  • 21. Data: 2019-04-25 18:41:12
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: l...@g...com

    "Modulacja - bardzo pożyteczna funkcja kotła pozwalająca mu przy małych
    potrzebach na grzanie mniejszą mocą niż jego maksymalna. Redukuje to
    zjawisko tzw. taktowania kotła czyli włączania się z maksymalną mocą na
    chwilę, po czym wyłączania się i tak w kółko. Dzięki modulacji kocioł
    może załączyć się raz na dłużej i tylko delikatnie dogrzewać np. z mocą
    3 kW zamiast 14 kW. Jest to zdrowsze dla kotła i oszczędniejsze. "

    Pozwolę sobie spytać, widzę, że niektóre kotły mają znacznie wyższą moc minimalną,
    np.
    5 kW. Jak wówczas działa modulacja, jeśli do utrzymania ustawionej temperatury,
    potrzeba mniejszej mocy?
    Przegrzewa pomieszczenia czy jednak kocioł się wyłącza?

  • 22. Data: 2019-04-26 13:57:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.04.2019 o 18:41, l...@g...com pisze:
> [...]
    potrzeba mniejszej mocy?
    > Przegrzewa pomieszczenia czy jednak kocioł się wyłącza?

    Częściej taktuje po prostu. Zjeżdża na minimum, grzeje tym minimum, aż
    osiągnie poziom gdzie i tak trzeba "odpuścić" i się wyłącza.

    Nadal będzie to jednak rzadziej niż przy grzaniu pełną mocą palnika.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2019-04-26 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > Cześć
    > Rodzice mieszkają w blizniaku - powierzchnia około 120m plus piwnica
    > z garażem. Dom z lat 70-tych wiec zwykły prostopadłoscian bez
    > udziwnien. :) Maja centralne ogrzewania z piecem na wegiel.
    >
    > Ale ze sa coraz starsi i coraz ciezej nosic wegiel etc. to chcieliby
    > zainwestować w zmiane systemu ogrzewania na coś co byłoby względnie
    > bezobsługowe.
    >
    > Moga zainwestowac +-60kpln
    >
    > Pierwszy pomysł to ocieplenie domu i piec na gaz.
    >
    > Jakimi alternatywami powinni się zainteresować? W która strone
> [...]
    No to juz jestem troche madrzejszy. :)

    Ocieplenie wyliczono na około 20k (styro grafitowy na zakładke, tynk
    silikonowy).

    Bez dachu. To jeszcze musze doliczyc. 5k wystarczy?

    Gosc od pomp ciepła powiedział ze taka instalacja to circa 35k ale ze
    trzeba sie spodziewac rachunków 600zł miesiecznie za prad w okresach
    grania. Troche duzo. Ma przyjechac, pomierzyc, bo na razie telefonicznie.
    600zł? Nie za duzo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 24. Data: 2019-04-26 22:52:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > trzeba sie spodziewac rachunków 600zł miesiecznie za prad w okresach
    > grania. Troche duzo. Ma przyjechac, pomierzyc, bo na razie telefonicznie.
    Może być nawet więcej, pc do starego domu z grzejnikami to taki sobie
    pomysł,
    jednak bym poszedł w gaz, chyba że z ozc wyjdzie inaczej ale raczej wątpię,
    przy W12 może być za mało 2 godziny grzania a sprawność pc z powodu
    grzejniów będzie słaba, akurat oglądałem mała pc powietrzną i zobacz
    jakie ma parametry COP-u
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-powietrzna-do
    -cwu-krommler-gtd-4-8-kw-7576048746

    podaję zakresy które nas interesują
    "Pobór mocy elektrycznej W (kW): 1200 (1.20 kW) Współczynnik COP:
    A-temperatura powietrza, W-temperatura wody w zasobniku : ~1,8 (A-7W55),
    ~2,4 (A2W55), ~2,8 (A7W55)"

    dla -7 i 55 na wyjściu daje 1,8, czyli potrzebujesz np: 100kwh ciepła na
    dzień i z pc np 10kW, będzie to ~5h 30m czyli 2*0,25 +3,5*0,68=2,88 a
    na gazie 10m3 co daje 2,1 zł
    dla prądu bez opłat dodatkowych dla gazu cena z opłatami bez kondesacji.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2019-04-27 00:04:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2019 17:59:50 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > No to juz jestem troche madrzejszy. :)
    >
    > Ocieplenie wyliczono na około 20k (styro grafitowy na zakładke, tynk
    > silikonowy).

    grafitowy to potencjalne problemy wykonawcze, potrafi sie odkleić. Daj raczej zwykły.

    b.

  • 26. Data: 2019-04-27 10:19:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    26 Apr 2019 15:59:49 GMT, Budzik

    > No to juz jestem troche madrzejszy. :)

    ;)

    > Ocieplenie wyliczono na około 20k (styro grafitowy

    Po pierwsze, z grafitem się trzeba obchodzić odpowiednio -- jak ekipa
    olewcza to może być z tego grafitu więcej strat niż korzyści. Ja zamieniłem
    20 grafitu na 25 zwykłego (w zasadzie to wróciłem do tego co w projekcie
    było). Co prawda to nie tylko ze względu na możliwość fuszerki, ale także
    na przykrycie skrzynek i przewodów WM na elewacji -- dzieki temu nie będzie
    trzeba pogrubiać w tych miejscach.

    > na zakładke, tynk silikonowy).

    Po co zakładka?

    > Bez dachu. To jeszcze musze doliczyc. 5k wystarczy?

    Zależy ile dachu. :P

> [...]
    > trzeba sie spodziewac rachunków 600zł miesiecznie za prad w okresach
    > grania. Troche duzo. Ma przyjechac, pomierzyc, bo na razie telefonicznie.

    Teoretycznie, jeśli tak dobrze docieplisz dom, bez zmiany kalafiorów, tj.
    pozostawiając je przewymiarowane, nie powinno być tak źle. Niemniej ja bym
    Ci sugerował zamontować Mitsubishi Zubadan -- na rynku wtórnym można
    spokojnie kupić 12kW demontowane z GB (bo im obudowy rdzewieją -- i to był
    powód do demontażu gwarancyjnego) za 12-15 tys. Na FM poszukaj gościa o
    nicku _John, oferował takie...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2019-04-27 23:51:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik l...@g...com ...

    > Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.
    > Widze ze pierwsze co to musimy sie dowiedziec ile bedzie kosztowało
    > gruntowne ocieplenie a potem zastanawiac sie na co starczy jeżeli chodzi
    > o sam system ogrzewania.

    Dodam tylko - omijać kotły De Dietricha MCR2 szerokim łukiem. Nie wiem
    jak obecnie MCR3, ale MCR2 były bardzo nieudane i awaryjne.

  • 28. Data: 2019-04-27 23:52:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Ano własnie.
    > Niby moj ojciec jeszcze daje rade ale latka leca a palenie weglem
    > dotychczas wymuszała ekonomia a nie upodobanie do brudnych rąk :)))

    Ekonomia?

    Ogrzewanie gazem obecnie jest tańsze od ogrzewania węglowego
    ekogroszkiem czy pelletem.

  • 29. Data: 2019-04-28 00:31:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-25 o 06:59, Budzik pisze:
    > To troche kwestia uzytych technologii. rodzice palili gazem ale mieli
    > jais stary, mało wydajny piec. Kiedy cena gazu podskoczyła (a moze po
    > prostu wegiel był tani...) iles lat temu, to przetestowali ze palenie
    > gazem vs weglem = 3:1.

    Ale to już historia, a na temat taniego ogrzewania węglem i drogiego
    gazu to tylko krążą mity.

    Sam od 3 lat ogrzewam gazem, a wcześniej ekogroszkiem. Przed
    zeszłorocznymi podwyżkami cen węgla, gazem wychodziło w moim przypadku
    ok. 10-15% taniej niż ekogroszkiem. Po podwyżkach cen węgla mam ok. 30%
    oszczędności na gazie i poza wyczyszczeniem kotła raz w roku, kompletnie
    bezobsługowo.

    Dodam tylko, że dom wiele pozostawia do życzenia jeżeli chodzi o
    ocieplenie, instalacja otwarta, starego typu z grubymi rurami i
    grzejnikami żeberkowymi. Nie chcę innej instalacji, bo dzięki dużej
    ilości wody w obiegu kocioł pracuje z wysoką sprawnością, pomimo, że
    zaczyna modulować od prawie 7kW, a przy tym jest lepszy komfort, bo
    grzejniki nie stygną. Tyle, że mam kocioł, który jest przystosowany do
    starych instalacji i jako jedyny na rynku umożliwia pracę w układzie
    otwartym i zanieczyszczenia z takiej instalacji nie robią na nim wrażenia.

    Niestety wielu pseudohydraulików podłacza do takiej instalacji kotły z
    wymiennikami ze stali nierdzewnej, które po prostu korodują i pękają po
    4-6 latach.

    Jeżeli więc ma pozostać stara instalacja to tylko kocioł z wymiennikiem
    kompozytowym, a nie z wymiennikiem nierdzewnym.

  • 30. Data: 2019-07-11 21:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Pierwszy pomysł to ocieplenie domu i piec na gaz.
    >
    > Jakimi alternatywami powinni się zainteresować? W która strone

    No to wiem juz troche wiecej;
    - ocieplenie dachu (niecłe 70m2) - około 10kPLN - styro 20cm
    - ocieplenie scian styro 15cm grafit - niecałe 20kPLN
    - wymiana pieca, przerobka instalacji etc - ok15kPLN

    Fachowcy proponuja dwa piece gazowe:
    - vaillant eco tec plus koszt około 7,5kPLN
    - DeDietrich Lumea MPX 28/33 Bic 6,3kPLN
    Kolega Kzyho proponuje:
    -Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C

    Co sadzicie o tych propozycjach?

    O tym vaillancie monter powiedział ze taki piec poleca do starej
    instalacji grzejnikowej bo on nie bedzie miał z nia problemów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert