaleźć i zmienić po ciemku.

    A rano to jest jasno, więc w ogóle nie ta sytuacja.

  • 35. Data: 2014-03-16 17:02:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 16.03.2014 15:37, Przyjazny pisze:

    > Tak.

    Zatem nie, bo nie nazwałbyś tego świeceniem. Zwłaszcza po pół godzinie.

  • 36. Data: 2014-03-16 17:02:47
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > sztuki. W pracy zaś sam naprawiałem z kilkanaście sztuk i z ciekawości
    > także robiłem pomiary, a miałem dostęp do mierników i przyrządów, na

    Hmm...
    Chełpisz się się nie swoim sprzętem?
    *Dobrzę się aby czujesz?

> [...]
    > 40W wzwyż to śmiem twierdzić, że większość UPS-ów taką moc będzie
    > pobierać i z takimi UPS-ami może mieć mieć autor wątku, a o takie

    Dokładnie wiem z jakimi UPS'ami ma do czynienia autor tego wątku.
    Autor tego wątku to ja.
    (*)

> [...]
    > stanie zmierzyć czy to z powodu nieodpowiednich przyrządów, czy
    > nieumiejętności czy też faktu tak niskiego poboru mocy.

    40-50W to jak zarówka tej samej mocy. Do tego nie trzeba nawet miernika.
    To sie zwyczajnie przy tej mocy powinno grzać.

> [...]
    przemysłowej
    > i w laboratoriach pomiarowych.
    > Nadal żyję i utrzymuję się m.in. z miernictwa elektrycznego.

    Mam nadzieję, że poprawiłeś sobie tym humor na dzisiaj.
    Lubisz się dowartościowywać samodzielnie.
    Chwalipięta.
    (*)

  • 37. Data: 2014-03-16 18:17:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-16 17:02, Grzegorz pisze:

    > Hmm...
    > Chełpisz się się nie swoim sprzętem?

    Nie chełpię się nieswoim sprzętem.
    Mam wiele swoich przyrządów.
    Chcę ci uzmysłowić, że miałem i mam do czynienia z pomiarami i że to co
    piszę to nie są bajki wyssane z palucha, co mi zarzucasz tylko dlatego,
    że zmierzyłeś pobór przez jednego UPS-a, którego akurat posiadasz.

    > Dokładnie wiem z jakimi UPS'ami ma do czynienia autor tego wątku.
    > Autor tego wątku to ja.
    > (*)

    No tak jesteś autorem, ale ja nie jestem wróżką, aby wiedzieć jaki masz
    model tego UPS-a.
    Napisałem, że stosując UPS można się spodziewać poboru 40-50W w
    Stand-By, bo takie były moje doświadczenia z UPS-ami od 700VA i większymi.
    Wyraziłem też swoją opinię, że użyteczność jest bardzo wątpliwa.
    Będziesz korzystał z funkcjonalności tak rzadko, że poza chwaleniem się
    znajomym, iż posiadasz takie cuś, może się okazać, że nigdy nie
    skorzystasz z tej funkcjonalności, a utrzymanie tego kosztuje, bo UPS
    pobiera prąd i akumulatory co kilka lat trzeba wymieniać.
    Jest wątpliwa, bo chcesz robić oddzielną instalację, a jeszcze trochę i
    nie uświadczysz w sklepach innego oświetlenia jak LED-owego lub
    energooszczędnego np. świetlówek, które pobiera na tyle małą moc, że
    spokojnie można objąć oświetlenie całego domu takim UPS-em.
    Z jednej strony takie awaryjne zasilanie jest genialne, ale czy warto?
    Jeżeli masz UPS-a, który pobiera w Stand-By znikomą moc to nie warto
    robić oddzielnej instalacji oświetlenia, tylko całe oświetlenie objąć
    tym zasilaczem awaryjnym.

  • 38. Data: 2014-03-16 20:21:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 16.03.2014 08:05, uzytkownik pisze:

    > Z autopsji.

    To chyba zwłok UPSa.

    20W na zasilenie kontrolnej elektroniki to będzie bardzo dużo. U mnie
    stary Lestar 1500VA ciągnie 15W w porywach do 20W.

  • 39. Data: 2014-03-16 20:22:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.03.2014 21:58, Sebastian Biały pisze:

    > Przeciez ona w trybie podtrzymania *NIC* nie robi. Powinna pobierać
    > miliwaty/wat.

    Symbolicznie może pracować jeszcze prostownik stale doładowujący
    akumulatory.

  • 40. Data: 2014-03-16 22:05:20
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-03-15 10:22, Grzegorz pisze:
> [...]
    > podtrzymywać to UPS'em?
    > Mam takiego APC na 700VA. Na ledy wystarczy z zapasem.

    Wszystko zależy od tego, jak często są zaniki napięcia.
    U mnie są to 2-3 przypadki w roku i to z reguły krótkotrwałe, więc nie
    widzę powodu, aby robić takie "wynalazki". Poza tym żywotność
    akumulatora w UPS też nie jest wieczna i zapewne po kilku latach on
    padnie. Na okoliczność dłuższego zaniku zasilania mam w chałupie kilka
    latarek, a w garażu agregat, który w ciągu 5 minut daje mi zasilanie
    ważniejszych urządzeń domowych. Jak dotąd przez kilka lat przydał się on
    tak naprawdę raz, gdy nie było zasilania kilka godzin.
    Przy zanikach napięcia, które są częste można się pokusić o UPS.
    Jacek