  • 461. Data: 2018-07-06 10:46:13
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 10:15:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I u prywatnego ubezpieczyciela!! A nie w "ZUS"? :D

    Zwolniłbym takich "prywaciarzy" jak Ty z płacenie tych kilkaset zł ZUS miesięcznie.
    No właśnie-ile zapłąciłeś zdrowotnego w ostatnim miesiącu?>
    Pod warunkiem jednak że Ty+ rodzina nie mógłbys korzystać z państwowej służby
    zdrowia, państwowej emerytury itp

    > Czyli jednak da się stworzyć prywatnie coś, co działa dobrze? :)
    >
    > Dlaczego więc ciągle uważasz, że "prywatny" odpowiednik ZUS by nie działał?

    Młody jesteś(pokolenioe y zapewne) więc rok do przodu myślisz pewnie nie dalej i
    gadasz jak gadasz bo pewnie u lekarza póki co to ze spuchniętym paluchem byłeś to i
    prywatnie stówa za taką wizyte nie rujnuje
    Poczekaj aż będziesz potrzebował tomografu, ekg czy jakiś innych specjalistycznych
    badań
    Tylko w 6 miesiącach tego roku 5 razy z Mama bylem na badaniu tomografem komputerowym
    i innych tego typu badaniach
    Prywatnie nawet boję się sprawdzać ile to by kosztowało. I uwierz mi ze na żadne z
    tych specjalistycznych badań Mama nie czekała dłużej jak 2-3 miesiące. Na kolejne
    badanie tomografem jedziemy 7 sierpnia a w kolejkę zapisała się tydzień temu.
    Teściowa moja wiosna tego roku do lokalnego szpitala trafiła z zapaleniem płuc.
    Drugiego dnia stan jej tak się pogorszył ze helikopterem transportowali ją do
    szpitala akademickiego gdzie leżała kolejne dwa tygodnie na oddziale intensywnej
    terapii podłączona do różnych dziwnych urządzeń
    Podejrzewam że gdyby to trafiło na takiego co mu ZUS niepotrzebny to majątku mogłoby
    mu nie starczyć na opłacenie tych kilku tygodni leczenia.

  • 462. Data: 2018-07-06 10:47:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 10:15:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dlaczego więc ciągle uważasz, że "prywatny" odpowiednik ZUS by nie działał?

    Nikt nie twierdzi, ze by nie dzialal, tylko nie wiadomo jak to zrobic. Opcja "nie
    place do ZUS, tylko do prywatnej firmy" wyglada fajnie, ale tylko dla zaczynajacych
    prace... Obecnie mamy ~9 mln emerytow i rencistow (ponad 20%), dzieci tez ze 20%,
    reszta sie zrzuca m.in na tych rencistow. Co chwile okazuje sie, ze wplywy ZUSu sa za
    male na biezace wyplaty i rzad doklada reszte,a sam ZUS w sumie za duzo kasy nie
    marnuje. Pokaz prywatna firme / fundusz inwestycyjny itp. ktory pobiera tylko ~ 1%
    wplywow dla siebie.

    WS

  • 463. Data: 2018-07-06 10:59:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-07-06 o 10:46, Kris pisze:

> [...]
    badanie tomografem jedziemy 7 sierpnia a w kolejkę zapisała się tydzień temu.

    Zapytaj w tym szpitalu dlaczego zlecają 7 razy tomograf (X-ray!!!) a nie
    rezonans. Zwykle stoi on w pokoju obok.

    --
    Pete

  • 464. Data: 2018-07-06 11:15:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 10:59:30 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Zapytaj w tym szpitalu dlaczego zlecają 7 razy tomograf (X-ray!!!) a nie
    > rezonans. Zwykle stoi on w pokoju obok.

    Z KFa Tobie nawiałem;)
    Żle moją wypowiedz zrozumiałeś. to nie tak że 7 razy na tomografie byliśmy. Rezonans
    też Mamie robili
    Na tomografie byliśmy w styczniu i teraz znowu w sierpniu jedziemy
    Jeszcze jakieś inne urządzenia po drodze były ale się kompletnie na tym nie znam.
    Podejrzewam jednak ze w prywatnej klinice te badanioa kosztowały by krocie
    A emerytura Mamy to ok 1200zł
    M.in dlatego ze ją pracodawcy ładnych kilkanaście lat okradali płacąc składki od
    najniższej krajowej albo wcale.
    Jak się za to kilka lat temu wziąłem to wygraliśmy sprawę w sądzie z jednym i mam
    wyrok na kilka tysi. Tyle że na biednego "przedsiębiorcę" trafiłem bo egzekucja
    bezskuteczna.

  • 465. Data: 2018-07-06 11:16:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 10:46:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Pod warunkiem jednak że Ty+ rodzina nie mógłbys korzystać z państwowej służby

    Ależ nam/mi właśnie o to chodzi. ZUS nie powinien być obowiązkowy.

> [...]
    prywatnie stówa za taką wizyte nie rujnuje
    > Poczekaj aż będziesz potrzebował tomografu, ekg czy jakiś innych specjalistycznych

    Ależ to wszystko można wykupić w prywatnym ubezpieczeniu. Quent już Ci
    podał dobry przykład - ubezpieczenia AC na samochody. Są, działają i
    nikt jakoś na nie nie narzeka. Wysokość składek też jest stosunkowo niska.

    > Tylko w 6 miesiącach tego roku 5 razy z Mama bylem na badaniu tomografem
    komputerowym i innych tego typu badaniach
    > Prywatnie nawet boję się sprawdzać ile to by kosztowało.

    Nic, bo zapłaciłby ubezpieczyciel, tak jak teraz jej opłaca to zus.

    > I uwierz mi ze na żadne z tych specjalistycznych badań Mama nie czekała dłużej jak
    2-3 miesiące. Na kolejne badanie tomografem jedziemy 7 sierpnia a w kolejkę zapisała
    się tydzień temu.

    No i spoko. A mojemu tacie ZUS po kilku miesiącach leczenia odmówił
    refundacji leku i ten po 3 miesiącach zmarł. Taki to zajebisty
    ubezpieczyciel jest.

    Jak następnym razem zaczniesz za przeproszeniem pierdolić o tym co będzie
    jak zachoruje na raka czy coś podobnie poważnego to przejrzyj tysiące
    ogłoszeń na portalach typu pomagam.pl i odpowiedz sobie na pytanie - po chuj
    oni wszyscy żebrzą o pieniądze, skoro mają wspaniały ZUS?

    Aleś mnie teraz zdenerwował...

    > Podejrzewam że gdyby to trafiło na takiego co mu ZUS niepotrzebny to majątku
    mogłoby mu nie starczyć na opłacenie tych kilku tygodni leczenia.

    Ciągle zakładasz, że brak płacenia ZUSu to brak ubezpieczenia. Ciągle
    robisz z ludzi nieodpowiedzialnych idiotów.

    Czemu nie odniosłeś się do ubezpieczeń AC?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 466. Data: 2018-07-06 12:02:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 10:47:37 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > reszte,a sam ZUS w sumie za duzo kasy nie marnuje. Pokaz prywatna firme / fundusz
    inwestycyjny itp. ktory pobiera tylko ~ 1% wplywow dla siebie.

    ILE!? :)
    Wyżej policzyłem ile wpłacę (~300 tys pln), a ile odbiorę (72 tys pln).
    ZUS nie pobierze 1% tylko ponad 75% :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 467. Data: 2018-07-06 13:36:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 6, 2018 at 12:02:58 PM UTC+2, Adam Sz. wrote:
    inwestycyjny itp. ktory pobiera tylko ~ 1% wplywow dla siebie.

    > ILE!? :)
    > Wyżej policzyłem ile wpłacę (~300 tys pln), a ile odbiorę (72 tys pln).
    > ZUS nie pobierze 1% tylko ponad 75% :-)

    Zalezy jak liczyc...
    ZUS niczego nie inwestuje tylko "liczy i wyplaca" realizujac uchwaly sejmowe.
    Wg aktualnych przepisow przelicza / rewaloryzuje renty i emerytury, gromadzi i
    sprawdza dokumentacje, kontroluje wplaty skladek przez pracodawcow i w sumie tyle +
    co miesiac robi przelewy ...
    Praktycznie wszystko, co wplywa jest wyplacane zgodnie z obowiazujacymi ustawami...
    gdziec czytalem, ze 99% ;)
    Koszty wlasne przy tej skali obrotu (mamy 9 mln emerytow i rencistow) nawet
    uwzgledniajac marmurowe schody sa symboliczne...

    Mowiac o przejsciu na prywatne ubezpieczenie emerytalne i wypiecie sie na ZUS nie
    bierzesz pod uwage tych 9 mln ludzi... Oczywistym jest, ze wplacanie wszystkiego do
    takiej firmy nawet przy jej kosztach ~20% wyjdzie znacznie lepiej, tylko kto zaplaci
    nasze panstwowe zobowiazania?

    WS

  • 468. Data: 2018-07-06 14:20:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz dalej okradac uzytkownik swoje panstwo, chociaz jest to zakazane. W koncu cie
    zlapia i zaplacisz wiecej niz ukradles. Zysk bedzie taki ze zostaniesz bez kasy i nie
    bedziesz mial pieniedzy na net.

  • 469. Data: 2018-07-06 14:27:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 13:36:38 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    takiej firmy nawet przy jej kosztach ~20% wyjdzie znacznie lepiej, tylko kto zaplaci

    Państwowe zobowiązania musi niestety zrealizować państwo. Im szybciej się
    tą farsę z zusem rozwiąże tym mniej państwo będzie musiało wydać na spłatę
    zobowiązań. Z roku na rok dziura w zusie się powiększa. W tym roku chyba
    będzie 70 miliardów już brakowało.

    Możesz odkładać ten problem w nieskończoność (a on będzie narastał jak
    kula śnieżna) albo odciąć rękę, pocierpieć trochę ale zachować życie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 470. Data: 2018-07-06 14:27:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-06 o 10:05, Kris pisze:

    > Likwidujemy ZUS(i zwalniamy ludzi z opłat składek emerytalnych)- miliony ludzi mają
    prawa nabyte, miliony nabędą prawo do emerytury w ciągu kilku/kilkunastu lat i z
    czegoś im trzeba płacić. Masz pomysł skad tą kase brać?

    Wymyślono okres przejściowy w Polsce tj. II i III filar. I co? Złodziej
    nie miał kasy na premie dla swoich to przyszedł i okradł.

    > Ja akurat obserwuję coś innego- jakies sporadyczne przypadki ze patologia to
    przepija.

    Nie chodzi o patologię, ale o to, że wiele kobiet zrezygnowało z pracy.
    Choć z drugiej strony jak miałbym siedzieć za 800zł w pampersie na kasie
    to też wolałbym 500+ :)

    > Bzdury. Szwagier mój kilka lat już prowadzi działalność koło Lubecki i za
    podstawowe ubezpieczenia które płaci jako przedsiębiorca wielkie "G" mu się należy.

    Chwila, chwila co innego podstawowe ubezpieczenie, ale ja piszę o
    dodatkowym i tu naprawdę ma dobre świadczenia.

    > Dokładnie to samo mam w Polsce za bodajże 23zł miesięcznie.
    > Sprawdź oferty assistance u nas zanim zaczniesz wychwalać niemieckie za 100eurozł.

    Jeżeli jest to Compensa to nie jest to samo.

    > Wiesz co- jak cos od kogoś kupuje czy płacę za jakąś usługę to nie jest moją rolą
    dociekać czy taki "przedsiębiorca" płaci wszystkie należne podatki.
    > Wykonasz dla mnie usługę, zapłacą Tobie i zakładam że Ty zapłacisz wszystko co do
    zapłacenia masz. Chyba nie domagasz się żebym sprawdzał czy właścicielknajpy
    przekazał vat do us za piwo za które ja płacąc na ten vat mu dałem kasę.
    > No chyba ze domagasz się żeby było jak bodajże we Włoszech ze kupujący może być
    ukarany za to ze nie zabrał paragonu

    Chwila, chwila, ale nas moralizujesz i do nas kierujesz swoje pretensje.

    Najpierw kieruj je tam, gdzie się spotykasz ze złymi praktykami.