  • 1. Data: 2010-01-08 20:06:00
    Temat: mury zew i nosne z czego
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W sumie bylem za ceramika ale sie doczytalem, ze gazobeton np. silka
    lepiej izoluje niz ta ceramika, poza tym jest tanszy, latwiejszy w
    obrobce, i jego budowa pozwala na pozniejsze lepsze wykonywanie
    wszelkich zamocowan.

    Prosze o wypisanie tych co juz zbudowali i mieszkaja: gazobeton czy ceramika

    Podobnie: dachowka ceramiczna czy betonowa (tansza jest)

    czy dla domu 120 m2 i 3 osob warto bawic sie w takie udoskonalenia jak:
    plaszcz wodny na kominku, solary, rekuperator w wnetylacji

    pozdr
    PS
    czy ktos budowal ostatnio cos w gabarytach 120m2 i 40m2 garaz, bez
    piwnicy + poddasze uzytkowe i ile mu wyszly poszczegolne etapy budowy

    architekta wyczailem z 5k - projekt moj od podstaw + wszystkie
    instalacje wszystkie uzgodnienia, bedzie tez inspektoremnadzory z 1500
    za cala budowe

    kierbud wtedy moze byc z ekipa

    czy cena OK??

  • 2. Data: 2010-01-08 22:54:27
    Temat: Re: mury zew i nosne z czego
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    bulba008 <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > lepiej izoluje niz ta ceramika, poza tym jest tanszy, latwiejszy w
    > obrobce, i jego budowa pozwala na pozniejsze lepsze wykonywanie

    Silka nie jest gazobetonem tylko silikatem i jest ekstremalnie
    trudna w obróbce.
    A co do izolacyjności: budujesz ścianę 1W? czy normalnie ocieplasz
    styropianem? Bo jeśli ocieplasz, to co za różnicę Ci sprawiają
    różnice w izolacyjności cieplnej na którymśtam miejscu po przecinku?
    O izolacyjności tak czy tak zadecyduje ten styropian, nie materiał
    ściany.

    > Prosze o wypisanie tych co juz zbudowali i mieszkaja: gazobeton
    > czy
    > ceramika

    To, co Ci się uda taniej/korzystniej załatwić, praktyczne róznice
    między tymi materiałami są naprawde nikłe.

    > Podobnie: dachowka ceramiczna czy betonowa (tansza jest)

    Rzecz gustu. Betonowa jest tańsza, ale dla mnie osobiście o wiele
    brzydsza.

    > czy dla domu 120 m2 i 3 osob warto bawic sie w takie udoskonalenia
    > jak: plaszcz wodny na kominku, solary, rekuperator w wnetylacji

    Rzecz gustu. Jedni sobie bez tego nie wyobrażają domu, dla innych
    jest tozbędne ładowanie kasy w coś, co się niby zwróci, ale kasę
    trzeba wydać na to od razu i to w momencie, kiedy potrzeb na jej
    wydawanie nie brakuje.
    Dla mnie osobiście solary są ekonomicznie nieuzasadnione, płaszcz
    wodny w kominku pozbawia mnie możliwości palenia w nim latem (a
    lubię wieczorem), zastanawiałbym się tylko nad rekuperacją.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-08 23:37:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Sty, 23:54, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

    > Dla mnie osobiście solary są ekonomicznie nieuzasadnione, płaszcz
    > wodny w kominku pozbawia mnie możliwości palenia w nim latem (a
    > lubię wieczorem), zastanawiałbym się tylko nad rekuperacją.

    No co Ty - przeciez mozesz w nim palic tez latem na cele CWU ! :)
    Kominek z plaszczem jest wlasnie lepszy w lato od kominka bez
    plaszcza, bo ten z plaszczem jest (moze byc - moj jest) totalnie
    odizolowany od pomieszczenia - grzeje tyle co przez szybe, zadnych
    kratek, nawiewow etc - wszystko idzie do bufora w piwnicy, a tam
    robisz z tym co chcesz (czyli wpuszczasz do CO lub podgrzewasz CWU).
    Moj ma nawet "firmowe" ubranko z welny mineralnej na calosci :)

    Tak czy inaczej w lato nie odwazylbym sie w nim napalic. W chlodne
    wiosenne lub jesienne wieczory i owszem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-01-09 03:09:54
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    bulba008 pisze:
    > W sumie bylem za ceramika ale sie doczytalem, ze gazobeton np. silka
    > lepiej izoluje niz ta ceramika,

    Jak juz napisano - silk, to nie gazobeton i zdecydowanie nie izoluje
    (cieplnie) lepiej anizeli ceramika :)

    > poza tym jest tanszy, latwiejszy w
    > obrobce, i jego budowa pozwala na pozniejsze lepsze wykonywanie
    > wszelkich zamocowan.

    To wszystko, co powyzej, to opinia o gazobetonie vs ceramika.

    > Prosze o wypisanie tych co juz zbudowali i mieszkaja: gazobeton czy
    > ceramika

    Osobiscie jestem zwolennikiem gazobetonu. Bo tak :)
    Jezeli bedziesz robi sciane 2W, to poszedlbym wlasnie w gazobeton +
    styropian. Ewentualnie silka + styropian.

    > czy dla domu 120 m2 i 3 osob warto bawic sie w takie udoskonalenia jak:
    > plaszcz wodny na kominku, solary, rekuperator w wnetylacji

    A, to zalezy, jakie bedziesz miec zasadnicze ogrzewanie. To z kolei
    zalezy, jakie masz dostepne zrodla energii na dzialce.
    Generalnie - jako milosnik koz ;) - polecalbym porzadna koze (taki
    wolnostajacy kominek) - jezeli oczywiscie czujesz, ze musisz miec cos w
    rodzaju kominka. No i nie zamykac sie na solary (do CWU). Czyli nawet
    jezeli sie nie zdecydujesz od razu, to przewidziec mozliwosc
    zainstalowania ich w przyszlosci.
    No i chyba zdecydowalbym sie na te wentylacje z rekuperacja...

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 5. Data: 2010-01-09 07:49:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    bulba008 pisze:
> [...]
    > lepiej izoluje niz ta ceramika, poza tym jest tanszy, latwiejszy w
    > obrobce, i jego budowa pozwala na pozniejsze lepsze wykonywanie

    Materiał dobierz do ekipy - jak znajdziesz majstra, który doskonale się
    czuje w ceramice, a kręci nosem na inne materiały, ma przy tym doskonałe
    referencje - opinia w środowisku dobra - wybierz ceramikę. Sam materiał
    nie ma większego znaczenia, a ceramika jest... bądź co bądź sprawdzonym
    materiałem :-). Ja chciałem początkowo budować z silikatów, a w
    projekcie miałem porotherm, a w końcu buduję z maxa. Ściany dwuwarstwowe.

    [..]
    > Podobnie: dachowka ceramiczna czy betonowa (tansza jest)

    Wydaje się, że nie ma to też znaczenia. Ceramiczna ładniejsza, ale to
    kwestia gustu. :-)

    > czy dla domu 120 m2 i 3 osob warto bawic sie w takie udoskonalenia jak:
    > plaszcz wodny na kominku, solary, rekuperator w wnetylacji

    Jak dla mnie... Prostota drogą do sukcesu :-))).

    Płaszcz wodny... dyskusje tu są zawsze burzliwe - ja nie wchodzę.

    Solary... jak ich cena będzie niższa, albo system dofinansowań tzw
    'inwestycji ekologicznych' będzie bardziej z sensem, to nie wykluczam.
    Póki co... za drogo to wychodzi i nie wchodzę, ale w przyszłości na
    pewno rozważę jak w/w warunki się zmienią.

    Rekuperator... Hmmm. Ja nie wchodzę, bo mnie nie przekonują te
    argumenty, które padają w dyskusjach. Wydatek co najmniej kilkanaście
    tyś na początek, potem koszty eksploatacji, a zysk... No właśnie, co
    można nazwać zyskiem? To, że masz świeże powietrze bez otwierania okien?
    Może to i zysk, ale jak dla mnie wątpliwy.
    Co do ekonomicznego bilansu zysków i strat... nie tak dawno była tu
    dyskusja, z której wynikło jasno, że nie jest to inwestycja, która się
    zwróci w jakimś sensownym czasie - o ile się w ogóle zwróci. Pozostają
    zatem zyski w postaci 'komfortu'. Wolę otworzyć/rozszczelnić okno i
    przewietrzyć :-))). Ale... co kto lubi.

    > pozdr
    > PS
    > czy ktos budowal ostatnio cos w gabarytach 120m2 i 40m2 garaz, bez
    > piwnicy + poddasze uzytkowe i ile mu wyszly poszczegolne etapy budowy

    Ja właśnie buduję coś podobnego, ale jestem na etapie stropów. Dom w
    Tamaryszkach z archonu. Wprowadziłem lekkie zmiany - głównie w kwestii
    uproszczenia, ale i powiększyłem nieco przybudówkę garażową.

    Dotąd wyszło:

    Fundament - jakieś 26,5 tys - było tego ok 80 mb na głębokość 1,2 m,
    przewyższenie terenu ok metra po przekątnej budynku, ściany fund.
    częściowo lane z b20 częściowo podmurowane z bloczków, zasypane,
    zagęszczone, zalane chudziakiem.

    Parter - nie policzę dokładnie, bo za robociznę jestem umówiony od
    całego stanu surowego, ale na materiały wydałem trochę i za robotę
    zapłaciłem trochę, trochę beton, trochę stal :-), dechy... Mam kupiony
    materiał na większość ścian poddasza i drewno na więźbę się sezonuje w
    tartaku. Nie potrafię obliczyć 'na szybko' ile za co, ale jak dotąd
    budowa kosztowała mnie jakieś 75 tyś od momentu wjechania koparki na
    działkę. Na stan surowy otwarty przewiduję jakieś 130 - 140 tyś w sumie.

    Dalej... okaże się na wiosnę, ale cały budżet budowy mam przewidziany na
    ok 320 tys.

    > architekta wyczailem z 5k - projekt moj od podstaw + wszystkie
    > instalacje wszystkie uzgodnienia,

    Jak się wyrobi to ok :-) Ja zapłaciłem też coś ponad 4 tys za gotowca z
    adaptacją i pełną obsługą administracyjną aż do uzyskania pozwolenia na
    budowę.

    bedzie tez inspektoremnadzory z 1500
    > za cala budowe

    A i tak będziesz musiał sam doglądać, bo są sprawy, które musisz widzieć
    i na bieżąco majstrom mówić co i jak ma być, bo to w końcu Twój dom :-).
    Mnie zdażyło się kilkakrotnie podejmować decyzję na budowie. Jakby mnie
    nie było, to zostałoby inaczej niż chcę - nie wszystko jest w projekcie
    w detalach tak jak chcesz :-).
    Dlatego nie polegaj w 100% na inspektorze, bo to Ty będziesz tam
    mieszkał, a nie on.

    > kierbud wtedy moze byc z ekipa

    Kierbud to tylko figura od wpisów w DB. :-)

    > czy cena OK??

    Wszystko zależy gdzie chcesz się budować :-). Na tzw kresach i zabitych
    dechami wsiach będzie taniej, w dużych miastach, metropoliach drożej.
    Nie podałeś lokalizacji :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-01-09 10:18:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "zbigi" <z...@w...pl> wrote in message

    > Osobiscie jestem zwolennikiem gazobetonu. Bo tak :)
    > Jezeli bedziesz robi sciane 2W, to poszedlbym wlasnie w gazobeton +
    > styropian. Ewentualnie silka + styropian.

    Ja też jestem zwolennikiem gazobetonu mimo, że mama porotherm. Żadnych
    poryzowanych wynalazków. Tylko wianie przez te pory i nic innego. Trzeba
    normalnie murować na pionowe i poziome spoiny bez żadnych wynalazków z
    zamkami.
    Jak gdzieś jest słabo to dać słup betonowy.

  • 7. Data: 2010-01-09 10:36:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamkami.
    > Jak gdzieś jest słabo to dać słup betonowy.

    Kiki oczywusie po raz kolejny chwalisz się wszystkim na grupie swoją totalną
    niewiedzą.
    Poryzowany znaczy że pustak nie jest z czystej gliny lecz zawierając
    mikropory. Jednym ze sposobów jest mieszanina gliny z palnymi składnikami
    np. trocinami. Podczas wypalania pustaka trociny wypalają się pozostawiając
    pęcherzyki powietrza.
    Widoczne natomiast gołym okiem przegrody w kształcie czworoboku to nie
    poryzacja. Tak samo jak piuro wpust, to też nie ma nic z poryzacją
    wspólnego. Dlatego tez pustak poryzowany może osiągać bardzo dobre własności
    izolacyjne w porównaniu do zwykłego.
    Inna rzeczą jest jeszcze że piuro wpust pozwala wyelimnować przynajmniej w
    pionowych łączeniach zaprawę która ma gorsze właściwości izolacyjne. Można
    użyć specjalnej ciepłej zaprawy ale kosztuje sporo. Po ociepleniu elewacji
    zewnętrznej oraz otynkowaniu wnętrz łączenia zostają szczelnie zakryte i
    wten sposób mamy uwięzione powietrze. Działa to jak termos. Mam takie
    pustaki i jestem naprawdę zadowolony.

    Marek

  • 8. Data: 2010-01-09 12:57:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

    Nie słuchajcie go :-)
    Z porothermem są same problemy wykonawcze i jakościowe samego materiału.
    Wynikiem najszybszym do weryfikacji jest mur z wiejącymi gniazdkami
    elektrycznymi i zimnymi ścianami mimo wspaniałych parametrów katalogowych.

  • 9. Data: 2010-01-09 13:01:24
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]

    > zostają szczelnie zakryte i wten sposób mamy uwięzione powietrze. Działa
    > to jak termos. Mam takie pustaki i jestem naprawdę zadowolony.

    Mówie nie słuchajcie go :-) Kpisz sobie chyba :-) Chcesz żeby następnym
    naiwnym wiało z gniazdek i przemarazały ściany.
    Nikt ci tego w tym kraju nie wykona jak należy, a sama techmologia bez spoin
    pionowych jest wątpliwa.

  • 10. Data: 2010-01-09 13:10:09
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Wynikiem najszybszym do weryfikacji jest mur z wiejącymi gniazdkami
    > elektrycznymi i zimnymi ścianami mimo wspaniałych parametrów katalogowych.

    I znowu dajesz przykład swojej niewiedzy. To że porotherm akurat ma
    pióro-wpust o niczym nie świadczy. Może być równie dobrze pustak poryzowany
    pióro/wpust np. pustak Bielowicki albo i zwykły Bielowicki tez bez
    pióro-wpust. Oba są sporo tańszy bo nie noszą nazwy Porotherm. Ale nadal o
    niczym to nie świadczy.
    Wiejące gniazdka i zimne ściany to efekt złego wykonania a nie materiału.
    Jakl ci hydraulik spieprzy robotę i będzie kapało to też powiesz że kiepskie
    są rury ?

    Marek