  • 61. Data: 2019-11-26 08:31:05
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Jak już to 167,5 albo żółtek ściemnia. 330 nie widziałem żadnych
    > w mniejszym rozmiarze. Niby niewiele ale jak kładziesz 3 rzędy
    > to potrafi zmienić perspektywę ;P I te 100 też podejrzane, 99,5
    > bym zakładał raczej.

    A nie 165,2 i 99,4?

    Jarek

    --
    -- Tak sobie właśnie myślałem... Czerwony... -- mruczał do siebie. -- Mój
    ulubiony kolor... A jaki był duży?

  • 62. Data: 2019-11-26 09:04:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2019 08:31:09 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > A nie 165,2 i 99,4?

    Pan się nie śmiej, bo jak na dachu przyjdzie te kilka cm szyny
    montażowej "pogrubasić" to już człowiekowi nie jest do śmiechu :]
    A jak się kładzie kilka(naście) modułów w rzędzie to milimetry
    na każdym zaczynają mieć znaczenie.

    L.

  • 63. Data: 2019-11-26 11:11:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > montażowej "pogrubasić" to już człowiekowi nie jest do śmiechu :]
    > A jak się kładzie kilka(naście) modułów w rzędzie to milimetry

    Się nie śmieję, zajrzałem do karty katalogowej. Sam Pan masz takie
    na dachu, więc wystarczy śmignąć tam z przymiarem liniowym i dokonać
    obmiaru. Z tego co pamiętam, kiedyś wszystkie były jednakie. Ale
    skoro teraz każdy Chińczyk ma swój ulubiony rozmiar, to można zrobić
    biznes sprzedając odpowiednie przekładki. Nazywając je "adapterem
    fotowoltaicznym" na przykład.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2019-11-26 13:58:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2019 11:11:59 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Się nie śmieję, zajrzałem do karty katalogowej. Sam Pan masz takie
    > na dachu, więc wystarczy śmignąć tam z przymiarem liniowym i dokonać
    > obmiaru.

    Otóż nie. W zależności od mocy i producenta mogą mieć 160, 165, 167 cm itp.

    > Z tego co pamiętam, kiedyś wszystkie były jednakie.

    Były jak miały podobną moc. Teraz jest pęd na upychanie jak najwięcej
    watów, więc placki krzemowe się powiększyły, a że między nimi muszą być też
    różne bebechy, a w dodatku dorzucają busbary garściami do każdego nowego
    modelu, to się "standardowe" 160cm potrafi i do 167,5 wydłużyć.
    Większych do tej pory nie widziałem, ale to pewnie nie jest ostatnie słowo
    producentów ;P

    L.

  • 65. Data: 2019-11-26 14:37:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Nov 2019 04:58:36 -0800 (PST), Lisciasty

    > Większych do tej pory nie widziałem, ale to pewnie
    > nie jest ostatnie słowo producentów ;P

    Dostałem ofertę na 390W -> 1956*992*40mm

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2019-11-26 15:26:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2019 14:38:03 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Dostałem ofertę na 390W -> 1956*992*40mm

    Ja mówię o 1600+, wiem że są dwumetrowe i na dwumetrowych
    już 400W i więcej wyciskają.

    L.

  • 67. Data: 2019-11-26 15:51:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Otóż nie. W zależności od mocy i producenta mogą mieć 160, 165, 167 cm itp.

    > Były jak miały podobną moc. Teraz jest pęd na upychanie jak najwięcej
    > watów, więc placki krzemowe się powiększyły

    Powiększały się wcześniej. Powszechne było 10 cm, a teraz jest 15 cm --
    z czego wynika to 100x160. A pamiętam jeszcze okrągłe płytki 5 cm. Ale
    to już bliskie końca, wprawdzie robią też 20cm, lecz sens ma to słaby.
    W każdym razie postęp jest skokowy, a nie tak, że ktoś sobie wyduma
    plastry o milimetr większe, by być lepszym niż inni.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2019-11-27 00:44:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.11.2019 14:37, Myjk wrote:
    > Tue, 26 Nov 2019 04:58:36 -0800 (PST), Lisciasty

    > Dostałem ofertę na 390W -> 1956*992*40mm

    A w jakiej cenie te panele?
    Kto weźmie na klatę taki zakup na siebie? Czy jak to będzie? Zakup wspólny?

  • 69. Data: 2019-11-27 08:19:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Nov 2019 00:44:15 +0100, KIKI

    > A w jakiej cenie te panele?

    2200 netto komplet przy 10kWp.

    > Kto weźmie na klatę taki zakup na siebie?
    > Czy jak to będzie? Zakup wspólny?

    Ja ściągam kontener dla siebie, rodziny i znajomych.
    Jak ktoś chce się przyłączyć to nie ma przeszkód
    (no może poza pojemnością kontenera).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2019-11-27 08:42:35
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 08:19:22 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 27 Nov 2019 00:44:15 +0100, KIKI

    > 2200 netto komplet przy 10kWp.

    > Ja ściągam kontener dla siebie, rodziny i znajomych.
    > Jak ktoś chce się przyłączyć to nie ma przeszkód
    > (no może poza pojemnością kontenera).

    też bym się pisał na 10kWp...
    Planujecie tylko panele czy falownik i resztę również?