  • 21. Data: 2009-02-03 07:21:59
    Temat: Re: Sól do akcji zima. Można ją używać w kuchni?
    Od: Woyzzeck <w...@u...gazeta.pl>

    > a czy nie znasz zdrowszych żródeł mikroelementów?
    > zresztą nigdy nie zastanawiałem się nad rankingiem soli, chociaż podobno
    > najzdrowsza jest zwykła kamienna - może ktoś wie i potwierdzi albo nie (?)

    Wystarczy zwykła logika - sól kopalniana, była kiedyś morską - ale w
    czasach, gdy nie było zanieczyszczeń chemicznych morza - potem sobie
    przeleżała dobrze schowana... :)

    pozdrawiam
    Woyzzeck

  • 22. Data: 2009-02-03 21:17:47
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    grzesiek pisze:

    > Sól drogowa (nieoczyszczona czy jakakolwiek inna dowolna nazwa) często
    > jest z dodatkiem antyzbrylacza, w roli którego używa się np arszeniku, w
    > niewielkich ilościach, ale jednak... oczywiście nie znaczy to, że

    Pierdolicie* grzesiu, bajki. Albo jesteście niedouczeni.... ale to i tak
    na jedno wychodzi.

    *Źródło tych rewelacji, please.

    AW

  • 23. Data: 2009-02-04 09:33:22
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Pierdolicie* grzesiu, bajki. Albo jesteście niedouczeni.... ale to i tak
    > na jedno wychodzi.

    koledze się pomylił cyjanek z arszenikiem :-), ale to nie zmienia faktu o
    trójących własciwościach antyzbrylacza, więc w tych bajkach cos jednak jest
    :-)

    > *Źródło tych rewelacji, please.

    antyzbrylacz, to przeważnie żelazocyjanek potasu (E 536), który sam w sobie
    jest nieszkodliwy (jak leży na drodze), ale niewiele trzeba, aby
    przereagował w kwas cyjanowodorowy, a to już nie żart...
    ... a źródła?, no jak sam nie potrafisz...
    http://tinyurl.com/ca5cef

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 24. Data: 2009-02-04 09:54:46
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 4 Lut, 10:33, "robert" <r...@s...pl> wrote:

    > antyzbrylacz, to przeważnie żelazocyjanek potasu (E 536), który sam w sobie
    > jest nieszkodliwy (jak leży na drodze), ale niewiele trzeba, aby
    > przereagował w kwas cyjanowodorowy, a to już nie żart...

    Trochę mniej toksyczny niż cyjanek czy rodanek potasu, nie mniej
    niewiele trzeba aby umrzeć, gdyby dostał się do rany np. obtarcia w
    skutek poślizgnięcia się. Dlatego nie może być stosowany na drogi -
    zwierzęta mogą pić wodę z topniejącego śniegu zwabione słonym
    smakiem...

  • 25. Data: 2009-02-04 10:03:49
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Dlatego nie może być stosowany na drogi -
    > zwierzęta mogą pić wodę z topniejącego śniegu zwabione słonym
    > smakiem...

    jak nie może, jak może...?
    wystarczy ostrzeżenie o szkodliwości na opakowaniu i jazda... teściowej
    przed domem wysypać :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 26. Data: 2009-02-04 11:39:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przereagował w kwas cyjanowodorowy, a to już nie żart...
    > ... a źródła?, no jak sam nie potrafisz...

    Cos pokreciles - pierwszy z brzegu link pisze o uzywaniu w produktach
    spozywczych, wiec trujacy - ani latwo uzyskujacy taka postac - byc nie moze.

  • 27. Data: 2009-02-04 17:10:08
    Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid>

    On 2/4/2009 10:33 AM, robert wrote:
    [...]
    > antyzbrylacz, to przeważnie żelazocyjanek potasu (E 536), który sam w
    > sobie jest nieszkodliwy (jak leży na drodze), ale niewiele trzeba, aby
    > przereagował w kwas cyjanowodorowy, a to już nie żart...
    HCN wydziela w reakcji z kwasem siarkowym itp. mocnymi kwasami, więc nie
    jest to znowu takie "niewiele trzeba" (a informacja w Wikipedii, że
    wystarcza ocet, była błędna). Nawet kwas solny obecny w żołądku i
    temperatura 37oC to za mało do rozkładu kompleksu Fe(CN)6 w stopniu
    znaczącym.

    W dodatku zawartość żelazocyjanku w soli spożywczej są tak minimalne (do
    10 ppm), że nawet gdyby zamiast K4Fe(CN)6 użyto czystego KCN w tej
    ilości, to ciągle jedynym znaczącym zagrożeniem dla zdrowia w takiej
    soli byłby NaCl! :-)

    Co nie znaczy, że zachęcam do jedzenia soli drogowej, które nie tylko
    może trafić się w wersji podeptanej zabłoconymi buciorami, ale zawierać
    rozmaite inne związki w szkodliwych stężeniach.

    MS
    --
    Michał Sobkowski, Poznań
    http://www.man.poznan.pl/~msob/

  • 28. Data: 2009-02-06 08:24:48
    Od: grzesiek <g...@g...pl>

    AW pisze:

    [ciach]

    > Pierdolicie* grzesiu, bajki. Albo jesteście niedouczeni.... ale to i tak
    > na jedno wychodzi.
    >
    > *Źródło tych rewelacji, please.

    Symbol gwiazdki * jest przy słowie: "Pierdolicie" - więc
    chyba nie chodzi Ci o źródło tej czynności

    A, co do składu to tak było napisane na opakowaniu soli
    której używaliśmy w pracy, zdjęcia nie zrobiłem, bo nie
    przypuszczałem, że będzie potrzebne, a na razie używamy
    KCl'u więc dowodów nie dostarczę. Natomiast nikt nie każe Ci
    wierzyć w to co piszą inni, i jeśli nie wierzysz to trudno,
    nie musisz.

    mimo wszystko pozdrawiam

    PS: co do mojej nauki to prosiłbym się nie wypowiadać, bo
    nie wiesz kim tak naprawdę jestem, jaką szkołę skończyłem i
    gdzie pracuję - uwaga na taki temat wydaje się nieco nie na
    miejscu, bo jak rozumiem Ty wiesz wszystko najlepiej,
    chociaż nie zauważyłem żebyś napisał coś SENSOWNEGO pod moim
    postem lub postami niżej!!!!!!!!!!!!!