  • 461. Data: 2022-01-31 12:02:17
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 11:12 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Zazwyczaj wygląda to tak, że w rozdzielni najpierw (od lewej) jest RCD,
    > a za nią w rządku wszelkie nadprądowe. RCD ma często wyjścia od góry,
    > dzięki czemu całość złącza się dwoma grzebieniami, bez żadnych
    > przewodów. Następnie pod każdym nadprądowym wpina się L i N danego
    > obwodu. O, tutaj ładny obrazek w temacie: http://viste.fr/ogiox

    Fajnie to jest rozwiązane, zawsze mi tego brakowało, choć nie jestem
    zawodowym elektrykiem.
    U nas takich nadprądówek jak na lekarstwo - ciekawe dlaczego?
    N i PE schodzą się na listwach albo przy różnicówce albo na skraju
    rozdzielni lub na blokach rozdzielczych. Ale francuski sposób lepszy -
    bardziej czytelny i łatwiejszy, szybszy w montażu.

    > I te wszystkie N razem pospinane na kupie jakąś kostką? Jak w
    > jakimś, za przeproszeniem, Kazachstanie? Strach się bać.

    W Kazachstanie nie byłem - ale byłbym ostrożny w takich porównaniach, Jak
    tam nic 30 lat temu nie było to teraz mogą być 10 lat przed FR i 20 lat
    przed PL :-)

    TG

  • 462. Data: 2022-01-31 12:09:48
    Od: Runt <r...@k...un.yest.prv>

    W dniu 2022-01-31 o 10:59, kanalia* Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    nowskiego-zdjecia/ar/c1-10532820

    > Znowu się chwalisz żoną.

    POchwal się i ty. Pokaż swoją "grabę" ;-))))

    Tu masz prezencik 4u.

    https://tinyurl.com/2p95w4zz

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 463. Data: 2022-01-31 12:38:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-31 o 02:46 -0800, WS napisał:
    > W sumie to francuskie rozwiązanie daje większy porządek w skrzynce,

    No i przede wszystkim odłączony obwód jest zupełnie martwy, przez
    co bezpieczniejszy... Wydawało mi się to tak podstawową oczywistością,
    że na 99% byłem przekonany że Tomasz coś pokręcił jak wspomniał o tym
    ogrodowym N.

    > gdyby jeszcze PE dołączyli (nierozłączalne oczywiście), ale
    > doprowadzone grzebieniem i jeden przewód 3 żyłowy wpinany w jeden
    > bezpiecznik... ;)

    Z punktu widzenia instalatora to niewątpliwie usprawniłoby prace, ale
    wprowadzasz przy tym dodatkową przerwę w PE. Czyli większe ryzyko, że
    coś się kiedyś poluzuje na zaciskach.

    Mateusz

  • 464. Data: 2022-01-31 12:43:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > co bezpieczniejszy... Wydawało mi się to tak podstawową oczywistością,
    > że na 99% byłem przekonany że Tomasz coś pokręcił jak wspomniał o tym

    Też się zdziwiłem, że jest inaczej.

  • 465. Data: 2022-01-31 13:07:40
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 31.01.2022 o 10:59, Zenek Kapelinder napisał:

    nowskiego-zdjecia/ar/c1-10532820
    > Znowu się chwalisz żoną.

    Uderz w stół... Na Bałutach.

    Jak to było, Zenek?
    - Mam cię na muszce, dziadu!
    - Zenek, zygzakiem, zygzakiem!

    :D

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    https://mistrzowie.org/627765

  • 466. Data: 2022-01-31 13:13:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Nie, zarówno RCD jak i nadprądowe rozpinają L i N. Tutaj typowy
    > bezpiecznik, jakich pełno w każdym domu:
    > http://viste.fr/wt5vw

    Kiedyś takie widziałem w urządzeniach z importu. Ale nie, po prostu nie
    ma i już.
    Być może coś jest w naszych przepisach na ten temat, być może różnią się
    konstrukcją (jeden bezpiecznik i sprzężony styk albo dwa sprzężone
    bezpieczniki), ale nie rozbierałem i tak sobie gdybam radośnie. A może
    po prostu jest za małe zainteresowanie.

> [...]
    > dzięki czemu całość złącza się dwoma grzebieniami, bez żadnych
    > przewodów. Następnie pod każdym nadprądowym wpina się L i N danego

    Jak ktoś chce takie luksusy to niech płaci również za miejsce:
    https://www.ceneo.pl/38394880

    > I te wszystkie N razem pospinane na kupie jakąś kostką? Jak w
    > jakimś, za przeproszeniem, Kazachstanie? Strach się bać.

    No niestety. Może nie kostką, tylko różnego rodzaju listwami (na
    wyposażeniu rozdzielni, można też dokupić w różnej postaci), ale właśnie
    tak. I jak z jakiegoś powodu trzeba się doszukać który to jest kabelek
    no to bywa sporo szukania.

    Pozdrawiam

    DDk

  • 467. Data: 2022-01-31 13:23:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Kiedyś takie widziałem w urządzeniach z importu.

    Da się jeszcze kupić takie, które nie pochodzą z importu?

    Jarek

    --
    W każdym domu można znaleźć szpulke od nici i niepotrzebną szprychę rowerową.

  • 468. Data: 2022-01-31 13:31:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Da się jeszcze kupić takie, które nie pochodzą z importu?

    Oj, urządzenie kosztowało jak dobry samochód... tak że jako źródło
    bezpieczników to nie za bardzo.
    Ale sam chętnie bym takie bezpieczniki kupił czasem. Nawet tylko po to
    żeby porównać z tymi co są u nas.

    Pozdrawiam

    DD

  • 469. Data: 2022-01-31 14:06:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 stycznia 2022 o 12:09:52 UTC+1 Runt napisał(a):

    nowskiego-zdjecia/ar/c1-10532820

    > POchwal się i ty. Pokaż swoją "grabę" ;-))))

> [...]
    W czasie kilku lat pracy w prowadzonym przez Turka niemieckim burdelu dla zasłużonych
    nazistów przetestowałeś pizdziak vel runt dziura w dupie z Klevek dużo takich
    preparatów i twierdzisz że ten co polecasz przynosił ci największa ulgę po upojnych
    nocach jakie organizował brygadzista hans dla klientów. Przykro mi ale nie skorzystam
    bo nie mam takiej potrzeby jak ty. I ojca po jajach nie kop jak łapę do szczania
    podnosi.

  • 470. Data: 2022-01-31 14:09:14
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-31 o 13:31 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał:
    > Ale sam chętnie bym takie bezpieczniki kupił czasem. Nawet tylko po
    > to żeby porównać z tymi co są u nas.

    Kupić to się najwyraźniej da:

    https://pl.rs-online.com/web/p/miniaturowe-wylacznik
    i-nadpradowe/7319452

    ...tylko w cenie niemal trzykrotnie wyższej, niż kupuje Francuz w byle
    markecie. Bardzo podobają mi się tłumaczenia opisów. Np. "Imieniny
    Podwójna identyfikacja siły zrywającej"... Od razu wiadomo, o co chodzi.

    Mateusz