  • 31. Data: 2019-07-01 17:26:30
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak chcesz to zrobie zdjecie ze trzy lata sie amortyzuje. Moge jeszcze zrobic zdjecie
    ze za 20 lat sie zamortyzuje. Widac nigdy Ci drzazga w lape nie weszla jak
    poglaskales plot bo na nim dupa bylo napisane. Moge zrobic Ci oferty na kasztany
    bioenergoterapeutyczno odpromieniowujace po 600 zlotych za trzy sztuki. Leczniczy
    materac za 6000. Na garnki lepsze od tych co sprzedaja frajerom na pokazach,
    oczywiscie drozsze od tamtych. Wymysl co chcesz kupic a ja Ci to sprzedam.

  • 32. Data: 2019-07-01 18:02:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 15:09:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > BRASS położona w 2007/2008 roku

    A jaki model? Wyglądają na w miarę fajne do roboty ;)

    Generalnie za 24 brutto na gotowo można sklecić taki zestaw na
    monokryształach EXE Solar (Włoszczyzna) gwarancja 15 lat,
    falownik Fronius (gwarancja 10 lat) i cała reszta. Tutaj mietki
    nieco naciągają.

    L.

  • 33. Data: 2019-07-01 18:10:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 18:02:38 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A jaki model? Wyglądają na w miarę fajne do roboty ;)

    https://www.monier.pl/produkty/katalog-produktow/d/d
    achowki-betonowe-celtycka.html

> [...]
    > monokryształach EXE Solar (Włoszczyzna) gwarancja 15 lat,
    > falownik Fronius (gwarancja 10 lat) i cała reszta. Tutaj mietki

    Propozycje dostałem od Energa po zalogowaniu się na ich eboa
    Dziwi mnie trochę ze Energa która kasuje mnie za zużytą energie równocześnie
    proponuje mi założenie ustrojstwa dzięki któremu im za energie bym nie płacił.
    Srają w swoje gniazdo?

  • 34. Data: 2019-07-01 18:15:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 18:10:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Dziwi mnie trochę ze Energa która kasuje mnie za zużytą energie równocześnie
    > proponuje mi założenie ustrojstwa dzięki któremu im za energie bym nie płacił.
    > Srają w swoje gniazdo?

    Jak oni nie zaproponują to ktoś inny to zrobi a tak mogą łyknąć prowizję.
    A na prosumentach zarabiają. Po pierwsze krojąc za "przechowanie" 20%.
    A po drugie krojąc Twoich sąsiadów. Kiedy oddajesz do sieci to prund idzie
    do najbliższych w okolicy i tam jest zjadany, oni płacą Enerdze za
    usługę dystrybucji, której de facto nie ma (ot prund sobie przelezie
    kilkanaście metrów, nawet nie dolazłszy do transformatora).

    L.

  • 35. Data: 2019-07-01 18:48:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Mi się nie spieszy.

    Mnie też się nie spieszy, a może się okazać, że już pół kontenera mamy.
    Jak temat zacznie się krystalizować, dajcie znać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 36. Data: 2019-07-01 20:26:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Jul 2019 12:25:14 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Czyli inwestujesz 25kzł i po 10 latach masz zwrot, czyli rocznie
    > min 8%
    > na czysto + procent składany, który bank daje takie procenty? wg
    > mnie są
    > to najlepiej zainwestowane pieniądze, ja jeszcze do tego dokładam
    > małą

    Ja pier. . cieszy się że wydał 24k po to by nie płacić miesięcznie
    ~150, zł za prąd oraz że ma kolejne urządzenie do pilnowania czy się
    nie popsuje, czy grad dziury w panelu nie zrobi.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2019-07-01 20:45:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Jul 2019 15:31:02 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > nawet z trollem patentowym w sądzie byłem), szwagier, który też chce

    Mógłbyś opowiedzieć? O co chodziło? sisvel?

    --
    Marek

  • 38. Data: 2019-07-01 20:49:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 16:18 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Tak było jeszcze kilka lat temu. Teraz się zmieniło, mamy
    > szczyt w ciągu lata. Jak w Hameryce panie! Ja wiem, że to
    > nie najlepiej świadczy o zaradności tych, co głupio za ten
    > letni prąd płacą, ale tak po prostu się porobiło.

    To propaganda medialna - szczyt jest zawsze w zimie i będzie coraz
    większy. Ludziska przechodzą na grzanie PC, klimatozatorami, podłogówką
    elektryczną itp.

    TG

  • 39. Data: 2019-07-01 21:04:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 15:20, Kris pisze:

    > Ale dziwna
    Ale które obliczenia są dziwne?

    > Po 10 latach miałbym kase + odsetki za 10 lat,
    A między czasie inflacja zjada Ci połowę, teraz masz 3% a oprocentowanie
    max 2%.

    > W wersji z panelami po 10 latach dopiero cała kasa wraca do mnie(w tempie 240zł
    miesiecznie)
    I masz panele które nadal są coś warte i zarabiają już na czysto.

    > Ja tez nie kupie na rayty
    To po co taki argument.

    > A Ty skoro masz gotówkę na wyłożenia to załóż na potrzeby tej dyskusji ze pożyczasz
    ja od siebie na 10 lat i wraca do Ciebie w tempie(w przybliżeniu) 1/100 kapitału
    miesięcznie przez 10 lat
    Sorry ale mam ciekawsze zajęcia, na kredyt będzie się opłacało jak będą
    poniżej, strzelam 5% ? ale to mrzonka, jeszcze przez długie lata kredyty
    konsumenckie będą miały ponad 10%.

    > Nie napisałem że wychodzi drożej. Bo pewnie latem wyjdzie taniej
    Liczę cały rok, dlatego kupuję taką pc która ma scrola i dłużej
    sprężarka wytrzyma.

    > A teraz podaj ile pompa kosztuje i ile miesiecznie zaoszczędzisz grzejać CWU PC
    zamiast gazem i policz jak długo PC będzie się Tobie zwracać

    W g12w wychodzi około 2,5kzł rocznie na samej zamianie gaz na pc z tym
    że liczę się z tym że w największe mrozy że nadal grzeję gazem, a jak
    zostanę prosumentem to bez problemu powinienem zaoszczędzić 5kzł rocznie.

    > a jak będę
    >
    > Za który to "swój" prąd musisz wyłożyć na początku np 25tys i odbierać je przez 10
    albo dłużnej lat
    Tylko 7-8, więc nie jest źle.

    > I o ile zima prąd z FV zużyjesz w 100% zapewne o tyle latem będziesz oddawał jako
    prosument nadwyżki płacąc za ich magazynowanie 20% i mając nadzieję ze przez 10lat
    urzędasy nic nie zmienia w tym temacie.
    Raczej nie zmienią.

    --
    Janusz

  • 40. Data: 2019-07-01 21:05:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > To propaganda medialna - szczyt jest zawsze w zimie i będzie
    > coraz większy. Ludziska przechodzą na grzanie PC, klimatozatorami,
    > podłogówką elektryczną itp.

    Nie wiem czy taka propaganda, skoro ktoś tu rzucił konkretnymi
    liczbami. Jeden szczyt jest bliski drugiemu. Już prędzej propagandą
    są opowieści o *przechodzeniu*. Ludzie mają (słuszną) niechęć do
    zmian, które niewiele zmieniają. Ogrzewanie już mają, grzeje, po co
    przy tym kombinować. Natomiast klimatyzacji z reguły nie mają, lecz
    by chcieli ją mieć. A że na chęciach się nie kończy, to letni szczyt
    z roku na rok rośnie.

    --
    Jarek