  • 581. Data: 2015-01-07 12:32:36
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 12:07:39 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > I wez tu sie czlowieku zlituj nad pracownikiem.
    > Wychodzi na to, ze historia Uzytkownika powinna stac sie obowiazujaca
    > zasada dla wszystkich firm.
    Jak to się mówi "miękkie serce twarda dupa"
    Tak to z ludźmi bywa, jak go wywalisz z pracy to zacznie wszystko wyciągać.

  • 582. Data: 2015-01-07 12:42:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    >nudny jesteś jak flaki z olejem. Teraz wróc na początek i poczytaj.

    the same to you. miszczu

  • 583. Data: 2015-01-07 12:45:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-07 o 12:32, Kris pisze:
    > Jak to się mówi "miękkie serce twarda dupa"
    > Tak to z ludźmi bywa, jak go wywalisz z pracy to zacznie wszystko wyciągać.

    No dokladnie. A z pracy moze i za jakas kradziez wyleciala.

    Pozdro.. TK

  • 584. Data: 2015-01-07 12:45:13
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    janusz_k wrote:

    >ewangelię pisało dużo więcej niż czterech.

    i jakbyś to udowodnił? przypominam, ze w twoim świecie Biblia jest
    niewiarygodna

    misiek, ależ ty jesteś zabawny

  • 585. Data: 2015-01-07 13:03:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > i jakbyś to udowodnił? przypominam, ze w twoim świecie Biblia jest
    > niewiarygodna

    ja? weź sobie poczytaj troche o badaniach nad Biblią

    > misiek, ależ ty jesteś zabawny

    dobre i to. Bo ty jesteś tylko żałosny

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 586. Data: 2015-01-07 13:52:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 17:11:29 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Moim rodzicom zylo sie znacznie gorzej niz mi.
    Moim żyło się lepiej akurat ale to dłuższa historia.
    Ale było tak jak piszesz- to nie miało prawa się utrzymać ze względu na przerost
    zatrudnienia i złodziejstwo.
    Znam osobiście człowieka dzisiaj już na emeryturze który opowiada że zdarzało mu się
    zapomnieć iść do okienka po miesięczną wypłatę i kadrowa go po budowach szukała żeby
    jej pokwitował odbiór. Gośc mówi ze czasami w jeden dzień "na lewo" zarobił 4-5
    krotność swojej miesięcznej wypłaty to i o wizycie w okienkui zapominał.
    Pamiętam też jak mój nieżyjący już wujek przyjeżdżał do nas ZIŁem mi dziennie miał na
    sprzedaż po 100litrów benzyny. Czasami za darmo oddawał jak nikt zapłacić nie chciał
    albo i do rowu wylewał. Ziłem tym woził piach i inne kruszywo na budowę. Budowa była
    w miejscowości A żwir miał wozić z miejscowości B odległej od A o ok 50km. Iles tam
    kursów dziennie miał zrobić.
    A że facet był leniwy to znalazł żwirownię w pobliżu miejscowości A(dosłownie kilka
    kilometrów od budowy) i tą wymagana ilość kursów zrobił w pół dnia. Pozostałe pół
    dnia to był czas na kręcenie licznika(bo przecież km musiały się zgadzać) i pozbycie
    się nadmiaru benzyny. I tak z miesiąc albo lepiej. Więcej takich historii opowiadał.
    Ojciec mój w pewnym momencie tez w transporcie pracował: budowa nowego dużego bloku,
    samochód z przyczepa wełny szklanej na ta budoweę przywiózł- lato było, wełna gryzie
    niekomfortowo się więc układa, chłopy wykopali więc koparką dół, w ten dół wełne i
    wyrównali teren.
    No i oczywiście ojciec kierowca miał pomocnika który z nim jeździł, etat miał a
    potrzebny był do "skakania" po wódke jak się chłopakom na budowie pić zachciało.
    Takich i podobnych historii pewnie każdy z nas kto te czasy pamieta zna co najmniej
    kilka, tak to hulało więc i nie miało prawa się utrzymać.

  • 587. Data: 2015-01-07 14:39:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maciek wrote:

    > Tu nie ma faktów, są dogmaty, w które albo
    > wierzysz i jesteś wyznawcą religii, albo nie wierzysz i wyznawcą nie jesteś.

    Tertium datur: nie wierzysz i jesteś. KK utożsamia liczbę
    swoich wyznawców z liczbą osób ochrzczonych. Do celów
    statystycznych późniejsza ewentualna aktywność nie ma znaczenia.
    No i potem jest 95% katolików...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 588. Data: 2015-01-07 14:52:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-07 o 13:52, Kris pisze:
> [...]
    > Takich i podobnych historii pewnie każdy z nas kto te czasy pamieta zna co najmniej
    kilka, tak to hulało więc i nie miało prawa się utrzymać.

    Wiesz co mnie przeraza najbardziej? Glupota. To, ze ktos cos zalatwil,
    czy ukrakdl to przyslowiowy chu.. W tamtych czasach zalatwienie czego
    kolwiek legalnie graniczylo z cudem, wiec co tu sie dziwic, ze ludzie
    sobie radzili. Ale zakopywanie welny to jest totalna glupota.
    Dziwne to byly czasy. Wszystko mialo byc tanie i stad ceny urzedowe. A
    jak tanie to trudno dostepne, bo jak inaczej? Narzucona taniosc
    sprawiala, ze przedsiebiorstwa musialy sprzedawac towar kilkukrotnie
    taniej niz by mogly. W kapitalizmie podnosi sie cene jak ciagle sie
    sprzedaje, poprawia wydajnosc i zwieksza produkcje. Mozna to robic, bo
    jest kapital. Slowem osiaga sie punkt przeciecia krzywych podazy i
    popytu. Z koncem komuny ludzie narzekali, ze ceny poszly w gore i nagle
    okazalo sie, ze faktycznie za pensje mozna kupic mniej. To znaczy, ze
    ten towar tyle powinien kosztowac juz lata temu i ten socjalizm maialby
    szanse przetrwac. Cos jak w Chinach.

    Pozdro.. TK

  • 589. Data: 2015-01-07 14:57:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Tertium datur: nie wierzysz i jesteś. KK utożsamia liczbę
    > swoich wyznawców z liczbą osób ochrzczonych. Do celów
    > statystycznych późniejsza ewentualna aktywność nie ma znaczenia.
    > No i potem jest 95% katolików...

    Tak w kwestii sprostowania.

    Te 95% (w niektórych źródłach 98%) katolików to wartość _deklarowana_ w
    spisie powszechnym.

    Mam znajomych księży i z nimi często prywatnie rozmawiam i ZTCW KK
    wewnętrznie wyznacza liczbę swoich wyznawców według tego ile osób chodzi
    _regularnie_ do kościoła i szacuje ją na ok. 50% Polaków.

    Co bardziej radykalni (albo świadomi) księża w prywatnych rozmowach
    przyznają że liczbę katolików powinno się określać na podstawie osób
    regularnie przyjmujących komunię świętą - i wtedy znowu ok. połowy odpada
    czyli pozostaje jakieś 25% społeczeństwa.

    Ja bym był jeszcze bardziej radykalny (bo lubię nazywać rzeczy po imieniu
    nawet gdy to niemodne) i stwierdził że katolik to ktoś kto nie tylko
    regularnie wykonuje nakazane praktyki (np. coniedzielna komunia) ale też
    _zna_ zasady swojej wiary i ich _przestrzega_ (np. miłość bliźniego). No ale
    takich osób to jest garstka :-) Mam przyjemność znać takie osoby. Tak
    _przyjemność_, bo znajomi kierujący się w życiu miłością bliźniego (a nie
    tylko ją deklarujący) to prawdziwy skarb. Na nich _zawsze_ mogę polegać
    niezależnie od tego kiedy i jakiej pomocy potrzebuję.

    Niestety jak wspomniałem to mniejszość, a większość która tylko głośno
    deklaruje swój katolicyzm ale go nie _praktykuje_ robi im skuteczną
    antyreklamę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 590. Data: 2015-01-07 15:21:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > wewnętrznie wyznacza liczbę swoich wyznawców według tego ile osób chodzi
    > _regularnie_ do kościoła i szacuje ją na ok. 50% Polaków.

    no popatrz. a publicznie krzyczą, że 95%

> [...]
    > regularnie przyjmujących komunię świętą - i wtedy znowu ok. połowy odpada
    > czyli pozostaje jakieś 25% społeczeństwa.

    i to nadal jest mocno zawyżone. bo jest masa ludzi, któ?zy są
    niewierzący a praktykujący

> [...]
    > tylko ją deklarujący) to prawdziwy skarb. Na nich _zawsze_ mogę polegać
    > niezależnie od tego kiedy i jakiej pomocy potrzebuję.

    zgoda

    > Niestety jak wspomniałem to mniejszość, a większość która tylko głośno
    > deklaruje swój katolicyzm ale go nie _praktykuje_ robi im skuteczną
    > antyreklamę.

    też zgoda