  • 21. Data: 2009-11-08 09:10:12
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > nie mają żadnego kominka:-)
    > jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,
    > kotłownia w salonie, jak to nazywasz, ma miejsce niezależnie od
    > rodzaju kominka, a od intensywności używania, w obydwu rodzajach
    > kominków obsługa sprowadza się, upraszczając, do wrzucania drewna i
    > wybierania popiołu, no i machania tymi wszystkimi wajhami od szybrów i
    > przepustnic, jak jest to jedyne żródło ciepła, to przerób jest duży i
    > czasem w salonie trzeba zgromadzić pokaźną kupkę drewna, żeby nie
    > latać kilka razy, ale to też można estetycznie zagospodarować

    są tacy co chcą mieć kominek dla przyjemności i zapalić sobie wieczorem do
    lampki wina lub koniaku. Kominek jako główne źródl ociepła to bardzo średnie
    rozwiązanie. Lepiej wstawić do kotłowni piec na drewno.

  • 22. Data: 2009-11-08 10:15:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]

    > Do swiadomego podejmowania decyzji nie
    > trzeba miec zadnej z tych rzeczy, inteligentny czlowiek wie co mu jest
    > potrzebne.
    > Sadze tez, ze nie masz domu przykrytego eternitem i to na pewno nie dla
    > tego, ze kiedys juz miales i z tego powodu umarles na raka pluc, by kolejny
    > dom zbudowac juz bez eternitu. To ze nie mamy kominkow z plaszczem wodnym
    > nie znaczy ze nic o nich nie wiemy, o kosztach instalacyjnych i trudnosciach
    > z tym zwiazanych, jak i czestotliwosci korzystania z nich w ogole. Jest
    > wrecz odwrotnie, nie mamy ich bo bardzo dobrze wiemy ze to nic

    to wszystko wyczytałeś z tego co powyżej napisałem? :-)
    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2009-11-08 10:19:51
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > U mnie to nie przekonanie a obserwacje kilku domów z kominkami.

    i z obserwacji kilku domów wyciągasz tak ogólne wnioski? :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 24. Data: 2009-11-08 10:21:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    n.googlegroups.com...

    >i z obserwacji kilku domów wyciągasz tak ogólne wnioski? :-)

    To i tak dobrze, Ty przeciez z wlasnego palucha je wysysasz.

  • 25. Data: 2009-11-08 10:25:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ten oklepany tekst jest prawda.
    > Mam kominek bez płaszcza.
    > Palę i mam zamiar palić okazjonalnie dla przyjemności.
    >
    > Znajomi mają kominki z płasczem i hajcują w nich NON-STOP.
    > Tak w moim rozumieniu maja kotłownie w salonie. Kupy drewna i syf nad
    > którym nie zapanuje najlepsza gosposia.
    >
    > Dziwne że Ci, którzy mają powietrzne nie uskuteczniają takiego palenia.
    > A to za pewne dla tego, że kominek nie jest ich głównym źródłem ciepła.
    > Tak jak u mnie.

    no taaak, a ten co ma kominek wodny, to jest eskimosem, więc wszyscy
    co mają kominki wodne są eskimosami... naprawdę świetną analizę tematu
    zrobiłeś
    a poptrafisz ogarnąć sytuację, kiedy to ktoś z kominkiem powietrznym
    pali non stop, a z wodnym okazyjnie, ciekawe wnioski można z tego
    wysnuć :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 26. Data: 2009-11-08 10:34:43
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 7 Lis, 22:41, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:66dd4c39-a371-44d3-9249-eb4089d15e57@
    f16g2000yqm.googlegroups.com...

    > Wrecz przeciwnie, ale widze, ze kolega myslacy inaczej.

    > Uhm, jestes zatem z "myslacych inaczej".

    dziękuję za tak wnikliwą analizę mojego umysłu... ale to chyba NTG,
    a teraz poproszę jeszcze raz, prosto napisać co ma z czego wynikać:
    że jak ktoś pisze o kominku, to go ma ? :-),
    czy że jak ktoś kupił drogi kominek wodny, to musi w nim palić non
    stop? :-)
    taka dyskretna porada: jak sobie kupiłeś drogi komputer z drogim
    abonamentem na internet, to wcale nie masz obowiązku pisać dużo i nie
    na temat :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 27. Data: 2009-11-08 10:38:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > To mawia mój ojciec który sobie pluje w brodę ze 10 lat temu nie założył
    > jakiegoś innego ogrzewania w remontowanym domu, bo drewno coraz trudniej
    > nosić. Niestety latka nam lecą, dzieci (czyli ja) mają więcej sowich
    > zajęć i nie bardzo ma kto  przygotować drewno tid

    ale drewno do zwykłego kominka też samo nie przyjdzie :-)

    > Dużo więcej machasz, dużo częściej dokładasz, dużo więcej dokładasz
    > drewna,  dużo więcej go przynosisz itd.

    gdzie? w kominku z płaszczem?

    > Ojciec tak ogrzewa ok 120-140m2 nie najlepiej zaizolowanego domu. Wiem
    > co mówię

    no chyba nie bardzo :-)
    co za różnica w noszeniu dewna, dokładaniu, wynoszeniu popiołu w
    przypadku kominka wodnego i powietrznego, może czegoś nie rozumiem

    pozdrawiam
    s_13

  • 28. Data: 2009-11-08 10:43:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > To i tak dobrze, Ty przeciez z wlasnego palucha je wysysasz.

    a sp...laj mi już :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 29. Data: 2009-11-08 10:45:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Co przemawia za płaszczem wodnym, jakie wady i zalety
    > a, co przemawia za kominkiem z nawiewami?
    Skoro dom bedzie ogrzewany kotłem na paliwo stałe to kominek bedzie uzywany
    okazjonalnie zapewne.
    Zrob więc sobie albo kominek tradycyjny otwarty albo kup kominek bez
    płaszcza wodnego. Po co Tobie z plaszczem wodnym jak masz kociol w piwnicy.
    Zrób/kup coś to sie Tobie spodoba i tyle.
    Ja proponuję ładny kominek otwarty np.

    Kris

  • 30. Data: 2009-11-08 11:05:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    k.googlegroups.com...
> [...]

    >a teraz poproszę jeszcze raz, prosto napisać co ma z czego wynikać:
    >że jak ktoś pisze o kominku, to go ma ? :-),

    Matolku, a gdziez ja to napisalem?

    >czy że jak ktoś kupił drogi kominek wodny, to musi w nim palić non
    >stop? :-)

    Bo plaszczem (wodnym), sie nie zaszpanuje, ani zadnego innego pozytku zen
    nie ma jak tylko korzysc ekonomiczna przy intensywnych paleniu w nim.

    >taka dyskretna porada: jak sobie kupiłeś drogi komputer z drogim
    >abonamentem na internet, to wcale nie masz obowiązku pisać dużo i nie
    >na temat :-)

    Poki co wszystkim wypowiadajacym sie wychodzi, ze bredzisz.