  • 41. Data: 2011-01-05 22:08:40
    Temat: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiem Wam obu, bo jakis wywod o rurach i wymiennikach przeciwpradowych.

    > Taka temp. spalin pokazywal mi instalator uruchamiajacy kociol. Nie

    > widzialem w tym nic dziwnego, bo komin z drugiej strony sciany jest ledwo

    > cieply. Dobranoc.

    > Pozdro.. TK

    Pokazał Ci to co chciałeś zobaczyć. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

  • 42. Data: 2011-01-05 22:11:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Maniuś, co brałeś ?

    Zachłysnął się glikolem z solarów.

    Interpolując rzetelność i prawdomówność Mańka do wątków o solarach,
    potwierdza się moje zdanie o nich.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 43. Data: 2011-01-05 22:51:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pokazał Ci to co chciałeś zobaczyć. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę
    > tłuką.

    Jakis dziwny masz sposob prowadzenia dyskusji. Jak pamietam te o wezykach do
    baterii to na bacznosc nalezy Ci only przytakiwac i moze niech tak zostanie.
    Zastanow sie tylko przy okazji, kiedy uruchamia sie kociol i mierzy temp.
    spalin i czy w ogole moze to byc argument sprzedazy biorac pod uwage te
    zaleznosci.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2011-01-05 23:03:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zachłysnął się glikolem z solarów.
    >
    > Interpolując rzetelność i prawdomówność Mańka do wątków o solarach,
    > potwierdza się moje zdanie o nich.

    Oj stary, Ty masz naprawde cos z polityka i jakies problemy maniakalne. W
    ostatniej dyskusji grzales wode do 75C, pare tygodni wczesniej do 45C a
    latem do 37C. Moja prawdomownosc to nieskalany krysztal w porownaniu z
    Twoja. Ciebie w ogole w dyskusjach nie bierze sie pod uwage bo Twoje prawdy
    sa tak plynne jak woda w kranie, w kazdej dyskusji inne a konsekwencja tak
    lotna jak para z czajnika.
    Kupiles juz moze zestaw solarny za 4000zl jaki Ci tu znalazlem i ktory Tobie
    mial sie oplacac? A moze teraz juz sie nie oplaca? :-))
    A i postawilem przed monitorem wycieta z kartonu kukle z kiwajaca glowa, te
    z filmu o kosmitach i kapuscie. Pamietasz ktora?? :-))

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2011-01-05 23:15:39
    Od: wolim <n...@t...pl>

    To co piszesz, to taki teoretyczny bełkot... Każda instalacja jest inna.
    Gaz bywa bardziej lub mniej kaloryczny, węgiel tym bardziej. Wystarczy,
    że węgiel będzie leżał pod chmurką i mocno zawilgotnieje - kaloryczność
    się zmienia. Jeden lubi w domu temperature 23 stopnie, drugi 17. Jeden
    potrafi użytkować piec tak, że go żyłuje do ostatniego procenta
    sprawności, drugi ma to gdzieś lub nie potrafi. Inna sprawa, że
    producenci kotłów podają różne sprawności - a jak Ty sprawdzisz te dane?

    Owszem, w laboratoryjnych warunkach Twoje obliczenia mogą mieć jakiś
    sens i teoretycznie, być może, różnice między gazem a węglem powinny
    wychodzić zgodnie z Twoimi obliczeniami... ale teoria swoje, a życie
    swoje. Jednemu taniej wyjdzie grzać gazem, innemu węglem, a jeszcze ktoś
    inny będzie grzał tylko kominkiem. Każdy ma swoje upodobania, swój tryb
    dnia, jeden lubi zimno w nocy a ciepło w dzień, drugi na odwrót. W
    każdej z tych sytuacji inaczej będzie się spisywało źródło ciepła.

    Pzdry,
    MW

  • 46. Data: 2011-01-05 23:20:44
    Temat: Re: Por?wnanie ekogroszku do gazu.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-01-05 19:52, Maniek4 pisze:
    > A np. przedmuchy na podtrzymanie uwzgledniles?
    > Z tego co widze po wypowiedziach roznych uzytkowanikow nie tylko w tym
    > watku, roznice kwotowe wcale nie sa jakies zauwazalnie duze. Ktos tu pisale
    > nawet o 700kg na podgrzewanie CWU latem. Jak by nie liczyl, bez CO latem
    > powinno pojsc znacznie mniej.

    Przedmuchy latem sprawiają, rzeczywiście, że grzanie cwu jest kompletnie
    nieopłacalne - a to z tej przyczyny, że pompka od cwu nie chodzi non
    stop i ciepło ucieka w komin. W zimie przedmuchy nie mają wpływu na
    sprawność, bo pompka od c.o. chodzi non stop, więc ciepło z przedmuchu
    nie idzie w komin tylko dogrzewa wodę w instalacji.

    Pzdry,
    Mw

  • 47. Data: 2011-01-05 23:25:12
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego spaliny nie mogą mieć
    temperatury niższej niż temperatura powietrza w domu?

  • 48. Data: 2011-01-05 23:35:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego spaliny nie mogą mieć
    > temperatury niższej niż temperatura powietrza w domu?

    Nie bardzo wiem o czym ma byc ta dyskusja? Mam tu wymyslac dziwne teorie na
    dowod czegos tam? Temperatura zmierzona to fakt z ktorym sie nie dyskutuje,
    pozostaje kwestia Waszej wiary lub niewiary. Uruchomienie kotla odbywalo sie
    w pazdzierniku roku 2009. Temperatura w domu raczej nie przekraczala 10C a
    sam kociol jest z zamknieta komora spalania. Jaka jest temp. spalin kotla
    weglowego na rozruchu?

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2011-01-05 23:44:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > i ciepło ucieka w komin. W zimie przedmuchy nie mają wpływu na sprawność,
    > bo pompka od c.o. chodzi non stop, więc ciepło z przedmuchu nie idzie w

    To prawda, ale rozpatrujac sprawnosc sezonowo a nie wylacznie miesiacami
    zimowymi to przedmychy moga sprawnosc obnizac, choc to zalezy tez od sposobu
    sterowania temp. w domu. Zamkniecie zaworu mieszajacego sprawia, ze
    przedmuch idzie w komin. Wylacznie pomp obiegowych to samo.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2011-01-06 03:36:26
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > dnia, jeden lubi zimno w nocy a ciepło w dzień, drugi na odwrót. W

    > każdej z tych sytuacji inaczej będzie się spisywało źródło ciepła.

    Jest na Ziemi niewiele osób ktore mogą palić w piecach banknotami. Ale cala
    reszta potrzebująca ogrzewania chce to zrobić jak najtaniej. Piszesz o
    upodobaniach. Masz rację ze są rożne. Ci co więcej zarabiają kupią droższy
    nośnik bo czas potrzeby na bujanie się z tanim, czyli pracochłonnym, potrafią
    lepiej wykorzystać. Biedniejsi kupią tańszy nośnik. Ale i jedni i drudzy chcieli
    by mieć jak najmniejsze zużycie. Ceny nośników wynikają nie z kalkulacji i
    godziwego zysku a z tego ile klient może za niego zapłacić. Wszystkie ceny są
    oparte na tej regule. Każdy chciałby jak najwięcej zaoszczedzić na ogrzewaniu.
    Bo w efekcie każdy pali w piecu pieniędzmi które zarobił albo ukradł. Dobrze że
    sa takie dyskusje. Można sobie wyrobić powierzchowny pogląd na temat sposobów
    ogrzewania oraz oszczędzania energii. Mnie rozważania na ten temat bardzo
    interesują. Czeka mnie przebudowa ogrzewania w mieszkaniu. Szykuję się do tego
    ponad dwa lata. Pomimo że mam gaz z rury będę ogrzewał peletem i alternatywnie
    brykietami. Mam gdzie je składować w domu. Piec zrobię sam, nie ma w sprzedaży
    takiego który by mnie zadowolił, wszystkie pomimo wysokich cen mają za małą
    sprawność. Potzrebuję z opalu wykorzystać prawie całą energie a nie tylko w
    porywach 70%. Na wiosnę zaczynam go robić. Oprócz pieca będą jeszcze takie
    kwiatki jak dodatkowy grzejnik w łazience zasilany wodą z pralki. To mam już
    zrobione. Nie po to grzeję ponad 10 litrów wody do 50 albo 60 stopni żeby ją
    wyrzucić. Wykorzystam dodatkowo wodę z wanny. Zamiast od razu ją wylać do
    kanalizacji przepompuję do zbiornika i zasilę nią coś w rodzaju podłogówki w
    przedpokoju. Powinno to dać jakieś 700 złotych oszczędności rocznie. Uważam ze
    warto bo zwróci się po kilku latach.