  • 31. Data: 2010-09-13 12:50:00
    Temat: Re: Muszki owocówki.
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    news:cluiz1sfu8on$.1h3jzqt48yp8m$.dlg@40tude.net...

    > Nie wlatują, tylko się lęgną w postępie geometrycznym. Trzeba przykrywac
    > owoce sciereczkami itp, a resztki wyrzucać do szczelnych pojemników -
    > niestety, zawsze się znajdzie w nich jakaś szpara miedzy pokrywką a
    > brzegiem pojemnika.

    Między ustami a brzegiem roztruchanu....

  • 32. Data: 2010-09-13 12:50:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał
    >
    > Wlatują, wlatują.
    > Zaobserwowałem je po drugiej stronie szyb okiennych, jak krążą i
    > przysiadają od zewnątrz na zamkniętych oknach.
    > Lęgną się w dużych ilościach na spadłych owocach w ogrodach, itp.
    >
    > EWa

    Musi niewąsko cuchnąć - jak ze zsypu...

  • 33. Data: 2010-09-13 13:59:37
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-09-13 01:59, Czesuaw P. pisze:

    > co można dobrego zrobic z tych muszek owocówek?
    >
    > Nazbierałem ich już kilka kilogramów, a po mieszkaniu latają ich miliony.
    >
    > Suszę część i trzymam w przewiewnych woreczkach, a część rozrabiam w
    > wodzie, powatsł gęsty sos muchowy, prawie powidła.
    >
    > Jaką dobrą potrawę poleca pan z tych owadów? Coś szybkiego?

    Muszki sa doskonalym pokarmem dla rybek akwariowych.
    Wrzuca sie owoc do sloika i przykrywa gazą.
    Wyleg muszek belta w wodzie i do akwarium.
    Pewnie mozna tez je suszyc na zime.

    Ale Twój sos pewnie jest juz nieswiezy ;)
    --
    A S

  • 34. Data: 2010-09-13 14:03:20
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To też doradziłem ci siatkę i lampę. Posłuchaj co ci starsi mówi?. Do
    > niedawna robiłem piwo domowe. Wyobraż sobie 10 fermentorów 30 litrowych w
    > małej kuchni i te roje muszek...

    Zakładałem na szyję balonu wokół rurki fermentacyjnej okrągłe lepy.
    Działało.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 35. Data: 2010-09-13 14:37:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Andrzej S." <A...@g...com> wrote in message

> [...]
    > Wyleg muszek belta w wodzie i do akwarium.
    > Pewnie mozna tez je suszyc na zime.
    >
    > Ale Twój sos pewnie jest juz nieswiezy ;)

    On ma jedną dużą rybkę, ale zalatuje sledzamy...

  • 36. Data: 2010-09-13 14:39:14
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zakładałem na szyję balonu wokół rurki fermentacyjnej okrągłe lepy.
    > Działało.

    Siatka w oknie i lampa działalo i to jak, co raz to trzask iskry...

  • 37. Data: 2010-09-13 16:06:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 16:03:20 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zakładałem na szyję balonu wokół rurki fermentacyjnej okrągłe lepy.
    > Działało.

    A wystarczy koniec rurki zatkać luźno zwiniętym kłaczkiem waty lub całość
    (rurka wraz z korkiem) obwiązać gazą.

  • 38. Data: 2010-09-13 20:19:18
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Nie wlatują, tylko się lęgną w postępie geometrycznym.

    Pewnie z brudu. A mi sie wydawalo, ze ciemnogrod juz dawno mamy za soba.
    A, no i owoce nalezy myc.

  • 39. Data: 2010-09-13 20:25:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 22:19:18 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > Pewnie z brudu.

    Nie, z natury.

    > A mi sie wydawalo, ze ciemnogrod juz dawno mamy za soba.
    > A, no i owoce nalezy myc.

    Ajtam.

  • 40. Data: 2010-09-14 07:43:20
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał
    > To też doradziłem ci siatkę i lampę. Posłuchaj co ci starsi mówią.

    Lampa tak, siatki nie.
    Kuchnia jest otwarta na całą kondygnację, która ma 100 metrów kw. - 5 okien
    i duże drzwi na taras - przecież nie osiatkuję wszystkiego.

    EWa