  • 11. Data: 2012-12-17 16:33:39
    Temat: Re: pompa CO
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:kanakc$jpa$1@news.task.gda.pl...
    > Wszystko zalezy od ustawien. Jezeli jest pogodowka, a tak powinno byc dla
    > ogrzewania podlogowego to niestety kociol mierzy ciagle temp. wody w
    > instalacji.

    przeciez to idiotyzm zeby wodę kręcić w czasie gdy sie nie grzeje. Straty na
    niepotrzebnie chodzącej pompie, i straty na rurkach w kotłowni zwykle
    chłodniejszej.
    Niemozliwe zeby ktos tak miał :-)

    a po drugie - po co w ogóle pogodówka? Jakas marketingowa nowomoda.
    Nie interesuje mnie pogoda na zewnątrz - mnie interesuje temperatura
    wewnątrz. Ma byc taka jaką zadam +- histereza.
    Moze w jakis specyficznych budynkach o duzych stratach trzeba inaczej
    (wyzej) wysterować piec podczas mrozów ale mysle ze zwykle jest to przerost
    formy nad trescią.

    b.

  • 12. Data: 2012-12-17 17:30:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    wiadomościnews:kanakc$jpa$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > niepotrzebnie chodzącej pompie, i straty na rurkach w kotłowni zwykle

    o ile pamietam u mnie Buderus z pogodowka wlacza obieg non stop, gdy
    temp. na zewn. spadnie ponizej zera - zapewne zeby przypadkiem gdzies
    nie zamarzlo ;)

    > a po drugie - po co w ogóle pogodówka? Jakas marketingowa nowomoda.
    > Nie interesuje mnie pogoda na zewnątrz - mnie interesuje temperatura
    > wewnątrz. Ma byc taka jaką zadam +- histereza.

    Jeszcze istotna jest temp wody w obiegu - u mnie krzywa grzania
    dobiera sie do temp. zewnetrznej. Porzadnie gorace kaloryfery sa
    dopiero przy mrozach rzedu minus kilkanascie stopni...

    A zeby bardziej zagmatwac obliczenia watkotworcy ;) to spory procent
    pradu zuzywanego przez pompe idzie na cieplo - czyli dogrzewa wode w
    obiegu, wiec nie mozna 100% zuzycia liczyc jako straty ;)

    WS

  • 13. Data: 2012-12-17 19:05:21
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
> [...]
    > Alpha2 z pięcioletnią gwarancją za 550zł (też 25-60). Zużycie
    > energii
    > pierwszej pompy (na pierwszym biegu) to ok. 50W, a tej drugiej 5W.
    > Jeśli faktycznie będą takie zużycia, to wychodzi mi, że ta druga
    > pompa jest bardziej opłacalna. Nie wiem jednak przez ile czasu taka
    > pompa będzie pobierała energię, bo chyba nie przez całą dobę?
    >
    > A może zamiast Grundfosa kupić coś innego, tańszego.
    >
    > No i nie wiem czy 25-60 nie będzie za mocna. Może wziąć słabszą
    > czyli
    > 25-40? Mam 13 obwodów ogrzewania podłogowego i 3 kaloryfery które

    alpha ma sterowanie automatyczne, sama dopasowuje moc ze względu na
    temp wody
    osobiście wybrałbym alphę nawet gdyby miała się nigdy nie zwrócić

    jeffrey

  • 14. Data: 2012-12-17 19:47:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    g2000vby.googlegroups.com...

    > A zeby bardziej zagmatwac obliczenia watkotworcy ;) to spory procent
    > pradu zuzywanego przez pompe idzie na cieplo - czyli dogrzewa wode w
    > obiegu, wiec nie mozna 100% zuzycia liczyc jako straty ;)

    Zakładając, że kotłownia jest w budynku to nie "spory procent" a 100% prądu
    zużywanego przez pompę ogrzewa dom bezpośrednio (straty na tarciu i oporze
    uzwojenia) lub pośrednio (ruch wody w instalacji)

    Prąd _zawsze_ zamienia się na ciepło w 100% :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-12-17 20:57:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Prąd _zawsze_ zamienia się na ciepło w 100% :-)

    Odważna teza.

  • 16. Data: 2012-12-17 21:37:56
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)

> [...]
    > pompy (na pierwszym biegu) to ok. 50W, a tej drugiej 5W. Jeśli faktycznie
    > będą takie zużycia, to wychodzi mi, że ta druga pompa jest bardziej

    Jesli faktycznie jest tak jak piszesz, to nie masz sie nad czym
    zastanawiac, trzeba brac energooszczedną Alpha2,

    Z tego co pamietam to te 5W to troche chwyt marketingowy,
    poniewaz ta pompa pracuje w inny sposob niz typowa pompa CO ktora
    pompuje w instalacji non-stop.
    Oszczednosci przy jednej pompie i 13 obwodach stosunku do zwyklej beda
    minimalne.
    Martwi mnie ta ilosc obwodów, pewno ktos to musiał projektowac to niech
    doradzi.

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2012-12-17 21:49:54
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Ja się za bardzo na tym nie znam, a sprzedawca powiedział mi, że ta pompa
    > będzie podłączona do kotła i to właśnie kocioł będzie sterował jej pracą
    > czyli cyklicznie załączał i wyłączał.
    >
    > Jeśli jednak będzie pracować całą dobę, to policzmy oszczędności.
    >
    > 45W x 24 godziny x 365 dni x 0,55zł/kWh daje 217zł oszczędności rocznie.
    > Zwróci się w niecały rok. Nie wiem jednak czy deklarowane przez producenta
    > pobory mocy są bliskie rzeczywistości. Te 5W wydaje mi się podejrzanie
    > mało...

    nie zakładałbym że któraś z tych pomp uciągnie te podłogówki na pierwszym
    biegu. Raczej wsyzsto będzie chodziło na trzecim a to w przyadku zwykłej
    25-60 jest już jakieś 100W.
    Nie kupuj 40 przy podłogówce. Różnica w cenie niewielka a 60tka daje większą
    pewność że woda będzie w tym jakoś tam krążyć.

  • 18. Data: 2012-12-17 21:58:03
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > Nie interesuje mnie pogoda na zewnątrz - mnie interesuje temperatura
    > wewnątrz. Ma byc taka jaką zadam +- histereza.

    takie założenia to możesz sobie mieć przy ogrzewaniu grzejnikowym gdzie
    można dokonywać zmian temperatury.
    Sterownik pogodowy utrzymuje w domu temperaturę reagując z wyprzedzeniem-
    nie dopuszcza do zbytnich różnic co zwłaszcza w przypadku ogrzewania
    podłogowego które ma olbrzymią bezwładność ma znaczenie i to nie małe. Ma to
    znaczenie tym większe że jak to w PL sens tego ogrzewania jest nieco
    wypaczony i staje się ono podstawowym zródłem ciepła podczas gdy powinno być
    tylko jednym ze składników systemu grzewczego zwaszcza gdy chcemy zachować
    krążenie w kończynach dolnych na dobrym poziomie. Normalnie podłogówka
    powinna apewniać tylko komfort ciepłny a grzejniki utrzymywać temperaturę i
    służyć do jej zmian. Ale jak to w Polsce - ma być przede wszystkim "tonij" a
    nie dobrze i ludzie grzeją podłogą :)

  • 19. Data: 2012-12-17 22:20:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Gru, 19:47, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    > uzwojenia) lub pośrednio (ruch wody w instalacji)
    >
    > Prąd _zawsze_ zamienia się na ciepło w 100% :-)

    no, w sumie pomijajac np. emisje fali akustycznej poza dom gdy pompa
    buczy ;) masz racje...
    mozna sie zastanawaiac jaki procent tego ciepla idzie w wode, a jaki
    np. zostaje w kotlowni (ktorej w moim wypadku nie chce dogrzewac, bo
    tam i tak jest za cieplo jak na piwnice)

    No i teraz wyjdzie, ze alpha sie nigdy nie zwroci ;), moge tylko
    dodac, ze sam kupilem Gr.Alpha ponad 10 lat temu i bezawaryjnie/
    bezprzegladowo pracuje dalej... Wg mnie jej glowna zaleta nie jest
    enegooszczednosc, ale automatyczne utrzymywanie cisnienia(roznicy
    cisnien), w moim przypadku ponad 20 grzejnikow, 3 z nich bez glowic,
    przez kilka lat dom uzywany weekendowo - pompa radzila sobie z trybem
    "wszystkie grzejniki grzeja", "wszystkie poza 3 bez glowic zamkniete"
    idealnie - zadnych halasow itp... Tylko trudno to przeliczyc na $$
    $ ;) , no, moze jakas dluzsza wytrzymalosc instalacji ze wzgledu na
    mniejsze przedkosci przeplywu wody w instalacji w przypadku
    pozamykania sie wiekszosci(wszystkich) glowic termostatycznych...
    A jak to ma sie do podlogowki to nie wiem ;)

    WS

  • 20. Data: 2012-12-17 22:43:51
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > takie założenia to możesz sobie mieć przy ogrzewaniu grzejnikowym gdzie
    > można dokonywać zmian temperatury.

    mam podłogówke bez kalafiorów, nie mam czujnika pogodowego, wszystko dziala
    idealnie - sterownik pogodowy byłby po prostu wyrzuceniem kasy.

    > Sterownik pogodowy utrzymuje w domu temperaturę reagując z wyprzedzeniem-
    > nie dopuszcza do zbytnich różnic co zwłaszcza w przypadku ogrzewania
    > podłogowego które ma olbrzymią bezwładność ma znaczenie i to nie małe.

    być może przy jakims dużym stosunku akumulacyjnosc/moc pieca takie
    rozwiązanie cos daje.

> [...]
    > być tylko jednym ze składników systemu grzewczego zwaszcza gdy chcemy
    > zachować krążenie w kończynach dolnych na dobrym poziomie.

    że ale co?? jakies dziwne rzeczy waść opowiadasz. Kłopoty z krążeniem to
    pewnie wina za wysokiej temperatury podłogówki - tak myśle. Ale za wyskoka
    jej temperatura to wina za słabej izolacji budynku. Wobec tego to
    "wypaczenie" to opowiesci z dawych lat gdzie izolacyjnosc budynków była
    kiepska a podłoga gorąca. Dzisiejsze standarty ocieplenia są nieco inne :)

    b.