  • 21. Data: 2010-08-21 20:21:47
    Temat: Re: rurki ogrzewania podlogowego
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:
> [...]
    > kaliber trzymają idealnie i na złączach przez to są czasem problemy.
    >
    > U mnie jest vawin kupiony za 2zł/metr. W tym czasie normalna
    > "sklepowa" cena za vawina wynosiła ponad 3zł, ale wystarczyło
    > pochodzić, popytać i się potargować.
    > A w Castoramie był wtedy Matrix po 1,59 bodajże. Tak więc za cenę
    > dodatkowych 40groszy na metrze mam markową rurę i nie musze się
    > zastanawiać, czy ta moja "tańsza" aby nie okaże się felerna. Przy
    > moich 400m instalacji dało to różnice w cenie 160zł. Warto dla 160zł,
    > czyli jakichś promili kosztów całej instalacji CO w nowym domu

    szczególnie że jak strzeli rurka w podłodze to jest wtedy fajna jazda :)

    ale co tam 160 peichota nei chodzi :)

  • 22. Data: 2010-08-21 20:23:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Różnica w koszcie ok. 500-600zł. Nie jest to dużo przy całej
    > instalacji hydraulicznej.

    no wiesz jak ktoś buduje rezydencję karingtonów to musi każdy grosz
    oszczędzać.

  • 23. Data: 2010-08-22 09:03:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 22:23:21 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    Bo teraz rury potaniały, jak ja robiłem to vawin kosztował prawie 5zł
    a teraz poniżej 2,5 można kupić, jak pamietam ja płaciłem po 2zł z
    groszami.

    > no wiesz jak ktoś buduje rezydencję karingtonów to musi każdy grosz
    > oszczędzać.
    A ty co kurnik budowałeś że nie musiałeś oszczędzać?
    Nie widziałem różnicy pomiędzy kisanem i chińczykiem, dlatego kupiłem
    sporo tańszą
    i działa.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2010-08-22 09:08:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 10:34:22 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego porównuję z Matrixem, nie z noname po 99gz za metr z allegro.

    > Dlaczego podejrzana? Tylko dlatego, że Ci koncepcję burzy? Mam na tego
    > Vawina fakturę, pakowany był w oryginalne kartony i pochodził z dużej
    > hurtowni, nie handlującej badziewiem.
    No ale jak ja robiłem CO to ten vawin kosztował ponad dwa razy tyle co
    teraz
    dlatego mi sie podejrzana ta cena wydawała.

    > Ale koszt całości też pewnie proporcjonalnie większy, prawda? Więc ten
    > dodatkowy koszt rury nadal byłby promilem.
    Tak i nie, mam określony budżet a na CO i tak miałem przekroczony względem
    planów
    (zestawienie kosztów dla banku) dlatego w pewnym momencie trzeba było ciąć
    koszty
    ale rozsądnie. Wbrew pozorom taki plan jest dobry bo widać gdzie koszty
    przekroczyłes a gdzie nie albo inaczej mówiąc gdzie koszty niedoszacowałem
    a gdzie przedobrzyłem, aplan powstawał dobre pół roku i koszty sprawdzałem
    w kilku źródłach.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2010-08-22 09:14:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > szczególnie że jak strzeli rurka w podłodze to jest wtedy fajna jazda :)
    Ale powiedz mi od czego ma strzelić?
    Jeżeli instalacja jest prawidłowo zrobiona tzn np goła rurka nie przechodzi
    przez dylatację, która ją zetnie albo rozerwie to co się ma stać?
    No i oczywiście prawidłowo uruchomiona tzn podczas robienia wylewki
    instalacja jest napełniona wodą do ciśnienia prawie max.
    Wtedy te rurki przechodzą taki stres jaki później już nigdy nie mają
    jak się chodzi po nich i wgniata siatkę w nie. Jak to przeżyją i ciśnienie
    nie spadnie to później już łatwizna.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2010-08-22 09:17:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 22:18:47 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Liczę bardzo...
    >

    > Oczywiście musisz mieć montowane przez firmę a nie prze pana kazia bo
    > wtedy nei masz podstawy do reklamacji i dochodzenia roszczeń. Jako firma
    > uzyskałem materiał i zwrot kosztów wymiany wadliwych kształtek
    > zgrzewanych, bez wielkiego problemu dodam.
    Ta a za rozrypaną posadzkę zapłacili?

    > Zasada z Chińczykami jest prosta, dostajesz dokłądnei to za co płacisz...
    >
    > płacisz dobrze dostajesz dobry produkt, płacisz minimum dostajesz
    > totalny szajs.
    >

    > Chińskie PEX potrafią sie złamać pod naciskiem buta, trzeba uważać ze
    > zginaniem bo potrafią sie albo zacisnąć albo złamać po rozprostowaniu
    > itd...
    Takiego badziewia nie widziałem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2010-08-22 09:41:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 11:04:29 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A podpowiesz, jak on ma zarobić na rabacie za rurę, którą ja kupię?
    Pisałem o kupowaniu rurek przez niego, bo to w zasadzie standard.

    > Pisałem: on miał robić z mojego materiału. I na dzieńdobry zapowiedział,
    > że z chińskiego nie robi, a jak mam markową rurę, to ok.
    No w innym wątku wyczytałem że teraz straszny szajs sprzedają, to sie nie
    dziwię.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2010-08-22 15:31:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > jak się chodzi po nich i wgniata siatkę w nie. Jak to przeżyją i
    > ciśnienie nie spadnie to później już łatwizna.

    twój cyrk twoje małpy... :)

  • 29. Data: 2010-08-22 17:23:46
    Od: M <M...@o...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > twój cyrk twoje małpy... :)

    Dokładnie. Zwłaszcza, że w takiej sytuacji inwestor bierze ryzyko na
    siebie. Jego wybór :-)

    Dobrze jednak, by był w stanie oszacować to ryzyko......

    M.

  • 30. Data: 2010-08-23 07:41:25
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Ta a za rozrypaną posadzkę zapłacili?

    Wydaje mi sie, ze od tego jest ubezpieczenie.
    Mojemu koledze pekl wezyk do baterii w nocy jak nikogo nie bylo w domu.
    Ulozony byl parkiet, postawione jakies tam meble i wszystko jak po powodzi.
    Przyjeczhala firma ubezpieczeniowa z ramienia producenta wezyka. Dalej
    sprawy nie znam, ale lapali sie za glowe widzac straty.

    Pozdro.. TK