  • 61. Data: 2012-05-07 11:39:40
    Temat: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-07 11:32, anhin pisze:
    > jeśli
    > nie piszesz dla mnie, to właściwie co Cię obchodzi CO piszę?

    Jedno nie musi kłócić się z drugim przecież.
    Twoje posty są pretekstem do powstania moich, które piszę nie tylko dla
    Ciebie.

  • 62. Data: 2012-05-07 11:40:22
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Nie piszemy o przestrzeniach Riemanna, nie przesadzaj.
    > Pisz jasno i logicznie - vide brzytwa Ockhama.

    no dobrze, już naprawdę ostatni raz. Zarzucasz mi że nie piszę jasno i
    logicznie? Twoje prawo. Brzytwa Ockhama mówi o niewprowadzaniu nowych
    pojęć czy bytów jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Ja nie piszę o
    NOWYCH pojęciach, proszę tylko o uwzględnienie tych już od dawna
    istniejących i dość powszechnie akceptowanych. Ignorowanie ich lub
    lekceważenie nie jest poprawne metodologicznie, zwłaszcza jeśli służy do
    upraszczania czy trywializowania obrazu rzeczywistości. Na temat logiki
    i metodologii też się chyba nie dogadamy. Jakoś mnie to nie dziwi.

  • 63. Data: 2012-05-07 11:58:37
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-07 11:40, anhin pisze:
    > Ja nie piszę o
    > NOWYCH pojęciach, proszę tylko o uwzględnienie tych już od dawna
    > istniejących

    Tak wiem, piszesz prosto i zwięźle o "wypracowanych przez stulecia
    wzorcach estetycznych" :-DD

  • 64. Data: 2012-05-07 15:56:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "anhin" <a...@g...pl> wrote in message
    > Widzisz, ludzie naprawdę są różni. Jednym przeszkadza hałas, innym smród, a
    > innym chaos przestrzenny i estetyczny.

    ciezko filtrowac powietrze ktore trafia na dzialke, troche latwiej przyblokowac
    dzwiek, ale jak ci sie chalupa od sasiada nie podoba to wystarczy na nia nie
    patrzec... ba, nawet pewnie bez problemow billboardem zaslonisz ;)

  • 65. Data: 2012-05-07 15:59:28
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "anhin" <a...@g...pl> wrote in message
    > cóż, przede wszystkim nie zaprojektowałbym sobie domu nie pasującego (według
    > powszechnie przyjętych kryteriów ładu przestrzennego i dobrej praktyki
    > architektonicznej) do otoczenia.

    czyli twierdzisz ze kazdy rozsadny architekt przedstawi projekt
    ktory bedzie sie wszystkim podobal?
    o kolorach nie wspomne

  • 66. Data: 2012-05-07 16:02:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "anhin" <a...@g...pl> wrote in message
    > Twój wybór. Tak się składa że te i inne warianty rozwoju urbanistycznego były
    > ćwiczone w dalszej i bliższej przeszłości w wielu miejscach na świecie. Tak
    > się składa, że miejscowości w których panował wykpiwany przez Ciebie "ład
    > przestrzenny" są postrzegane przez mieszkańców i gości o wiele lepiej niż te w
    > których nie ma żadnych ograniczeń. To nie są żadne odkrycia czy arbitralne
    > wymysły. Ale oczywiście nie ma sposobu żeby Cię o tym przekonać.

    oczywisicie ze jest, mozesz zaczac od przykladow i cytatow z owych 'postrzegan'

  • 67. Data: 2012-05-07 16:07:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 16:02:13 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

    > oczywisicie ze jest, mozesz zaczac od przykladow i cytatow z owych 'postrzegan'

    Szczególnie w miejscowościach turystycznych ten "ład przestrzenny" jest dobrze
    widoczny;)

  • 68. Data: 2012-05-07 17:50:12
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Myslalem, ze zartujesz, ale wychodzi, ze tobie sie to podoba. Brrrrr....

    wiesz, podoba mi się zazwyczaj coś co odstaje od sztampowej nudy. Nasze
    stodołowate domki ze spadzistymi dachami są brzydkie, powtarzalne i do bólu
    nudne. Nawet nikt sobie k..... blasznego koguta na kominie nie zamontuje.
    A mnie się podobają domy budowane tak jak kiedyś: ozdobniki dachów,
    gargulce, obróbki kamieniarskie okien, płaskorzeźby, postacie wkomponowane w
    ściany czy kolumny, wieże, hełmy dachów, gotyckie strzeliste okna.
    W czym ten dach jest brzydszy od dachów Kremla?

    U nas wieje nudą aż boli. Żeby choć ktoś postawił sobie domen ze szkła, czy
    jakiś ogród zimowy wkomponował w budynek, albo dom atrialny.....
    Nuda, nuda i trywialne powtarzalne budynki gdzie największy problem to czy
    garaż ma być w bryle czy poza bryłą....
    Każda z willi leżącego obok mnie poniemieckiego kwartału zabudowy jest o
    niebo ładniejsza od stawianych dzisiaj prostokątno-trójkątnych koszmarków.
    chujnia

  • 69. Data: 2012-05-07 18:16:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.05.2012 17:50, Jackare pisze:

> [...]
    > stodołowate domki ze spadzistymi dachami są brzydkie, powtarzalne i do
    > bólu nudne. Nawet nikt sobie k..... blasznego koguta na kominie nie

    A na sobie wieszasz złote łańcuchy, żeby nie być "sztampowy"? ;->

> [...]
    > strzeliste okna.
    > W czym ten dach jest brzydszy od dachów Kremla?

    W tym, że takie odpustowe ozdóbki wymagają dodatkowego czyszczenia i
    pielęgnacji, przez co drastycznie podwyższają koszta i podczas budowy, i
    podczas eksploatacji.

  • 70. Data: 2012-05-07 18:20:34
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    wiadomości news:4fa7f56c$1@news.home.net.pl...

    > W tym, że takie odpustowe ozdóbki wymagają dodatkowego czyszczenia i
    > pielęgnacji, przez co drastycznie podwyższają koszta i podczas budowy, i
    > podczas eksploatacji.

    To Wy nie zatrudniacie służby w Waszych domach? Poważka? To jak dajecie radę
    ?