  • 101. Data: 2013-09-04 20:09:08
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 20:02:13 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > to ty nie równałeś działki tylko przesuwałeś góry

    :-) Rownalem 200 wywrotek przywiezionych... Tu i owdzie trzeba sie bylo
    wbic glebiej. Niemniej oceniam ze do przerzucenia nie bylo wiecej materialu
    niz przy wybraniu 500m2 pod takie DZ. Pozatym ten material lezal juz luzny -
    jakby wczesniej mial taka ilosc gruntu rodzimego i gliniastego wykopac to by
    to zajelo 20 dni ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2013-09-04 23:20:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-04 15:54, Adam pisze:

    > BTW. Najwieksza fadroma jaka jest rownala mi ~1000m2 i zajelo jej to
    > 10 dniowek po 12h.

    Dziesiec dniowek po dwanascie godzin i tysiac metrow dzialki. No stary,
    coz mozna powiedziec? Skad wziales takiego prawdziwka? :-))

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2013-09-05 06:19:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 23:20:01 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Dziesiec dniowek po dwanascie godzin i tysiac metrow dzialki. No stary,
    > coz mozna powiedziec? Skad wziales takiego prawdziwka? :-))
    Płacił od dniówki to co prawdziwek miał sie spieszyć;)

  • 104. Data: 2013-09-06 12:02:25
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.09.2013 12:45, Albercik pisze:

    > Hewalex z Czechowic

    jak by kto chciał to polecam:
    http://www.hewalex.pl/strony/szkolenia-instalatorow.
    html

    koszt 50zł brutto!
    czas jakieś 7godzin, poczęstunek i kawa w cenie

  • 105. Data: 2013-09-08 10:33:38
    Od: "Konrad W." <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 14:03:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu środa, 4 września 2013 12:07:25 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >

    > powiedz w jaki sposób byś kopał u autora tego watku. Przypomne: 1 metr piachu i
    dopiero niżej glina.

    Jako autor tego wątku :-P , przypominam że na mojej działce jest 40 cm czarnoziemia,
    potem jednorodna glina.
    W tej sytuacji rozważałem albo łycha 80cm i rury po zewnętrznych, albo minikoparka z
    łychą 30cm i kopiemy 500m meandrów. Idąc tokiem prowadzonej dyskusji, ta druga opcja
    generuje najmniejszy rozp...l ;-)

  • 106. Data: 2013-09-08 10:41:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 10:33:38 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:

> [...]
    z łychą 30cm i kopiemy 500m meandrów. Idąc tokiem prowadzonej dyskusji, ta druga

    Owszem. Jest tez najlepsza pod wzgledem parametrow przyszlego DZ (najwiecej
    pozostawionego rodzimego gruntu ktory przewodzi lepiej cieplo od gruntu
    ruszonego), niestety bedzie najdrozsza i bedzie najdluzej trwala :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2013-09-08 11:16:25
    Od: "Konrad W." <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 10:41:36 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > pozostawionego rodzimego gruntu ktory przewodzi lepiej cieplo od gruntu
    >
    > ruszonego), niestety bedzie najdrozsza i bedzie najdluzej trwala :)

    Teoretycznie 2x więcej do wykopania. Nie wiem czy to oznacza 2x więcej pracy i jaka
    jest różnica w kosztach mini- i 'normalnej' koparki.

  • 108. Data: 2013-09-08 11:22:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 11:16:25 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:

    > Teoretycznie 2x więcej do wykopania. Nie wiem czy to oznacza 2x więcej pracy i jaka
    jest różnica w kosztach mini- i 'normalnej' koparki.

    Mini 60-80 pln / h, normalna 80-120 pln / h. Im ciezsza glina i lzejsza mini
    tym roznice miedzy mini, a normalna w czasie wykopu beda wieksze :) Mysle,
    ze mini rzedu 2,5-3t wykopie tak samo szybko jak ta duza.. Tylko ze mini
    wykopie rowek 30-40cm na jedna rure, a duza 80cm na dwie, wiec faktycznie
    znaczy to 2 x szybciej :-)

    Ja bym wzial "srednia" (czyli zaden ostrowek czy inny przezytek tylko jakas
    nowoczesna koparkoladowarka) z lyzka 80cm i to wyjdzie IMHO najoptymalniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2013-09-08 12:13:09
    Od: "Konrad W." <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 11:22:32 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > nowoczesna koparkoladowarka) z lyzka 80cm i to wyjdzie IMHO najoptymalniej.

    A czy takiemu 'koparkowemu' wystarczy ogólnie plan kopania narysować czy jak krowie
    na rowie: rysunek, skąd dokąd, itd?

  • 110. Data: 2013-09-08 12:25:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 12:13:09 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:

    > A czy takiemu 'koparkowemu' wystarczy ogólnie plan kopania narysować czy jak krowie
    na rowie: rysunek, skąd dokąd, itd?

    Koparkowy to czlowiek, nie program, a kazdy czlowiek jest inny :-)
    Jeden wszystko zrozumie bez slow, a nad drugim nawet jak bedziesz stac
    to zle zrobi ;) Zalezy jak trafisz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.