  • 121. Data: 2015-08-02 23:44:01
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    tylko jest pewien myk. Jeśli ilość tych wylanych do kibla nie jest większa od tych co
    w normalnych warunkach się nie przymą to jest jeszcze ok. Niedopuszczalne by było jak
    było wiadomo które chłopczyk, które dziewczynka, jakie będa miały kolor włosów i
    oczu. I by wybierano jak w sklepie a te co się nie podobają do kanalizacji. A ak z
    ludzkiego punktu widzenia czy prywatnie, pomijając religie, nie jest lepiej jak dwoje
    kochających się ludzi i nie mogących mieć dziecka metodą łóżkową będzie miało swoje
    dziecko inną metodą? Jak powstawaly religie to nie było elektryczności, samochodów i
    robienia dziei w próbówce. Od tamtego czasu bóg Bóg nigdy więcej się nie pojawił żeby
    pewne sprawy uregulować. To może bóg Bóg nie ma nic przeciwko temu? Nawt Papiez nie
    ma z nim gorącej lini i nie może się dowiedziec czy wolno czy niewolno. Z drugiej
    strony jak by nie było wolno o bóg Bóg nie stworzył by takiej możliwości. To on
    przydziela dusze a nie ksiądz. Moze te nie wykorzysane nie dostają dusz. Albo do razu
    idą do Nieba i na samym począku mają z górki.

  • 122. Data: 2015-08-03 07:26:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 23:44:02 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    oczu. I by wybierano jak w sklepie a te co się nie podobają do kanalizacji.

    juz sie ludzi segreguje po zdrowiu, jesli mozna po zdrowiu to kiedys bedzie mozna po
    kolorze oczu. Łamanie sumień idzie po plasterku. Gdy homoseksualizm był wpisany na
    liste chorób gdyby ktos chcial uzyskac rownosciowe prawa do malzenstw i adopcji
    dzieci - to do dzis byłby chorobą. A po kawałeczku przechodzi wszystko.

    > A ak z ludzkiego punktu widzenia czy prywatnie, pomijając religie, nie jest lepiej
    jak dwoje kochających się ludzi i nie mogących mieć dziecka metodą łóżkową będzie
    miało swoje dziecko inną metodą?

    Prawo do posiadania dziecka? Nie ma takiego prawo bo dziecko nie jest rzeczą a
    rodzice go nie "posiadają", posiadac to sobie mozna niewolnika. A czy prawo do
    szczescia mozna realizowac depczac inne osoby?
    No i są adopcje i mase aborcji. Czemu nie pozwolic dziecku przeznaczonemu do aborcji
    przezyc i przekazac je takiej parze? Jesli in vitro jest z cudzych komórek to i tak
    wychowują genetycznie nie swoje.

    b.

  • 123. Data: 2015-08-03 11:21:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kościół to nie tylko i wyłącznie papież i biskupi, ale ogół jego
    > wyznawców. Taki kościół jacy jego wyznawcy.

    ROTFL

    Per analogia - skoro niektórzy Polacy jeżdżą 180 km/h to wysnujesz wniosek
    że polski kodeks drogowy na to pozwala?

    KK ma jasno określone zasady - ich zbiór to KKK - Katechizm Kościoła
    Katolickiego - nawet gdzieś w sieci jest dostępny. Z tego że niektórzy ludzi
    podający się za katolików tych zasad nie przestrzegają w żaden sposób nie
    wynika jakoby KK tych zasad nie miał, albo miał inne.

    > Do zmian w prawie państwa, które podporządkowują cały naród.

    Konkretnie do jakich zmian zmusił Cię albo mnie papież Franciszek?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 124. Data: 2015-08-03 11:45:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 20:52:20 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > :-) ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka to nie Kodeks Karny, misiu. Sprawdź
    > definicje z innych ustaw.

    misuj sie z kolegami z basenu.
    Zdaje sie ze nie ma innej definicji czlowieka w polskim prawie -a zatem ta powinna
    byc stosowana. Aczkolwiek to ze ustawy sa ze soba sprzeczne mnie nie dziwi.

    b.

  • 125. Data: 2015-08-03 11:55:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 18:11:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > tylko tak potrafisz zrobić unik?

    rozwoju społeczenstw. To nie religie ja wymyśliły, ale religie i przyzwoici ateisci
    ją uznają.

    > to ty twierdzisz, że ów tekst religijny pozwala zabijać

    ego-testamentu?gclid=CMDj8YPeiscCFeXbcgod_fgKMg

    > pomogę Ci
    > <http://biblia-online.pl/biblia,biblia,warszawska,dr
    uga,ksiega,mojzeszowa,rozdzial,20,wers,13,0,2,1,t.ht
    ml>
    > 20:13 Nie zabijaj.
    >
    > <http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=70>
    > 13 Nie będziesz zabijał.
    >
    > nadal będziesz twierdził, zę wiesz lepiej od proroka swojego Boga co ów
    > powiedział?

    mozesz siegnac do jeszcze starszych tlumaczen, nawet po grecku :)
    Zatem jesli w jednym zdaniu stoi jak piszesz:
    13 Nie będziesz zabijał.

    a w tej samej ksiedze (nadal twoj link)
    12 Jeśli kto tak uderzy kogoś, że uderzony umrze, winien sam być śmiercią ukarany.
    14 Jeśli zaś ktoś posunąłby się do tego, że bliźniego zabiłby podstępnie, oderwiesz
    go nawet od mego ołtarza, aby ukarać śmiercią.
    15 Kto by uderzył swego ojca albo matkę, winien być ukarany śmiercią. 16 Kto by
    porwał człowieka i sprzedał go, albo znaleziono by go jeszcze w jego ręku, winien być
    ukarany śmiercią.
    17 Kto by złorzeczył ojcu albo matce, winien być ukarany śmiercią.
    dalej
    17 Nie pozwolisz żyć czarownicy.
    18 Ktokolwiek by obcował ze zwierzęciem, winien być ukarany śmiercią.

    to kazdy choc troche obiektywny widzi ze nie wolno zabijac niewinnych. Po polsku to
    brzmi "nie popełnisz morderstwa" i tak stoi w najnowszym przekładzie.

    b.

  • 126. Data: 2015-08-03 11:55:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > własciwie to nie wiem - chciałbys zeby dyrektor miał wpływ na pracownika
    > czy nie?

    Chciałbym aby miał jasno określone _ramy_ w jakich może mieć wpływ.

    > Bo zaliles sie ze nie dało rady z ta nauczycielką nic zrobic.

    Nie żaliłem się ale podawałem przykład z życia gdy jest sytuacja której nie
    da się formalnie unormować a zdroworozsądkowe podejście jest niezgodne z
    prawem.

    > Tu nie chodzi o system feudalny ale o zakres kompetencji i
    > odpowiedzialnosci szkoły której przedstawicielem jest dyrektor.

    W "moim świecie" nie byłoby szkół państwowych, karty nauczyciela ani ochrony
    przed zwolnieniem. Każda szkoła byłaby autorskim "projektem" dyrektora który
    może sobie dobierać pracowników wedle dowolnych kryteriów i zwalniać ich
    kiedy zechce. Jak widzisz gdyby przepisy były bardziej liberalne to problem
    by nie istniał :-) Ten kto by chciał posłać dziecko do szkoły z surowymi
    zasadami dotyczącymi wyglądu i zachowania wybrałby taką szkołę, a ktoś inny
    mógłby wybrać taką gdzie nauczyciele chodzą wydziarani a uczennice
    umalowane.

    > całą mase rzeczy zakazujemy - bo to normalne w spoleczenstwie. Czemu tego
    > akurat nie?

    A czemu tak? To zakaz wymaga uzasadnienia a nie jego brak :-)

    Osobiście _mnie_ nie podoba się widok osób które się przebierają w ciuchy
    innych płci. Ale moje poczucie estetyki to w moim odczuciu zbyt słaby
    argument by im tego zabronić.

    Jest sporo większych (w moim odczuciu zagrożeń) jak np. papierowy które
    ciągle nie wiedzieć czemu są legalne. Uważam że mniej społeczeństwu szkodzi
    ktoś kto publicznie się przebiera niż ktoś kto pali.

    > dlaczego dla 400 osób mamy narazac na skrzywienia w wychowaniu kolejne 40
    > czy 400tysiecy?

    Nie narażamy - wystarczy że dzieciom nie udzielamy "prostych" odpowiedzi
    tak/nie, ale im tłumaczymy bardziej opisowo.

    > To sie kupy nie trzyma. Im trzeba pomóc tak aby nie narazac na to samo
    > innych.
    > Ja im nie wróg, nawet niech panstwo sie dolozy do operacji zmiany płci -
    > wtedy ta zmiana w dowodzie bedzie jakos uzasadniona.

    OK

    > A tak budujemy panstwo kłamstwa - a problem zamiast sie
    > rozwiazac (bo co to za rozwiazanie -wpis w dowodzie) rozszerzy sie na puki
    > co zdrowych.

    Ale dlaczego ma się rozszerzyć? To że komuś pozwolimy sobie "wybrać" płeć
    nie znaczy że będziemy to w jakiś sposób promować - ja tego tak nie widzę.

    Wiele lat temu zaczęto promować trzecia płeć (feministki) zamiast te kobiety
    niespełnione wysłać do psychologa zaczęto je głaskać i im przytakiwać. I co?
    I nic. Minęło 20 lat a ich jak był margines tak jest margines. Moda na bycie
    feministką się nie przyjęła :-) Myślę że moda na zmianę płci też się nie
    przyjmie - a skorzystają z tego tylko Ci dla których jest to problem.

    Oczywiście jak zawsze dopiero czas pokaże czy Ty miałeś rację widząc
    zagrożenie które ja bagatelizowałem czy odwrotnie Ty przesadziłeś a ja nie
    dałem się ponieść emocjom.

    Jest jeszcze jedna kwestia - dziś oceniamy zagrożenia na podstawie naszej
    wiedzy z przeszłości. Pamiętam dyskusję naście lat temu na temat
    pornografii - wiele środowisk postulowało by "świerszczyki" były dostępne
    tylko spod lady aby dzieci przechodzące obok kiosku nie były narażone na jej
    oglądanie. Minęło kilka lat i z badań wynika ze 100% młodzieży miało do
    czynienia z pornografią i bynajmniej problemem nie są gazety na wystawach
    kiosków ruchu, a ani "podziemne" wypożyczalnie kaset video tylko internet.

    W efekcie okazało się że straciliśmy czas i energię na zwalczanie zagrożenia
    tam gdzie było ono o rząd wielkości mniejsze. I stąd moje pytanie czy
    przypadkiem nie tracimy czasu i energii na temat zastępczy podczas gdy
    prawdziwe zagrożenie jest gdzieś indziej? Na "każdej" wiejskiej dyskotece
    można kupić tzw. dopalacze. Z tego powodu tylko w tym roku zginęło już
    kilkanaście młodych osób myślisz że dla młodzieży większym problemem jest że
    zobaczą kobietę z brodą?

    I nie nie chodzi mi o to że skoro jest większy problem to mamy zignorować
    mniejszy. Daleki jestem od tego, ale jednak razi mnie w oczy duża
    dysproporcja pomiędzy wielkością zagrożenia a uwagą którą mu poświęcamy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 127. Data: 2015-08-03 12:10:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    ml>

    > mozesz siegnac do jeszcze starszych tlumaczen, nawet po grecku :)

    Biblia Tysiąclecia jest tłumaczeniem używanym w liturgii Kościoła
    katolickiego w Polsce, zgodnie z Dekretem prymasa Polski z dnia 7 marca
    1966. Według wstępu do III wydania: tekst Biblii Tysiąclecia nabrał
    cech poniekąd tekstu oficjalnego, a Józef Glemp w 2006 określił ją
    wprost jako tłumaczenie oficjalne.

    Chcesz powiedzieć, zę nie wiesz jaki jest aktualnie obowiązujący tekst
    Bblii czy swiadomie go ignorujesz? to ty zwykły heretyk jesteś a nie
    katolik

> [...]
    brzmi "nie popełnisz morderstwa" i tak stoi w najnowszym przekładzie.

    twierdzisz, że te opisy są ważniejsze od 10 przykazań, które objawił
    Bóg?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 128. Data: 2015-08-03 12:59:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 12:11:46 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > twierdzisz, że te opisy są ważniejsze od 10 przykazań, które objawił
    > Bóg?

    Twierdze ze trzeba czytac ze zrozumieniem, ba nawet ze znajomoscią kontekstu
    kulturowego.
    Jak sobie jedno zdanie z kontekstu wyciągniesz to nawet takie znajdziesz "nie ma
    Boga".

    b.

  • 129. Data: 2015-08-03 13:00:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    kulturowego.
    > Jak sobie jedno zdanie z kontekstu wyciągniesz to nawet takie znajdziesz "nie ma

    nie ma kontekstu. 10 przykazań to 10 przykazań. od Boga.

    czyli jesteś jednak heretykiem

  • 130. Data: 2015-08-03 13:26:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 11:55:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > da się formalnie unormować a zdroworozsądkowe podejście jest niezgodne z

    no da sie - powiedzialem jak, tyle ze dyrektorowi trzeba zostawic pewną autonomię. W
    swoim systemie dałbys dyrektorowi takie prawa w znacznie szerszym zakresie -ale tu
    sie nie zgadzasz. Jakos to niekonsekwentne.

    > A czemu tak? To zakaz wymaga uzasadnienia a nie jego brak :-)

    a uzasadniamy zakaz kradziezy? Są sprawy któe sa dobre dla rozwoju spoleczenstwa i
    tego trzeba sie trzymac. Czy kulturalna, dobrze wychowana i wykształcona młodziez to
    pozytyw? Zapewne sie zgodzisz. No to trzeba urzywac narzedzi aby tak było.

    > Osobiście _mnie_ nie podoba się widok osób które się przebierają w ciuchy
    > innych płci. Ale moje poczucie estetyki to w moim odczuciu zbyt słaby
    > argument by im tego zabronić.

    Zagrozeniem nie jest urażenie twojego poczucia estetyki, bo wtedy rzeczywiscie nie ma
    co zabraniac, tylko wychowanie młodziezy - wzorce ktorych nabierają nie powinny ich
    dezorientowac. A dla takiego powodu to juz mozna zniechecac dla takich wygłupów.

    > Nie narażamy - wystarczy że dzieciom nie udzielamy "prostych" odpowiedzi
    > tak/nie, ale im tłumaczymy bardziej opisowo.

    Zartujesz? My tu sobie majac czas i mozliwosci intelektualne dyskutujemy i nie mozemy
    dojsc do porozumienia a chcesz znaleźć prostą odpowiedz dla dziecka?
    Nie mam mowy. Dziecku chcesz tłumaczyc ze4 ono samo powinno sie ubierac normalnie -
    ale ten gosc nie musi? Albo widzi pana a mówi na toto pani? Tylko go pokrzywisz i
    tyle twoje wychowanie bedzie warte.

    > Ale dlaczego ma się rozszerzyć? To że komuś pozwolimy sobie "wybrać" płeć
    > nie znaczy że będziemy to w jakiś sposób promować - ja tego tak nie widzę.

    jesli w anglii osrodki adopocyjne katolickie zostaly zmuszone do zamkniecia, a takie
    ktore respektuja prawa 3% mniejszosci lgbtqwerty sie ostaly badz powstaly - to one
    wlasnie zostaly wypromowane. A promocji widzac nie było.

> [...]
    > kiosków ruchu, a ani "podziemne" wypożyczalnie kaset video tylko internet.

    czyli dyskusja byla sluszna - chodzi o dostep do pornografii a nie o jej zródło.
    I jak zwykle - jesli nie wiesz co wybrac wybierz to co proponują konserwatysci :-)
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,15128,109045819,,juz_
    sie_poddaje_.html?v=2
    http://www.kazdystudent.pl/a/pornografia2.html

    ale gdyby zakazac pornografii jako ze taki zakaz byłby korzystny spolecznie -ale
    byłby dym. A niewatpliwie winny bylby KK :-)

    > I nie nie chodzi mi o to że skoro jest większy problem to mamy zignorować
    > mniejszy. Daleki jestem od tego, ale jednak razi mnie w oczy duża
    > dysproporcja pomiędzy wielkością zagrożenia a uwagą którą mu poświęcamy.

    wyjatko idiotycznie byłoby ratowac z pozaru dobra zamiast gasic go w zarodku - co tam
    maly oginien niech sie pali, nawet ciepło i miło od niego , same poztytywy.

    b.