  • 31. Data: 2023-09-11 10:44:49
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 września 2023 o 06:47:10 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > W jakim wieku?
    Podejrzewam że w Poznaniu czy okolicach+ tam gdzie mieszkasz) takich busów
    kurierskich jest kilkakrotnie więcej jak u mnie więc widujesz je na codzien.
    Co do wieku to raczej "wylizane" kilkulatki.
    Wyjątkiem jest InPost, oni u nas jeżdżą autami wypozyczonymi z lokalnej
    wypożyczalni(mojego kupla zresztą to biznes ta wypozyczalnia) .
    I są to kilku a czasami pewnie kilkunastoletnie busy.
    Nie spotkałem się jeszcze z kurierem jeżdżącym elektrykiem.
    Poczt Polska też z 10 aut u nas ma i żaden elektryk.
    Ale to niekoniecznie przykład do dyskusji bo to państwowa poczta i tam inną ekonomia
    jest
    Korporacji taxi u nas nie ma, są prywatne taksowki( że 20 szt).
    Emerytoni mundurowi głównie na nich jeżdżą
    Elektryka nie na zadnego

  • 32. Data: 2023-09-11 10:46:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 września 2023 o 09:47:22 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > . Z elektrykami jest podobnie. Ludzie liczą,
    > wychodzi niektórym że jest taniej, a jednak nie kupią, tak samo jak ty się
    > nigdy nie przesiadziesz do taksówki/ubera.
    Problem jest prosty- tu nie ma ubera;)

  • 33. Data: 2023-09-11 11:00:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2023 o 10:44, Kris pisze:

    > Podejrzewam że w Poznaniu czy okolicach+ tam gdzie mieszkasz) takich busów
    kurierskich jest kilkakrotnie więcej jak u mnie więc widujesz je na codzien.

    Mam 100 m od domu paczkomat Inpostu, więc najczęściej je widuję.
    Głównie elektryczne Nissany.
    Coś masz jeszcze do dodania?

    > Co do wieku to raczej "wylizane" kilkulatki.
    > Wyjątkiem jest InPost,

    Ano właśnie.
    I nie dokładają do interesu?
    No popatrz....

    oni u nas jeżdżą autami wypozyczonymi z lokalnej wypożyczalni(mojego
    kupla zresztą to biznes ta wypozyczalnia) .
    > I są to kilku a czasami pewnie kilkunastoletnie busy.

    No właśnie.
    Nie ten segment, o którym rozmawiamy.
    Mówimy o alternatywie dla nowych, lub prawie nowych aut, a nie o jakichś
    złomach którymi ktoś się porusza tylko dlatego, że u nas badania
    techniczne kuleją, a praktycznie nie istnieją.

    > Nie spotkałem się jeszcze z kurierem jeżdżącym elektrykiem.

    I czego ma to dowodzić Twoim zdaniem?
    Wiadomo, że najpierw na ev przejdą ci bardziej świadomi i postępowi.
    Kurierzy z prowincji, zrobią to więc na końcu....

    > Korporacji taxi u nas nie ma, są prywatne taksowki( że 20 szt).
    > Emerytoni mundurowi głównie na nich jeżdżą
    > Elektryka nie na zadnego

    W u nas, zwłaszcza na darmowych ładowarkach, było ich mnóstwo.
    Teraz nie wiem czym Lidl/Kaufland nie zepsuł im interesu, obniżając
    prędkość ładowania, bo żeby się na krzywy ryj naładować, to musieliby
    stać dłużej niż jeździć.

  • 34. Data: 2023-09-11 11:01:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2023 o 10:46, Kris pisze:
    > Problem jest prosty- tu nie ma ubera;)

    Ale taksówek ponoć 20.
    Mogą się kalkulować na dojazdy po kilka km.

    A w dużych miastach, gdzie uber jest, rozumiem, że już w ogóle nie ma
    wytłumaczenia, poza mentalnością?
    Czyli tak jak przy bev?

  • 35. Data: 2023-09-11 11:23:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Sep 2023 01:46:38 -0700 (PDT), Kris

    > Problem jest prosty- tu nie ma ubera;)

    Czemu wycinasz resztę? Chciałbym się w końcu dowiedzieć jaki masz
    konkretnie samochód i ile on faktycznie statystycznie pali, czy faktycznie
    paliwo Cię kosztuje 3 tys. czy może jednak dwa razy więcej niż napisałeś...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2023-09-11 11:38:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 września 2023 o 09:20:37 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > . Moja żona ma wuja,
    > który grubą kasę zarabia, jeździ Maybachem

    A imię jego Tadeusz?;))
    > też nie myśli o elektryku.

    Kolega o którym pisałem wyżej też nie myśli o elektryki
    Maybacha nie ma ale kilka miesięcy temu kupił sobie okręt podwodny.
    Nie elektryczny;)))

  • 37. Data: 2023-09-11 12:17:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 września 2023 o 11:23:05 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > paliwo Cię kosztuje 3 tys. czy może jednak dwa razy więcej niż napisałeś...

    Żeby nie być gołosłownym podam ci dokładne przebiegi z ostatnich przeglądów.
    Ale jak na złość póki co nie otwiera mi się strona historiapojazdu.

  • 38. Data: 2023-09-11 12:29:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Sep 2023 02:38:32 -0700 (PDT), Kris

    > A imię jego Tadeusz?;))

    Akurat na J. i jest ze Skierniewic. ;P
    Ale też (na co patrzę z ubolewaniem)
    kupę kasy w kościół ładuje.

    > Kolega o którym pisałem wyżej też nie myśli o elektryki
    > Maybacha nie ma ale kilka miesięcy temu kupił sobie
    > okręt podwodny. Nie elektryczny;)))

    Jak już pisałem, formalnie to już nie jest Maybach, tylko
    po prostu Mercedes. S680 konkretnie. Wujeczek nie myśli
    o elektryku głównie dlatego, że takiej klasy po prostu
    nie ma elektrycznej i tyle. Mimo posiadania instalacji
    PV 2x25kWp też go nie ciągnie do oszczędzania na paliwie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2023-09-11 12:31:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Sep 2023 03:17:06 -0700 (PDT), Kris

    > Żeby nie być gołosłownym podam ci dokładne przebiegi z ostatnich przeglądów.
    > Ale jak na złość póki co nie otwiera mi się strona historiapojazdu.

    Nie potrzeba mi szczegółów tylko weryfikacji tego co napisałeś do tej pory
    w świetle kosztów zakupu samochodu i kosztów jego utrzymania. Bo jeśli jest
    tak że zaniżasz (lub zawyżasz) te koszty 2-3 krotnie, to nic dziwnego że ci
    się ani PV ani PC ani PH(B)EV nie opłaca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2023-09-11 13:01:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 września 2023 o 12:31:20 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > tak że zaniżasz (lub zawyżasz) te koszty 2-3 krotnie, to nic dziwnego że ci
    > się ani PV ani PC ani PH(B)EV nie opłaca.
    Historiapojazdu dalej nie dziala(nie znajduje mojego auta)
    Pewnie dlatego że przegląd robiłem kilka dni temu a około miesiąca temu zmieniałem
    tablice rejestracyjne bo poprzednie mi gwiznęli
    Aplikacja carq pokazuje mi ostatni przegląd z 6 września 2021-179791km
    Aktualny stan licznika to 194 463 km
    Wychodzi więc około 15 000 km przez 2 lata
    Auto to Citroen C3,1.2 benzyna