  • 311. Data: 2022-01-03 09:21:21
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 2 stycznia 2022 o 23:59:39 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > razy wyższe od średniej europejskiej i kilkakrotnie wyższe w stosunku do
    > krajów w których badania i procedury są bardzo restrykcyjne:
    > Skandynawia, kraje niemieckojęzyczne, Francja.
    >
    > Dla porównania masz także cały świat. Afryka, Ameryka południowa, Rosja
    > z przyległościami, Azja - tam w większości krajów albo w ogóle nie ma
    > przeglądów, albo są traktowane bardzo łagodnie i tam statystyki
    > jednoznacznie wskazują, że liczba śmiertelnych wypadków jest
    > kilkakrotnie wyższa niż w krajach w których przeglądy są wymagane i są

    Tylko nie wynika z tego jeszcze żadna korelacja między przeglądami a ilością wypadków
    śmiertelnych ;)
    Kraje te mają znacznie lepszą infrastrukturę drogową i wysokimi mandatami, siecią
    fotoradarów itp wymusili w miarę respektowanie przepisów drogowych.
    Po aktualnej podwyżce mandatów u nas też się raczej poprawi w tym roku ... ;)

  • 312. Data: 2022-01-03 09:53:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Jan 2022 23:59:37 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Wszystkie kraje europejskie wymagają przeglądów i w stanowczej
    > większości krajów europejskich, przeglądy są dość restrykcyjne.

    USA nie wymaga żadnych przeglądów i żyją. To mialem na myśli od
    samego początku a ty męczysz te swoje teorie z jakimiś demoludami
    europejskimi. Kraj najbardziej zmotoryzowany na świecie, na prowincji
    liczba jeżdżących trupów prawie równa się z liczbą aut nowych. 30
    stanów nie wymaga żadnych badań, niektóre wymagają testu spalin (z
    OBD2 a nie z rury, wkładanie komuś coś w rurę jest traktowane jak
    ograniczenie jego wolności).

    --
    Marek

  • 313. Data: 2022-01-03 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > kilkakrotnie wyższe w stosunku do krajów w których badania i
    > procedury są bardzo restrykcyjne: Skandynawia, kraje

    Naprawde uważasz ze w Polsce przeglądy sa mało restrykcyjne?
    To ja chyba w jakies złe miejsca jezdze bo mam wrazenie ze jedyne czego
    sie jeszcze nie czepiaja to dokładnego badania składu spalin.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 314. Data: 2022-01-03 16:21:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 09:21, WS pisze:

> [...]
    fotoradarów itp wymusili w miarę respektowanie przepisów drogowych.
    > Po aktualnej podwyżce mandatów u nas też się raczej poprawi w tym roku ... ;)

    Ale chwila moment. Przecież tu nie rozchodzi się o przeglądy tylko
    stosowanie i wymaganie procedur i norm oraz ich egzekwowanie. Cały wywód
    o samochodach był bezpośrednim odniesieniem do wymagań elektrycznych
    instalacji i miał dowodzić, że niska śmiertelność przy porażeniach
    prądem nie jest efektem narzucanych norm i ich egzekwowania.

    Jednak jak pokazują statystyki - tam, gdzie prawo jest liberalne lub
    wręcz w ogóle nie jest egzekwowane to statystyki są o wiele gorsze.

    Natomiast tam, gdzie to prawo jest zaostrzone i egzekwowane, tam
    statystyki są o wiele lepsze.

  • 315. Data: 2022-01-03 16:28:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 09:53, Marek pisze:

> [...]
    > stanów nie wymaga żadnych badań, niektóre wymagają testu spalin (z
    > OBD2 a nie z rury, wkładanie komuś coś w rurę jest traktowane jak

    I dlatego mają 2,5 razy więcej ofiar śmiertelnych niż w Europie.

    Kręcisz jak najęty.

  • 316. Data: 2022-01-03 16:38:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 13:59, Budzik pisze:
> [...]
    > To ja chyba w jakies złe miejsca jezdze bo mam wrazenie ze jedyne czego
    > sie jeszcze nie czepiaja to dokładnego badania składu spalin.

    Są coraz bardziej restrykcyjne, ale jest jeszcze spora liczba stacji
    diagnostycznych, gdzie przeglądy przechodzą praktycznie wszystkie auta,
    nawet te, które już prawie całkiem nie mają progów czy podłogi.

    Dla porównania mam obraz w Niemczech, gdzie kilkuletnie samochody nie
    przechodzą badań, które są bardzo drobiazgowe. Auto BMW, po wymianie
    uszkodzonego silnika, w komputerze silnika pozostał jakiś kod błędu,
    którego kontrolka check nie wykazywała. Auto nie przeszło przeglądu i
    pomimo, że dla diagnosty było to raptem naciśniecie jednego klawisza w
    komputerze to kazał jechać do firmy, która wymieniała silnik, aby ten
    błąd usunęli. Dopiero jak błąd został usunięty, auto przeszło przegląd.
    Przeglądy są tak drobiazgowe, że nawet czepiają się takich pierdół jak
    przyciski otwierania/zamykania szyb czy urwanych wewnątrz gałek.

    Stąd też Niemiec woli sprzedać Turkowi czy Polakowi auto, które jest
    lekko puknięte niż bujać się z przeglądami.

  • 317. Data: 2022-01-03 17:19:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Jan 2022 16:28:09 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > I dlatego mają 2,5 razy więcej ofiar śmiertelnych niż w Europie.
    > Kręcisz jak najęty.

    Jasne bo nie mają przeglądów lol, jak zwykle pierdolisz jak
    potłuczony.

    --
    Marek

  • 318. Data: 2022-01-03 17:24:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Jan 2022 16:21:30 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Jednak jak pokazują statystyki - tam, gdzie prawo jest liberalne
    > lub
    > wręcz w ogóle nie jest egzekwowane to statystyki są o wiele gorsze.

    Lol, Nie ma ścisłej i stałej korelacji bo to zależy od czynników
    kulturowych.

    > Natomiast tam, gdzie to prawo jest zaostrzone i egzekwowane, tam
    > statystyki są o wiele lepsze.

    Rotlf!

    --
    Marek

  • 319. Data: 2022-01-03 17:26:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 16:28:14 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]

    > wręcz w ogóle nie jest egzekwowane to statystyki są o wiele gorsze.
    >
    > Natomiast tam, gdzie to prawo jest zaostrzone i egzekwowane, tam

    Wg mnie to jest dużo bardziej skomplikowane:

    Przeglądy to w sumie pic na wodę, mały wpływ na bezpieczeństwo - raczej rzadko
    słyszymy o wypadku z powodu niesprawności pojazdu, za to co jakiś czas mamy "newsy"
    na temat zatrzymanych przez "krokodylki" pojazdów w stanie agonalnym... autobusy,
    TIRy... ;)
    Główna przyczyna wypadków to olewanie przepisów i zdrowego rozsądku :( na to pomaga
    tylko bat w postaci wysokich mandatów, kosztów ubezpieczenia (wzrost za wypadkowość,
    punkty...) i skuteczność w namierzaniu przez policje... Przechodziły to już chyba
    wszystkie kraje zachodu... nie jest tak, że akurat Polacy są wyjątkiem... w Holandii
    np. kasa z mandatów za prędkość szła w całości na policję i dalsze ściganie... nie
    mieli co z nią robić, kupowali porsche jako radiowozy... ;) ;)
    Jak na początku lat ~90tych pracowałem z pół roku we Francji, to jeździli jak my
    dzisiaj... limit alko mieli 0.8promila i jakoś to działało, dopiero drastyczne
    zwiększenie kar spowodowało zmniejszenie się ilości wypadków i ofiar.
    Ale można przegiąć w drugą stronę (USA), tam policja "wszystko" wyłapuje ;) nic nie
    wolno - nawet szybka zmiana pasów na wielopasmowej drodze jest uznawana za
    "niebezpieczna jazdę". W efekcie oduczyli się jeździć ;) np. native sp. z którą
    miałem ostatnio angielski twierdzi, że w PL nie jeździ samochodem, bo się boi, u nas
    nie da się ;) np. na skrzyżowaniu gdy skręca w prawo to piesi maja zielone - jak żyć?
    ;) U nich wszystko staje, zielone maja piesi... a u nas "kolizyjnie"...

  • 320. Data: 2022-01-03 18:28:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.12.2021 o 11:30, Uzytkownik pisze:

    > Poza tym wielkie blokowiska w większości są przerabiane. W starych
    > budynkach wielorodzinnych sukcesywnie są przerabiane WLZ-y na 5-żyłowe,
    > a same mieszkania sukcesywnie modernizują lokatorzy, a takie
    > modernizacje muszą być uzgadniane z zarządem, który daje wytyczne jak ma
    > być dokonana modernizacja. Stare rozdzielnice są wymieniane na nowe.

    Ale jak ładnie bredzisz :] Blokowiska, szczególnie te, które powstawały
    w latach 70' w ogóle nie są przerabiane i nikt nie wymienia tam całej
    instalacji w mieszkaniu. Sporadyczne przypadki a co ciekawe nie ma to
    nic wspólnego z większym bezpieczeństwem. Jeśli chodzi o skalę, to jest
    to ok 80% wszystkich blokowisk w Polsce, łącznie z blokami po PGR gdzie
    nie stosowało się w ogóle instalacji 3 żyłowej.

    > W WLZ-ach prowadzi się przewody L1, L2, L3, N i PEN. Wszystko po to, aby
    > lokatorzy mogli bezproblemowo przejść ze starych układów "zerowania" lub
    > "uziemienia" na ochronę TN-S.

    Brednia na kółkach :]

    > W nowych WLZ-ach fazy to fazy. Przewód PEN zastąpił dotychczasowy
    > przewód "zerowy", dzięki czemu wszystkie stare układy w mieszkaniach z
    > "zerowaniem" są nadal z "zerowaniem" do czasu modernizacji instalacji we
    > wszystkich mieszakaniach, a każdy, kto obecnie dokonuje modernizacji ma
    > obowiązek podłączyć się do przewodu N ze swoim N, a do przewodu PEN ze
    > swoim PE. Z czasem jak wszyscy lokatorzy dokonają modernizacji swoich
    > instalacji mieszkaniowych to przewód PEN w WLZ stanie się z automatu
    > przewodem PE.

    Buehehe, ciekawe jak to zrobią skoro nikt nie wykonuje dla każdej klatki
    osobno uziemienia a ciągnięcie piwnicami samego PE to by był dziwnoląg
    :) gdzie zgodnie z zasadami nie można tego łączyć szeregowo przy tej
    liczbie odbiorców :D

    > Jeżeli chodzi o uziemienia to w blokach budowanych od lat 50-tych
    > zeszłego wieku były budowane uziemienia o wyjątkowo bardzo dobrych
    > parametrach, bo budowano uziemienia fundamentowe.

    Misiu, ja piszę o eksplozji blokowisk z czasów Gierka i nawet później :>

    Nie było wtedy żadnych przepisów na ten temat, które miałyby obowiązywać
    w prawie budowlanym. Uziemienie? Zapomnij.

    > W naszych zasobach, którymi się opiekuję, pozostały już tylko nieliczne
    > budynki w których jeszcze nie dokonano takich przeróbek WLZ-ów, ale i w
    > tych budynkach są one już zaplanowane do przeróbki na najbliższe 2-3 lata.

    Widocznie nigdy nie byłeś w Wawie, Poznaniu, Krakowie...itp

    > Tak więc nie pierdziel głupot i "nie ucz ojca dzieci robić". Tu akurat w
    > odróżnieniu od Ciebie mam wiedzę, gdyż m.in. zajmuję się badaniami
    > skuteczności ochrony przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej. Dlatego
    > muszę znać całą instalację w blokach i wieżowcach.

    Może masz wiedzę, nawet z książek ale doświadczenie masz na poziomie
    uziemienia, czyli zerowe.

    > Ale są zapisy, które nakazują doprowadzenia do zgodności z aktualnymi
    > normami instalacji, które są modernizowane.

    Ke? Nie ma prawa które zmusi Kowalskiego do wymiany całej instalacji w
    domu/bloku. Nie kłam.

    > Ale przecież już o tym pisałem. Instalacje starszego typu są użytkowane
    > i badane zgodnie ze starymi przepisami, które istniały w tym czasie,
    > kiedy budowaną daną instalację. Ale instalacja, która jest modernizowana
    > musi być już dostosowana do nowych przepisów. Czego jeszcze nie rozumiesz?

    Bo łżesz. Ktoś sobie robi dodatkowy kabel w pokoju na dodatkowe gniazdo
    i co? Ma wymieniać całą instalację, żeby doprowadzić tam PE? Pojebało?
    Nawet wymiana rozdzielnicy (w sumie nie wiadomo po co) gdzie PE nie ma z
    klatki schodowej, nie nakłada tego obowiązku, skoro z tej klatki
    schodowej do mieszkania leci przewód dwużyłowy.

    > Kolejna Twoja bzdura. Ty nie widziałeś.
    >
    > Ile operacji chirurgicznych widziałeś lub sam przeprowadzałeś?

    Trudno spotkać operację chirurgiczną na ulicy :>

    > Ile razy byłeś w kosmosie?

    W kosmosie nie ma uziemienia :]

    > To, że Ty czegoś nie widziałeś czy nawet o tym nie słyszałeś niczego nie
    > dowodzi, a zwłaszcza tego, że problemu nie ma.

    To raczej Ty masz przywidzenia z tymi wymianami. Coś gdzieś widziałeś i
    był to pojedynczy egzemplarz i od razu uznajesz to za serię :>

    > Kolejne bzdury wypisujesz. Wiele hurtowni nawet nie trzyma przewodów
    > instalacyjnych 2-żyłowych i 4-żyłowych, bo mało kto je kupuje. I jak
    > ktoś potrzebuje i się upiera na takie takie przewody to bardzo często są
    > sprowadzane na indywidualne zamówienie.

    Kurwa, znajomy prowadzi sklep i on mi o tym mówił. W hurtowni to samo.
    Kabel dwużyłowy schodzi podobnie do kabla 3 żyłowego i nic na to nie
    poradzisz :)

    > Wobec tego ustosunkuj do swojej, wcześniejszej wypowiedzi: "Szczerze?
    > Widziałem setki garaży bez dodatkowego uziemienia i żadnego z
    > uziemieniem. Różnicówka już jest high parametrem".
    >
    > Tym zdaniem zawetowałeś moją wypowiedź, że należy zastosować wydzielony
    > i uziemiony przewód PE oraz różnicówkę.

    Pierdolisz. Weto to sprzeciw a tam nie ma żadnego sprzeciwu! Znów masz
    przywidzenia.

    > Skoro zawetowałeś

    Srałeś.

    > Skoro Cavallino chce używać tam urządzeń w I klasie ochronności to
    > powinien wykonać tam instalację z wydzielonym i uziemionym PE.

    No, o to mi chodziło. Ty cały czas gryzmolisz że ma nakaz, obowiązek
    itp. Nie, nie ma.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>