  • 131. Data: 2013-10-01 10:35:55
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:142b691c-3dbf-43fc-890d-5d8ab23ea852@go
    oglegroups.com...

    > Jeśli dla Ciebie nieterminowe wykonanie usługi jest akceptowalne to nie ma
    > o czym gadać. Ustawa jest w tym wypadku pisana pod Ciebie. Mi nie pasuje
    > brak zapisów
    > regulujących sprawy finansowe i spory ich dotyczące.

    O czym Ty piszesz ??? Od roku o tym wszyscy trąbią a Ty nagle wyskakujesz
    jakbyś ten czas przespał. Odbiór śmieci nie jest usługą za którą płacisz.
    Płacisz rodzaj podatku niezależnie od tego czy produkujesz śmieci i jak
    często ktoś je odbiera.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 132. Data: 2013-10-01 10:40:45
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Bzdura.
    >Odbieraja kazdą ilość

    Niestety nie do końca ...

    U mnie (wioska pod Toruniem) wygrała przetarg firma MPO Toruń , choć
    "wygrała" to trochę dziwnie brzmi , bo brała tylko ona udział w przetargu. I
    tak ta firma obsługuje Toruń i wiele innych wiosek/gmin pod Toruniem.

    W umowie (czytałem bo gmina ją udostępnia) firma zabiera śmieci segregowane
    TYLKO w workach wydanych przez MPO (worki opisane). Gospodarstwo dostaje 3
    worki na (papier-szkło-metal) i jeden worek na szkło. Raz na miesiąc.
    Dodatkowo firma "oszczędza" i daje "tylko" 3 worki zamiast 4 ...
    Ludzie nie wiedzą ile worków im przysługuje , bo zapewne nikt nie czytał
    umowy ...
    Ja czytałem i wiem że mam mieć 4 worki a jak zabraknie to dostanę w firmie
    dodatkowe worki (oczywiście ograniczona ilośc)
    Dodatkowo można zamówić pojemnik na trawę (ale o tym tylko wiedzą CI co
    przeczytają umowę i mieszkają na "skupiskach" (czyli osiedla. ...)

    Firma nie zabiera tego co jest poza workami "firmowymi" lub nie jest w ich
    workach. Tutaj zależy od dobrego humoru i dobrej woli śmieciarza , choć
    czasami zabrali coś dodatkowo , ale to są wyjątki ...

    Śmieci ponad standard i jakieś nietypowe muszę sam zawieść do miejsca
    odbioru śmieci , czyli w moim przypadku około 70km (w obie strony)

  • 133. Data: 2013-10-01 10:43:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Właśnie wróciłem z UK - tam ciągle na dworze 18-20 w dzień i 15-16 w nocy.
    >W domu, w którym mieszkałem mają na dachu baterie słoneczne i

    A u mnie w nocy (z niedzieli na poniedziałek) miałem rano -3 stopnie i
    skrobanie szyb , dziś rano (wtorek) już cieplej bo jedynie -1 , a
    najśmieszniejsze że nie mieszkam w górach :)

    U mnie często jest zimniej niż w Suwałkach ...

    Tak dziwna lokalizacja (niskie położenie , obok jezioro , obok rzeka)

  • 134. Data: 2013-10-01 10:48:03
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > i potrfisz tę bzdurę podeprzeć odpowiednim zapisem ustawowym?

    A przeprosisz jak dam Ci dowód, że jednak to nie jest bzdura?
    Poczytaj sobie dla przykładu regulaminy PSZOK w gminach.
    Pierwszy z brzegu, wyszukany w necie.
    http://www.mzk.grudziadz.pl/downloads/pszok/Regulami
    n_PSZOK.pdf
    Zwróć uwagę na pkt. 13

    Obsługa PSZOK ma prawo odmówić przyjęcia odpadów, których ilość lub waga
    odbiega od przyjętej, szacunkowej ilości lub wagi odpadów pochodzących
    od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy gminy -
    miasto Grudziądz lub mieszkańców tych nieruchomości oraz od innych osób
    wytwarzających odpady na tych nieruchomościach lub wskazują, że nie
    pochodzą z tych nieruchomości.

    Kolejny kretyński regulamin:
    http://www.zgo.bielsko.pl/files/file/REGULAMIN%20PSZ
    OK__01_07_2013.pdf

    7. Każdy mieszkaniec może dostarczyć odpady poremontowe i rozbiórkowe
    oraz gruz maksymalnie raz w miesiącu
    9. Do PSZOK odpady mogą być dostarczane wyłącznie samochodami osobowymi
    samochodami osobowymi z przyczepką lub samochodami dostawczymi o
    dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton.
    W przypadku realizacji ,,usługi dodatkowej o której mowa w uchwale nr
    XXXII/780/2013 Rady Miejskiej w Bielsku Białej z dnia 25 czerwca 2013
    pojazdami wy szczególnionymi w tej uchwale.

    Jak robiłem kapitalny remont wprowadzając się do mieszkania w bloku to
    wywiozłem cały kontener o pojemności 7 czy 8 m3 gruzu, którego masa
    wyniosła ok. 10-15 ton.
    Robiąc remonty w domu jednorodzinnym gruzu jest znacznie więcej.
    Teraz żeby się pozbyć tego gruzu zgodnie z ww regulaminem to trzeba go
    składować przez cały rok i stopniowo wywozić co miesiąc po 1-1,5 tony,
    bo taką największą ładowność może mieć samochód dostawczy <3,5 masy
    całkowitej.
    Wywóz gruzu z mojego remontu mieszkania zająłby rok czasu, a wywożąc
    samochodem osobowym z przyczepką ze 2-3 lata.

    > no właśnie

    Jak widać dla niektórych poszukać w necie to wielki problem, ale za to
    do wymądrzania się są pierwsi.
    Dla przykładu u mnie w gminie przyjmują tylko 4 sztuki opon z
    gospodarstwa rocznie i to trzeba jeszcze udowodnić, że są to opony z
    samochodu osobowego. Niestety musiałem się wrócić.
    Wybacz, ale nie chce mi się prowadzić dalej dyskusji z osobami, "którym
    się wydaje, że pozjadały wszystkie rozumy świata".

  • 135. Data: 2013-10-01 10:48:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale pozwala na takie praktyki i to jest własnie ta ch.... ustawa.

    I pozwala na głód w Afryce i nie leczy z HIV i nie robi wielu innych rzeczy.

    Pomyślałeś że dla kogoś jest wygodniej używać worków? Ustawa nie nakazuje
    jedynego słusznego rozwiązania. I bardzo dobrze! To że Twoja gmina sobie tak
    wymyśliła to wina _Twojej_ gminy a nie ustawy.

> [...]
    >
    > Rozumiem te problemy ale adresem tych skarg nie jest ustawodawca a gmina!

    > Co ty piszesz?
    > Poprzednio jak mi firma wywozowa zwlekała pod rząd po 2 dni to
    > poinformowałem, że następnym razem jeżeli się spóźnią choćby o jeden dzień
    > z odbiorem śmieci to mają sobie zabrać pojemniki i dziękuję im już za
    > współpracę, bo następnego razu już nie będzie, gdyż zerwę umowę i podpiszę
    > z inną firmą.
    > Teraz wójtowi co najwyżej to ja mogę "nadmuchać", bo wójt się cieszy, że w
    > ogóle jakakolwiek firma podpisała z nim umowę na warunkach jakie sobie

    Jak pług w zimie nie odśnieży drogi na czas to też mu możesz "nadmuchać".
    Taki dorosły a nie wie, że wójta można zmienić.

    > To także jest wina ustawy, bo gdyby nie była ona takie popierdzielona to
    > nie byłoby takiej sytuacji.

    Opanuj się bo w swoim zacietrzewieniu już się zapętliłeś. Tzw. Ustawa
    śmieciowa nie zajmuje się problemem złych wójtów. Od tego jest inna ustawa
    ale nawet ona nie sprawia że źli wójtowie znikają - trzeba ich odwołać!

    Tak, wyobraź sobie że trzeba coś zrobić a nie tracić czas na żalenie się w
    internecie bo od tego źli wójtowie nie znikają.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 136. Data: 2013-10-01 10:52:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-01 10:43, /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > U mnie często jest zimniej niż w Suwałkach ...
    >
    > Tak dziwna lokalizacja (niskie położenie , obok jezioro , obok rzeka)

    Ja dziś też miałem w aucie zamarzniętą szybę.
    Muszę szybko wiatę stawiać bo zima za pasem.
    Tylko, że ta wiata pod auto będzie w pasie 3,5m miedzy domem a granicą
    działki :-) i ciągle się waham czy w ogóle ją stawiać

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 137. Data: 2013-10-01 10:53:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 10:48:03 +0200 osobnik zwany uzytkownik
    napisał:

    > A przeprosisz jak dam Ci dowód, że jednak to nie jest bzdura? Poczytaj
    > sobie dla przykładu regulaminy PSZOK w gminach.

    to gminy piszą ustawy? Podajesz coś co pokzuje tylko, że jakaś gmina ma
    tak samo inteligentnych urzędników jak ty.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 138. Data: 2013-10-01 11:15:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > to gminy piszą ustawy? Podajesz coś co pokzuje tylko, że jakaś gmina
    > ma
    > tak samo inteligentnych urzędników jak ty.

    Nie dość, że jesteś przemądrzałek to jeszcze cham.
    Widać, że nie rozumiesz co to jest prawo i co się składa na całość
    prawa.
    Nie rozumiesz, że ustawy są do dupy, kiedy gminy mogą je dowolnie
    interpretować oraz mogą narzucać swoje "widzimisie".
    Gdyby w ustawie było zapisane, że gminy są zobowiązane do odbierania
    każdej ilości śmieci to nie byłoby tych durnych zapisów w uchwałach rad
    gmin.

  • 139. Data: 2013-10-01 11:22:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Bo o tym w tym fragmencie dyskutujemy. Ktoś nie zrozumiał ustawi i
    > wini ją za całe zło. Równie dobrze możemy sobie napisać, że ja bym
    > chciał aby nie było głodu na świecie tylko co to ma wspólnego z
    > dyskutowaną ustawą?

    Ustawa jest do dupy, bo daje zbyt dużą swobodę gminom w narzucaniu
    własnych uchwał i regulaminów.
    Gminy zaś tą dupowatą ustawę wykorzystują do pomnażania zysków i mają
    gdzieś co miał na myśli ustawodawca.
    Poruszają się w zakresie prawa, na które zezwala ta ustawa.
    Czy naprawdę tego nie jesteś w stanie pojąć?

    > Przeczytaj inne wypowiedzi - choćby w tym wątku wielu ludzi przyznaje
    > że się zmieniło.

    Ja także uważam, że się zmieniło, ale na złe i kilka osób na grupie
    także tak uważa.

  • 140. Data: 2013-10-01 11:23:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 11:15:12 +0200 osobnik zwany uzytkownik
    napisał:

> [...]
    > było zapisane, że gminy są zobowiązane do odbierania każdej ilości
    > śmieci to nie byłoby tych durnych zapisów w uchwałach rad gmin.

    owszem byłyby. Gdyby każde prawo było zgodne z aktami wyższego rzędu to
    nie było by kolegiów odwoławczych czy Trybuału Konstytucyjnego.