  • 11. Data: 2023-09-10 14:30:45
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 01:00:38 -0700 (PDT), Kris

    > O samochodach elektrycznych piszesz?

    Nie. Tu jest inny problem, mentalności ludzkiej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2023-09-10 15:03:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 14:30:46 UTC+2 Myjk napisał(a):
    >.
    > Nie. Tu jest inny problem, mentalności ludzkiej.

    A może tak po prostu ludziska potrafią liczyć?

  • 13. Data: 2023-09-10 16:11:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Sun, 10 Sep 2023 01:00:38 -0700 (PDT), Kris
    > Nie. Tu jest inny problem, mentalności ludzkiej.

    Masz rację ludziu o mentalności kurwy ludzkiej. Taką samą miał tutaj taki jeden od
    oszczędzania wody. Ale poszedł w chuj.

  • 14. Data: 2023-09-10 19:37:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2023 o 15:03, Kris pisze:

    > A może tak po prostu ludziska potrafią liczyć?

    Nie potrafią.
    Zwłaszcza gdy przeliczają raptem kilka godzin więcej swojego czasu (raz
    w roku na wakacje) jako kilkanaście tysięcy zł rocznie, które by
    zaoszczędzili, gdyby nie powyższe.

    Przynajmniej ta część, posiadająca/mogą ca posiadać garaże, albo własne
    gniazdka pod domem.

    I nie wytłumaczysz.

    Nie i już, fobia i reklama ruskich/turbanów ważniejsza.

  • 15. Data: 2023-09-10 21:09:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 19:37:10 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    > zaoszczędzili, gdyby nie powyższe.
    >
    > Przynajmniej ta część, posiadająca/mogą ca posiadać garaże, albo własne

    Nie wszystko jest dla wszystkich.

    W piątek przegląd mojego auta robiłem
    Citroen z 2007 roku warty teraz z 7 tys. Koszt roczny przeglądu to 100 zł, OC poniżej
    400 zł, AC bez sensu dla takiego auta.
    Diagnosta mówil że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ok 10tys km przejechałem
    Zgadza się. Tak to auto używam.
    .
    Oprócz tych 10tys km(zakupy., odwiedziny teściowej, wszystko wokół komina)

    W tym roku byliśmy w Albani i Pradze.
    Na te dwa wyjazdy wypożyczyłem wygodne auto z wypożyczalni i zapłaciłem za to pewnie
    mniej niż roczne OC+ AC za elektryka
    Nie trzeba kupować browaru żeby się piwa napić.

    > I nie wytłumaczysz.
    Wytłumacz mi tak matematycznie że dla mnie zakup elektryka( czy w ogóle nowego auta)
    na sens
    Ps
    Kolega firmę prowadzi
    Pół życia w aucie spędza bo takie ma potrzeby.
    Dziennie po kilkaset km robi często poza domem nocuje, kupuje więc nowe auta co ok 2
    lata.
    Ale nie elektryki
    Wytłumacz jemu że dla niego zakup elektryka ma sens.

    > Nie i już, fobia i reklama ruskich/turbanów ważniejsza.
    Nie wszystko jest dobre dla wszystkich

  • 16. Data: 2023-09-10 21:31:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 19:37:10 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > .
    >
    > I nie wytłumaczysz.

    Po mojej mieścinie dziennie ze 20 busów kurierskich jezdzi.
    Żaden elektryczny
    Wszyscy to pewnie DG więc conaniej.liczyc potrafią.
    Myślisz że idioci bo elektrykami nie jeżdżą?

  • 17. Data: 2023-09-10 22:12:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 06:03:44 -0700 (PDT), Kris

    > A może tak po prostu ludziska potrafią liczyć?

    Taaa, odnośnie PV też niby potrafili. Aż zostali z ręką w nocniku i teraz
    płacą jakieś chore pieniądze i dopiero instalują PV.

    Ja jeżdżę od 6 lat PHEVem w większości na prądzie, aktualnie już drugim bo
    poprzedniego mi pieprznęli w lipcu br., jazda na prądzie mnie kosztuje 190
    zł rocznie z PV, za przejechanie 20-25 tys. km (a wystarczyłoby na ponad
    40) -- gdybym miał jeździć takim samym spaliniakiem, to by mnie kosztowało
    16-20 tys. rocznie. A instalacja PV na rzecz jazdy samochodem mnie
    koszotwała 8 tys. Różnica w zakupie ICE - PHEV 30 tys. zł. Oczywiście,
    gdybym miał zakupić Teslę Y (ekwiwalent do mojego Outlandera PHEV), na
    którą zresztą się zasadzałem po kradzieży mojego auta, musiałbym wydać 80
    tys. więcej, więc by MNIE się w stosunku do PHEV nie zwróciła -- ot, po
    prostu za mało jeżdżę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2023-09-10 22:28:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 22:12:47 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Sun, 10 Sep 2023 06:03:44 -0700 (PDT), Kris
    > Taaa, odnośnie PV też niby potrafili.

    Grzeje gazem- koszt ok 4-5 tys rocznie
    Prad- 3tys rocznie
    Auto- benzyna jakieś 3tys rocznie
    Razem 8 tys
    Pv pewnie z 5 KWP bym.potrzebowal-25ty
    Pc- 15 tys
    Auto pomijam bo nie potrzebuje browaru by się napić piwa.

  • 19. Data: 2023-09-10 22:30:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 12:09:02 -0700 (PDT), Kris

    > Nie wszystko jest dla wszystkich.

    Nikt tak nie twierdzi.

> [...]
    > 10tys km przejechałem Zgadza się. Tak to auto używam. . Oprócz tych
    > 10tys km(zakupy., odwiedziny teściowej, wszystko wokół komina)

    Nie wszyscy lubią jeździć takimi starymi trupami.
    Dla mnie 8-letnie auto to już gruz i jeżdżenie
    takim złomem (no bo nie ukrywajmy, czego się
    nie zrobi to auto się rozklekocze i nie będzie
    jak nowe) mnie zwyczajnie drażni.

    > W tym roku byliśmy w Albani i Pradze. Na te dwa wyjazdy wypożyczyłem
    > wygodne auto z wypożyczalni i zapłaciłem za to pewnie mniej niż roczne
    > OC+ AC za elektryka Nie trzeba kupować browaru żeby się piwa napić.

    No i w czym problem? Ktoś cię zmusza? Skoro teraz jeździsz blisko 17-letnim
    autem, to jeszcze w 2052, czyli za blisko 30 lat będziesz mógł jeździć jak
    dzisiaj.

    > Wytłumacz mi

    Po co?

    > tak matematycznie że dla mnie zakup elektryka
    > ( czy w ogóle nowego auta) na sens

    Nie wszystko to matematyka. Dla niektórych komfort droższy niż pieniądze.
    Ja już do spaliniaka nie wsiądę NIGDY, nawet teraz, choć rzadko odpalam
    (tankuję 35 litrów raz na dwa miesiące), to mnie drażni brzęczenie pod
    maską (choć nijak się ma do spaliniaka ze skrzynią biegów gdzie telepie
    całą budą i ogólnie więcej hałasu jest przenoszone do kabiny niż w PHEVie).

> [...]
    > nowe auta co ok 2 lata. Ale nie elektryki
    > Wytłumacz jemu że dla niego zakup elektryka ma sens.

    Inna sprawa że kupa ludzi tak jeździ elektrykami i żyją.

    > Nie wszystko jest dobre dla wszystkich

    Co nie zmienia faktu, że dla ludzi problemem jest głównie ładowanie
    elektryków. Jak ktoś w zamian za parę godzin na rzecz ładowania
    (abstrahująć że już dzisiaj można kupić auto elektryczne i wymieniać
    baterię szybciej niż się tankuje spaliniaka) woli pompować kasę w ruskich i
    turbanów zamiast zasilać się (w 95%) z POLSKIEGO WĘGLA (pozostałe 5% to
    odpad z importu), z czego już ponad 40% to OZE to, jak mówiłem, jest
    kwestia tylko i wyłącznie zepsutej mentalności.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2023-09-10 22:50:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 13:28:50 -0700 (PDT), Kris

    > Grzeje gazem- koszt ok 4-5 tys rocznie
    > Prad- 3tys rocznie
    > Auto- benzyna jakieś 3tys rocznie

    Napisałeś że jeździsz 10 tys. rocznie, paliwo po 6,8 czyli za 3 tys. 440L.
    Benzynowe auto z 2007 pali, jeżdżąc wokół komina, 4.4L/100? Przecież to
    jest dziennie 41km (zakładam że w dwóch lub więcej interwałach) przy 240
    dniach jazdy, jak liczyć z sobotami i niedzielami to 27 km. Przecież w
    zimie to się nie zdąży nawet nagrzać porządnie.

    Moja żona jeździ Spacestarem (Segment A), udaje się Jej zjechać do 5,5L/100
    jeżdżąc praktycznie większość drogi do pracy po obwodnicy w trybie
    kapelusza. Jak ja wsiadam i jadę tak jak moim Outlanderem to mam spalanie
    8,5L/100 w tej popierdółce trzycylindrowej. Outlander w tych samych
    warunkach, jadąc na spaliniaku w trybie HEV, pali 7, o jeździe na prądzie
    nawet nie wspominam, bo to energetycznie ekwiwalent 1L paliwa.

    > Razem 8 tys
    > Pv pewnie z 5 KWP bym.potrzebowal-25ty

    10kWp da się zamontować za 35 na rynku. Były i są nadal dotacje, więc od
    tej kwoty można odjąć 6 (lub 7*) tys. zł dotacji i odpis od PIT kolejne 5.
    Czyli 5kWp można zrobić za 15 nawet po twoich absurdalnych cenach.

    > Pc- 15 tys

    Dotację dają na PC, 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 19600 dla
    wyższej klasy energetycznej i jak się zamontuje PC z PV, to dofinansowanie
    na PV w górę do 7 tys. Ergo, za 26 tys. ciotce zamontowałem PV 5kW i PC
    12kW (propanówkę). Czyli, jak już mówiłem, ludzie nie potrafią liczyć.

    > Auto pomijam bo nie potrzebuje browaru by się napić piwa.

    No tak, najlepiej to w ogóle taksówką jeździć.

    --
    Pozdor
    Myjk