  • 71. Data: 2018-04-06 17:41:54
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 08:48, Myjk pisze:
> [...]
    > potrzebuje bufora, aby zmniejszyć czas pracy kotła w niekorzystnych
    > warunkach.
    >
    > Jak już napisałem w OP, potrzeba będzie przy -20sC urządzenia o mocy 6kW --
    > problem w tym że w tym roku takiej temperatury nawet nie było. Maksymalnie
    > zimno w Wawie na Okęciu było -15sC w nocy przez 3 dni, kolejne 3 dni około
    > -13 i reszta powyżej -10. Na Suwałkach, sprawdziłem z ciekawości, było
    > -21sC i -20sC czyli w sumie dwa takie dni (a raczej znowu noce, bo w dzień
    > już było znacznie cieplej). Więc tak realnie to tej mocy by stykło 4-5kW, a

    I okazuje się, że kocioł na pellet zamiast grzać pelletem to grzeje
    prądem, bo tak często musi się załączać i wyłączać :)

  • 72. Data: 2018-04-06 17:43:43
    Od: l...@g...com

    Kilkanaście lat temu na Śląsku ekogroch był poniżej 300 zł za tonę z przywozem. Przy
    obecnych cenach dochodzących do 1000 złotych i wyżej, instalowanie kotła na paliwo
    stałe(rownież pellet), to grube nieporozumienie.

  • 73. Data: 2018-04-06 17:49:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 17:43, l...@g...com pisze:
    > Kilkanaście lat temu na Śląsku ekogroch był poniżej 300 zł za tonę z przywozem.
    Przy obecnych cenach dochodzących do 1000 złotych i wyżej, instalowanie kotła na
    paliwo stałe(rownież pellet), to grube nieporozumienie.

    W przypadku starego domu z grzejnikami bez możliwości doprowadzenia gazu
    to nie ma specjalnie alternatywy i w tym przypadku ekogroszek czy pellet
    to konieczność, tym bardziej, że już nie będzie śmieciuchów.

    Ale naprawdę dziwię się ludziom, którzy budują nowy dom, robią mieszane
    instalacje (grzejniki i podłogówki), a do tego montują kotły na
    ekogroszek czy pellet. To są ludzie kompletnie bez wyobraźni, albo
    zatrudniający paproków, a nie instalatorów.

  • 74. Data: 2018-04-06 17:52:15
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 10:43:44 UTC-5 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Kilkanaście lat temu na Śląsku ekogroch był poniżej 300 zł za tonę z przywozem.
    Przy obecnych cenach dochodzących do 1000 złotych i wyżej, instalowanie kotła na
    paliwo stałe(rownież pellet), to grube nieporozumienie.

    Ale masz pewnosc ze za rok, dwa lub piec ceny pradu nie wzrosna? To samo z gazem.
    Aktualnie dla wielu wegiel/pelet to najsensowniejsze rozwiazanie. Szczegolnie ze jak
    ich ekonomicznie cos przycisnie to moga w ten piec wkladac cokolwiek taniego.

    Taniego gazu/pradu nie kupia. W takim przypadku tylko wylaczenie pomieszczen z
    grzania im pomoze.

    Lub alternatywnie, mozna po prostu budowac bardzo cieplo i kupic rekuperator aby
    minimalizowac zagrozenie drozyzna w przyszlosci...

  • 75. Data: 2018-04-06 17:53:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Apr 2018 07:01:19 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Napisz klamco cos o tym gazie po 98 groszy za litr.

    Oczywiście chamie, jak tylko wyprostujesz swoje kłamstwa o 95% sprawności
    piecyka na pelet wykoncypowane na podstawie ilości popiołu i nauczysz się w
    końcu pisać na newsy zgonie z netykietą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2018-04-06 18:23:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 17:52, s...@g...com pisze:
    Przy obecnych cenach dochodzących do 1000 złotych i wyżej, instalowanie kotła na
    paliwo stałe(rownież pellet), to grube nieporozumienie.
    > Ale masz pewnosc ze za rok, dwa lub piec ceny pradu nie wzrosna? To samo z gazem.

    A jaką masz pewność, że cena węgla czy pelletu nie wzrośnie?
    Jedynie czego można być pewnym to, że cena węgla będzie rosła, bo taka
    jest polityka rządu oraz całej UE.

    > Aktualnie dla wielu wegiel/pelet to najsensowniejsze rozwiazanie. Szczegolnie ze
    jak ich ekonomicznie cos przycisnie to moga w ten piec wkladac cokolwiek taniego.

    Gdzie tu widzisz ekonomię, skoro ogrzewanie gazem jest tańsze?

    > Taniego gazu/pradu nie kupia. W takim przypadku tylko wylaczenie pomieszczen z
    grzania im pomoze.

    Ale mogą wyłączać ogrzewanie gazowe, kiedy jest niepotrzebne. W
    przypadku węgla jest to o wiele bardziej skomplikowane. W przypadku
    kotła gazowego takie sterowanie załatwia sterownik za 80-100zł.

    > Lub alternatywnie, mozna po prostu budowac bardzo cieplo i kupic rekuperator aby
    minimalizowac zagrozenie drozyzna w przyszlosci...

    Im lepsze ocieplenie i mniejsze zapotrzebowanie na ciepło tym bardziej
    się opłaca gaz czy nawet prąd.

    Obecnie już w nowoczesnym domu ogrzewanie prądem w II taryfie jest
    porównywalne z ogrzewaniem węglem czy pelletem, a nawet gazem. Przy tym
    koszt budowy kotłowni elektrycznej jest najniższy ze wszystkich.
    Wystarczy tylko kupić bufor za 3-6 tys. zł i wmontować w niego grzałki
    elektryczne sterowane zegarem. Do takiego bufora wystarczy raptem 1m2
    powierzchni.

  • 77. Data: 2018-04-06 18:47:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trociny sa odpadem przy przerobie drewna. Firma ktora ich nie przetworzy albo nie
    sprzeda jako surowiec do przetworzenia bedzie musiala poniesc koszt utylizacji. Ceny
    pelletu spadna tak jak spadly ceny brykietu. Brykiet i pellet powstaja z tego samego
    surowca. Produkcja pelletu jest wydajniejsza a maszyna mniej skomplikowana. Jak
    pojawil sie brykiet, tak ze dwadziescia piec lat temu mialem z nim pierwszy kontakt,
    to cena za tone byla w okolicach 1200 zlotych. Dzisiaj mozna brykiet poza sezonem
    kupic po 400-450 zlotych za tone. Surowiec kosztuje, w przypadku brykietu i pelletu
    tyle samo bo to ten sam surowiec, ok 100 zl za tone. Na razie ceny pelletu caly czas
    powoli spadaja, tak jak kiedys spadaly ceny brykietu. Pellet coraz bardziej sie
    upowszechnia i powoli powstaje coraz wiecej firm go produkujacych i importujacych.
    Chwilowo produkcje pelletu blokuje mala ilosc stosunkowo drogich piecykow i brak
    malych kotlow. Ale i to powoli sie zmienia. Nie wiem dlaczego producenci kotlow
    uparli zeby produkowc kotly od 15kW wzwyz jak w budownictwie energooszczednyn operuje
    sie o wiele mniejszymi mocami.

  • 78. Data: 2018-04-06 18:55:45
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 11:23:57 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > A jaką masz pewność, że cena węgla czy pelletu nie wzrośnie?
    > Jedynie czego można być pewnym to, że cena węgla będzie rosła, bo taka

    Jak cena wegla wzrosnie to pradu tez. Chyba ze skanibalizujemy elektrownie. A tak nie
    bedzie.
    Wiec ten watek prowadzi donikad.

    A tak jak napisalem wyzej, w weglowy piec mozna wetknac kazde dziadostwo. Wiec tak
    ludzie decyduja.

    jak ich ekonomicznie cos przycisnie to moga w ten piec wkladac cokolwiek taniego.

    > Gdzie tu widzisz ekonomię, skoro ogrzewanie gazem jest tańsze?

    Jak nie ma gazu to nie ma taniosci.
    Kupienie zbiornika i tankowanie w polsce nie jest popularne. Nawet nie wiem czy sie
    oplaca...

    Wyzej napisales zdecydowanie ze wchodzenie w grzanie weglem to nieporozumienie. A to
    nieprawda.
    W tym sezonie wegiel kupowalem po 800pln.

  • 79. Data: 2018-04-06 19:05:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prosisz debilu i masz
    http://www.rencraft.eu/technika/kotly-kondensacyjne-
    na-pellet-Okofen Pellematic-4-64-kw/

  • 80. Data: 2018-04-06 19:19:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    uparli zeby produkowc kotly od 15kW wzwyz jak w budownictwie energooszczednyn operuje

    Ceny pelletu były najniższe jakieś 2-4 lata temu. Wtedy można było kupić
    poniżej 600zł.

    Obecnie cena pelletu idzie w górę i ten sam pellet, który wtedy
    kosztował poniżej 600zł obecnie kosztuje ponad 700zł.

    Co do ceny pelletu póki produkowany jest ze śmieci będzie w miarę tani,
    ale jak użytkowników będzie dużo trzeba go będzie produkować z pełno
    wartościowego drewna, a wtedy tanio nie będzie. Tym bardziej, że sam
    proces produkcyjny nie należy do tanich, bo potrzebuje sporo energii
    elektrycznej.

    Dlatego też jeżeli wzrośnie cena prądu to także i wzrośnie cena pelletu.

    Na rynku jest jeszcze ukraiński pellet z łusek słonecznika, który można
    i obecnie kupić dużo taniej, ale jego wartość opałowa jest znacznie
    niższa od pelletu drzewnego i jakość spalania dużo gorsza. Więcej
    popiołu, więcej spieków.