  • 21. Data: 2013-11-16 19:32:40
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:l689r8$ogr$1@speranza.aioe.org...
    > Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > zaaaaaraz, kluczowe tu jest: "wymagają uzyskania opinii, uzgodnień,
    > pozwoleń" - ponieważ na sciane murowaną nie wymaga się "opinii, uzgodnień,
    > pozwoleń" zamiana jej na szkieletówkę która równiez nie wymaga "opinii,
    > uzgodnień, pozwoleń" nic nie zmienia.
    > Ten punkt dotyczy np zmiany ogrzewania elektrycznego na gazowe, bo
    > elektryczne nie wymagało "opinii, uzgodnień, pozwoleń" ale gazowe już tak.
    >
    > Rozumiem ze mogłes trafic na urzedasa który sie czepił, ale to całkiem
> [...]

    nie to nie urzedasy, to PINB i kierbudy
    ale wezmy na logike ten strop o ktorym wspomnialem
    mamy PnB w tradycji
    zmieniamy sobie strop na drewniany
    i dajemy beleczki stropowe np. 5x15 co 90 cm (a bo takie mam i juz)
    i mamy zajebista lazienke taka 8x8m
    no i koniecznie na srodku okragla wanna
    taka powiedzmy 3m srednicy
    i przy pierwszej kompieli ladujemy na parterze
    kto odpowiada?
    kierbud, bo nie zglosil znacznego odstepstwa do konstruktora, ten nie
    przeliczyl itp.
    mam mase zlecen na adaptacje projektow typowych do technologii szkieletowej
    (zgadnij czemu?)
    jak juz gadamy to dalej tu mnie poprawisz
    w tradycji mozna dawac kabel w pojedynczej izolacji (w starszych budynkach
    sa tekie alu)
    a w drewnianych?
    hmmm...?

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 22. Data: 2013-11-16 19:48:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    HANA wrote:
> [...]
    > szkieletowej (zgadnij czemu?)
    > jak juz gadamy to dalej tu mnie poprawisz
    > w tradycji mozna dawac kabel w pojedynczej izolacji (w starszych

    no właśnie masz gdzie s w RP przepis który by nakazywał w konstrukcji
    drewnianej dawać przewody w rurkach z samogasnącego tworzywa?

    jak kiedyś sprawdzałem to nie było takiego przepisu były tylko
    zdroworozsądkowe zalecenia że tak jest warto robić.

  • 23. Data: 2013-11-16 19:51:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    HANA wrote:

    > Marek qzwa mac, szpenio twierdzi ze zmiana technologii wykonywania
    > scian nie wymaga zgloszenia!!!!

    > Pokaz mi kerbuda, ktory pod tym sie podpisze.
    > No chyba ze chce stracic uprawnienia.
    > Zmiana technologii jest znaczacym odstepstwem od projektu i wymaga
    > projektu zamiennego.
    > Nie wiem jak z wentylacja bo nie moja branza ale po takim tekscie
    > "szpenia" podziekowal bym mu za wspolprace.

    tego w sam raz nie doczytałem doczytalem tylko o wentylacji.

    a w kwestii technoloigii scian to często zmienia sie technologie na etapie
    wykonawstwa bez żadnych śladów w dokuemtacji.

  • 24. Data: 2013-11-16 19:54:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > E? Na osobe 0,25kW. Ja mam zapotrzebowanie ~7,5kW i pompe 9kW.
    > Jego budynek jest od mojego mniejszy i o wiele lepiej ocieplony -
    > spokojnie wystarczy mu pewnie ze 4kW na CO i maksymalnie 2kW na CWU :)

    chyba sobie kpisz... :)

    2kW na cwu :) to ma być jednak dom komfortowy a nie system cw wody z
    grafikiem kto i kiedy ma iść do mycią, zeby owdy starczyło.

    CWU nie ma ponadto nic wspolengo z izolacją budynku.

  • 25. Data: 2013-11-16 20:04:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 19:54:46 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > chyba sobie kpisz... :)
    > 2kW na cwu :) to ma byďż˝ jednak dom komfortowy a nie system cw wody z
    > grafikiem kto i kiedy ma i�� do myci�, zeby owdy starczy�o.

    Ryli?

    2kW = 48kWh / dobe, wystarczy zeby podgrzac zasobnik 300l z 30 do 60stC
    4,5 razy (!) w ciagu doby.

    W moim domu, mimo ze pod deszczownica z goraca woda potrafie stac 20min,
    schodzi na cele CWU jakies 10kWh (5 x mniej).

    Chyba cos Ci sie pomylilo.

    > CWU nie ma ponadto nic wspolengo z izolacjďż˝ budynku.

    A czy ja pisalem, ze ma? Przeciez napisalem, ze musi dodac 2kW do mocy
    pompy na cele CWU.

    Wytrzezwiej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-11-16 20:14:00
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > tego w sam raz nie doczytałem doczytalem tylko o wentylacji.
    >
    > a w kwestii technoloigii scian to często zmienia sie technologie na etapie
    > wykonawstwa bez żadnych śladów w dokuemtacji.

    tak hurtem na oba posty
    zdrowy rozsadek to jedno a zycie to drugie
    stawiasz dom wg. typowki w tradycji ale robisz szkielet
    przeszlo, budynek odebrany jest cacy
    ubezpieczasz
    piszesz ze szkieletowy itp.
    znowu cacy
    a teraz spalil sie, zalany lub co tam wymyslisz
    odszkodowania brak bo w PINB budynek jest inny i lezysz i gryziesz zgliszcza
    lub co tam wymyslisz....
    i nawet sad w Strasburgu nie przyzna Ci racji.
    ot...

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 27. Data: 2013-11-16 20:50:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    HANA wrote:

    > tak hurtem na oba posty
    > zdrowy rozsadek to jedno a zycie to drugie
    > stawiasz dom wg. typowki w tradycji ale robisz szkielet
    > przeszlo, budynek odebrany jest cacy

    no wiesz rozsadek!!!

    zmian z technolgii murowanej na szkielet to jest praktycznie całkiem nowy
    projekt

    zmiana z ceramiki na ytonga czy silkę to praktycznie prawie nic.

  • 28. Data: 2013-11-16 21:23:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Ryli?
    >
    > 2kW = 48kWh / dobe, wystarczy zeby podgrzac zasobnik 300l z 30 do
    > 60stC 4,5 razy (!) w ciagu doby.

    a jakby podgrzewać z 40 do 45 to wiesz jak szybko sie podgrzeje...

    realnie jednak to wode sie podgrzewa od ok 8 stopni :)

    ale górny limit 60 st to sporo za dużo jak na grzenie pompą ciepła.

    > W moim domu, mimo ze pod deszczownica z goraca woda potrafie stac
    > 20min, schodzi na cele CWU jakies 10kWh (5 x mniej).

    a jaką ty masz tę deszczownice?:)

    przy typowej wydajnosci dla deszczownic ok 20 l/min to 20 minut pluskania
    daje nam 400 litrów
    z tych 300l wody o t=60st to masz powiedzmy jakies ok 500 litrów wody do
    mycia o tok 37 stopni taka w sam raz.
    więc ty się jeszcze umyjesz ale już żona będzie miała problem ze skończeniem
    mycia.

    wiec włóżmy tę twoja deszczownice miedzy bajki, chyba ze jesteś singlem to
    OK.

    Widzisz problem w tym, że wodę sie używa nei tylko do mycia ale także do
    innych celów.
    Ponadto przyjmuje sie, że 300l to ilość w sam raz dla 3 osób (pod warunkiem,
    że nie ma wanny w domu),

    jednak jak przyjedzie koleżanka żony albo jacyś znajomi to ci wody braknie i
    będziesz z tymi swoimi 2 kW
    czekał 4.5 godzin na podgrzenie wody do lekko ciepłej (35 st).

    w sumie to wystarcza solidne sobotnie porządki w domu i będzie problem z
    umyciem sie wieczorkiem.

    > A czy ja pisalem, ze ma? Przeciez napisalem, ze musi dodac 2kW do mocy
    > pompy na cele CWU.

    > Wytrzezwiej ;)
    moze coś wypij, lepiej...

    ja już mieszkałem kiedyś w domu z bojlerm z grzełka 2 kW, dziekuję bardzo za
    taki komfort.

    realnie to dla normalnej rodziny pasuje mięc te conajmniej 6 do 10 kW mocy
    na potrzeby podgrzewania dużego zasobnika.

    dodajmy do tego że w przypadku pompy ciepła nie montuje sie raczej mieszacza
    na podłogówiki wiec nie można raczej grzać równolegle i wody i CO, czyli
    pasuje w miarę szybko nagrzewać cwu żeby też mieć kiedy grzać CO.

  • 29. Data: 2013-11-16 21:42:39
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > no wiesz rozsadek!!!
    >
    > zmian z technolgii murowanej na szkielet to jest praktycznie całkiem nowy
    > projekt
    >
    > zmiana z ceramiki na ytonga czy silkę to praktycznie prawie nic.
    a slyszalez ze "prawie" robi roznice?
    ;-)
    nawet zmiana ceramiki na ytonga czy silke moze zrobic roznice
    odpowiada kierbud bo wpisal ze jest zmiana
    jak nie wpisal, wina kierbuda
    a oni (wiekszosc kierbudow) zyja ze swoich uprawnien i pilnuja bo teraz
    zabieraja je (uprawnienia) za wszystko.
    A wszystko wychodzi w sytuacjach ekstermalnych a tych jest malo ale
    wiekszosc wylazi przy wypacie ubezpieczen).
    Kwestia co kto lubi
    rozsadek czy "rozsadek= najtaniej"
    jestem zgryzliwy ale w czwartek bylem na pierwszym spotkaniu z inwestorem
    zagranicznym
    tam nawet musze podac takie szczegoly jak jakich wkretow bede uzywal
    i podeslac atesty
    i musi to byc zatwierdzone przez ich statyka (taki nasz konstruktor)
    takie cos za cos...
    u nas projekt do urzedu ma jakies 120 stron
    tam jakies 5...
    u nas umowa na wykonanie jakies 5
    tam ponad 60...
    bo musi byc wszytko opisane co, jak, i z czego.
    Malo tego, szczeke zbieralem z podlogi jak mnie inwestor przepraszal
    ze nie mogli na spotkanie przywiesc zaswiadczenia z banku ze ich stac na
    budowe bo nie zdazyli go odebrac...
    ale maja i bedzie dolaczone do umowy...
    Inny swiat
    i tam jakos mi sie bardziej podoba....

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 30. Data: 2013-11-16 22:12:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > zmieniamy sobie strop na drewniany
    > kto odpowiada?

    to nie jest istotne odstępstwo, a kierbud odpowiada za przeliczenie
    .
    > w tradycji mozna dawac kabel w pojedynczej izolacji (w starszych budynkach
    > sa tekie alu)
    > a w drewnianych?

    dałbym zwykłe YDY , ochronę przeciwpożarową zapewni różnicówka.

    b.