  • 81. Data: 2014-10-30 13:39:10
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 13:33, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Ta, braknie akurat na reku, bredzisz.

    JAk ktoś buduje popołudniami i w weekendy, żeby zmieścić się w 200 -
    2560 tys, to potrafię sobie wyobrazić że oszczędzając każdy grosz, nie
    zrobi reku w budynku.

    --
    Pete

  • 82. Data: 2014-10-30 13:40:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 13:30, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Na komary to mam takie elektryczne cosie, skuteczność 100% nie
    > doświadczam tych owadów w domu.

    cosie które rażą prądem czy chemiczne cosie? Bo te chemiczne fluidy tak
    do końca obojętne zdrowiu nie są.

    --
    Pete

  • 83. Data: 2014-10-30 14:04:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 12:54, Pete pisze:

    > Odwracasz kota ogonem. Pisałeś że jak stać na dom, to stać na rekuperator.

    To przeciez nie jest jakis problem do gloryfikacji. Ale uwazam, ze jak
    kogos stac na to zeby wyjac z kieszeni te powiedzmy 200 - 300 tysi to i
    na rekuperator wyluska oszczedzajac przeciez na kominach o czym
    zapominac nie wolno.

    > ALe ich uzasadnienie od ciebie pochodzi. Ja nie potrzebuję aż tego
    > rodzaju stymulacji, żeby uznać coś za potrzebne.

    Wiec co Cie przekona w calkowicie przezroczystych systemach o ktorych
    nawet nie pomyslisz kiedy sie juz wprowadzisz?

    > To tylko kwestia ustalenia granicy rzeczy koniecznych i zbędnych. Każdy
    > osobnik ma ją na innym poziomie.
    > Ergo nie ma sensu wykazywać komuś, co mu jest zbędne w życiu.

    I slusznie. Dowolnosc konfiguracji jakas jest i niech kazdy robi jak
    chce. Pytanie jednak jakies bylo i starajmy sie do niego ustosunkowac.
    Trudno na podstawie subiektywnej granicy ponoszenia trudnych do
    uargumentowania kosztow mowic komus, ze to sie oplaca. Jak ktos chce
    miec suche reczniki w mig, wentylowana garderobe to inaczej jak
    wentylacja mechaniczna tego nie zrobi. Ale czy to w ogolnie pojetych
    kosztach bedzie tansze? Smiem watpic, bo ta ilosc pompowanego powietrza
    musi kosztowac.

    > I tu dochodzimy do sedna. Bo nie używałeś tego sprzętu na codzień, ale
    > oczywiście masz wypracowaną opinię.

    Znaczy mam kupic, pouzywac i dopiero miec zdanie?
    Przeciez na jakiejs podstawie podejmuje sie decyzje czy dany wybor jest
    dla mnie dobry czy nie. Znow myslisz, ze jak ktos nie ma Apple to go nie
    stac? To co mam jest dla mnie dobre, spelnia moje oczekiwania i
    calkowicie je zaspokaja. Nie widze sensu kupowania czegos kilka razy
    drozszego zeby robilo dokladnie tyle samo a przy tym powodowalo dziwne
    ograniczenia kompatybilnego tylko ze soba systemu, do ktorego durny
    kabelek moze kosztowac nie dajace sie racjonalnie wytlumaczyc pieniadze.

    > Niestety ale to już jest pokłosie naszego narodowego zwyczaju. Gdyby
    > większość społeczeństwa było stać na sprzęt apple, nie byłoby takiego
    > zacietrzewienia, łatek 'lans' i 'szpan' itp. przyszywanych przez
    > osobniki, któryych najzwyczajniej nie stać i próbują podbudować swoje ego.

    A ja zauwazylem cos zupelnie odwrotnego. :-)
    Nie, ze to jakas norma, ale bardzo czesto najnowsze iphony maja wlasnie
    ci ktorych na to nie stac. Kupuja je w abonamencie trzycyfrowym na trzy
    lata, albo w Mediamarkt na 36 rat. :-) Trudno to zrozumiec i stad teksty
    o lansie. Osobiscie nie znam chyba zadnego swiadomego uzytkownika Apple,
    za to Iphonowcow kilku sie zbierze.

    > A tak naprawdę, sprzęt ten świetnie służy do tego, do czego został
    > stworzony. Bez dodawania do tego ideologii.
    > A ponieważ mam osobiste doświadczenia i z iP oraz różnego rodzaju
    > telefonami z androidem, to mam porównanie. I szczerze, to iP jest sporo
    > z przodu.

    Moze i tak o ile ktos czuje potrzebe korzystania z dobrodziejstw typu
    chmura, lokalizacja itp. Jednak to nie ja. Staram sie by starczaly mi
    podstawowe rozwiazania. Android co prawda nie jest doskonaly, ale jako
    jedyny daje mi wzgledna dowolnosc w korzystaniu nie tyle z telefonu co z
    urzadzenia prawie jak z komputera. Wiec dla mnie Apple ze swoja polityka
    za androidem jest daleko w tyle. :-)

    > A co z oknami? Sypialni, łazienki, pralni nie wietrzysz? Czy też masz
    > moskitiery?

    Mniej wiecej po jednej w pomieszczeniu mieszkalnym i lazienkach. Okna sa
    duze, dzielone na dwa i w jednej polowce moskitiera. Zwykle uchylone sa
    latem.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2014-10-30 14:11:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 13:39, Pete pisze:

    > JAk ktoś buduje popołudniami i w weekendy, żeby zmieścić się w 200 -
    > 2560 tys, to potrafię sobie wyobrazić że oszczędzając każdy grosz, nie
    > zrobi reku w budynku.

    W takim razie nie wiem czy wogole go na cos stac w tym momencie na cos w
    czym moglby mieszkac.
    Spodziewam sie, ze buduje dom bo tylko w taki sposob moze miec cos swoja
    praca. Czyli istnieje szansa, ze nie ma pieniedzy na mieszkanie, a
    budowa jest forma zamieszkania odsunieta w czasie w ktorym mozna odlozyc
    na materialy. Bardzo dobrze, takich nam trzeba jak najwiecej.
    Cierpliwych, upartych, konsekwentnych i z pokora. Tylko nie wiem czy
    powinni byc dobrym przykladem w kontekscie "stac na dom". Identycznie
    jest z kredytami.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2014-10-30 14:16:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 12:41, Pete pisze:

    > To jest właśnie podejście antagonistów WM.
    > Rozwiązania typu 'na komary w domu, to założę sobie moskitierę w każdym
    > oknie. A w zimie zamknę wywyietrzniki, bo mi ciepło wylata.

    Ale to nie o to chodzi. Okien w domu moze byc i wiecej, ale moskitier
    nie zaklada sie na wszystkie. Na dole mam raptem piec, a okien
    trzynascie. Nawet majac wentylacje mechaniczna nie zrezygnowalbym z
    otwartych drzwi tarasowych i jednak lubie spac przy uchylonym oknie.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2014-10-30 14:18:48
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2014 11:37:57 +0100, Ergie napisał(a):

    > Na prąd do wentylatorów wyda 165zł rocznie.

    Podaj jak to policzyłeś: albo ja popełniam błąd w liczeniu bo zakładając
    dwa wentyle po 30W, a to już bardzo mocno optymistycznie to mi wychodzi w
    jednej taryfie 2x ta kwota (zakładam, że chodzą jak powinny czyli cały
    czas).

    --
    scruffty

  • 87. Data: 2014-10-30 14:32:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Błędne założenie. Kominek jest aktualnie obligatoryjny. :P
    > Ten kto go nie buduje, to łoś, bo dopłaci do ogrzewania. ;)

    Pisałem o kominku rekreacyjnym. O kotłowni w salonie w ogóle nie wspominam
    bo to totalny absurd. Moim zdaniem oczywiście :-)

    > Błędne założenie. Myjesz naczynia w czasie wolnym, a nie w pracy, więc
    > tracisz 2 zl.

    Czas wolny mam dla siebie. Jakbym chciał go spieniężyć to zawsze mogę
    popracować za więcej niż 2zł :-)

    > No i musisz mieć więcej kompletów naczyń.

    Obecnie bywają u mnie imprezy na ponad 30 osób, więc mam dość naczyń :-)
    Ale bywało że i 6 kompletów na 2 osoby to było mało jak nie mieliśmy
    zmywarki i nikomu nie chciało się zmywać :-)

    Czasem zastanawiam się czy nie lepiej było zrezygnować z jednej szafki i
    postawić drugą zmywarkę, Wtedy nie traciłbym czasu na wyciąganie naczyń i
    odkładanie na półki tylko brałbym z jednej brudził i wkładał do drugiej, a
    na drugi dzień zmiana :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 88. Data: 2014-10-30 14:46:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 13:00:17 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No zgadza sie. Po czym okaze sie, ze przeplywy WG wcale nie sa tak duze
    > zeby mozna bylo oszczedzic te 30%. Paradoksalnie moze okazac sie, ze
    > wentylacja ustawiona na 150m^3 powoduje wiecej strat niz wentylacja
    > grawitacyjna.

    Jak ktos ma szczelne okna, brak nawiewnikow, pozapychane otwory wentylacyjne
    ("bo wieje") to oczywiscie moze sie tak okazac. Ale u niego szybko tez
    sie pewnie okaze grzybek tu i owdzie :-)

    > Fakt reczniki nie wyschna tak szybko. Ale czy przez to
    > zabraknie nam powietrza i ogolnie poczujemy dyskomfort? No i pytanie czy
    > wentylacja sluzy do suszenia recznikow.

    No zaraz - a wedlug Ciebie wentylacja sluzy tylko do dostarczenia powietrza
    do oddychania domownikom?? Moim zdaniem wentylacja to przede wszystkim wlasnie
    suszenie - recznikow, prania, butow, mokrych ubran czy parasolek w zime,
    calej lazienki z wilgoci po 20 minutowym goracym prysznicu, czy chocby
    garazu z posniegowego blota, wentylacji warsztaciku piwnicznego gdzie
    spawajac / lutujac / klejac wydobywaja sie rozne opary etc.

    Widocznie zupelnie inaczej rozumiemy sens wentylacji :-)
    Bo to ze nikt sie nie udusi przy jej calkowitym braku to pewne (sam jak
    zaczynalem mieszkac to nie mialem zadnej wentylacji i przezylem ale do
    komfortu bylo daleko).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2014-10-30 14:49:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 14:19:04 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

> [...]
    > dwa wentyle po 30W, a to już bardzo mocno optymistycznie to mi wychodzi w
    > jednej taryfie 2x ta kwota (zakładam, że chodzą jak powinny czyli cały

    Moj zuzywa ~60W przy 150m3/h (zalezy od stanu filtrow - przy zupelnie czystych
    zuzywa ~50W). 60W * 24 * 30 * 12 = 518kWh, srednio dwu-taryfowo to u mnie kolo
    0,4 pln czyli w moim wypadku -> ~207 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2014-10-30 15:12:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 14:46, Adam pisze:

    > Jak ktos ma szczelne okna, brak nawiewnikow, pozapychane otwory wentylacyjne
    > ("bo wieje") to oczywiscie moze sie tak okazac. Ale u niego szybko tez
    > sie pewnie okaze grzybek tu i owdzie :-)

    Pewnie skrajne przypadki.

> [...]
    > suszenie - recznikow, prania, butow, mokrych ubran czy parasolek w zime,
    > calej lazienki z wilgoci po 20 minutowym goracym prysznicu, czy chocby

    Wszystko to jest kwestia czasu. U mnie kiedy wszyscy pokapia sie na noc
    to wisza ze trzy mokre reczniki. Jak wstaje rano sa suche. Uznaje to za
    wystarczajaca wentylacje. Grzyba ani widu, ani slychu. Ten stan rzeczy
    uwazam za wystarczajacy, a ciuchy suszy sie na tarasie, jak wiecej to na
    dzialce, interwencyjnie jest drabinka w lazience i tam laduja mokre
    spodnie po sniegu, rekawice czy czapki. Buty zwykle schna ze tak powiem
    same na podlodze. No i teraz kwestia kto czego oczekuje. Pisalem, czy
    wentylacja jest do suszenia. Jak ktos chce lepiej no to nic tylko
    mechaniczna i spory przeplyw. Jak komus wystarcza taki schemat jak u
    mnie to grawitacyjna radzi sobie wystarczajaco.

    Pozdro.. TK