  • 231. Data: 2015-08-20 16:58:48
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Uprzedziłeś mnie właśnie miałem kończyć bo za pół godziny jadę dzieciom
    > pokazać Gniezno i Biskupin :-)

    byłem w biskupinie 2tyg temu - upał był :-) Kolejka sie przejedz - tzn wyslij dzieci
    z biskupina do znina - a sam dojedz autem. Taka tam atrakcja :)
    Rozklad jazdy na fejsbuku mają.

    b.

  • 232. Data: 2015-08-21 22:29:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-19 o 12:11, Budyń pisze:
> [...]
    oglegroups.com...

    > mam wrazenie ze powaznie skrecilismy w dyskusji w niepotrzebne dygresje.
    > Ty wiesz jak dziala biologia, ja wiem - a zaluzmy ze spoleczenstwo nie.
    > Mam wrazenie ze dyskusje powinnismy kierowac w strone: czy powinnismy informowac
    spoleczenstwo o aktualnej wiedzy naukowej aby na tej podstawie podejmowalo decyzje, a
    pozniej ewentualnie jak to zrobic. No i kwestia demokracji - jak decyzje wymusic na
    parlamentarzystach - co zdaje sie niełatwe.

    Rzecz w tym, że KK i jego garstka gorliwi wyznawców nie wiedzą co to
    jest demokracja, bo przeciwstawiają się rozpowszechnianiu wiedzy,
    zwłaszcza seksualnej i na siłę chcą narzucać całemu społeczeństwu swoje
    wzorce.
    Tak więc Budyń przestań pisać o demokracji, bo ta nie istnieje w KK.
    Dobrze wiesz, ze wszelkie doktryny KK są narzucane przez zwierzchników i
    żaden katolik nie ma prawa mieć swojego zdania.

  • 233. Data: 2015-08-22 09:39:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 22:30:06 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > Dobrze wiesz, ze wszelkie doktryny KK są narzucane przez zwierzchników i
    > żaden katolik nie ma prawa mieć swojego zdania.

    mylisz role kosciola w demokratycznym panstwie ze sposobem funkcjonowania kosciola.

    Kosciol demokratyczny nie jest, oczywiscie masz racje - kieruje sie roznymi zasadami
    - a doktryna kosciola opiera sie o pismo swiete i tradycje - tym sie odroznia od
    roznych tam protestantow ktorzy uznaja wylacznie pismo swieta (podejscie to wlasciwe
    nie jest co udowadnia fakt ze kolejne koscioly protestancki opierajac sie na tym
    samym pismie swietym dochodza do roznych, czesto sprzecznych ze soba zasad wiary).
    Czym jest tradycja? Tu juz trzeba odniesc sie bezposrednio do religii - wg kk ludzie
    wciaz maja kontakt z Bogiem poprzez Ducha Swietego i ten kosciół jest żywy - tzn
    zmienia się. Nie zmieniaja sie podstawowe prawdy natomiast sposob ich realizacji,
    odczytywania wyzwan swiata - owszem.
    Co tez jest istotne - przynaleznosc do kosciola jest dobrowolna. Zatem kosciol nie
    moze komus na sile narzucic zasad religijnych.

    Natomiast panstwo jest demokratyczne i wszyscy, łacznie z katolikami mamy prawo
    glosowac jak sie komu podoba. KK niekomu nie narzuca kwestii religijnych, nie musisz
    (i nie ma takich zakus ze strony kk) obowiazkowo chodzic do kosciola, brac udzialu w
    uroczystosciach religijnych, posylac dzieci na religie.

    Ale jest tendencja by zadac od kosciola by w ogole nie wypowiadal sie w kwestiach
    inne niz religijne, a te sobie wyglaszal nie w przestrzeni publiczej.
    Tyle ze to nie jest uprawnione w zaden sposob - kosciol reprezentuej wystarczajaco
    liczna grupe obywateli by mogl sie w demokracji w ich imieniu wypowiadac wskazujac na
    dobro i zlo potencjalnych rozwiazan.

    No i dochodzimy do rozpowszechniania wiedzy. Wiedza seksualna w odpowiedzialnosci
    -tak, sprowadzenie seksu do tych smiesznych ruchów -nie. Bo nie jest dobra dla
    społeczenstwa, to sie nazywa seksualizacja mlodziezy i przynosi zgubne skutki co
    wiemy nie z teorii a z praktyki panstw zachodnich.
    http://www.polishexpress.co.uk/edukacja-seksualna-pi
    eciolatkow-obowiazkowa-uchroni-dzieci-przed-seksuali
    zacja/
    Tam panstwo wprowadzilo seksualizacje mlodziezy jako model wychowawczy - doprowadzilo
    to wzrostu ilosci ciaz, aborcji gwałtów wsrod mlodziezy - oczywiscie stosowne wladzy
    te statystyki widzą i wywnioskowale ze nedokladnie poinformowaly mlodziez o seksie
    wiec trzeba tą wiedze zwiekszyc,proponują seksualizowac juz 5latki.
    Obłęd i idiotyzm - proponujesz naszym dzieciom to samo?
    Nasz model wychowania jest niezły - psuc go w imie "postępu"?
    No i zeby było jasne - nie tylko kk protestuje przeciw seksualizacji, grupy swiackie
    tez. To nie jest strona koscielna: http://www.stop-seksualizacji.pl/index.php

    Nie kazda wiedza jest dobra i należy ją promowac - czy wprowadzilbys do szkol wiedze
    z zakresu technik budowy bomb albo kradziezy? Wiedza to wiedza - znalazlby sie debil
    ktory by twierdzil ze dzieki takiej wiedzy bedzie sie latwiech chronic przez
    zlodziejami.
    A ze 100krotnie wzroslaby ilosc zlodziei - to juz sprawa innego wydzialu :)

    b.

  • 234. Data: 2015-08-22 10:18:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-22 o 09:39, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > Kosciol demokratyczny nie jest, oczywiscie masz racje - kieruje sie roznymi
    zasadami - a doktryna kosciola opiera sie o pismo swiete i tradycje

    Bzdura. Nie opiera się o pismo święte lecz o interpretację pisma
    świętego głoszoną przez zwierzchników.

> [...]
    protestancki opierajac sie na tym samym pismie swietym dochodza do roznych, czesto

    Inne kościoły dokładnie tak samo jak KK głoszą swoje interpretacje. KK
    uważa, że tylko jego interpretacja jest prawdziwa i prawidłowa.

> [...]
    > Co tez jest istotne - przynaleznosc do kosciola jest dobrowolna. Zatem kosciol nie
    moze komus na sile narzucic zasad religijnych.

    Daj spokój, bo jak czytam takie farmazowny to mnie śmiech ogarnia.
    Już opisywałem na tej grupie przypadki nawiedzonych, którzy bez boga i
    ducha świętego nawet samoczynnie nie potrafili się załatwić.

> [...]
    liczna grupe obywateli by mogl sie w demokracji w ich imieniu wypowiadac wskazujac na

    Ależ może się wypowiadać tyle, że nie wymuszać i nie narzucać swojej
    woli. Niestety zwierzchnicy kościelni nie pytają o zdanie członków
    swojego ugrupowania, a tylko narzucają swoje.

> [...]
    > No i zeby było jasne - nie tylko kk protestuje przeciw seksualizacji, grupy
    swiackie tez. To nie jest strona koscielna:

    Wybacz, ale te strony tylko propagują jakieś bzdurne frazesy.
    Walczą nie wiadomo z czym, nie wiadomo dlaczego i nie wiadomo z kim.

> [...]
    zlodziejami.
    > A ze 100krotnie wzroslaby ilosc zlodziei - to juz sprawa innego wydzialu :)

    Kolejna bzdura.
    W szkole średniej oraz w wojsku uczono mnie strzelania z broni. Jakoś
    nie chodzę po ulicy i nie strzelam do ludzi jak Breivik. Ba... nawet nie
    strzelam do zwierząt.
    W dzieciństwie miałem dostęp do książek na temat robót strzelniczych w
    górnictwie, gdzie opisywano składy ładunków wybuchowych, metody
    przygotowania i obliczania ładunków, sposobów zakładania itd. Jakoś ta
    wiedza nie posłużyła mi do złych celów, a wręcz przeciwnie jako jeden z
    niewielu choć miałem wtedy od ok. 9 do kilkunastu lat wiedziałem co
    należy zrobić ze znalezionymi niewypałami i zleżałymi granatami oraz jak
    się zachować. Co ciekawsze, nawet dorośli nie byli świadomi ewentualnych
    skutków.
    W moich młodzieńczych latach dość często jeszcze się znajdowało takie
    przedmioty na polach i w lasach oraz pochowane na strychach czy w
    piwnicach starych domów.

  • 235. Data: 2015-08-22 13:19:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 22 sierpnia 2015 10:18:54 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    zasadami - a doktryna kosciola opiera sie o pismo swiete i tradycje

    > Bzdura. Nie opiera się o pismo święte lecz o interpretację pisma
    > świętego głoszoną przez zwierzchników.

    Oczywiscie masz racje ze kierujemy sie interpretacją - wszystko jest interpretacją -
    nawet gdy czytasz instrukcje do pralki to ja interpretujesz majac wlasna wiedze i
    doswiadczenie.
    http://www.law.uj.edu.pl/~kfpep/joomla2/index.php?op
    tion=com_content&view=article&id=19&Itemid=44&lang=p
    A my korzystamy z wiedzy i doswiadczenia hierarchów -oraz co raczysz wysmiewac -
    pomocy z zaswiatów.

> [...]
    >
    > Inne kościoły dokładnie tak samo jak KK głoszą swoje interpretacje. KK
    > uważa, że tylko jego interpretacja jest prawdziwa i prawidłowa.

    Bo jest :) Jezus ustanowił kosciół powszechny a kosciół rzymsko katolicki jest jego
    sukcesorem. Wszystkie inne koscioly (chrzescijanskie) gdzies tam kiedys odeszły mniej
    lub wiecej od kosciola rzymskiego.

> [...]
    > Już opisywałem na tej grupie przypadki nawiedzonych, którzy bez boga i
    > ducha świętego nawet samoczynnie nie potrafili się załatwić.

    Dlatego tez gdy dyskutuje o sprawach spolecznych nie przywoluje do pomocy Boga - nie
    chce cie zabic spazmami :) Wystarcza mi argumenty naukowe i logika.
    Ale dyskutowac o kk wysmiewajac z zalozenia istnienie boga to troche absurdalne.
    A twoje doswiadczenia troche mnie nie przekonują - nigdy nie napisales ze spotkales
    porzadnego katolika, zawsze masz negatywne przyklady. Czyli albo masz potwornego
    pecha albo nie potrafisz spojrzec na swiat obiektywnie.

> [...]
    > woli. Niestety zwierzchnicy kościelni nie pytają o zdanie członków
    > swojego ugrupowania, a tylko narzucają swoje.

    Sie zdecyduj czy mowisz o glosie kosciola do wiernych czy do calosci spoleczenstwa -
    bo mieszasz.
    Wiernym narzucają (to nieco nie tak ale niech ci bedzie) i tu demokracji nie ma, nie
    podoba sie to drzwi otwarte - a tobie nic do tego bos nie katolik.
    A gdy mówi do spoleczenstwa to zwyklym trybem demokracji gdzie glos dowolnej
    organizacji ma prawo byc wypowiedziany - bez obowiazku usłuchania. Zabronisz sie
    wypowiadac? Wszystkim organizacjom czy tylko kk?

> [...]
    >
    > Wybacz, ale te strony tylko propagują jakieś bzdurne frazesy.
    > Walczą nie wiadomo z czym, nie wiadomo dlaczego i nie wiadomo z kim.

    To sie zainteresuj to bedziesz wiedzial z czym i dlaczego walczą.
    Mozesz przez lata ignorowac swiat tyle ze kiedys sie zdziwisz ze twoja corka bedzie
    bedzie dawala kazdemu bo naucza ją ze to tylko mila zabawa. Albo kolega ja zgwalci.
    Bedziesz mial podreczniki takie http://www.prawy.pl/images/plg_jdvthumbs/thumb140-al
    fabetnorwegia1-20dd40c773af2226a7686037c0487f92.jpg

    http://wpolityce.pl/polityka/133367-wstrzasajacy-wyw
    iad-o-skutkach-edukacji-seksualnej-w-niemczech-nawet
    -freud-uwazal-ze-seksualizacja-dzieci-przyniesie-tyl
    ko-szkody-wychowawcze

    U nas wlasciwie nie ma problemu gwalow popelnianych przez nieletnich - masz ochote
    zeby były? To walcz z kosciolem i promuj seksualizacje. Twoja wola.

> [...]
    debil ktory by twierdzil ze dzieki takiej wiedzy bedzie sie latwiech chronic przez

    Znaczy sie co - kazdą wiedze nalezy sprzedawac w szkolach? O technikach kradziezy
    też?

    b.

  • 236. Data: 2015-08-25 16:25:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > byłem w biskupinie 2tyg temu - upał był :-) Kolejka sie przejedz - tzn
    > wyslij dzieci z biskupina do znina - a sam dojedz autem. Taka tam atrakcja
    > :)

    Kolejkę znałem, Żnin też. Tym razem nie skorzystałem bo wąskotorówkę mam
    niedaleko domu - w Rudach, więc dzieci nią w miarę regularnie (1-2 razy w
    roku) jeżdżą.

    W Biskupinie nudy - sama osada stoi jak stała, ale liczyłem że skoro są
    wakacje to będzie tam jakiś nieustanny ruch tak jak na wrześniowym "pikniku
    archeologicznym" - warsztaty dla dzieci z garncarstwa, tkactwa, strzelania z
    łuku, robienia dłubanki itp. A tymczasem to takie samo sztywne i nudne
    muzeum jak było 5, 10 czy 15 lat temu.

    Gniezno też mnie zawiodło bywam tam co kilka lat i za każdym razem
    stwierdzam to samo - katedra, muzeum archidiecezjalne i tyle. Zero otwarcia
    na turystów nawet "głupich" straganów z bibelotami w centrum nie ma, nawet
    stoiska z balonikami czy watą cukrową.

    Pod tym względem taki przykładowy Toruń odskakuje o dwie długości - tam
    starówka "żyje". Celowo nie porównuję do Wrocławia czy Poznania bo to inna
    liga, ale przypuszczam, że z takim Toruniem to Gniezno mogło by się równać
    liczbą turystów.

    > Rozklad jazdy na fejsbuku mają.

    Weź nie zniechęcaj ;-)

    Właśnie sprawdziłem w google - Mają też normalną stronę internetową - czyli
    nie są zamknięci na zwykłych użytkowników... Tyle że klikami strona z
    rozkładem nie działa. I tak na każdym kroku. Chęć pokazania dzieciom Polski
    wymaga naprawdę sporo determinacji.

    Od muzeów które nie mają stron www i godzin otwarcia zaczynając po kompletny
    brak toalet w zasadzie wszędzie. O takich "drobiazgach" ja niemożność
    płacenia kartą i brak bankomatu nawet nie wspominam.

    Od kilku lat staram się dzieciom jak najwięcej pokazać więc jeżdżę na
    wycieczki "objazdowe". Jak tylko ruszę się za granicę to wszystko jest
    proste "każde" muzeum ma stronę www, "każdy" hotel jest na "booking.com",
    "wszędzie" mogę zapłacić kartą i "wszędzie" są toalety i parkingi i to
    wszystko działa sprawnie i szybko.

    A u nas nawet w Krakowie parking przy Wawelu - zamiast jak na "całym"
    świecie podjeżdżasz do szlabanu wyjazdowego wkładasz kartę i bilet
    parkingowy pobrany przy wjeździe i szlaban się podnosi to nie. Najpierw
    podjeżdżasz aby się dowiedzieć że automat do płacenia nie znajduje się przy
    nim. Więc odstawiasz auto gdzieś na wolne miejsce by nie blokować kolejki i
    szukasz automatu - jak go znajdziesz to okazuje się że trzeba płacić gotówką
    co trwa wielokrotnie dłużej więc przy automacie (_jedynym_) jest kolejka. I
    naprawdę sprawą drugo- albo trzecio-rzędną jest to że opłata jest wyższa niż
    przy Wieży Eiffela czy Katedrze Notre Dame w Paryżu.

    Na wzgórzu Wawelskim dwie kasy - bo kto inny sprzedaje biletu do muzeum
    (państwo) kto inny do katedry (kościół) po co się dogadać i zrobić wspólną
    kasę? Oczywiście żadnej informacji o tym turysta nie ma więc jak nie wie (a
    skąd ma wiedzieć jak jest pierwszy raz?) to stoi nie w tej kolejce albo musi
    stać w dwóch bo chce zobaczyć wszystko.

    Jak już turysta stanie w odpowiedniej kolejce to po odstaniu 45 minut przy
    okienku dowiaduje się że najbliższe wejście do komnat będzie możliwe za dwie
    godziny. Rozumiem ograniczenia na liczbę zwiedzających ale dlaczego turysta
    nie dostaje tej wiedzy zanim straci 45 minut w kolejce - tego nijak nie mogę
    pojąć. No i dlaczego czynna jest tylko jedna kasa że turysta w ogóle musi
    stać 45 minut w kolejce to też dla mnie wiedza niepojęta :-)

    Przepraszam grupę za to off-topiczne marudzenie - już nie będę :-)

    Ps. Jeden plus zauważyłem w te wakacje - w końcu na Wawelu kasjerki potrafią
    rozmawiać a nie dukać po angielsku.

    Pozdrawiam
    Ergie