  • 21. Data: 2012-03-17 18:29:48
    Temat: Re: prysznic i kamien w wylewce
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Nam się wężownica od kolektora słonecznego w zbiorniku co roku zatyka
    > szlamem kredowym, \

    co ty za gupoty wypiszuejsz... gdzie ci przez kolektor woda kranowa płynie
    :)

  • 22. Data: 2012-03-17 18:32:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Tia, do spłuczek będę zmiekczać wodę. U nas się nie da aż tak
    > rozdzielić.

    > Wiesz co, pani w wodociągach mi powiedziała, ze na nasza wodę nie ma
    > skali. To jakie ja to urządzenie musiałabym kupić.
    > Na pewno nie za 1500 zeta, jak moze Ty masz dla swojej "trochę
    > twardej" wody.

    Dlaczego jakoś sceptycznie podchodzę to twoich problemów?

    bo zawsze są jakieś takie dziwne nie spotykane u normalnych ludzie, żarówki
    halogenowe wyżerajaci oczy, wodę masz tak twarda ze jej sie nie da
    zmiękczyć, w instalacji solarnej odkłada ci sie kreda, w domu musisz
    utrzymywać standardy bakteriologiczne zbliżone do sali operacyjnej... itp.
    :)

  • 23. Data: 2012-03-17 21:34:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2012 19:32:43 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > zmiękczyć, w instalacji solarnej odkłada ci sie kreda, w domu musisz
    > utrzymywać standardy bakteriologiczne zbliżone do sali operacyjnej... itp.

    Jest odwrotnie: to Twoje złe nastawienie wynikajace z przyczyn tylko Tobie
    znanych lub co gorsza nie-znanych powoduje taki skutek, że moje problemy
    widzisz tak karykaturalnie, o czym świadczą "nie spotykane u normalnych",
    "wyżeranie oczu", "nie da się zmiękczyć", "standardy sali operacyjnej"...
    Same hiperbole. Powinienieś się leczyć, bo Twój problem nie jest typowy dla
    normalnych ludzi.
    --

    XL

  • 24. Data: 2012-03-17 21:42:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2012 19:29:48 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > co ty za gupoty wypiszuejsz... gdzie ci przez kolektor woda kranowa płynie
    > :)

    Jeżeli coś nieściśle napisałam, poprawię kiedy wypytam MŚK o szczegóły -
    nie musze znac dokladnie, co w czym płynie u nas. Nic nie daje ci podstawy
    do kpin ani negowania faktu zaszlamienia i zakamienienia kredą instalacji.
    --

    XL

  • 25. Data: 2012-03-18 09:35:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > szczegóły - nie musze znac dokladnie, co w czym płynie u nas. Nic nie
    > daje ci podstawy do kpin ani negowania faktu zaszlamienia i

    to jak sie pytam czemu to tolerujesz zamiast zaradzić...

    jakbyś była gdzieś z okolic to sam bym ci mógł zaoferować pomoc, dajesz
    próbki do sanepidu na badania, za 100 czy 150 zeta masz dokładne wyniki,
    dajesz mi ja daję do doradcy technicznego i za jakiś czas dostajesz
    kosztorys na system uzdatnienia wody. Sądząc po problemach jakie masz i
    kosztach filtrów brita które zużywasz to inwestycja ci sie szybko zwróci, w
    gotówce i zaoszczędzonym czasie.

  • 26. Data: 2012-03-18 21:14:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 10:35:15 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > akbyś była gdzieś z okolic to sam bym ci mógł zaoferować pomoc, dajesz
    > próbki do sanepidu na badania,
    > za 100 czy 150 zeta masz dokładne wyniki,

    Najpierw przycisnę panią w wodociągach - przecież muszą mieć takie dane i
    powinni udostępnić mi na żądanie, kiedy np kupuję zmywarkę. Co prawda nie
    pytałam poz akupie, po prpstu widząc, co się dzieje w instalacji, ustawiłam
    ma maximum. Soli idzie mnóstwo. Tyle ze obawiam się, że to i tak nie
    wystarcza.

    > dajesz mi ja daję do doradcy technicznego i za jakiś czas dostajesz
    > kosztorys na system uzdatnienia wody.

    Mieszkam pod Kielcami. Mogę mailem?

    > Sądząc po problemach jakie masz i
    > kosztach filtrów brita które zużywasz to inwestycja ci sie szybko zwróci, w
    > gotówce i zaoszczędzonym czasie.

    Może. Od czego (oczywiście poza twardością wody i jej zużyciem) zależy
    żywotność takiego systemu?
    --

    XL

  • 27. Data: 2012-03-18 21:27:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > prawda nie pytałam poz akupie, po prpstu widząc, co się dzieje w
    > instalacji, ustawiłam ma maximum. Soli idzie mnóstwo. Tyle ze obawiam

    raczej weź pobierz próbkę do czystego przepłukanego woda destylowaną
    pojemnika i zawieź do sanepidu, poproś o badanie fizykochemiczne (skład
    wody).

    > Mieszkam pod Kielcami. Mogę mailem?

    możesz mi wysłac mailem wyniki badań OK.

    > Może. Od czego (oczywiście poza twardością wody i jej zużyciem) zależy
    > żywotność takiego systemu?

    jeśli idzie o zmiękczacz wody to prawidłowo eksploatowany co najmniej 10 lat
    wytrzyma, filtry specjalistyczne, jak to filtry mają swoją trwałość i do
    wymiany.

  • 28. Data: 2012-03-19 00:15:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 22:27:25 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > wytrzyma, filtry specjalistyczne, jak to filtry mają swoją trwałość i do

    Póki co używaliśmy jakiś czas tych:
    http://www.dafi-filters.com/index.php?go1=filtry_prz
    eplywowe
    D. blada - do zmiękczania wody (związki wapnia) na cały dom przy 4 osobach
    wystarczały na tydzień. Więc wiesz, z tymi filtrami do wymiany to własnie
    mam obawy, bo przy najfajniejszym systemie to jest najsłabszy punkt całej
    sprawy :-]
    --

    XL

  • 29. Data: 2012-03-19 00:18:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2012 18:17:42 +0000 (UTC),
    s...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > Jak za szambonurka robisz, albo gospodarz za oknem gnojowicą pole nawozi. To
    > żaden smród Ci nie straszny. Miastowy i delikatny jestem i smród gorącego octu
    > jest dla mnie nie do przyjęcia. Poza tym w czym śmierdzący gorący ocet może
    > być lepszy od bezzapachowego kwasku cytrynowego albo specjalistycznego
    > preparatu za 21 złotych za kilo do usuwania kamienia i rozpuszczania
    > wszystkich osadów. Mając wybór tylko głupiec weźmie najgorzej działający i
    > śmierdzący ocet.

    Miastowi delikatni głupcy trują się odkamieniaczem, ponieważ nieumiejetnie
    go stosują. Jest to preparat grożacy nie tylko zatruciem, ale i perforacją
    żo,adka lub przełyku po połknięciu.
    Ocet stosują wiejskie głupki, które wiedzą, że jest bezpieczny :->
    --

    XL

  • 30. Data: 2012-03-19 04:27:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > osobach wystarczały na tydzień. Więc wiesz, z tymi filtrami do
    > wymiany to własnie mam obawy, bo przy najfajniejszym systemie to jest

    najlepsze jest to:

    wkład z żywicy jonowymiennej wymieniać lub regenerowć 10% roztworem soli
    kuchennej po 4-5 tygodniach użytkowania.

    już z tego widać, że oni chyba zakładają że ktoś kilak szkalnek wody
    dziennei z tego filtra przeleje.

    W maszynie do zmiekczania jest złoze jonowymienne z 4 razy takie a
    regeneruje się co kilka dni lub częściej.