  • 31. Data: 2011-11-15 08:43:32
    Temat: Re: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Widzę, ze to open source :)
    >
    > ciekawe 'zabawki' nie znałem tego, niestety żona mnie z tym pogoni jak
    > zaczne po pracy w ktorej i tak sporo siedzę jeszcze grzebać w open source i
    > rozgryzac
    >
    > a moze ktos ofertuje kompleksowe rozwiązanie wole zaplacic i mieć gotowe

    Wejdz na elektroda.pl, tam jest wielu pasjonatow elektroniki, ktorzy za
    niewielkie pieniadze zrobia ci gotowy uklad i oprogramuja.

  • 32. Data: 2011-11-15 11:29:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 09:14, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    [...]
    > Jest to alternatywa jakas, szkoda ze nie ma w przystępnych cenach

    Moim zdaniem to jest najlepsze co mozesz wybrac bo kosztuje tyle co
    nic (karta z play za pare zlotych aktywna przez rok) i alarmuje o
    przekroczeniu ustawionych temperatur progowych - a chyba o to Ci
    glownie chodzi ? Tj. funkcje alarmu jak piec wygasnie i temperatura
    spadnie :) Ja komorke mam przy sobie zawsze - internet nie zawsze
    (nawet zakladajac ze jest w tej komorce ale czasem to gprs/edge czyli
    straaaszna powolnosc :) Tutaj wysylasz smska (wczesniej sobie mozesz w
    telefonie przygotowac szablon) i masz w pare sekund informacje zwrotna
    z wszystkimi temperaturami :)

    > urządzenia z którym poradziłby sobie bez problemu przeciętny  zjadacza
    > chleba, co by miało interfejs ethernet z dostępem
    > przez www
    >
    > a jak są to ceny kosmicznehttp://www.apar.pl/rejestratory-temperatury
    -i-wilgotnosci/rejestrator...
    > znacznie powyzej 1k.

    Bo moim zdaniem przecietny zjadacz chleba nie potrzebuje monitoringu
    temperatury pieca przez internet ;-) Ja bym sprawdzil router MIKROTIK
    - on ma linuxa w sobie i moze miec rozne interfejsy - m.in. ethernet,
    USB (a wiec mozliwosc wpiecia modulu do obslugi 1-wire dla czujek
    temp. DS1820 czy innych - sa przeciez tez czujki wilgotnosci 1-wire!),
    wifi. Nie jest drogi (100-400 pln) i mysle ze daloby sie go
    zmodyfikowac dla takich potrzeb :) No i jest malutki, proste
    zasilanie, latwo go zasilic z byle akumulatora, ma juz postawiony
    serwer www :) Nie dobieralem sie do wnetrznosci - po telnet/ssh
    zglasza sie przygotowany dla usera skrypt do obslugi routera, a nie
    konsola ale to raczej nie problem do obejscia :)

    [...]
    > kolejny problem niestety to ograniczenie dlugości przewodów od czunika temp
    > do urządzenia

    1-wire moze dzialac bez dodatkowych ukladow na kablach 30-40mb max. To
    chyba w domu wystarczajace dlugosci :)

    [...]
    > wszędzie mam skrętki doprowadzone fajnie jak by dało się wykorzystać wole
    > pary

    Bez problemu. Ktos kiedys rozwinal 305mb UTP i mu 1-wire dzialalo na
    tym normalnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-11-15 12:03:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    Tu jest opis instalacji zwyklego linuxa na routerboard 450:

    http://www.nexlab.it/index.php/2009/04/12/routerboar
    d-450g-and-linux/

    A tu sklep gdzie mozna ja kupic:

    http://www.wisp.pl/index.php?p759,routerboard-450g-5
    x-lan-0x-minipci-256mb-sd-ram-i-512mb-flash

    320 pln i mamy bardzo fajna platforme z piecioma portami gigabit
    ethernet i portem RS po ktorym mozna wpiac czujki na 1-wire, 256mb
    ram, 512mb pamieci wewnetrznej - maly linuxik z apache/mysql/php sie
    spokojnie na tym zmiesci :) Zasilanie 10-28DC. Powiem szczerze ze nie
    wiem czy zamiast mojego serwera nie postawie czegos takiego do
    rejestracji temperatur :) Przydalby sie USB zeby wpiac troche
    wiekszego pendrive'a. Toto bieze pojedyncze Waty energii. Fajna rzecz.

    Za pare stow wiecej sa bardziej rozbudowane karty ktore maja USB i
    porty minipcix (mozna wpiac np. modem gsm). Tu wiekszy wybor:

    http://www.wisp.pl/index.php?k45,mikrotik-platformy

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-11-15 12:24:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 13:03, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > ram, 512mb pamieci wewnetrznej - maly linuxik z apache/mysql/php sie
    > spokojnie na tym zmiesci :) Zasilanie 10-28DC. Powiem szczerze ze nie

    Ha - on ma czytnik microsd wiec danych mozna zmiescic calkiem
    spoooro :-) Niezly sprzecik :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2011-11-15 12:49:15
    Temat: Re: Jak sprawdzac zdalnie temperature w domu i na kotle
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ha - on ma czytnik microsd wiec danych mozna zmiescic calkiem
    > spoooro :-) Niezly sprzecik :-)
    > pozdr.

    to fakt mikrotik ma spore mozliwosci, ale trzeba sie wgryzc w obsluge
    buduja na tym dosyc rozlegle sieci wlan

    ale cos takiego znalazlem jeszcze
    http://allegro.pl/sterownik-internetowy-1wire-usb-se
    rwer-www-php-gg-i1915625334.html

    znacznie taniej wyjdzie
    pozdrawiam

  • 36. Data: 2011-11-15 12:58:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 13:49, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > to fakt mikrotik ma spore mozliwosci, ale trzeba sie wgryzc  w obsluge
    > buduja na tym dosyc rozlegle sieci wlan

    Nie nie, wogole sie wgryzac nie musisz. Stawiasz czystego linuxa i
    robisz na nim co chcesz - mikrotik pelni role malego, taniego,
    zjadajacego malo pradu pececika :) No chyba ze nie masz doswiadczenia
    z linuxem i o wgryzaniu sie w niego pisales! Jednak do generowania
    samych wykresow i wyswietlania temperatur naprawde nie trzeba
    specjalnych zdolnosci - instalujesz digitemp + dtgraph, wczesniej musi
    stac apache+php+mysql i wszystko sie prawie samo robi :) Mi
    konfiguracja tego na czystym systemie zajela 15 minut. Ale fakt faktem
    - ja to robie na codzien :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2011-11-15 13:02:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 13:49, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

> [...]

    Wiesz nie wiadomo jaka jest cena minimalna bo to licytacja :) Do
    prostych rzeczy rzeczywiscie fajna rzecz, pod warunkiem ze cena nie
    przekroczy ~150-200 pln bo to jednak ma bardzo malo pamieci i nic
    wiecej na tym nie postawisz. Fajne, ze ma wbudowane wejscia/wyjscia,
    ciekawe na bazie czego to jest zrobione - wyjscia mozna po LPT latwo
    sterowac no ale nawet mikrotik nie ma lpt :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2011-11-15 14:04:27
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak sprawdzać zdalnie temp. na kotle i temperaturę w
    > domu
    > najlepiej przez internet?

    Ja ma to i sobie chwalę:
    http://allegro.pl/alarm-plc-inteligentny-dom-central
    a-alarmowa-i1921817117.html

    32 dallasy DS18

  • 39. Data: 2011-11-15 16:19:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Linuksa na mikrotiku da rade postawic?
    czy mowisz o wykorzystaniu systemu z MT?

  • 40. Data: 2011-11-15 17:33:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 17:19, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > Linuksa na mikrotiku da rade postawic?
    > czy mowisz o wykorzystaniu systemu z MT?

    Da sie :) https://openwrt.org/ - to ma 100% wsparcia mikrotika:

    http://wiki.openwrt.org/toh/mikrotik/rb450g

    Ta dystrybucja jest dedykowana coprawda na routery / gatewaye /
    systemy dla wifi ale to linux :) Nie wiem tylko czy pod to jest jakis
    kompiler i czy wszystkie softy beda sie wlasciwie kompilowac i
    dzialac, bo to procek Atheros MIPS. Trzebaby sie przekonac ;)
    pozdr.

    --
    Adam