  • 11. Data: 2010-08-20 20:50:36
    Temat: Re: rurki ogrzewania podlogowego
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    news:op.vhq7x6hq1cvm6g@linux-rj.dom...

    > Wilel produktów pod marką chińską jest robionych w ten sposób
    > że fabryka w dzień robi wavina, a nocą pod inną marką na tych samych
    > surowcach.

    I z wyłączona kontrolą jakości, bo po co, skoro to bez napisów idzie. I z
    rozdmuchem oraz prędkością przestawionymi na dwa razy szybciej, bo wtedy
    większy zarobek będzie.

    Ten mój instalator spytany przeze mnie z ciekawości o różnice między
    markowym PEXem a chińczykiem z promocji w Castoramie powiedział, że jak gnie
    w ręku Vawina, to wie, że zegnie go zawsze tak samo, a chińczyki mu się i
    załamywały niespodziewanie i kiedyś mu się rozspoił na szwie podczas gięcia,
    a i jak twierdził, nie zawsze kaliber trzymają idealnie i na złączach przez
    to są czasem problemy.

    U mnie jest vawin kupiony za 2zł/metr. W tym czasie normalna "sklepowa" cena
    za vawina wynosiła ponad 3zł, ale wystarczyło pochodzić, popytać i się
    potargować.
    A w Castoramie był wtedy Matrix po 1,59 bodajże. Tak więc za cenę
    dodatkowych 40groszy na metrze mam markową rurę i nie musze się zastanawiać,
    czy ta moja "tańsza" aby nie okaże się felerna. Przy moich 400m instalacji
    dało to różnice w cenie 160zł. Warto dla 160zł, czyli jakichś promili
    kosztów całej instalacji CO w nowym domu ryzykować? Ja uznałem, że nie.

    J.

  • 12. Data: 2010-08-21 00:07:19
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Jaaaaasne :)

    >w sklepach lokalnych kupujesz to samo co na allegro tylko
    >co najmniej dwa razy przepłacone.

    No nie wiem. Patrzac na inne branze osobiscie mam zupelnie przeciwne
    odczucia. W zeszlym roku omylkowo dostalem, bo jakis idiota do hurtowni
    oddal zlaczke do rozdzielacza Diamonda. Nie wiem jak byla stara, ale oring
    wygladal jak po uzywaniu przez dwa lata w benzynie, tyle, ze ten nie lezal w
    benzynie i watpie zeby mial dwa lata. Osobiscie mysle, ze to shit pierwszej
    ligi i w zyciu czegos takiego bym sobie nie zalozyl. W jednej z lokalnej
    hurtowni robili testy wytrzymalosciowe pexala taniego i Kana. Ten pierwszy
    wytrzymal w temp. ok. 90C doslownie kilka minut a Kan przeszlo godzine,
    cisnienia nie pamietam. Moze sie zdazyc, ze te pexy jakosciowo beda podobne,
    czego Tobie z serca zycze, ale znajac zycie mocno w to watpie. Przy okazji
    kto dal Ci gwarancje na rure? Markowe rury maja gwarancje a firmy
    ubezpieczenie na wypadek awarii, nie radze bagatelizowac tych spraw, bo
    zycie z takimi rozwiazaniami przypomina mi sluzbe sapera. W NOMI dwa dni
    temu ogladalem z ciekawosci zabudowe kuchni, ha dumna nazwa zabudowa, w
    kazdym razie szafki do kuchni w ilosci kilku sztuk. Cena najmniejszego
    zestawu ok. 300zl. ale tam lakier schodzi z uchwytow pod paznokciem, do tego
    uchwyty sa plastikowe. Pomyslalem sobie rewelacja, ale z drugiej strony
    przeciez cena.
    Nie wiem, ale wiele razy mowi sie, ze to samo robione jest w Chinach w tej
    samej fabryce, ale wystarczy te dwie rzeczy porownac. Moze i obie jakies tam
    sa robione w tej samej fabryce, ale roznica miedzy nimi to po prostu
    przepasc. Czym roznia sie tanie zestawy xenonowe do samochodow od
    fabrycznych? Niby Philips tez robi w Chinach, tylko czemu nie pali sie po
    pol roku?

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-08-21 08:30:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 02:07:19 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > No nie wiem. Patrzac na inne branze osobiscie mam zupelnie przeciwne
    > odczucia.
    Ale branża branży nie równa, pozwidzałem trochę sklepów, na allegro
    też trochę kupiłem, ale powidzmy u poważnych sprzedawców czyli
    takich co prowadzą sklep i to duży.

> [...]
    > pierwszy
    > wytrzymal w temp. ok. 90C doslownie kilka minut a Kan przeszlo godzine,
    To nie wiem skąd oni takiego shita wytrzasneli, ale ja już w życiu miałaem
    parę rur w ręce i naprawdę jak sie kupi u porządnego sprzedawcy to można
    zaoszczędzić.

> [...]
    > okazji
    > kto dal Ci gwarancje na rure? Markowe rury maja gwarancje a firmy
    Maniek, czy ty kiedykolwiek próbowałeś coś wyegzekwować od ubezpieczyciela
    poza stłuczkami samochodowymi? bo ja tak, i powiem ci że to tylko teoria,
    ostatecznie pokryją ci koszt materiału, bo tak wszyscy piszą, a wylewka,
    pokrycie (płytki) to gdzie? tak że nie licz za bardzo na to.

> [...]
    > kazdym razie szafki do kuchni w ilosci kilku sztuk. Cena najmniejszego
    > zestawu ok. 300zl. ale tam lakier schodzi z uchwytow pod paznokciem, do
    Wiele ci takich szajsów mogę pokazać ale co z tego, są bardzo tanie
    to taką jakość mają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-08-21 08:34:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Dnia 20-08-2010 o 22:50:36 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Nie każdy chińczyk taki sam, trzeba nie kupować najtańszego :)

    Dlatego porównuję z Matrixem, nie z noname po 99gz za metr z allegro.

    > To i tak coś podejrzana cena.

    Dlaczego podejrzana? Tylko dlatego, że Ci koncepcję burzy? Mam na tego
    Vawina fakturę, pakowany był w oryginalne kartony i pochodził z dużej
    hurtowni, nie handlującej badziewiem.

    > No tak ty masz mało, ja mam wszędzie podłogówkę to i mam ponad 1.5km rury

    Ale koszt całości też pewnie proporcjonalnie większy, prawda? Więc ten
    dodatkowy koszt rury nadal byłby promilem.

    J.

  • 15. Data: 2010-08-21 08:36:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]

    > się potargować.
    > A w Castoramie był wtedy Matrix po 1,59 bodajże.
    I całkiem dobra rura, ma swoje za uszami ale jak wie się jak z nią
    postępować
    to instalacja wychodzi jak z markowej rury. Nie przesadzajmy Castorama
    aż takim szajsem nie chandluje coby się w rękach rozsypywał.

> [...]
    > 400m instalacji dało to różnice w cenie 160zł.

    No tak ty masz mało, ja mam wszędzie podłogówkę to i mam ponad 1.5km rury
    :)
    3 duże rozdzielacze, 2 małe, 4 pompy itd tak że nie ma porównania w
    kosztach.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-08-21 08:38:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-08-2010 o 21:55:48 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Domator" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy szukałem fachowca do rozłożenia instalacji CO, któryś po
    > usłyszeniu, że materiał już mam, wpadł mi w słowo i spytał: "Jakie rury
    > pan kupił? Bo jak chińskie z hipermarketu, to nie robię". I to w
    > zasadzie za cały komentarz.
    A powiem ci dlaczego, bo drugie tyle co u ciebie zarobi na rabacie
    w hurtowni, ty myslisz że skąd oni mają takie ceny detaliczne?
    A tak to za połowę ceny nie opłaca się mu robić, ma innych klientów.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-08-21 09:00:56
    Od: M <M...@o...pl>

    janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > rury :)
    > 3 duże rozdzielacze, 2 małe, 4 pompy itd tak że nie ma porównania w

    Różnica w koszcie ok. 500-600zł. Nie jest to dużo przy całej instalacji
    hydraulicznej.

    M.

  • 18. Data: 2010-08-21 09:04:29
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > A powiem ci dlaczego, bo drugie tyle co u ciebie zarobi na rabacie
    > w hurtowni, ty myslisz że skąd oni mają takie ceny detaliczne?
    > A tak to za połowę ceny nie opłaca się mu robić, ma innych klientów.

    A podpowiesz, jak on ma zarobić na rabacie za rurę, którą ja kupię?

    Pisałem: on miał robić z mojego materiału. I na dzieńdobry zapowiedział, że
    z chińskiego nie robi, a jak mam markową rurę, to ok.

    J.

  • 19. Data: 2010-08-21 20:18:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > że to tylko teoria, ostatecznie pokryją ci koszt materiału, bo tak
    > wszyscy piszą, a wylewka, pokrycie (płytki) to gdzie? tak że nie licz

    Liczę bardzo...

    Oczywiście musisz mieć montowane przez firmę a nie prze pana kazia bo wtedy
    nei masz podstawy do reklamacji i dochodzenia roszczeń. Jako firma uzyskałem
    materiał i zwrot kosztów wymiany wadliwych kształtek zgrzewanych, bez
    wielkiego problemu dodam.

    Zasada z Chińczykami jest prosta, dostajesz dokłądnei to za co płacisz...

    płacisz dobrze dostajesz dobry produkt, płacisz minimum dostajesz totalny
    szajs.

    Chińskie PEX potrafią sie złamać pod naciskiem buta, trzeba uważać ze
    zginaniem bo potrafią sie albo zacisnąć albo złamać po rozprostowaniu itd...
    a już złączki to kompletny koszmar jakościowy.

  • 20. Data: 2010-08-21 20:20:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > A czemu maja nie chwalić, działa tak samo, a maja zaoszczędzone co
    > najmniej 50% w kieszeni.
    > Wilel produktów pod marką chińską jest robionych w ten sposób
    > że fabryka w dzień robi wavina, a nocą pod inną marką na tych samych
    > surowcach. A że nie ma nadruku marki to od razu kosztuje 50% mniej.

    nie na tych samych tylko na tańszych i gorszych.