  • 21. Data: 2023-09-10 23:00:08
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 22:30:46 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > Nie wszystko to matematyka. Dla niektórych komfort droższy niż pieniądze.

    I ok.
    Szanuję Twój punkt widzenia
    Dla mnie komfort( a tak na prawdę dupę w moim citroenie tak samo w siedzenie
    wciśnięta jak Tesli) nie ma znaczenia jak jadę do sklepu na zakupy czy do teściowej
    na kawę.
    Jadac autem za 7 tys , zrobię te same zakupy, teściowa zrobi ta sama kawę.nz gdybym
    przyjechal elektrykiem 20 razy drozszym.
    Moim piesom też bez znaczenia czy na spacer nad morze wioze ich autem za 7 tys czy
    elektrykiem 20 razy drozszym.

    > Inna sprawa że kupa ludzi tak jeździ elektrykami i żyją.

    Uwierz mi że znam doskonale 80% lokalnego biznesu i ci ludzie potrafiący liczyć póki
    co elektryków nie kupują.
    Spisek jakiś?
    > turbanów zamiast zasilać się (w 95%) z POLSKIEGO WĘGLA (pozostałe 5% to
    > odpad z importu), z czego już ponad 40% to OZE to, jak mówiłem, jest
    > kwestia tylko i wyłącznie zepsutej mentalności.
    Poważni ludzie mają w dupie turbany, ruskich i.polski węgiel.
    Oni liczą co tu i teraz im się opłaci.

  • 22. Data: 2023-09-10 23:26:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 23:00:10 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    póki co elektryków nie kupują.
    > Spisek jakiś?
    > Poważni ludzie mają w dupie turbany, ruskich i.polski węgiel.
    Weź pod uwagę ze to internet i mozna tutaj kłamać. Jeśli w innych sprawach Myjk łże
    jak stara Cyganka to niby dlaczego miałby nie kłamać ze ma samochod elektryczny itp.

  • 23. Data: 2023-09-10 23:26:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 22:50:59 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > Napisałeś że jeździsz 10 tys. rocznie, paliwo po 6,8

    Możesz mieć rację. Przyznam szczerze że nie wiem po ile teraz jest paliwo( przyjęłam
    do wyliczeń chyba 6 zł)- jutro rano jadę na grzyby to zerkne na cenę ma " moim"
    Oktanie.

    > 10kWp da się zamontować za 35 na rynku.

    Chyba u Ciebie w Warszawie
    Tu akurat ceny znam.
    A Ty.przy okazji zapytaj żonkę ile tam na dzisiaj we wnioskach wychodzi koszt 1 KWP.
    > l.
    > No tak, najlepiej to w ogóle taksówką jeździć.
    Wiesz że o tym myślałem?
    I wokół komina to.moze mieć sens.
    Mentalność ludzka tylko temu szkodzi;).

  • 24. Data: 2023-09-11 01:24:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 10 September 2023 at 23:26:13 UTC+2, Kris wrote:

> [...]
    > Tu akurat ceny znam.
    > A Ty.przy okazji zapytaj żonkę ile tam na dzisiaj we wnioskach wychodzi koszt 1

    Nie chc ę żadnego klimatyzatora na pomyje,
    ani na 2, ani na 1 pomyję

  • 25. Data: 2023-09-11 06:44:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2023 o 21:09, Kris pisze:

    > Nie wszystko jest dla wszystkich.

    Oczywiście.
    Ale też nie ma takiego wymogu.

    Piszę o tych, dla których mogłoby być.

    Czyli np. dla takich, którzy i tak chcę kupić nowe samochody.

    > Na te dwa wyjazdy wypożyczyłem wygodne auto z wypożyczalni i zapłaciłem za to
    pewnie mniej niż roczne OC+ AC za elektryka
    > Nie trzeba kupować browaru żeby się piwa napić.

    Dokładnie to samo dotyczy niemożliwości zakupu bev, bo j.w.

    > Wytłumacz mi tak matematycznie że dla mnie zakup elektryka( czy w ogóle nowego
    auta) na sens

    To jest zupełnie inny temat.
    Filozofia "zawsze złomem" długo nie spotka się z jeżdżeniem bev.

    > Pół życia w aucie spędza bo takie ma potrzeby.
    > Dziennie po kilkaset km robi często poza domem nocuje, kupuje więc nowe auta co ok
    2 lata.
    > Ale nie elektryki
    > Wytłumacz jemu że dla niego zakup elektryka ma sens.

    Zależy co znaczy "często", jak długie te trasy i dokąd.
    Ale generalnie wygląda że nie.

    > Nie wszystko jest dobre dla wszystkich

    Oczywiście.
    A co to zmienia?

  • 26. Data: 2023-09-11 06:46:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2023 o 23:00, Kris pisze:

> [...]
    elektrykiem 20 razy drozszym.

    > Uwierz mi że znam doskonale 80% lokalnego biznesu i ci ludzie potrafiący liczyć

    Raczej dziadowanie.
    Też jeżdżą złomami?

    > Poważni ludzie mają w dupie turbany, ruskich i.polski węgiel.
    > Oni liczą co tu i teraz im się opłaci.

    Te zdania się ze sobą kłócą.

  • 27. Data: 2023-09-11 06:47:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2023 o 21:31, Kris pisze:

    > Po mojej mieścinie dziennie ze 20 busów kurierskich jezdzi.

    W jakim wieku?

  • 28. Data: 2023-09-11 09:20:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 14:00:08 -0700 (PDT), Kris

> [...]
    > gdybym przyjechal elektrykiem 20 razy drozszym. Moim piesom też bez
    > znaczenia czy na spacer nad morze wioze ich autem za 7 tys czy

    W tym może być problem, gdybyś pracował samochodem i przejeżdżał, jak ja,
    20-25 tys. rocznie, to byś inaczej patrzył na komfort jazdy. Zresztą
    wiadomo że każda dupa jest różna, a moja lubi komfort i jak wsiadam do
    pierdziawki żony to mam odruch wymiotny tuż po ruszeniu. Hałas jak w
    traktorze, plomby wypadają na najmniejszym dołku, wszystko się telepie w
    środku. A to przecież całkiem świeży samochód, raptem 8 lat ma i 30 tys. km
    przejechane.

    > Uwierz mi że znam doskonale 80% lokalnego biznesu i ci ludzie potrafiący
    > liczyć póki co elektryków nie kupują. Spisek jakiś? i

    Jak już pisałem, to kwestia mentalności. Jeśli jeżdżą dużo, mieszkają w
    domach, to liczyć ewidentnie nie potrafią -- bo jeżdżąc ponad 30 tys.
    rocznie elektryk już się zaczyna opłacać. Trzeba pewnie spędzić trochę na
    ładowaniu, za to na serwisach się oszczędza czas i pieniądze, bo pierwszy
    serwis w takiej Tesli jest dopiero po 5 latach.

    Mnie się nie opłaca BEV, bo jeżdżę mniej niż 30tkm, do tego mam kolegę w
    Mitsubishi (które niestety nie ma BEVów), i mam dobre ceny, np. 3-letniego
    Outlandera PHEV z przelotem 60 tys. kupilem za 117 brutto. Był też
    Outlander spalinowy za 107. Wybór był prosty, 10 tys. różnicy zwróci mi się
    w niecały rok.

    > Poważni ludzie mają w dupie turbany, ruskich i.polski węgiel.

    Bo ich na to stać. Ale to jest margines społeczeństwa. Moja żona ma wuja,
    który grubą kasę zarabia, jeździ Maybachem (znaczy teraz to po prostu
    Mercedes) za blisko milion złotych, ma pod domem stok naciarski usypany
    (oczywiście zimy mamy z dupy więc zamienił go na farmę fotowoltaiczną) i
    też nie myśli o elektryku. Głównie dlatego, że nie ma elektryka który by
    miał start do posiadanego przez niego Maybacha. Jeszcze.

    > Oni liczą co tu i teraz im się opłaci.

    Czyli nie potrafią liczyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2023-09-11 09:47:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 14:26:11 -0700 (PDT), Kris

    > Możesz mieć rację. Przyznam szczerze że nie wiem po ile teraz jest
    > paliwo( przyjęłam do wyliczeń chyba 6 zł)- jutro rano jadę na grzyby to
    > zerkne na cenę ma " moim" Oktanie.

    Nie chodziło o grosze po przecinku na paliwie, tylko o wykazane przez
    ciebie spalanie na poziomie 4,4L/100km. Jaki to konkretnie model tej
    cytryny, z jakim silnikiem?

    > Chyba u Ciebie w Warszawie

    No raczej w Warszawie to jest zawsze drożej.

    > Tu akurat ceny znam.

    Komplet sprzętu na 6,5kWp kosztuje niecałe 19,5 tys. zł brutto
    Nawet dodając te 8 tys. na instalację, to jest maks. 4,3 tys. zł/kWp.
    Znajdź lokalsa, czy nawet kogoś kto stracił robotę po zmianie przepisów,
    zaproponuj DIY to zrobisz taką instalację za 3,5/kWp.

    > A Ty.przy okazji zapytaj żonkę ile tam na dzisiaj
    > we wnioskach wychodzi koszt 1 KWP.

    Cena kWp jest zawsze zależna od wielkości instalacji, i tego ile ktoś jest
    w stanie zapłacić. To nie moja wina że ludzie dają sobie wciskać kit o tym
    że jak będzie taniej i będzie robione przez lokalsa to będzie automatycznie
    źle, i płącą absurdalne pieniądze takim columbusom. Albo po prostu dają się
    dymać handlowcom.

    I co?

    > Wiesz że o tym myślałem?
    > I wokół komina to.moze mieć sens.
    > Mentalność ludzka tylko temu szkodzi;).

    No właśnie, myślałeś, może policzyłeś nawet, a jednak przepłacasz za
    posiadanie własnego samochodu. Z elektrykami jest podobnie. Ludzie liczą,
    wychodzi niektórym że jest taniej, a jednak nie kupią, tak samo jak ty się
    nigdy nie przesiadziesz do taksówki/ubera.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2023-09-11 10:21:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 11 września 2023 o 09:20:37 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > też nie myśli o elektryku. Głównie dlatego, że nie ma elektryka który by
    > miał start do posiadanego przez niego Maybacha. Jeszcze.

    A moj wujek spod Sosnowca stracił chujem odrzutowca. Idź do lekarza bo ci na dekiel
    jebie.