  • 31. Data: 2016-05-30 20:41:14
    Temat: Re: NTG? Telewizoir, projektor
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-30 20:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Porównywałem projektor do projektora (jak by się ktoś nie domyślił).
    > Oczywiste chyba jest, że nawet najlepszy projektor rzucający obraz na
    > ścianę ma się nijak do telewizora.

    Nie neguję tego, przestrzegam jednak przed optymizmem z gatunku
    silniejsza lampa oznacza lepszy obraz lub nowszy projektor dale jepszy
    obraz. Niekoniecznie. Oglądanie w dzień projekcji na bialej ścianie jest
    komplenie nie do zaakcpetowania.

    Ja zaś czekam na TV opary o eink. Chwile temu gruchneło że dali radę
    zrobić kolorowy a 2-3 lata temu jedna z firm dala radę zrobić coś koło
    10ms czas przełaczenia. Czyli idzie tam gdzie trzeba i tylko czekać.

  • 32. Data: 2016-05-30 20:48:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie uwierze w ten super obraz w jasny dzien. Az takiego postepu w multimediach nie
    ma. W tym projektorze co mialem przez kilka dni za tabliczke sony profesional trzeba
    pewno zaplacic z piec tysiecy. To nie byla popierdolka dla ludzi. W sloneczny dzien
    na dedykowanym ekranie w pokoju obraz byl byle jaki. Za to po ciemku kino bez
    ograniczen w wielkosci ekranu. Ale bylo minelo. Mam okropna ochote na projektor ale
    na taki co mialem nie mam nawisu inflacyjnego. Jeszcze praktyczna uwaga. Do
    projektora musi byc ekran z czarna ramka tak jak w kinie. Sciana za ekranem tez musi
    byc czarna matowa. Czekam na postep ktory pozwoli zrobic projektor majacy 6-8 tysiecy
    lumenow za 5 tysiecy zlotych.

  • 33. Data: 2016-05-30 21:44:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 20:41 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > silniejsza lampa oznacza lepszy obraz lub nowszy projektor dale jepszy
    > obraz. Niekoniecznie. Oglądanie w dzień projekcji na bialej ścianie jest

    Praktycznie wszystkie projektory w biurach pracują w takich warunkach -
    nikt na spotkaniu czy szkoleniu nie będzie siedział po ciemku :-).
    Test jest prosty: firmowe barwy z wzorca ppt na białej ścianie powinny
    wyglądać tak jak na firmowym papierze, komórki excela z liczbami powinny
    być wyraźne i czytelne bez zooma.
    Biel beli czy czerń czerni jest w takich zastosowaniach sprawą drugorzędną.

    Nowe projektory z mniejszymi mocami wypadają dużo lepiej od starszych
    kilowatowych pieców.
    Mniejsza moc wynika oczywiście z lamp ledowych - ale lampa to nie wszystko.
    Ważna jest też rozdzielczość (bez problemu full hd), kontrast,
    funkcjonalność (odtwarzanie filmów prezentacji bezprzewodowe lub z USB,
    pip - odtwarza obraz z dwóch dowolnych źródeł jednocześnie itp).
    To wszystko załatwia elektronika.

    TG

  • 34. Data: 2016-05-30 21:48:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A sa jakies ledowe 5 tysiecy lumenow w rozsadnej cenie? Temat jest nie o biurze tylko
    o zamienniku telewizora do pokoju.

  • 35. Data: 2016-05-30 21:56:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 20:48 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > ekranem tez musi byc czarna matowa. Czekam na postep ktory pozwoli
    > zrobic projektor majacy 6-8 tysiecy lumenow za 5 tysiecy zlotych.

    Ten co linkowałem kosztuje jakieś 4,5k netto, ale nie jest byle jaki.
    Ja jego nie kupowałem do domu ale do biura. W sali gdzie wcześniej na dwu
    lampowym projektorze obraz był blady na tym w tych samych warunkach jest
    bdb. Wiadomo przecież, że daleko mu do kina czy przyzwoitego TV.
    Ekran oczywiście będzie.

    Epson 6k lm jest w cenie 6k netto (ale nie ma full hd).

    TG

  • 36. Data: 2016-05-30 22:01:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 21:48 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A sa jakies ledowe 5 tysiecy lumenow w rozsadnej cenie? Temat jest nie o
    > biurze tylko o zamienniku telewizora do pokoju.

    Rozsądna cena to pojęcie względne :-)
    Są projektory 5-6k lm w cenie 6-7k netto ale z uboższą elektroniką.

    Osobiście nie zamienił bym TV na projektor. Jeśli już to do domu wziął bym
    dodatkowo projektor na jakieś okazjonalne oglądanie filmów lub np meczy ze
    znajomymi.

    TG

  • 37. Data: 2016-05-30 22:37:52
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    W dniu .05.2016 o 18:41 Ghost <n...@d...pl> pisze:

    >Pokaż mi 5 lat temu projektor z lampą 280W o jasności 4,4klm

    Mógłbym bez problemu, ale nie mam parcia by udowadniać, ze Ziemia nie jest
    płaska.

    >Pierwsza osoba, która z niego skorzystała (poprzedni miał 2x350W)
    >powiedziała WOW!

    WOW!

  • 38. Data: 2016-05-30 22:40:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    On 2016-05-30 18:16, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    >.. cieżko uzyskać czerń chyba że już wymyślili ujemne światło.

    Ciężko pokonać słońce przy 3400 lumenach.

  • 39. Data: 2016-05-30 22:43:47
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >ścianie wypada zdecydowanie lepiej niż jego poprzednik z dwukrotnie
    >mocniejszą lampą kupiony za ponad 2x więcej. Różnica jest tylko taka, że
    >poprzednik jest z tamtej epoki - ma prawie 7lat.

    Podasz typ tego projektora sprzed 7 lat z 560W lampą i znacznie niższą
    jasnością?

  • 40. Data: 2016-05-30 22:47:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 22:37 Ghost <n...@d...pl> pisze:

    > Mógłbym bez problemu, ale nie mam parcia by udowadniać, ze Ziemia nie
    > jest płaska.

    Drobna uwaga: w moim poście było :-)

    "Pokaż mi 5 lat temu projektor z lampą 280W o jasności 4,4klm (taką jak
    ten co podałem) w tym przedziale cenowym."

    TG