  • 41. Data: 2014-01-25 16:23:23
    Temat: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 15:59:47 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    miejscu nie wystąpią warunki do wykroplenia się wody. Ona może wykroplić się tylko na
    przegrodzie. Jeśli przekazywanie ciepła będzie odbywało się na dostatecznie dużej
    drodze to w żadnym miejscu nie ma prawa powstać taka różnica temperatur pomiędzy
    ciepłym powietrzem a przegrodą żeby był osiągnięty punk rosy. Coś takiego
    dyskwalifikuje w przedbiegach wymienniki krzyżowe. W kazdym wymienniku
    przeciwpdądowym po przekroczeniu jakiegoś granicznego dla konkretnego wymiennika
    przepływu powietrza i różnicy temperatur powietrza zimnego i ciepłego woda się
    wykropli. Jeśli producent napisał że rekuperator ma maksymalną wydajność 500m3/h i
    odzysk na poziomie 60% to ma mieć ten odzysk w zakresie temperatur pracy jaki podaje.
    A nie dopiero wtedy jak się puści na najmniejszy przepływ i jeszcze przydusi dolot bo
    na zewnątrz jest -15. Bo wtedy trzeba uzupełnić ubytek powietrza tym z zewnątrz,
    czyli go ogrzać. A to wypacza idee rekuperacji. Jak dołożyć do tego konieczność
    elektrycznego podgrzewania rekuperatora żeby nie zamarzł to wychodzi że on nie
    oszczędza energię a jest jej konsumentem w ilości większej niż oszczędza. Warunek
    bycia rekuperatormi w Polsce spełniają urządzenia o bardzo dużych wymiennikach
    przeciwprądowych. Taki mamy klimat :-). Czyli z 10 razy droższe od popierółek za 3
    tysiące z krzyżowym wymiennikiem ciepła i zamarzające przy -5 przy przepływach
    powietrza na poziomie zaduchu w domu czy mieszkaniu.

    > Pier....sz głupoty.
    >
    > Ty w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz
    >
    > Wytłumacz więc w jaki cudowny i magiczny sposób z tego "wyrzucanego" na
    >
    > zewnątrz powietrza znika para wodna?
    >
    > Poza tym poczytaj na temat wilgotności względnej i bezwzględnej powietrza.

    A kto powiedział że znika? To Ty i jeszcze jeden sobie to wymyśliliście. W dobrym
    wymienniku nie znika ani się nie wykrapla na przegrodzie.

  • 42. Data: 2014-01-25 16:26:34
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 16:09:49 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > I to jest cała prawda o twojej wiedzy na temat rekuperatorów oraz
    >
    > wilgotności i punktu rosy.

    Podaj źródło swojej wiedzy to pokaże Ci gdzie jest błąd. A może nie ma błędu tylko Ty
    nie rozumiesz do końca co tam napisane. Tak czy inaczej pomoc jest Ci potrzebna.

  • 43. Data: 2014-01-25 16:31:40
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Podaj źródło swojej wiedzy to pokaże Ci gdzie jest błąd. A może nie
    > ma błędu tylko Ty nie rozumiesz do końca co tam napisane. Tak czy
    > inaczej pomoc jest Ci potrzebna.

    znajdź sobie "wykres Moliera" najlepiej z jakimś mądrym opisem to się
    nauczysz (może)

    jeffrey

  • 44. Data: 2014-01-25 17:04:00
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 16:31:40 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > znajdź sobie "wykres Moliera" najlepiej z jakimś mądrym opisem to się
    >
    > nauczysz (może)
    >

    > jeffrey

    On nie ma tu zastosowania. Zastosowanie ma prawo że nie istnieje dla żadnej
    wilgotności względnej powietrza żadna temperatura dodatnia powietrza żeby była niższa
    od temperatury punktu rosy dla danej wilgotności. Amen.

  • 45. Data: 2014-01-25 17:10:52
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > żadnej wilgotności względnej powietrza żadna temperatura dodatnia
    > powietrza żeby była niższa od temperatury punktu rosy dla danej

    ha ha tylko czemu moje okna o tym nie wiedzą
    i jeszcze czy istnieje powietrze o wilgotności względnej 200%?

    jeffrey

  • 46. Data: 2014-01-25 17:17:51
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 17:10:52 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > ha ha tylko czemu moje okna o tym nie wiedzą
    >
    > i jeszcze czy istnieje powietrze o wilgotności względnej 200%?
    >

    > jeffrey

    Sugerujesz że temperatura szyb na których skrapla się woda z powietrza jest wyższa od
    temperatury powietrza w pomieszczeniu? Ciekawa teoria.

  • 47. Data: 2014-01-25 17:40:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Sugerujesz że temperatura szyb na których skrapla się woda z
    > powietrza jest wyższa od temperatury powietrza w pomieszczeniu?
    > Ciekawa teoria.

    ale to ty sugerujesz że powierzchnia wymiennika ma temp wyższą niż
    temp powietrza przez niego przepływającego tyle że to się kłóci z ideą
    schładzania nie sądzisz?

    jeffrey

  • 48. Data: 2014-01-25 19:42:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >A kto powiedział że znika? To Ty i jeszcze jeden sobie to wymyśliliście. W
    >dobrym wymienniku nie znika ani się nie wykrapla na przegrodzie.

    fizyka mówi ze jak temperatura spadnie ponizej pewnego poziomu to woda MUSI
    sie wykroplic i tego sie uniknąc nie da, a zadna kontrukcja wymiennika nic
    tu nie pomoże.

    b.

  • 49. Data: 2014-01-25 20:03:24
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 19:42:13 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > sie wykroplic i tego sie uniknąc nie da, a zadna kontrukcja wymiennika nic

    Poziom o którym piszesz nie jest stały. Zmienia się razem z wilgotnością i
    temperaturą. Ciśnienie w rekuperatorze można pominąć. W przyrodzie nie istnieje
    sytuacja żeby punkt rosy był przy wyższej temperaturze niż takiej jaka akurat jest.
    Zawsze potrzebne jest ochłodzenie. W jednej sytuacji punkt rosy będzie oddalony w dół
    o kilkanaście stopni a winnej sytuacji poniżej stopnia. Ale zawsze jest rezerwa.

  • 50. Data: 2014-01-25 20:38:56
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 17:40:24 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > ale to ty sugerujesz że powierzchnia wymiennika ma temp wyższą niż
    >
    > temp powietrza przez niego przepływającego tyle że to się kłóci z ideą
    >
    > schładzania nie sądzisz?
    >

    > jeffrey

    To czy ma wyższą czy niższą zależy po której stronie robiony jest pomiar. Po stronie
    ciepłej będzie miała niższą niż przepływające powietrze po stronie zimnej wyższą niż
    przepływające powietrze. Jak by tak nie było nie następowało by przekazywanie ciepła.
    Kluczowe do roszenia przegrody jest to czy różnica temperatur pomiędzy powietrzem a
    przegrodą po stronie oziębianej w zimie będzie dostatecznie duża żeby z powietrza
    wykropliła się woda. W odpowiednio dużym wymienniku się nie wykropli bo nie będzie
    spełniony warunek różnicy temperatur. I to nie chodzi o różnicę temperatur pomiędzy
    wlotem a wylotem rekuperatora w pomiędzy na przykład 145 i 147 milimetrem od wlotu. W
    miarę oziębiania powietrza od temperatury na wejściu po stronie ciepłej a miejscem w
    którym woda nie moze występować w fazie ciekłej rożnica temperatur robi się coraz
    mniejsza. Na początku może to być kilka stopni a okolicach zera poniżej stopnia. Ale
    zawsze ta różnica jest. I wymiennik musi być tak skonstruowany żeby przy tak malej
    różnicy temperatur woda z powietrza nie wyszła. Jest to możliwe pod warunkiem że
    wymiennik będzie miał dużą powierzchnię ( kubatura pomieszczenia /2,5-3) i będzie
    przeciwprądowy. Urządzenie z małym krzyżowym wymiennikiem spokojnie można nazwać
    schładzaczem powietrza z osuszaniem powietrza wypuszczanego do atmosfery. Mam
    osuszacz z suszarki do wypranych rzeczy. To wymiennik ciepła krzyżowy. Są tam dwa
    spore wentylatory odśrodkowe. Jeden obieg nazwijmy go oziębiającym pracuje z jednym
    wentylatorem i pompką wody robiącą mgłę wodną. Mgłą jest porywana przez cug jaki daje
    wentylator i osiada na przegrodach skąd jest usuwana przez osuszanie przepływającym
    powietrzem. Parując odbiera ciepło z przegród i chłodzi powietrze w drugim obiegu
    przelatujące przez wymiennik. Wilgotne w suszarce powietrze styka się z wymiennikiem
    i wykrapla się z niego woda. Woda jest odprowadzana do pojemnika. Skitrała się
    suszarka marki MIELE i zanim ją wyrzuciłem to wybebeszyłem to ustrojstwo. Puszczone
    poza suszarką schłodziło przepływające przez nie powietrze z 27 stopni do 8 stopni.
    Ilość schłodzonego powietrza wielokrotnie przekracza ilość zimnego powietrza jakie
    produkuje klimatyzator o mocy elektrycznej 1,5kW. Wentylator w tym cudaku pobiera
    100W. Jak w pseudo rekuperatorze zacznie skraplać się woda to on tez musi część tej
    wody odparować i zamiast grzać chłodzi. Teraz na to wpadłem. Wszystkie pseudo
    rekuperatory w których wykrapla się woda i jest potrzeba jej odprowadzania można w
    dupę producentom i sprzedawcom wsadzić. Amen.