  • 331. Data: 2018-06-27 09:20:22
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Jun 2018 22:16:04 +0200, collie wrote:
    > Teściowa i teściowa. Przecież to Twoja druga matka. Co, teściowo do niej
    > mówisz? Trochę szacunku, zięciu.

    Mówić? Do teściowej???

    Mateusz

  • 332. Data: 2018-06-27 10:57:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 00:51:49 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Pisałem ogólnie.
    > Natomiast znam dwa przypadki związane z ZUS-em. W obu prawie to samo.

    Ja sam miałem "przypał" z ZUSem. Przez wiele lat miałem ułamek etatu na
    uczelni. Przez wiele lat - wynagrodzenie tam przekraczało minimum, więc
    z działalności nie płaciłem ubezpieczeń emerytalnych/rentowych, tylko samo
    zdrowotne. Któregoś roku podnieśli wynagrodzenie minimalne na tyle, że
    moje wynagrodzenie było od niego niższe. No to przyklepałem sobie
    dodatkową umowę zlecenie tak, że suma wynagrodzeń przekraczała minimum,
    po wcześniejszym podpytaniu ZUSu i dwóch księgowych. Po kilku latach
    okazało się, że te wynagrodzenia się nie łączą i powinienem płacić
    pełne składki. Tyle dobrze, że w sumie trwało to "tylko" ok. 3 lat, bo
    z tego ułamka etatu ostatecznie zrezygnowałem ale i tak kosztowało mnie
    to cicra jebałt 20k składek plus z 10-12k odsetek. Bo zus sobie sprawę
    przemyślał i dostosował prawo do tego, żeby ukarać tysiące podobnych
    do mnie :)

    Już nie mówię o zmianie prawa wstecz które się odbyło w zeszłym bodaj roku,
    przy którym ZUS zarządał od wielu przedsiębiorców dodatkowych składek
    za wiele lat wstecz - za podwójne umowy zlecenie (z jednej się opłacało
    składki, z drugiej nie). No sorry - takie było prawo i nikt, kto je
    wykorzystywał nie był złodziejem. Złodziejem jest zus, który nagle zaczyna
    interpretować przepisy odwrotnie i na swoją korzyść.

    --
    Adam Sz.

  • 333. Data: 2018-06-27 11:12:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.06.2018 09:20, Mateusz Viste pisze:

    > Mówić? Do teściowej???

    A co Ty, z Hameryki przyjechałeś? W polskiej kulturze zięć/synowa zwraca
    się do teściowej - "mamo". I tego się trzymaj w naszym kraju. A starzy górale
    powiadają: chcesz wiedzieć jaka będzie twoja żona, popatrz na jej matkę.

  • 334. Data: 2018-06-27 11:23:55
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Zlodziej zawsze znajdzie jakies wytlumaczenie. Jak sa jakies zasady to nalezy ich
    przestrzegac. Masz projektor w firmie to drugi kup do domu jak sie idea posiadania
    projektora podoba.

    To może przypomnij świętoszku jak sprzedawałeś mieszkanie w bloku i
    pomalowałeś klatkę schodową żeby oszukać kupców co do stanu technicznego
    budynku. Jakie masz wytłumaczenie?

    M.

  • 335. Data: 2018-06-27 11:33:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Jun 2018 11:23:55 +0200, MK

    > To może przypomnij świętoszku jak sprzedawałeś mieszkanie w bloku i
    > pomalowałeś klatkę schodową żeby oszukać kupców co do stanu technicznego
    > budynku. Jakie masz wytłumaczenie?

    Trzeba jeszcze zapytać tego świętoszka
    o pelet w MIESZKANIU i trucie nim ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 336. Data: 2018-06-27 21:45:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 10:57:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > z tego ułamka etatu ostatecznie zrezygnowałem ale i tak kosztowało mnie
    > to cicra jebałt 20k składek plus z 10-12k odsetek

    I tak plus jeszcze jakas dotkliwa kara powinno się kończyć takie cwaniakowanie.
    Zamiast normalnie płacić tyle ile płacić trzeba kombinowałes z jakimiś fikcyjnymi
    etatami i ZUS Tobie za to podziękował;) I w tym kierunku to powinno zmierzać to jest
    szansa na normalność

> [...]
    > wykorzystywał nie był złodziejem. Złodziejem jest zus, który nagle zaczyna
    > interpretować przepisy odwrotnie i na swoją korzyść.

    Złodziejem jest własnie taki kombinator
    Teściu i mój ojciec też kika lat temu pracowali w firmie ochroniarskiej która własnie
    miała firmę córkę i własnie w jednej miał umowe na bodajże 200zł a w drugiej
    najniższa krajową. Składki płacili od tych 200zł. Oszustwo i zwykłe kombinatorstwo
    nawet jak to bylo zgodne z ówczesnymi interpretacjami.
    Bo raczej nikt powazny nie powie że posiadanie takiej firemki córki która zatrudniała
    za 200zł miało jakiś sens biznesowy oprócz dymania zusu i moze us.
    Tak samo zreszta jak Twój etat-który pewnie służyl tylko do
    "optymalizacji"(delikatnego słowa użyłem);)

  • 337. Data: 2018-06-27 21:52:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 19:36:59 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    kupuje na firme to jest to nieuczciwe.

    > Bo kogutek to stary komuch, esbek i on nigdy nie zrozumie, że
    > prowadzenie własnej działalności gospodarczej to praca przez 24 godziny
    > na dobę, także i w domu, a odpowiada się całym swoim majątkiem.

    Dziwnym trafem jednak najczęściej podczas próby egzekucji czegokolwiek od takiego
    przedsiębiorcy kończy się "egzekucja bezskuteczna, brak majątku"
    Mama ma już ładnych parę lat na kika tysięcy nakaz sądowy własnie na takiego
    biznesmena za zaległe wynagrodzenie. Takich przypadków znam zreszta wiecej
    A ci biznesmeni dalej swoje biznesy prowadzą i mają się całkiem dobrze tylko wszytko
    na innych poprzepisywane.

  • 338. Data: 2018-06-27 21:58:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 21:45:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I tak plus jeszcze jakas dotkliwa kara powinno się kończyć takie cwaniakowanie.

    Czyli postępowanie według i zgodnie z istniejącym prawem to cwaniakowanie?
    Ciekawy punkt widzenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 339. Data: 2018-06-27 21:59:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 21:29:56 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Podałem Ci prosty, z życia wzięty przykład. Kupiłbyś ten TV (lub projektor
    > :-) ) na fakturę (gdybyś miał firmę) gdybyś musiał na nim o 21.27
    > wyświetlać sesję VPN klienta czy inne Excele?
    > To byłoby uczciwe czy nie?

    A jeśli to jest ....dziesięcio calowy "ujfhd 8k" tv za 30tys wiszący w
    reprezentacyjnym miejscu w salonie to jest uczciwe czy nie?
    Moja żona do fryzjera jeżdzi autem kupionym za własne pieniadze którego nigdzie
    odliczyć nie mogła i paliwa w żadne koszty wrzucić nie moze. Jakiś czas temu była tu
    dyskusja o zonie przedsiębiorcy która do fryzjera jedziła autem którego raty
    leasingowe w koszty były wrzucane a i paliwo pewnie tak samo. Plus wszystkie inne
    dopuszczalne odliczenia
    Jest to uczciwe czy nie?

  • 340. Data: 2018-06-27 22:02:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 21:59:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A jeśli to jest ....dziesięcio calowy "ujfhd 8k" tv za 30tys wiszący w
    reprezentacyjnym miejscu w salonie to jest uczciwe czy nie?

    Zależy, czy używasz do swojej działalności.

    > Moja żona do fryzjera jeżdzi autem kupionym za własne pieniadze którego nigdzie
    odliczyć nie mogła i paliwa w żadne koszty wrzucić nie moze.

    Może - wszyscy mamy takie same prawa. Wystarczy, że założy działalność :)
    Tylko szybko się okaże, że koszty które musi ponosić są znacznie wyższe
    od tego, co zaoszczędzi na takich odliczeniach ;)

> [...]
    > jedziła autem którego raty leasingowe w koszty były wrzucane a i paliwo
    > pewnie tak samo. Plus wszystkie inne dopuszczalne odliczenia

    Coś, co jest zgodne z prawem - jest uczciwe. Prawo dopuszcza użytkowanie
    samochodu firmowego do celów prywatnych pod warunkiem odliczania jedynie
    50% VATu. Jeżeli odlicza 50% vat - jest uczciwie i zgodnie z prawem. Jeżeli
    odlicza 100% vatu - jest nieuczciwie i niezgodnie z prawem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.