  • 21. Data: 2009-04-14 11:41:15
    Temat: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6ddb.0000000e.49e4720a@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > zamieszka. Przychodzi zima, spada gęsty mokry śnieg. Następuje duża
    > wichura
    > i ... trzask. Słup wystaje z sufitu np. w salonie. Sąd, wygranie sprawy
    > przez
    > Inwestora i ... . No właśnie "i". Inwestor ma nie spłacone raty, kierownik
    > ma
    > np. skromny samochód i 3000 w banku. I co dalej? Zrzeszenie w Izbie to raz
    > weryfikacja klasyfikacji, dwa możliwość otrzymania pieniędzy z
    > ubezpieczenia
    > OC Kierownika przez Inwestora (każdy członek Izby musi być ubezpieczony

    OC to nie jest przywilej zrzeszenia.
    OC powinna mieć i z reguły ma każda normalna firma działająca w budowlance.

> [...]
    > warunków
    > jest praktyka na budowie i tego zadne studia nie zastąpią. W mojej opini
    > potrzeba minimum 3-4 lat praktyki na budowie osoby po studiach, by
    > próbować
    > dorównać praktykowi po technikum z odpowiednim stażem pracy na budowie
    > (acha i
    > nie bronię techników, bo jestem też po technikum, ale dlatego, że miałem
    > możliwość obserwować siebie po studiach kilkanaście lat temu i wierz mi
    > znałem
    > swoje możliwości w stosunku do praktyków po technikach). A kumoterstwo?

    Oczywiście, że trzeba mieć praktykę, ale czy daje to izba ?
    W końcu i tak sam musisz sobie ją załatwić, a izba tylko kontroluje przebieg
    tej praktyki.
    Co zaś się tyczy wiedzy po studiach - no cóż jest ona taka jaka jest.
    Uważam, że trzeba być idiotą, albo naprawdę dobrym, żeby się porywać na
    głeboką wodę i brać pełną odpowiedzialność będąc świerzym absolwentem
    uczelni.

  • 22. Data: 2009-04-14 15:35:23
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    widziec to nie to samo co byc na nich i przygladac sie. Jako dzieciak
    owszem widziałem ale nic z tego nie wynika.

    > zbedny

    Musze niestety odwolywac sie do opisow i zaslyszanych opinii ale
    staram sie bazowac na czyms co jest jak najbardziej wiarygodne i
    ewidentne.
    Poczytaj forum muratora (albo nie bo tak juz niczego nie da sie
    znalezc). To tam jest opis jak inwestor walczy z wykonawca bo sciany
    byly krzywo postawione.
    Kto ma tego dopilnowac? Tu tez byla dyskusja jakiego rzedu odchylka
    jest dopuszczalna.
    Istnieje taka grupa ludzi najczesciej okreslani jako humanisci dla
    ktorych cm i mm niczym sie nie roznia. Takiemu czlowiekowi naprawde
    nie wiele potrzeba zeby mu wmowic ze tak jest w normach.

    > wibrator listwowy zeby zawibrowac i wyrownac sama plyte.

    Chryste a coz to takiego?
    Do poki Ty mi tego nie napisales to ja nawet nie wiedzialem ze to na
    swiecie istnieje. Wibrator kojarzy mi sie zdecydowanie z innym
    urzadzeniem i to nie z przeznaczeniem do betonu.
    Ja swoja wiedze czerpie z ksiazek, forow i dopytywania jak nie
    przeczytam to nie bede wiedzial.

    Po to potrzebny mi jest kierownik a jesli on ma gdzies moja budowe - a
    tak najczesciej bywa - to dobieram inspektora.

    Na koniec przypomne wielokrotnie pojawiajace sie pytanie przez wielu
    znajacych sie na rzeczy zadawane: a co na to twoj kierownik?
    Kierownika nie ma bo przeciez on przyjezdza tylko odebrac okreslone
    etapy prac.

    Budowa wlsnego domu na pewno nie jest dla mieczakow.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 23. Data: 2009-04-14 21:00:20
    Od: a...@g...com

    On 14 Kwi, 17:35, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > ktorych cm i mm niczym sie nie roznia. Takiemu czlowiekowi naprawde
    > nie wiele potrzeba zeby mu wmowic ze tak jest w normach.

    Do oceny odhylek w murach nie jest potrzebny kierbud za pare tys pln,
    a 2m poziomnica za 50 pln i 20 sek przeszkolenia do jej uzywania :) Ja
    bym z bolem ale dopuscil odhylki do 2cm na wysokosc kondygnacji 3m, na
    szczescie mojemu murarzowi sie nie spieszylo a ja osobiscie kazdy
    kamyczek przynioslem i skontrolowalem jego polozenie i odhylki wyszly
    minimalne (<=1cm) :))) Jaka bedziesz mial pewnosc ze kierbud nie
    dostanie w lape od budowlancow i bedzie dopuszczal wieksze odhyly, a
    Ty bedziesz zyl w blogiej nieswiadomosci.. Kup flaszke i kielbase,
    zrob grilla i zapros ktoregos z grupowiczow kto blisko mieszka (skad
    jestes wogole?) - po paru godzinach "szkolenia" przy szkle dowiesz sie
    jak dobrze oceniac / ocenic stan robot, zamiast wydawac pare tys. na
    czlowieka ktory nigdy tego nie sprawdzi tak jak Ty - bo Ty to bedziesz
    robil dla siebie :)

    > Chryste a coz to takiego?

    Nie wiem czemu ale nie potrafie teraz znalezc fotki tegoz - to taki
    miks kosy spalinowej ze zwykla aluminiowa lata ;) Lata szerokosci ~3m
    wibruje, elegancko przy okazji wyrownujac powierzchnie stropu.
    Wystarczy tym przejechac raz dane miejsce i zostaje ladna rowna
    powierzchnia - cos jakbys "zatarl" to paca styropianowa (tylko trwa to
    z 50 x szybciej - jeden czlowiek strop 170m2 wibrowal / wyrownywal /
    zacieral (no, to nie do konca takie typowe zatarcie) w jakies gora 10
    minut :)

    > Do poki Ty mi tego nie napisales to ja nawet nie wiedzialem ze to na
    > swiecie istnieje. Wibrator kojarzy mi sie zdecydowanie z innym
    > urzadzeniem i to nie z przeznaczeniem do betonu.

    ;)

    > Ja swoja wiedze czerpie z ksiazek, forow i dopytywania jak nie
    > przeczytam to nie bede wiedzial.

    Ja tez :) Wiedza jaka jest w Internecie jest zdecydowanie wieksza niz
    najlepszego i najdrozszego nawet kierbuda. Kwestia umiejetnosci w jej
    znalezieniu i odfiltrowaniu radosnej tworczosci coponiektorych :)

    > Po to potrzebny mi jest kierownik a jesli on ma gdzies moja budowe - a
    > tak najczesciej bywa - to dobieram inspektora.

    Jezeli masz troche czasu (a chyba masz skoro zdobywasz wiedze w
    sieci :) to poprostu siadasz przed danym etapem przed kompem, nie
    odchodzisz od niego przez bite 48h i szukasz, czytasz, ogladasz. Potem
    doba snu i jestes juz fachmanem ;)) Polecam bardzo ogladanie i
    czytanie dziennikow budow na forum muratora - mozna sie sporo
    dowiedziec (tych dobrych i tych zlych rzeczy).

    > Budowa wlsnego domu na pewno nie jest dla mieczakow.

    Z cala pewnoscia nie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2009-04-15 07:38:02
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Masz jak w banku (i to nie w millenium). Nawet pomyslalem sobie ze
    przed rozpoczeciem budowy chetnych i zainteresowanych sprosic na
    porzadne wmurowanie kamienia. Musze tylko najpierw ruszyc a to jeszcze
    troche potrwa.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 25. Data: 2009-04-15 07:42:21
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 15 Kwi, 09:38, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > przed rozpoczeciem budowy chetnych i zainteresowanych sprosic na
    > porzadne wmurowanie kamienia. Musze tylko najpierw ruszyc a to jeszcze

    Niektore fotki z twojeje budowy to znam juz na pamiec. Najwiecej ucze
    sie ogladajac wlasnie fotografie. Swietnie pokazujesz detale, zupelnie
    inaczej niz wykonawcy. Ci to dopiero sztuke uprawiaja :) Niektorzy
    przysylaja mi zeby zachecic mnie, zebym ich wybral. Cuda, same cuda.
    tylko niewidac to co jest najwazniejsze.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 26. Data: 2009-04-17 21:03:11
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > czytanie dziennikow budow na forum muratora - mozna sie sporo
    > dowiedziec (tych dobrych i tych zlych rzeczy).

    Tak? A możemy się zabawic w kilka pytań? Proszę odpowiedzieć uczciwie czy te
    pytania pojawiły sie w Pana głowie. Acha i nie zadaję najtrudniejszych, lecz
    te ciekawsze.
    1. Jeżeli ma Pan komin systemowy to czy jest on oddylatowany od stropu (jest
    samonośny, lecz nie ma prawa przenosić innych obciążeń).
    1a. Jeżeli ma Pan komin murowany to czy ścianki oddzielajace dwa sasiednie
    otwory są połaczone w ten sposub, że widać główki-dupki w licu ściany
    kominowej (w co drugiej no góra trzeciej warstwie), czy ma Pan wszystkie cegły
    ładnie mijankowo ułożone tak, że widać tylko wozówki-dłuższe boki, a w środku
    doklejoną ściankę oddzielającą dwa sasiednie otwory.
    2. Czy czapka kominowa jest zdylatowana względem trzonu kominowego?
    3. Nie wiem z czego Pan budował ściany więc strzelam :) . Czy (w przypadku
    murów z gazobetonu) pod nadproża prefabrykowane kład Pan cegłę pełną, lub te
    nadproża sa położone na "poduszce" z betonu?
    4. W przypadku łączenia prętów, czy pamięta-wie Pan o tym, że dwa pręty
    aby "udawały" jeden cały muszą mieć zakład równy minimum 50 średnic pręta
    grubszego (mogą być odstępstwa, które doświadczony budowlaniec zna) i pręty te
    muszą być połączone ze sobą drutem wiązałkowym w trzech miejscach?
    5. Jeżeli robił Pan odstępstwa od projektu typu więcej styropianu na parterze
    to czy obliczał Pan zmianę wysokości schodów, czy teraz Pan nadlewa/kuje by
    wyrównać?
    6. Sprawdził Pan grunt zanim Pan wykonał ławy fundamentowe i czy ich parametry
    są takie same jak w typowym projekcie? Jak jest mocniejszy to wszystko Ok, A
    jak słabszy to co?
    7. Dopilnował Pan by podczas szalowania belek stropowych była strzałka ujemna
    belek?
    itd, itd.
    Na koniec napiszę, albo nie to dam jako osobny wątek po tytułem np. Do
    przemyślenia.

  • 27. Data: 2009-04-17 21:15:20
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    [..]

    Kurcze niezłe, muszę przyznać.

    Większość rzeczy wiedziałem/czytałem i rozumiem. jedynie nie rozumiem o co
    chodzi z ujemną strzałką (tzn o co dokładnie chodzi i jak sie ją
    wylicza/wykonuje, od czego zalezy).
    Czy jeśli buduję z porothermu (30, w środku nośne 25) to nadproża moga sie
    opierać na nim czy też warstwa cegły lub betonu?
    Czy ścianki działowe w środku lepiej robić z porothermu 11 czy z pełnej
    cegły? (zastanawia mnie mocowanie róznych rzecz do tych dwu rodzajów ścian,
    jak i przenoszone przez nie halasy - co lepsze?)
    Czy wiekszość "majstrów" to wszystko wie i stosuje czy trzeba na budowie
    chodzić z notatnikiem i sprawdzać punkt po punkcie, a przed każdym etapem
    siadać z wykonawcą i wszystko szczegołowo omawiać (z protokołem włącznie)?

    --
    Mariusz

  • 28. Data: 2009-04-19 00:17:21
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    odbiorynadzory.pl wrote:
    > raczej wydaje mi się, że jestem standartowym kierownikiem, :)

    StadarD ... to branie kasy za Nic nie robienie ....

    Nie kwestionuję tymniemniej Pana kwalifikacji czy skłonnosci do
    literówek, jednak jakoś tak to się dzieje, że ludzie to widzą w swoich
    KierBudach zwykłe chieny.... bo i co ... no nie zawaliło się.

    Co będę się sądził z Kierem o W/m2, że mi nie starcza wungla do wiosny a
    w projekcie było że skład opału 2x3 m przy h=1,6m wystarczy w
    zupełności.....Czy Twoim....i w sumie to pytanie do całego
    grona...zdaniem poważnie należałoby pociągać do odpowiedzialności
    materialnej kierBuda za to że np. ściana nie spełnia warunków
    termoprzepuszczalności bo nie dano tak jak trzeba czegośtam w procesie
    budowania ściany(zapomniano....old school... staszek wie lepiej...no
    dobra nie wiem w sumie ma racje a już jest piątek ...dawaj ten beton
    lejemy....) i Pan Inwestor (np. Ja , czy każdy z osobna pytający na tej
    grupie o cokolwiek) buli do konca życia co roku o tonę (załóżmy węgla
    }tj. 760PLN/t{19.04.2009cena brutto}) więcej.... Wybaczcie ale tu się
    samo ciśnie na język "Kur..... ja mam bulić bo ktoś w hu... przygrywa?"
    Pozew cywilny i tyle ... Budynek parametrami odbiega od
    projektowych.....Przecież projekt był liczony też przez "państwowego"
    (nazwimy to tak) człowieka. Zaprojektował mi podłogówkę i w projekcie
    napisał że do utrzymania temperatury 22 st.C średniorocznie w okresach
    licząc tylko Październik-Kwiecień piecem Takim (propozycja Firmy
    pieca...bla bla tyle kW) zużyję X węgla......

    Po pięciu latach ciągle wychodzi mi za dużo opału zużyte i wykręcanie
    się efwektem cieplarnianym ma to uzasadnić???? To (Przepraszam
    urażonych) po jakiego chuja ci kolesie brali kase za te obliczenia i
    pieczątki jak tyle to ja bym sobie sam z pomocą www.google.pl wyliczył i
    stwierdził że ma być tak i tak......

    Wybaczcie ... Kto doczytał do konca temu gratuluję wytrwałości.
    Można by tak pisać i pisać......

    jeszcze raz wybaczcie ....... Ja Pier..le KierBud=Zło konieczne to
    opinia z własnych doświadczeń

    Pozdrawiam serdecznie
    Bassteq
    n...@o...pl

  • 29. Data: 2009-04-19 08:58:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bassteq" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiego chuja ci kolesie brali kase za te obliczenia i pieczątki jak tyle

    A jak wyliczyłeś ile masz spalać ?
    Jakie przyjąłeś parametry opału ?
    Widzisz wszelkie wyliczenia mają słuszność tylko wtedy, kiedy używasz
    dobrego paliwa o stałych parametrach.
    To co ludzie sypią do kotłów zazwyczaj odbiega i to znacznie od zakłądanych
    parametrów. Węgiel zamiast ekogroszek to ekogroszek pół na pół z miałem i do
    tego mokry.
    Poza tym temperatura zewnętrzna także się waha, a w wyliczeniach przyjmuje
    się określoną, zazwyczaj średnią.
    Dodaj także do siebie wszystkie odchyłki: inna izolacyjność izolacji,
    cieńsza warstwa izolacji, inna wymiana powietrza, oszczędność izolacji
    podłóg, oszczędność w oknach, zanieczyszczony kocioł, złe parametry nastaw
    na kotle, inne nastawy temperatur w pomieszczeniach niż w wyliczeniach, brak
    uwzględnionego zużycia ciepłej wody w wyliczeniach itd. To wszystko sprawia,
    że faktyczne zużycie może się różnić od wyliczonego.

  • 30. Data: 2009-04-19 13:50:51
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Bassteq" <b...@o...pl> wrote in message news:gsdqld$25r$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jednak jakoś tak to się dzieje, że ludzie to widzą w swoich KierBudach
    > zwykłe chieny.... bo i co ... no nie zawaliło się.

    To wszystko prawda co napisałeś. Mam te same odczucia. Z tym, że nie tylko
    kierownik winien, a wszyscy kolejno, od architekta. Myślę, że już na fazie
    projektu są bzdury.